Barbamama

rejse-sig-op-ad-legetøj

23 indlæg i dette emne

Må jeg ikke se/høre, hvad I har af legetøj, som de små kan rejse sig op ad? (Hedder det rejse sig op ad?? Min ammehjerne synes det lyder mærkeligt, men kan ikke lige komme på, hvad det ellers hedder... Altså jeg snakker om sådan noget som Fisher Price stolen, noget som de små kan bruge til at lære at stå op...) :)

Vi har nemlig lige snakket om, at det kunne være godt at have sådan et stykke legetøj til Valdemar, for han vil rigtig gerne hive sig op af vores møbler, og der er bare INGEN af vores møbler, der egner sig til det. Vi tænkte ikke lige over skarpe kanter og vakkelvorne stole, da vi i sin tid flyttede ind <_<

Så stod vi lidt og forelskede os i et Fisher Price bord med musik og lyde og dippedutter ude i legekæden... Men jeg tænkte, at så stor en investering (det fylder jo, det skidt :rolleyes) krævede, at jeg også lige forhørte mig herinde ;)

SÅ! Anbefal et stykke hejse-sig-op-ad-legetøj, tak :help :tak :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har intet.. Det er alligevel vores ting der er sjovest... Vores skumpuzzlespil har vi samlet til kuber hun har skubbet rundt med og nu hun er blevet større har hun en gåvogn.. Ellers har hun mest brugt sofa og stole.. ( vores sofabord er pakket ned for en periode fordi det er for ustabilt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en gå-vogn, men den er han jo alt for lille til at styre endnu :) Og vi vil rigtig gerne have noget legetøj, der FORHÅBENTLIG kan fange hans opmærksomhed... Vores sofa er "blokeret" af et bord med skarpe kanter, vores lænestol drejer (som en kontorstol), og vores spisebordsstole er ikke tungere end at jeg tror, han kan vælte dem. Og tv-bordet har også skarpe kanter. Der er bare slet ikke noget, som jeg er tryg ved at han rejser sig op ad :unsure

Så vil jeg hellere have et bord eller whatever som er HANS, som han forhåbentlig har lyst til at prøve at rejse sig op af istedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har stolen, og den er et mega hit på alle punkter! Ellers så blev kravle gården og sofabordet flittigt brugt da hun begyndte at øve i at stå og rejse sig. Vi har også nogle forskellige bobles som hun står ved, eller går ved hvis de bliver sat op i en 'bane'. (Jeg syntes Bobles var en god investering, for det kan jo bruges mange år endnu frem for diverse babylegetøj)Nu er hun ret sej til at rejse sig stort set uden hjælp fra noget :) vi har også en Brio gåvogn som er et hit, og idag har hun taget sine første skridt alene, 2 gange gik hun 5-6 skridt alene :biglove :yay årh hun bliver så stor og dygtig vores lille mus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iøvrigt er stolen ofte på tilbud i Bilka til 200 kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er stolen godt nok så fed? :unsure Den kan da ikke andet end at lyse og så er der den bog og uret... Ikke?

FYI, så er det dette bord, vi har haft kig på:

http://www.heaven4kids.dk/Legetøj/Baby-Legetøj/Fisher-Price-Musikbord

Er lidt lun på giraffen også, men tænker at den er sjovere når man KAN stå op, end som noget man egentlig rejser sig op ad? Bobles, hmmm... Tanken har strejfet mig, men jeg ved ikke rigtig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melissa fik http://www.vsmile.dk/products/116206/ dette i julegave - det er SUPER smart! Lige nu mens hun enten sidder eller ligger, så har vi bare "instrumentbrættet" til at være på gulvet - hun elsker det :) Når hun begynder at ville op, så kan man sætte ben på, som kan låses fast (udfra hvad vi har forstået, vi har ikke sat benene på endnu) også kan hun rejse sig ved det eller sidde på knæ. Dernæst kan man sætte sidste del på, hvor hun så kan skubbe rundt med det og støtte ved det, ligesom med en gåvogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey elsker stolen fra fp. Bogen siger forskellige ting afhængig af side. Lampen lyser forskellige farver og der er forskellige sange i sædet. Hun står op af den. Kravler op på den. Skubber med den. Sidder på den. Hun fik den i julegave. Og den er bare et kæmpe hit herhjemme. Skal jeg have armene fri tænder jeg den og hun er optaget med det samme. Bobles donut er nr 2. Den er glat m riller og har en slags velour i hullet. Det er sjovt at mærke de forskellige ting. Så skal legetøj i hullet og op igen. Hele tiden. Desuden var det donuten hvor hun startede med at stå selv. Den har en god højde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes stolen fra fisher price er frygtelig, men Agnes har elsket den. Og den er nok det stykke legetøj hun har brugt mest :)

Vi har også selv nogle ret uhandy møbler, men hun har alligevel fint kunnet rejse sig op.

Ellers skulle i måske overveje at købe nogle bobbles møbler til ham? Dem vil han ihvertfald få glæde af længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melissa fik http://www.vsmile.dk/products/116206/ dette i julegave - det er SUPER smart! Lige nu mens hun enten sidder eller ligger, så har vi bare "instrumentbrættet" til at være på gulvet - hun elsker det :) Når hun begynder at ville op, så kan man sætte ben på, som kan låses fast (udfra hvad vi har forstået, vi har ikke sat benene på endnu) også kan hun rejse sig ved det eller sidde på knæ. Dernæst kan man sætte sidste del på, hvor hun så kan skubbe rundt med det og støtte ved det, ligesom med en gåvogn :)

Ej den ser nu også smart ud :) Hvad koster sådan en herlighed mon? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh bobles.... Tror næsten at jeg må oprette en selvstændig "overbevis mig lige" tråd om dem...

Synes bare de ser så keeeeedelige ud :rolleyes Og jeg synes priserne er fuldstændigt ude af proportioner... Men omvendt kan jeg ikke mindes nogensinde at have hørt nogen sige "Vi har Bobles, og det var faktisk ikke et ret godt køb". Mon det bare er sådan noget, som man lever fint uden indtil man prøver det, og så bliver man helt ærgerlig over at man gik så længe uden? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey elsker stolen fra fp. Bogen siger forskellige ting afhængig af side. Lampen lyser forskellige farver og der er forskellige sange i sædet. Hun står op af den. Kravler op på den. Skubber med den. Sidder på den. Hun fik den i julegave. Og den er bare et kæmpe hit herhjemme. Skal jeg have armene fri tænder jeg den og hun er optaget med det samme. Bobles donut er nr 2. Den er glat m riller og har en slags velour i hullet. Det er sjovt at mærke de forskellige ting. Så skal legetøj i hullet og op igen. Hele tiden. Desuden var det donuten hvor hun startede med at stå selv. Den har en god højde :)

Det samme med stolen her. Den synger sange og siger forskellige ting alt efter hvordan man rør den. Dicte er ved at dø af grin når hun sidder i den og slår på lampen så den skifter farve. Så bladrer hun lidt i bogen, stiller på uret, kravler op på den, står på den osv. Hun leger med den flere gange om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh bobles.... Tror næsten at jeg må oprette en selvstændig "overbevis mig lige" tråd om dem...

Synes bare de ser så keeeeedelige ud :rolleyes Og jeg synes priserne er fuldstændigt ude af proportioner... Men omvendt kan jeg ikke mindes nogensinde at have hørt nogen sige "Vi har Bobles, og det var faktisk ikke et ret godt køb". Mon det bare er sådan noget, som man lever fint uden indtil man prøver det, og så bliver man helt ærgerlig over at man gik så længe uden? :unsure

Jeg købte alt vores på lagersalg, og det var en kæmpe besparelse ;) Altså Dicte på 10 måneder har leget med det længe, og mine nevøer på 2, 4 og 6 år leger med det hver eneste gang de er på besøg. De slæber rundt med dem og laver alle mulige forskellige lege (og bliver dejligt trætte ;)) og så bruger vi det også selv til at side på. Så jo, syntes vi bruger det fuldt ud iforhold til prisen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er stolen godt nok så fed? :unsure Den kan da ikke andet end at lyse og så er der den bog og uret... Ikke?

FYI, så er det dette bord, vi har haft kig på:

http://www.heaven4kids.dk/Legetøj/Baby-Legetøj/Fisher-Price-Musikbord

Er lidt lun på giraffen også, men tænker at den er sjovere når man KAN stå op, end som noget man egentlig rejser sig op ad? Bobles, hmmm... Tanken har strejfet mig, men jeg ved ikke rigtig :unsure

Den købte vi til Lukas i julegave den kostede kun 200 kr i Bilka. Han elsker den, han er selv begyndt at kravle hen og hejse sig op på knæ ved den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej den ser nu også smart ud :) Hvad koster sådan en herlighed mon? :)

Hun fik den af mormor... Mor valgte den selv ud :whistling Jeg MENER den kostede 400 kr. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh bobles.... Tror næsten at jeg må oprette en selvstændig "overbevis mig lige" tråd om dem...

Synes bare de ser så keeeeedelige ud :rolleyes Og jeg synes priserne er fuldstændigt ude af proportioner... Men omvendt kan jeg ikke mindes nogensinde at have hørt nogen sige "Vi har Bobles, og det var faktisk ikke et ret godt køb". Mon det bare er sådan noget, som man lever fint uden indtil man prøver det, og så bliver man helt ærgerlig over at man gik så længe uden? :unsure

:ditto helt ærligt det er SKUM dimser - hvordan kan man retfærdiggøre den pris? Altså jeg kan godt se det er fint legetøj, men der må da være billigere alternativer der kan det samme :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun fik den af mormor... Mor valgte den selv ud :whistling Jeg MENER den kostede 400 kr. :)

Ok, det er så det samme, som det FP-bord, vi har kig på... Og vi HAR jo faktisk en gå-vogn. Hmmm... Bum-bum-bum-tænke-tænke-tænke...

:ditto helt ærligt det er SKUM dimser - hvordan kan man retfærdiggøre den pris? Altså jeg kan godt se det er fint legetøj, men der må da være billigere alternativer der kan det samme :unsure

Jamen det tænker jeg også. Men omvendt er jeg bare aldrig stødt på de der billigere alternativer :unsure Og jeg kan jo godt se fidusen i at den bette har bløde møbler at tumle på :unsure

Er lidt splittet med de bobles...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg har det på PRÆCIS samme måde mht. bobles :D syns de ser mega kedelige ud og har svært ved at forestille mig at børnene skulle gide lege ret meget med dem. Og så synes jeg de er vanvittigt dyre. Men omvendt hører jeg også kun folk rose dem, så måske jeg bare tager HELT fejl! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg har det på PRÆCIS samme måde mht. bobles :D syns de ser mega kedelige ud og har svært ved at forestille mig at børnene skulle gide lege ret meget med dem. Og så synes jeg de er vanvittigt dyre. Men omvendt hører jeg også kun folk rose dem, så måske jeg bare tager HELT fejl! :rolleyes

Hehe jeg har det på PRÆCIS samme måde mht. bobles :D syns de ser mega kedelige ud og har svært ved at forestille mig at børnene skulle gide lege ret meget med dem. Og så synes jeg de er vanvittigt dyre. Men omvendt hører jeg også kun folk rose dem, så måske jeg bare tager HELT fejl! :rolleyes

Jeg er slet ikke i tvivl om at de er gode og kan noget - men kan de SÅ meget at de er prisen værd? Man kan alligevel få MEGET andet legetøj for de samme penge. Og så bliver jeg nok lidt nærrig :whistling første gang jeg så det tænkte jeg nemlig ej hvor fint - det kunne da være vi skulle have sådan noget til Mie men det der er noget værd koster ca 800 kr og derover og det kan jeg på ingen måde retfærdiggøre over for min sunde fornuft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså da vi var indlagt på Rigshospitalet, havde de et legerum hvor der også var bobles, og det fangede slet ikke hendes interesse. Så den tanke her jeg skudt fra mig igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Barbamama... Vil bare lige sige at det der FP-bord (+stolen) tit er i bilka ude i Skaldborg for 200kr... Vi købte det der i starten af december til Sif! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne anbefale fisher price zebraen - den er til flere års morskab! kan købes brugt på dba/g&g ellers er den ret dyr at investere i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER