Bolsin

Klapvogn - hvilken?

12 indlæg i dette emne

Hjælp mig piger... :help

Jeg tænkte, at jeg gerne vil udnytte udsalget til at få klapvognen i hus :shop , men jeg er ærlig talt helt blank for hvad jeg skal kigge efter og hvilke funktioner der er vigtige. :wacko

Jeg vil selvfølgeligelig rigtig gerne at den skal være nem at klappe sammen og have med i bilen, og dermed ikke fylder for meget - men det er nok noget jeg er villig til at gå på kompromis med, for at få andre (vigtigere) ønsker opfyldt.

Det er et krav for mig at jeg skal kunne løbe med den, da jeg elsker at løbetræne og glæder mig helt vanvittigt til at komme igang i gen, når vejret bliver lidt varmere.

Den skal selvfølgelig være sikker, og god for David at sidde i, men jeg ved ikke hvad der er vigtigt her?

Jeg vil gerne at den kan "vendes om", så man kan vælge om barnet skal sidde med front eller ryg mod kørselsretning.

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

Prisen er ikke afgørende, men jeg vil selvfølgelig gerne have den så billigt som muligt :)

Nogle som vil komme med bud på hvilken klapvogn der opfylder mine krav/ønsker, eller har nogle flere ting jeg skal være opmærksom på?

Jeg tænker også på, om jeg er nødt til at have en babyjogger ved siden af en klapvogn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Drejehjul foran. Synes helt klart det er at foretrække. Især hvis du vil være aktiv med vognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville nok vælge en babyjogger til at løbe med fremfor en klapvogn...

Ellers tror jeg også jeg ville gå efter drejehjul og vendbart styr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige bestilt en Britax Smart b. Jeg har dog ikke prøvet den endnu. Jeg valgte den, da den passer sammen med vores autostol. Den var ikke ret dyt, men kvaliteten virker ok.

Det er jo ikke en babyjogger, men jeg har da tænkt mig at gøre et forsøg og løbe en tur med den, inden jeg begynder at købe en babyjogger :-)

Klapvognen kan vendes, så den lille kan vende begge veje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Hvis jeg så køber både babyjogger og klapvogn, hvilke er så bedst? Og hvad skal jeg kigge efter ved en babyjogger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan få nogle der er både løbevogn og klapvogn samtidig, og nogle endda cykelvogn som 3. funktion.

Jeg har af god grund ikke prøvet dem endnu, men regner med at få sådan en, da jeg synes det er lidt dumt at havebåde en løbevogn og en cykelvogn som 2 separate vogne :wacko

se de links her

http://www.abckids.dk/ det er mærket chariot, som jeg så på babymessen. det er ret godt synes jeg. Men kan sikkert også findes brugt!

http://www.babyjogger.biz/

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver løsningen at købe en klapvogn og en løbevogn. Manden løber rigtig meget, så han har været ved at undersøge det. Han siger at hvis man køber en kombi så er man nød til at gå på kompromis med nogle ting. Han vil f.eks. Gerne have en løbevogn med store hjul så den er mere terren gående, men han har ikke kunnet finde nogle løbevogne med store hjul, hvor "kassen" kan vendes begge veje.

Og hvis man køber en klapvogn kan den være meget tung og uhandig at løbe med, da tyngdepunktet er forskelligt i dem.

Det kommer selvfølge også an på hvor man løber og hvor langt man løber, men når C løber, så er det mellem 10 og 20 km, så ham vil ikke gå på kompromis.

Hvis vi skulle bruge løbevognen som klapvogn, så ville jeg mangle indkøbsnettet nedenunder.

Så det er et spørgsmål om, om man vil gå på kompromis og et spørgsmål om priotering, som jeg ser det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en babyjogger city elite. Den bedste klapvogn vi har haft- by far (og vi har haft en del efterhånden). Nem at klappe sammen, flyder ikke ret meget sammenklappet. Stort liggemål og svingbare hjul, der også kan låses fast. OG en stor kaleche, der kan trækkes langt ned så den bliver helt huleagtig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

City elite er fantastisk og super nem at klappe sammen - dog har jeg manglet at kunne vende sædet så barnet kigger på mod mig. Lige nu har vi teutonia mistral S. Den eneste ulempe er sædet skal af når stellet skal klappes sammen ( det skaldet ikkemålfisk City elite )

Vi bor dog tæt på byen så det er ikke så tit den skal i bilen, derfor valgte vi teutoniaen hvor sædet kan vendes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en emmaljunga classic klapvogn og var meget tilfreds med den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som ren klapvogn vil jeg til enhver tid anbefale en Teutonia Mistral - vi har en DK og vi er vildt glade for den.

Skulle jeg loebe, ville jeg helt klart vaelge en City Elite!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os, er drejehjul ikke optimalt. Vi vil bruge klapvognen meget i sjov og på ujævnt terræn, og der er det bedst at have nogle stabile hjul. Derudover er der tit brosten, der hvor vi kommer i byen, og det er altså heller ikke super sjovt at køre på, med hjul, der kan dreje :)

Vi har kig på teutonia mistral, da den virker til at være af rigtig god kvalitet, og den kan nemt være i vores lille bil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER