Pseudobaby

Navne

13 indlæg i dette emne

Er I så langt endnu, at I har snakket om - måske ligefrem bestemt jer for - et navn til bebsen?

Vi er mere eller mindre enige, uanset om det bliver en pige eller en dreng. Da det er to lidt specielle navne (i hvert fald lidt specielle i forhold til navne som "Jakob", "Mikkel", "Emma", "Caroline" etc.), har vi allerede meldt det ud til vores familier, så de kan nå at vænne sig til tanken, inden baby melder sin ankomst til sommer. Reaktionerne var, som vi forventede (hovedrysten, undren og "ej, det er da synd for h*n, det kan I da ikke nænne at kalde h*n - h*n bliver da helt sikkert drillet i skolen med det navn!"), så egentlig er jeg meget tilfreds med, at vi har fortalt dem det allerede. Det er jo tit sådan med navne, at jo mere man vænner sig til dem og bruger dem, jo mindre aparte synes de, og til sidst ER barnet jo bare en "Svend Aage Albert" eller en "Lavendel Chili Melissa" (bare for at tage nogle eksempler - det er IKKE navne, vi har valgt til vores kommende arving ;) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har pigenavnet på plads, men vi kan ikk helt blive enige om drenge navnet :) det står dog kun mellem 2 navne så det er ikk så slemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på besg :)Det samme her, vores familier har haft MEGET blandede reaktioner

HUn skal hedde Ellinor Sophine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på besg :)Det samme her, vores familier har haft MEGET blandede reaktioner

HUn skal hedde Ellinor Sophine

Ååååårh Annaperenna, hvor er det da helt igennem et helt fantastisk flot navn!! Heldige lillepige, at hun har så opfindsomme forældre - i min optik selvfølgelig. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er enige men kan kun finde på ét navn til en dreng, og har to mulige til en pige. jeg synes ikke vi skal vide i uge 19hvad den skal hedde. og min kæreste vil gerne vide kønnet, så vi tænker så det knager over et drenge navn mere..

vi har luftet det for familie og det er faktisk modtaget bedre end forventet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er SLET ikke nået så langt..

Vi skal til kønsskanning på mandag - og efter vi ved om det er en dreng eller en pige, tror jeg at det kommer tæt nok på, til vi begynder at overveje navne. Lige nu kan jeg bare slet ikke forholde mig til det.

Jeg er også rimelig sikker på, at vi ikke kommer til at beslutte navnet helt fast før efter fødslen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er kun begyndt at "browse" navnesider og apps for at spore os ind på hinanden. Ved min søn havde min eksmand og jeg to lister med 10 navne på hver. Da han kom ud kunne han bare ikke være andet end en Magnus og det var nummer 8 på vores liste (så vi bagefter) så jeg vil nødigt låse mig på et eller to navne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fundet ud af, hvad han skal hedde. Min kæreste ville gerne have det startede med M for det gør hans 2 sønner. Det eneste jeg kunne finde på, uden det lå for tæt op af deres eller andre i familien der starter med M, var Mikkel. Jeg har altid godt kunne lide det navn, synes det er så sødt. Mine forældres hund hedder Mikkel og han er bare verdens sødeste lille Mikkelmus :kuller , så på en måde bliver han opkaldt efter ham. Ang efternavn, så bliver det en blanding. Han får mit mellemnavn og min kærestes efternavn. Min far gav udtryk for at han ville blive glad, hvis vi førte vores mellemnavn videre, da det er lidt specielt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Aaaaj hvorfor ikke bruge Sigrid som fornavn - det er sådan et fint navn! Sigrid Marie...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Sigrid Marie" er da lige nemlig-præcis SÅ sødt! :wub Ellers synes jeg måske godt, man kunne sætte Sigrid sammen med "Sophia/e"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja Egernmammi det var heller ikke en dårlig kombi :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååårh Annaperenna, hvor er det da helt igennem et helt fantastisk flot navn!! Heldige lillepige, at hun har så opfindsomme forældre - i min optik selvfølgelig. ;)

Arj hvor er du sød! Det varmer rigtig meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER