Guest

Hvornår kom de små på eget værelse? Hvilken alder tror i er bedst?

20 indlæg i dette emne

Mie vågner ofte kun en enkelt gang om natten men fordi hendes værelse er en etage oppe så har vi ikke tænkt i at hun skal have sit eget værelse endnu - MEN vi har nu snakket om at lave helt om så Mandens kontor i stedet kommer op ovenpå hvor hun har værelse og så får hun det lille værelse lige ved siden af soveværelset indtil hun bliver så stor (eller vi flytter) så hun kan får det store værelse. Alle hendes ting er alligevel i stuen hos os. Og hun vækker mig ofte om natten/morgenen ved at ligge urolig - og det er jo ikke holdbart!

MEN! Hvornår tror i det er den bedste alder til at flytte hende - jeg vil gerne have hende rykket inden seperationsangsten træder ind - og inden hun bliver for bevidst om tingene.

Hvordan gør man det blidest muligt? - hun er let at putte om aftenen så har selv tænkt på at det skal være aften putningen der bliver den første på eget værelse (hun sover inde). men er der andre gode tip? Hun sover aldrig i vores seng og det er kun om natten vi ligger lige ved siden af. Så jeg HÅBER det gør det lettere!!!

Duften og lydende er jo en smule anderledes når man kommer på eget værelse, hvordan tacklede i det? Er det et problem? Lyset vil ca være det samme da vinduet er lige så stort og til samme side som i soveværelset + gardinerne er ens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi flyttede Felix da han var 6 mdr også fordi jeg blev vækket af ham uden grund.

Vi gjorde ikke noget stort nummer ud af det. Han kendte rummet da puslebordet står der. Så vi flyttede ham og der var ingen vrøvl ved det og det var skønt at få soveværelset babyfri igen :)

Så ja nok ikke meget hjælp herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja måske man skal gøre lidt ud af at hun skal lære rummet at kende!!! Hun kan få lov at ligge derinde og lege mens jeg sætter ting på plads derinde - så lidt hjælp gav dit svar alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian kom ind på sit eget værelse da han var ca 5 mdr. Jeg mener vi startede med at ligge hans lift eller også var det barnevognskassen i hans seng, så det var kendt og efter et par dage kom han i tremmesengen,

Cassandra var en del ældre da vi har flyttet mens hun var lille. Hun kom på værelset da hun var 8 mdr. Vi havde hende i hendes tremmeseng i vores soveværelse 1 uges tid før, så hun vendede sig til den og så kom hun derefter på eget værelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke røg da hun var 5 mdr, da hun gik fra vugge til tremmeseng og den gad jeg ikke ha stående i soveværelset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anabella kom på eget værelse for halvanden uge siden ca., så hun var 3,5 mdr.

Hun larmede simpelthen i vuggen og slog arme og ben mod siderne..

Vi har også puslebordet på hendes værelse og så har jeg løbende haft hende til at lege i tremmesengen, så hun var vant til stedet på forhånd. Der har slet ikke været nogle problemer med at flytte hende derind og jeg synes virkelig det er rart, at soveværelset er babyfrit igen.

Her er værelset lige ved siden af soveværelset, hvilket også gjorde beslutningen lettere!

Vores plan var faktisk, at vi ville flytte vuggen længere og længere væk fra vores seng og soveværelset, så hun først sov i vuggen på eget værelse, men så langt nåede vi ikke, før vi en aften spontant bare lagde hende derind.

Jeg tror, det er vigtigt, at forældrene ikke gør et stort nummer ud af det og får det til at virke som det mest naturlige - i min verden opfatter og aflæser babyer alt fra forældrene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse røg på eget værelse knap 6,5 mdr - der var for meget der forstyrrede ham inde hos os og jeg synes faktisk at han sover bedre nu end før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica var 5 mdr og har også husets mindste rum. Og det tænker jeg faktisk hun bliver ved og det andet værelse så bliver legeværelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah var noget med 5 mdr. og han skulle ud af liften. Det var ikke nemt for mig, men saa en aften tog jeg den beslutning, at nu var det nu og det gik saa fint ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar Mies "vugge" er en lille tremmeseng hjemmelat i 1946 den kan hun sagtens sove i et par mdr endnu så mht seng så er det hendes trygge base vi flytter med ind, og det lyder til det også er noget i har tænkt over. Alderen lyder også fornuftig. Så nu skal vi vist bare have om møbleret :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med sådan en tråd!

Selvom jeg ikke engang er i nærheden af at være gravid endnu, så tææææænker jeg så meget over ALT ved det her baby-ræs og dette spørgsmål var et som jeg har tænkt mange gange... Jeg kan selv sove fra alt, MEN, siger ungerne en mærkelig lyd, er jeg lys-vågen lige pludselig! Og det er virkelig irriterende, så havde faktisk tænkt at den dag baby kommer, skulle den hurtigst muligt (inde for rimlighedens grænser) i eget værelse. Derfor var/er det fedt at høre at de altså godt kan flyttes ret tidligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jeg har også et håb om at det bliver eget værelse meget hurtigt. også selvom det er på første sal og vi sover i stueetagen... :unsure Jeg vågner bare der er en der overvejer at slå en prut så tror jeg vil få mange søvnløse nætter hvor babyen bare siger lyde uden der er noget i vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna var 8 mdr. Jeg flyttede hendes sengehimmel med over på den store seng og sørgede for vi legede i rummet i et par dage op til. Der var ingen problemer overhovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi rykkede Ronja da hun var 8 måneder. Der ville jeg samtidig gerne stoppe noget af natamningen så vi tog det samtidig. Hun havde sovet i tremmesengen for enden af vores seng og da vi rykkede hende tog vi tremmsengen med ind. Der var ikke de store problemer selvom vi tog noget natamning væk samtidig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malthe var 2 måneder, men hans værelse lå lige op af vores så begge døre stod åben nettet igennem. Men da både Malthe og min mand sover meget urolig så vækkede de hinanden og hver bevægelse fra Malthe vækkede mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl kom på eget værelse ved 6-7 mdr men ikke fast hver nat - det var vel fra ca. 1 år hvor jeg ikke ammede længere (ammede til 13 mdr)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samuel kom på eget værelse da han var knapt et år. Jeg stoppede med at amme ham da han var 10 mdr. men han vågnede stadig om natten. Det gik stille og roligt over og da det var meget lyst tidligt om morgenen, blev han flyttet ind ved siden af hvor vi har mørklægningsgardin, så begyndte han at sove længere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm kan faktisk ikke huske præcis hvor gammel Lise var, da vi flyttede hende på eget værelse, men tror hun var omkring de 6 mdr. Vi gjorde meget ud af at hun fik lov at lege i tremmesengen og på værelset generelt i løbet af dagen, så hun blev tryg ved rummet og sengen - og så har vi også puslebord derinde. Og så gjorde jeg det at jeg spillede de samme vuggeviser for hende til hun sov i en lang periode inden hun rykkede ind på værelset, så gik vi over til vuggeviser indtil hun sov og så bar hende ind på værelset og lod dem spille videre inde på værelset og tilsidst kunne vi så putte hende på værelset vågen med vuggeviser og få hende til at falde i søvn der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar - jeg kan fornemme at jeg ikke er helt ved siden af når jeg syntes det snart er tid!

Vi har et kæmpe rod i hele lejligheden fordi vi har flyttet rundt på mandens kontor og Mies værelse så det kommer tættere på soveværelset. Nu skal vi have det hele indrettet og Mie skal have lov til at lege derinde i et par dage - det er nyt og spændende lige nu så det er bare en fest at lege derinde. Når vi har fundet en madras til sengen (forhåbentlig i IKEA her i weekenden) så kan hun få lov til at lege i sengen. Jeg tror jeg vil lade hende sove derinde om dagen et par gange inden vi rykker hende ind om natten (hun sover altid inde) så kan jeg fornemme om det er nu det er nu.

jeg er rimelig tryk ved det, men syntes samtidig det er et stort skridt at tage. Og så bliver det bare lidt mere besværligt lige at give sutten og flasken (men der skal jeg alligevel altid op fordi hun 80% af gangene laver en bonus ble - så det overlever jeg nok) - lige for tiden (med undtagelse af i går) så sover hun mellem 8 og 10 timer mellem aften flasken og "nat" flasken, så det er vist et godt tidspunkt.

Samtidig er der en lille stemme inden i der siger "hvorfor ødelægge noget der går så godt" - men det er vist bare "nerver" :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER