salka20

Insemination?

13 indlæg i dette emne

Hvis man nu, som mig, har en kronisk sygdom, som kun forværres ved at gå og vente på at blive gravid, fordi man ikke må tage medicin.

Og man tænker, jeg bliver da bare insemineret...

Hvad skal man så gøre?

Altså er det et langt forløb hvor man skal igennem el hel masse inden? Eller går man bare ind og siger jeg har ægløsning, her er noget sæd. Sæt i gang :D

Eller hvad? Her tænker jeg selvfølgelig privat klinik og selvbetaling!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså vi var igennem insemination i det offentlige(dog stadig med selvbetaling, da vi ramte i det år man selv sku betale) men vi var igennem et længere forløb inden og nogle kurser for at finde ud af alt muligt omkring insemination og medicin osv.

men jeg ville da ringe og hører en privatklink og hører hvad de siger i forbindelse med insemination, de kan formodentlig svarer meget bedre på alle dine spørgsmål. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at skrive til dem på copenhagen fertility center. Der kan man stille spørgsmål til lægen og de er super dygtige derinde. Vi har været i behandling der (inseminering) og det var ret "simpelt" (og med et godt resultat ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Kom gerne med flere :)

Ps bor i Herning, København er nok lige langt nok væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :-)

Jeg er i samme situation, har gigt og må ikke få det meste af min medicin 6 mdr. før graviditet og under graviditeten. Derfor tog vi efter tre måneders forgæves forsøg til lægen (min praktiserende læge) som med det samme sendte os videre til en skøn gynækolog som i løbet af nogle måneder (det tog desværre ret lang tid pga. ferie, normalt kan det vist klares hurtigere) fik udredt vores situation og tjekket os begge to. Og nu er vi så ved vores tredje inseminationsforsøg - som forhåbentlig lykkes, jeg krydser i hvert fald fingre. Og hvis ikke revurderer de dygtige læger situationen og ser på hvordan behandlingen skal fortsætte. Alt det her er foregået i offentligt regi.

Håber du kan bruge svaret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :-)

Jeg er i samme situation, har gigt og må ikke få det meste af min medicin 6 mdr. før graviditet og under graviditeten. Derfor tog vi efter tre måneders forgæves forsøg til lægen (min praktiserende læge) som med det samme sendte os videre til en skøn gynækolog som i løbet af nogle måneder (det tog desværre ret lang tid pga. ferie, normalt kan det vist klares hurtigere) fik udredt vores situation og tjekket os begge to. Og nu er vi så ved vores tredje inseminationsforsøg - som forhåbentlig lykkes, jeg krydser i hvert fald fingre. Og hvis ikke revurderer de dygtige læger situationen og ser på hvordan behandlingen skal fortsætte. Alt det her er foregået i offentligt regi.

Håber du kan bruge svaret.

Jeg har også gigt. Leddegigt. Derfor denne situation.

Jeg har været ved læge og blive tjekket og manden er også tjekket. Skal til gynækolog på fredag. Så må lige høre hende/ham om noget kan speedes op. Ellers skal jeg til gigt tjek sidst i denne måned, så har tænkt mig at spørge lægen der også, om han kan trække i nogle tråde.

Hvad slags gigt har du? Og hvad medicin tager du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ringede til privatklinikken og fik en tid til personlig samtale næsten med det samme (næste dag tror jeg). Det var samtidig min 2.menstruationsdag. Da vi gik derfra havde vi en recept på hormonpiller og en tid til første scanning ikke så lang tid senere, og manden fik sin sæd testet mens vi var til samtalen - så det gik MEGET stærkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved intet om dette men held og lykke med projektet...tror man kan betale sig fra behandlingstiden på en privatklinik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har rheumatoid artritis (kronisk leddegigt) og får lige nu plaquenil og prednisolon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også leddegigt og er på salazopyrin - det må man gerne være gravid på, ved ikke om det kunne være en mulighed for jer hvis jeres reumatolog vil være med til det og hvis det kan holde jeres smerter osv langt nede til at i kan holde det ud.. Jeg skal selv på stærkere medicin på den anden side af en graviditet/amning..

Og nå ja, jeg er også i fertilitetsbehandling (Skive sygehus)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også leddegigt og er på salazopyrin - det må man gerne være gravid på, ved ikke om det kunne være en mulighed for jer hvis jeres reumatolog vil være med til det og hvis det kan holde jeres smerter osv langt nede til at i kan holde det ud.. Jeg skal selv på stærkere medicin på den anden side af en graviditet/amning..

Og nå ja, jeg er også i fertilitetsbehandling (Skive sygehus)..

Jeg får salazopyrin. Det virker dog ikke så godt som mtx.

Fik i fredags lov til at starte med IUI :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får salazopyrin. Det virker dog ikke så godt som mtx.

Fik i fredags lov til at starte med IUI :)

Det er også mtx jeg skal på engang ude i fremtiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du vil få meget ud af at tale med din reumatolog om det. :)

Jeg kunne se at en anden med leddegigt skriver at hun får Plaquenil og Prednisolon. Jeg har selv systemisk lupus erythematosus, og jeg får mens jeg er gravid Plaquenil og lav dosis Prednisolon. Det virker rigtig godt på mine ledsmerter, og faktisk har jeg det meste af min graviditet været helt uden smerter. Der er først nu her til sidst at jeg begynder at mærke noget til min sygdom. Men det er normalt at den blusser op sidst i graviditeten. :)

Vil egentlig bare sige, at der er masser af behandlingsmuligheder for os med autoimmune sygdomme - også når vi er blevet gravide. Så måske du sammen med din reumatolog kan finde noget medicin du kan tage mens i forsøger jer.

Håber på det bedste for jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER