Peter Plys

min søster

19 indlæg i dette emne

ja som overskriften siger så stjæler min søster

første gang jeg oplevede det var for 3 år siden

vi holdt Simon´s fødselsdag og jeg havde min pung liggende i bryggerset,med 2000 kr i (døren er altid låst). Min søster er i bryggerset efter en ble til sin datter,undrede mig over hun var så længe om det. Var på vej ud i bryggerset da jeg hører en lomme blive lynet,og min søster har travlt med at komme ud af bryggerset.

Opdager så at der mangler 1000 kr i min pung :unsure og spørge hende om det,hun nægter pure at have taget dem.

Efter det mister vi kontakten i de næste 3 år.

Tager så kontakt til hende i foråret 2010. Hun venter sig og og skal have endnu en pige. Vi få et godt forhold til hinanden igen.

men men i mandags var jeg ovre at besøge hende og hente en skål hun havde lånt. Har 200 kr i min pung da jeg kommer,går så på wc og da jeg skal hjem vil jeg ind at købe en fransk.

opdager så at der mangler 100 kr,dem nægter hun så også at have taget.

har bare så svært ved at stole på hende,ved at når hun kommer her i huset,får hun kun lov at bruge gæstetoilettet. Og alle penge vil være gemt af vejen

Tak fordi du/i læste med så langt hvordan ville i tackle sådan en situation

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er bare så forfærdeligt sådan noget... Kender det desværre, da jeg selv har haft en lillesøster der stjal.. Hun var godt nok ikke særlig gammel dengang (12-13 år) og gjorde det da hun flyttede hjem til os(hendes far - min bonusfar) fordi hun ikke var vant til opmærksomhed og konsekvenserne...

Jeg ville bare sørge for ikke at have noget hun kunne stjæle når hun kom - så man sikker, også har man stadigvæk sin søster trods alt.. :) Men det er svært - tilliden er jo væk. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er ikke spor sjovt

og slet ikke når hun er 25 år og mor til 2

har bare svært ved at skulle gemmer ting væk,for gør det normalt aldrig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuha det var da ikke særlig rart... :(

Hvad med din søster mand/kæreste? Har du prøvet og tage en snak med ham evt.? Ved ski ikke lige hvad man skal gøre.. JEG ville ikke kunne leve med at min fx. min bror ikke kunne holder snitterne fra hvad der var MIT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være hun lider af kleptomani og ikke kan lade være. Men hvad skal man gøre?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuha det var da ikke særlig rart... :(

Hvad med din søster mand/kæreste? Har du prøvet og tage en snak med ham evt.? Ved ski ikke lige hvad man skal gøre.. JEG ville ikke kunne leve med at min fx. min bror ikke kunne holder snitterne fra hvad der var MIT!

han har forladt hende,så det er ikke en mulighed

sådan har jeg det også men vil jo gerne have kontakt med min søster. har en bror som jeg ikke har kontakt med

min far ved godt hvad hun har gjort og er tosset over det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

han har forladt hende,så det er ikke en mulighed

sådan har jeg det også men vil jo gerne have kontakt med min søster. har en bror som jeg ikke har kontakt med

min far ved godt hvad hun har gjort og er tosset over det

Hmm mon ikke der findes en forening du kan prøve og tage kontakt til.. ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være hun lider af kleptomani og ikke kan lade være. Men hvad skal man gøre?!

håber jeg da ikke,for synes hun har rigeligt med sin borderline diagnose

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

håber jeg da ikke,for synes hun har rigeligt med sin borderline diagnose

De to ting kan godt hænge sammen desværre. Måske det var bedre at gemme sine penge når hun er i nærheden og så prøve at få det til at køre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De to ting kan godt hænge sammen desværre. Måske det var bedre at gemme sine penge når hun er i nærheden og så prøve at få det til at køre

må vist hellere ind at læse om borderline igen

ja det er nok det bedste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

må vist hellere ind at læse om borderline igen

ja det er nok det bedste

Borderline er en slags "overskrift" den dækker over mange personlighedsforstyrrelser. Så man kan ikke læse sig til det. Det man kan se er at dem der har det er forstyrrede og tit kammer over indenfor bestemte områder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da træls at tilliden er røget til din søster.

Havde det været min søster, ville jeg nok vælge kun at komme på besøg ved hende UDEN min pung (lade den være i bilen), og ikke inviterer hende hjem til mig selv. Ville bliver træt af at skulle gemme alle ting, bare fordi hun skulle komme på besøg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da træls at tilliden er røget til din søster.

Havde det været min søster, ville jeg nok vælge kun at komme på besøg ved hende UDEN min pung (lade den være i bilen), og ikke inviterer hende hjem til mig selv. Ville bliver træt af at skulle gemme alle ting, bare fordi hun skulle komme på besøg ;)

tak for din måde at tolke det på Dorthe

den tager jeg til mig og vil gøre det på den måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Borderline er en slags "overskrift" den dækker over mange personlighedsforstyrrelser. Så man kan ikke læse sig til det. Det man kan se er at dem der har det er forstyrrede og tit kammer over indenfor bestemte områder.

ved at hun er sygeligt chalu ( stave kan jeg heller ikke )

men det er jo ikke første gang hun stjæler så den hører nok med ind under der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for din måde at tolke det på Dorthe

den tager jeg til mig og vil gøre det på den måde

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer lidt om hun mangler penge?

Gør hun det fordi hun synes det er "sjovt" eller fordi hun ikke kan få det til at hænge sammen derhjemme?

Eller måske fordi hun ikke er klar over hvad hendes handlinger indebærer?

Jeg tænker om du ikke kunne tage en snak med hende, som ikke er i forbindelse med at du har opdaget hun stjæler - så hun på den måde ikke føler hun skal være i forsvarsposition.

Og at du så i den samtale ikke direkte siger at hun stjæler (for så varer samtalen sikkert ikke særlig længe) men noget a la "Jeg vil rigtig gerne have et godt forhold til dig, men jeg er efter de sidste hændelser blevet utryg ved at have dig på besøg og det synes jeg er rigtig ærgeligt. Hvad tror du vi kan gøre for at dette ikke ødelægger vores forhold?"

Så hun ved du tager det alvorligt og det går dig på, men det ikke bliver en "hvis-skyld-er-det-vi-ender-bare-med-ikke-at-være-kommet-videre"

Håber du kunne bruge mine tanker til noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en træls situation :kram2

Synes også det lyder som en god idé at besøge hende- uden pung. Det kan jo som nogle af de andre skriver, sagtens hænge sammen med hendes borderline.

Håber I finder en måde at være sammen og hygge jer på :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det træls :(

Håber nu du er obs på det at du kan forhindre det sker igen..

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da træls at det skal være sådan :(

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg ville gøre hvis det var mig, så jeg må desværre være dig svar skyldig :kram

Håber i på den ene eller anden måde får det snakket igennem/ hjulpet hende, for hun må jo virkelig have et problem :(

Kæmpe :kram til dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER