Barbamama

Du ved, at du er blevet forælder når...

94 indlæg i dette emne

Jeg synes efterhånden at jeg mange gange har tænkt "Hold da kæft... Sådan var det i hvert fald IKKE før, jeg fik Valdemar". :P Skal vi ikke lave en tråd med alle de sjove "Du ved, at du er blevet forælder når..."? :)

Kom frisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan da starte med nogle af mine. Du ved, at du er blevet forælder når:

- Du pludselig kan gå og drømme om at bruge 800 kr på et skumdyr (Bobles)

- Du ved hvad FP og ESL står for (Fisher Price og Ej Sikke Lej, hvis nogen skulle være i tvivl ;))

- Du - som det mest naturlige i hele verden - kan føre en længere samtale med din kæreste om bæ

- Dit walk-in closet rummer mere babytøj end voksentøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du skal tilrettelægge tiden efter dit barn og ikke efter dig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man laver risikovurdering over alting - man skal jo passe på sin lille skat :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du skal tilrettelægge tiden efter dit barn og ikke efter dig selv :)

Hehe har en veninde uden børn, som var interesseret i om jeg skulle se håndbold. Hun kiggede underligt da jeg sagde at det kom an på datteren :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man kommer for sent til alting og når alle ens aftaler er efterfulgt af "Eller hvornår min baby nu vågner af sin lur" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

....... Når du må forsøge at skjule et hånligt fnys, hver gang venner uden børn brokker sig over for lidt søvn :P

........ Når man aldrig længere "bare lige smutter forbi" noget som helst

...... Når manden konsekvent kalder dig for "mor" i stedet for "skat"....... Også nede i supermarkedet :rolleyes

........ Når du bare må forsøge at nikke og se klog ud, når andre fortæller om den fedeste nye film i biografen, eller den lækre nye restaurant nede i byen.

....... Når det er sjovere at købe børnetøj end tøj til dig selv.....

...... Når du ved hvorfor 20. Januar, 20. April, 20, juli og 20 oktober er særligt fede datoer ;)

........ Når lørdag aften ikke er synderligt anderledes end søndag aften.

...... Når et andet menneskes søvn, lort og madindtag bliver din højeste prioritet at holde styr på.

Og sikkert når en helt masse andet..... Sjov tråd :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

....... Når du må forsøge at skjule et hånligt fnys, hver gang venner uden børn brokker sig over for lidt søvn :P

........ Når man aldrig længere "bare lige smutter forbi" noget som helst

...... Når manden konsekvent kalder dig for "mor" i stedet for "skat"....... Også nede i supermarkedet :rolleyes

........ Når du bare må forsøge at nikke og se klog ud, når andre fortæller om den fedeste nye film i biografen, eller den lækre nye restaurant nede i byen.

....... Når det er sjovere at købe børnetøj end tøj til dig selv.....

...... Når du ved hvorfor 20. Januar, 20. April, 20, juli og 20 oktober er særligt fede datoer ;)

........ Når lørdag aften ikke er synderligt anderledes end søndag aften.

...... Når et andet menneskes søvn, lort og madindtag bliver din højeste prioritet at holde styr på.

Og sikkert når en helt masse andet..... Sjov tråd :P

SO TRUE! :ditto Kan genkende det hele :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Når du synes, at det er en præstation at kunne trille :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Når du lærer at tisse mens et andet menneske kigger dig DIREKTE i øjnene (hvad skal man ellers gøre når baby pylrer og ens blære er ved at sprænges?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når du ikke har været ude og kigge din mand dybt i øjnene over stearinlys og en god middag i over et år <_<

- Når det kan virke som en uoverskuelig opgave at skulle pakke til en weekendtur hos sin mor, fordi det føles som om man slæber halvdelen af huset inventar med

- Når man SLET ikke kan tåle at se barske film

- Når man tuder hver gang man ser en fødsel i fjernsynet

- Når man har brugt flere penge på børnetøj end tøj til sig selv det sidste år :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Når du lærer at tisse mens et andet menneske kigger dig DIREKTE i øjnene (hvad skal man ellers gøre når baby pylrer og ens blære er ved at sprænges?)

Eller laver nr. 2 imens man har intens øjenkontakt - vi har endda præsteret at jeg sad på toilettet med M. foran mig på puslemåtten mens hun også var igang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller laver nr. 2 imens man har intens øjenkontakt - vi har endda præsteret at jeg sad på toilettet med M. foran mig på puslemåtten mens hun også var igang :D

:haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man stort set ingen voksen/kærestetid har, selvom barnet falder i søvn kl 20 - fordi den, der putter også selv falder i søvn!

Når man bliver irriteret over vennepar serverer aftensmad efter 18:15, der er det jo ved at være puttetid!

EDIT: ser lige at mine to sætninger ikke hænger sammen mht sovetidspunkt - men det er altså to forskellige aldre :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man stort set ingen voksen/kærestetid har, selvom barnet falder i søvn kl 20 - fordi den, der putter også selv falder i søvn!

Når man bliver irriteret over vennepar serverer aftensmad efter 18:15, der er det jo ved at være puttetid!

EDIT: ser lige at mine to sætninger ikke hænger sammen mht sovetidspunkt - men det er altså to forskellige aldre :lolhit

:lol

Den med tidspunktet kender jeg kun alt for godt og kan i samme kategori tilføje:

- Når man er blevet så vant til at spise aftensmad kl. 17:30, at man er ved at dø af sult, hvis man en sjælden gang 'først' spiser kl. 18-18:30 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man skal tage sig i ikke at tale i high pitch tone til sin mand når han kommer hjem fra arbejde fordi man ikke har talt med andre mennesker end sin søn... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man kan alle sangene fra High school musical og ved hvem de forskellige i Hannah montana serien er ( ja nu er mine jo lidt større ;) )

Når man oftest ender med at komme hjem med ting til børnene, når man er på en forkæl-mor- shoppingtur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man roser manden (eller andre) for at slå en bøvs..

Når man siger til manden, at han skal huske at prutte, så han ikke får mavekneb..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man får at vide at man har grød i håret og svarer "nåeh - det er det man må tage med" og så glemmer alt om det.

Når man ikke længere syntes tis og bæ er ulækkert

Når man står på rad og række nytårsaften med en masse venner og ser fyrværkeri med babyalarmerne helt oppe ved øret.

Når man skal pakke en halv bilfuld udstyr hver gang man skal væk hjemmefra i mere end 3 timer

Når man bruger flere måneder på at planlægge en biograftur - som alligevel ikke bliver til noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihihi hvor er de sjove! :yay

- Når gylp er ens mest foretrukne parfume

- Når man spiser barnets grød- & madrester

- Når man aldrig har elsket mere end man gør nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- når det tager 3 timer at pakke bilen for en enkelt overnatning ude.

- når man tager sig i at lave pruttelyde med munden af hunden, fordi det lige er den leg, babyen finder mest interesant for tiden... og man ikke kan huske, hvordan man plejede at tale til sin hund...og hunden derefter bare går :unsure

- når :hump er noget, der skal nøje tilrettelægges mellem barnets lure i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihihi hvor er de sjove! :yay

- Når gylp er ens mest foretrukne parfume

- Når man spiser barnets grød- & madrester

- Når man aldrig har elsket mere end man gør nu

Nårh... :biglove But so true :loveshower

(Hilsen Mette, der fik hirsegrød lavet på MM og blandet med æblemos til morgenmad :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er lidt imponeret, hvis en bluse har holdt en hel dag :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihihi hvor er de sjove! :yay

- Når man aldrig har elsket mere end man gør nu

So true.. Det er altså vildt, at man kan sidde og føle sig alene og småked, bare fordi barnet sover en lur :rolleyes Jeg har på off dage oplevet at gå fra nærmest depri sindstilstand til total optur når hun er vågnet fra lur :wub

Når man er lidt imponeret, hvis en bluse har holdt en hel dag :P

Åhh ja :D

Og personligt kan jeg tilføje:

Når man ALDRIG har hængehår, men håret samlet i en høj knold/hestehale - og alligevel kan have morgenbollehår kl. 12, på trods af man har været i bad kl. 9 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh ja :D

Og personligt kan jeg tilføje:

Når man ALDRIG har hængehår, men håret samlet i en høj knold/hestehale - og alligevel kan have morgenbollehår kl. 12, på trods af man har været i bad kl. 9 :D

Åhh ja! Og apropos: Når man aldrig mere går med halskæde og øreringe :rolleyes (Jeg har faktisk helt ekstraordinært øreringe på idag, og Valdemar HAR hapset dem. AV!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER