Susanne

Navnelister for 1. halvår af 2012

23 indlæg i dette emne

Så er der offentliggjort top 25 over mest brugte navne i første halvår af 2012 (LINK)

Piger: (nye i top 10 er Maja og Josefine)

1. Emma

2. Sofia

3. Freja

4. Ida

5. Maja

6. Sofie

7. Isabella

8. Laura

9. Clara

10. Josefine

11. Caroline

12. Mathilde

13. Alberte

14. Lærke

15. Anna

16. Alma

17. Victoria

18. Liva

19. Ella

20. Karla

21. Emilie

22. Mille

23. Olivia

24. Agnes

25. Frida

Drenge: (nye i top 10 er Oscar og Liam)

1. Victor

2. William

3. Noah

4. Frederik

5. Lucas

6. Liam

7. Emil

8. Oscar

9. Magnus

10. Oliver

11. Alexander

12. Mikkel

13. Mathias

14. Malthe

15. Elias

16. Sebastian

17. Anton

18. Christian

19. Mads

20. Villads

21. August

22. Benjamin

23. Carl

24. Valdemar

25. Jakob

Jeg noterer mig selvfølgelig, at Anna er faldet helt ned som nr. 15 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh mit ynglingspigenavn er på listen - Ella :kuller

Derudover er begge min søns navne på. Carl nr. 23 og Emil nr. 7 :o Dog ikke sammen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan konstater at hverken Jonas eller Laurits er på listen, hvilket er en stor fordel, da det er de navne vi har på tale

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nææhhhh Alberte er nr 13 på listen :heart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er åbenbart flere, der synes, at Maja er et smukt navn :biglove

Hvorfor er det egentlig, at nogle folk helst vil undgå de populære navne, hvis man ellers synes, at det er et pænt navn som passer til barnet? Sagde til manden, at der med god sandsynlighed kommer en navnesøster til Maja i hendes klasse, når den tid kommer, men det er vel også hvad det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores drenges navne er heldigvis ikke på :) vi er bevidst gået langt udenom de mest populære navne. Blandt andet fordi jeg selv oplevede at vi vare tre Louise*r i min folkeskole klasse :) men primært fordi vi elsker Maxbog Theos navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er åbenbart flere, der synes, at Maja er et smukt navn :biglove

Hvorfor er det egentlig, at nogle folk helst vil undgå de populære navne, hvis man ellers synes, at det er et pænt navn som passer til barnet? Sagde til manden, at der med god sandsynlighed kommer en navnesøster til Maja i hendes klasse, når den tid kommer, men det er vel også hvad det er :)

Det er jo, ikke overraskende nok, ikke afgørende for mig ;) Men hvis jeg havde to navne jeg synes lige godt om og den ene var i top 10 og den anden var udenfor top 25, så ville jeg nok tage den sidste. Jeg har ikke noget imod mit barn hedder det samme som andre, men pt. har vi f.eks. 5 i min afdeling der hedder Thomas og det er genstand for megen forvirring og alle bliver konsekvent kaldt ved deres efternavn også og DET ville jeg synes var træls!

Men jeg kunne sagtens finde på at vælge et navn i top 25 igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan konstater at hverken Jonas eller Laurits er på listen, hvilket er en stor fordel, da det er de navne vi har på tale

Jeg er ret sikker på Jonas ligger i top 50 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på Jonas ligger i top 50 :)

det gør begge navne :) det er også okay, men at være top 5 ville jeg synes var træls, netop fordi jeg selv har prøvet det med, at vi var mange i en klasse med samme navn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse er ikk at finde på den liste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er åbenbart flere, der synes, at Maja er et smukt navn :biglove

Hvorfor er det egentlig, at nogle folk helst vil undgå de populære navne, hvis man ellers synes, at det er et pænt navn som passer til barnet? Sagde til manden, at der med god sandsynlighed kommer en navnesøster til Maja i hendes klasse, når den tid kommer, men det er vel også hvad det er :)

Vi har en Maja fra 2006 og jeg er stadig helt tosset med hendes navn. Dengang lå det nr 25 på listen mener jeg. I hendes børnehave med 66 børn var der kun én Maja udover hende. I hendes parallelklassen er der en Maja mere men ellers ikke.

Da jeg var barn hadede jeg at jeg havde sådan et specielt navn. Det er måske derfor vi går efter det modsatte til vores børn. For mig er det netop vigtigt at det er et smukt gammelt og stadig miderne dansk navn. Om det så står på listen eller ej betyder ikke noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo, ikke overraskende nok, ikke afgørende for mig ;) Men hvis jeg havde to navne jeg synes lige godt om og den ene var i top 10 og den anden var udenfor top 25, så ville jeg nok tage den sidste. Jeg har ikke noget imod mit barn hedder det samme som andre, men pt. har vi f.eks. 5 i min afdeling der hedder Thomas og det er genstand for megen forvirring og alle bliver konsekvent kaldt ved deres efternavn også og DET ville jeg synes var træls!

Men jeg kunne sagtens finde på at vælge et navn i top 25 igen ;)

Ja okay... 5 er alligevel også pænt mange ud af en afdeling på hvor mange... I folkeskolen gik jeg i klasse med Heidi S og Heidi O, Henriette G og Henriette B, Jeanette med J og Chanette med C :D men det var nu alrig et problem... Jeg havde derimod anset mit navn for at være lidt sjældent brugt lige indtil jeg kom på handelskolen og kom i klasse med to andre, der hed Anita og det kunne da godt være lidt forvirrende ;) men den ene af vores undervisere kaldte os så bare Nielsen, Jensen og Damm :D lidt millitæragtigt nok, men det virkede... Men det bruger man nok alligevel ikke i en 3. Kl :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er åbenbart flere, der synes, at Maja er et smukt navn :biglove

Hvorfor er det egentlig, at nogle folk helst vil undgå de populære navne, hvis man ellers synes, at det er et pænt navn som passer til barnet? Sagde til manden, at der med god sandsynlighed kommer en navnesøster til Maja i hendes klasse, når den tid kommer, men det er vel også hvad det er :)

Maja er et fint navn :loveshower Maja ligner en Maja :loveshower

Det er vist ikke nogen hemmelighed, at vi var på jagt efter de lidt alternative navne- netop fordi jeg HADEDE at være en Louise i mængden ;) Jeg har af samme grund fået et kælenavn, som hænger ved den dag i dag - til stor irritation for min mor :P Så det var derfor, men vi var nu enige om, at et navn gerne måtte være på top 50 af navnene - bare helst ikke blandt de første 10 ;) Men vi talte også om, at man ikke kunne forudsige det :D Vi havde navnet Liam oppe at vende og det var også tilbage på listen blandt 3 potentielle drengenavne - det vidste vi godt ville tage et ordentligt hop på listen. I løbet af foråret har vi 3 hold bekendte, hvis drenge blev døbt Liam - og det altså her i lokalområdet ;) Alligevel overrasker det mig godt nok, at det er hoppet så højt op på listen.... Det er også ham L.O.C, som fører sig frem :P :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jeg har aldrig gået i en klasse hvor jeg ikke var Mette H eller Mette E (eller et eller andet andet navn, der kunne adskille mig fra alle de andre Mette'er), så jeg gik personligt udenom top10, da jeg tænkte i navne. Det er dog helt ok for mig, at Valdemar er nr 24, det er da bare dejligt, at andre også synes det er pænt :loveshower

Jeg mener forresten også at have læst, at der efterhånden er så mange forskellige navne i omløb, at selvom man vælger indenfor top10, så er der stadig gode chancer for at ens barn bliver det eneste barn i klassen med det navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var barn hadede jeg at jeg havde sådan et specielt navn. Det er måske derfor vi går efter det modsatte til vores børn. For mig er det netop vigtigt at det er et smukt gammelt og stadig miderne dansk navn. Om det så står på listen eller ej betyder ikke noget :)

:ditto

Jeg hadede mit navn som barn - ingen kunne finde ud af det og jeg blev konsekvent kaldt alt mulig andet end det jeg hed <_<

Vi endte med at gå efter et klassisk navn, men dog ikke klassisk stavet, derfor blev det Cicilie :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hedder lisa og har egentlig altid været glad for at have et navn som ikke var så brugt igen... Det var først da jeg begyndte på seminariet at jeg kom i en klasse med en anden lisa... Vi syntes begge at de var så skægt fordi ingen af os havde prøvet det før og vi var de eneste to som havde samme navn...

Vores valg af navn til vores datter var egentlig ikke ment som at de skulle være vild specielt, men når jeg læser om det kan jeg godt se at navnet Sif ikke har været specielt brugt før... Lige nu er der 965 personer i Danmark der hedder det og 75% af dem er børn under 10 år.. Så der er ikke så stor chance for at hn bliver en Sif P.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla er faldet 3 ned.

for os gjorde det ikke den store forskel, hvilken plads navnet lå på. Vi havde også både Emma og william som favoritter inden hun kom. For os var det vigtigt, at det ikke var for specielt, at det var rimeligt klassisk, og at det fungerede på Engelsk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste er totalt "top 50" tilhænger, og jeg er lidt.. Mmm ;)

Vi hedder Gitte og Christian.. Han er ALTID blevet kaldt hans efternavn, og hans venner kan tit blive sådan helt mærkelige fordi jeg kalder ham Christian ;)

Jeg har altid selv været Gitte H ;)

Men i øvrigt, er Gitte slet ikke blevet brugt siden 2009.. Hvorimod Gerda, Magda og Gertrud er.. Tænk sig, at det i dag er mere almindeligt at kalde sit barn Gerda, end Gitte :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det navn vi regner med at give knægten er endnu ikke på listen :) Det passer mig meget godt..

Tror dog ikke jeg ville fravælge et navn pga. en (høj) placering på listen, hvis det virkelig var navnet. Men jeg synes nu alligevel der er noget ufedt over at for mange hedder det samme.

Nu har jeg selv et MEGET specielt navn, og selvom jeg nogle gange har været træt af at skulle stave eller lægge øre til underlige forsøg på at udtale det, så er jeg ikke ked af mit navn, og jeg synes det er fedt at jeg har så få navnesøstre som jeg har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja William er på listen, og det vidste jeg godt. Men jeg har vidst at jeg ville have en William siden jeg var 10 eller sådan noget, og det første navn min mand i sin tid foreslog (altså langt inden vi blev gravide) var William, så vi er altså ligeglade.

Og ja, jeg har et navn man ikke møder så tit. Og jeg har altså været ked af altid at skulle stave det og høre på skøre udtaler. Så jeg er egentligt glad for at Williams navn er ret normalt. Til gengæld, havde han blevet en pige, så havde hun fået et usædvanligt navn - jeg tror jeg må konstatere at vi vælger ud fra hvad vi kan lide, uanset hvad der er populært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jeg har aldrig gået i en klasse hvor jeg ikke var Mette H eller Mette E (eller et eller andet andet navn, der kunne adskille mig fra alle de andre Mette'er), så jeg gik personligt udenom top10, da jeg tænkte i navne. Det er dog helt ok for mig, at Valdemar er nr 24, det er da bare dejligt, at andre også synes det er pænt :loveshower

Jeg mener forresten også at have læst, at der efterhånden er så mange forskellige navne i omløb, at selvom man vælger indenfor top10, så er der stadig gode chancer for at ens barn bliver det eneste barn i klassen med det navn :)

Jeg tjekkede, og der er cirka 500 der blev døbt Emma hele sidste år.. Umiddelbart mener jeg der bliver født omkring 58000børn.. Så det er jo ikke vildt, når det nu er nr. 1 tænker jeg!

Når man tænker på at hvis du går 15 år tilbage, var de navne der lå nr. 1 navne som over 1000 børn fik på et år. (Til sammenligning fik 949 navnet Christian i 1991 og fx dem der hedder Louise, og synes der var mange - i årene omkring 1885, var der omkring 900 der fik navnet - HVERT år..) Så det er jo stadigvæk en halvering af folk der får navnene.. I øvrigt, var der kun 11 der blev døbt Louise i 2011 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella ligger i top 10. Vi har dog indtil videre aldrig haft "problemer", hverken i vs eller bh. Der er hun den eneste Isabella. Der er dog en Bella i bh, og det er Isabellas kælenavn. Det tager hun dog helt fint, og kalder så Bella i bh for "den nye Bella" :D

Karoline er jo også meget brugt- dog mest med C. Men jeg kan da godt forudse der kommer flere Karoliner/Caroliner i fremtidens institutioner. Vi har ikke tænkt top noget som helst, da vi valgte navne. Vi havde besvær nok med at blive enige :D

Til gengæld virker det til, at flere af de andre forældre har tænkt i de baner, for der er ret specielle navne i vs og bh ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt lige tilsvarende liste for Norge og Sverige, så kan man jo se hvordan jeres navne scorer i nordisk sammenhæng! Det er vistnok dog for hele 2012 som jeg forstår det - og så er jeg lidt i tvivl om det kun er Norge der har lagt de tal sammen for navn der staves meget ens, eller om Danmark og Sverige også har det?

Norge - piger

1. Nora/Norah med 438 til sammen

2. Emma

3. Sofie/Sophie

4. Linnea/Linea

5. Sara/Sahra/Sarah

6. Emilie

7. Ingrid/Ingri

8. Thea/Tea

9. Leah/Lea

10. Sofia/Sophia

Sverige - piger

1. Alice

2. Elsa

3. Julia

4. Ella

5. Maja

Norge - drenge

1. Lucas/Lukas med 527 i alt

2. Emil

3. Mathias/Matias

4. Jonas

5. Alexander/Aleksander

6. William

7. Oskar/Oscar

8. Magnus

9. Markus/Marcus

10. Oliver

Sverige - drenge

1. William

2. Oscar

3. Lucas

4. Hugo

5. Elias

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER