Påskesen

Hvornår går man i bad ?

17 indlæg i dette emne

Halløjsa alle jer gravide derude :)

Jeg har altså lige et spørgsmål som jeg simpelthen bare bliver nød til at få svar på :) Hvordan bliver man ren efter en fødsel ? Der er jo blod og slim overalt, så jeg kunne forestille mig at man ikke er videre lækker bagefter. Hvordan ordner man det ? Vasker jordmoderen bare en af eller går man i bad når man lige er kommet sig ? Gør man det først dagen efter ? Jeg kan ikke lige få mit tidsforløb til at passe uden at vide det, da baby jo kommer op til en efter fødslen, og du bagefter er sammen som familie.

Nogen der vil være mig behjælpelig med mit måske underlige spørgsmål :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et bad var på ingen måde det første jeg tænkte på efter fødslen ;) Anna kom op til mig og var hos mig i 3 timer mens jeg blev syet, hun spiste første gang og vi ventede på hun blev vejet og målt. Så blev vi kørt på patienhotellet og da vi var blevet checket ind og havde fundet os til rette efter en times tid eller to vil jeg tro, gik jeg i bad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter min første fødsels måtte jeg først gå i bad efter 48 timer og det var med en sygeplejerke på badeværelset og mig siddende ( havde forhøjet blodtryk

2 fødsel mente de at jeg skulle vente til næste morgen ( han er født 1726 ) men da vi var kommet på afd kiggede personalet væk også smuttede jeg i bad ;) vil tro det var omkring kl 21 min mand var der så han kunne kigge efter baby og høre hvis jeg lavede et stunt på badeværelset ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i bad dagen efter - jm vaskede mig efter hun havde syet.

Og ærligt så er man totalt ligeglad med bad efter at have født :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik vist vasket det værste af af JM. Der gik ca. 9 timer fra fødslen til vi kom hjem anden gang og jeg var først i bad derhjemme på et eller andet tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg foedte loerdag kl, 12:24 og kom i bad mandag eftermiddag. Paa foedeafdelingen(i Italien) var der bad, men det var nede i den anden ende af gangen og jeg var ikke specielt interesseret i et bad med de faciliteter, der var. Men jeg etagevaskede og der er jo bidet i Italien, saa der var ren :numse.Noah kom ikke op til mig med det samme, selvom det var et stort oenske, for han var lille og skulle tjekkes af boernelaegen. Saa han var svoebt lidt i et klaede, da han kom over til mig under en varmelampe. Jeg blev desuden vasket og toerret af foedselsassistenten og fik rent toej paa. Hun duppede ogsaa mit ansigt og mine arme med en fugtig klud, saa jeg foelte mig ikke specielt klammo, bare udmattet og lykkelig :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik først i bad dagen efter - jm havde dog vasket det væreste væk. Desuden ska man jo skylle med bruseren ved toiletbesøg, hvis man er blevet syet. Det skulle jeg i hvert fald.

Og som nogle af de andre skriver, så var jeg pænt ligeglad med bad efter fødslen. Var optaget af min baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik også først i bad dagen efter (tror jeg nok - hukommelsen er ikke for god, måske var det 2 dage efter?). Men som andre siger, så skyller man sig forneden med bruser efter toiletbesøg, så jeg var ren nok forneden... men lugtede vist lidt af gnu andre steder, så det var tiltrængt tilsidst :lol

Men ja, tænkte slet ikke på bad den første dag, der havde jeg travlt med at slappe aaaaaaf og nyde min skønne datter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også først i bad dagen efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan er født kl. 01.12 og jeg gik i bad om morgen omkring kl 07-08 stykker.. Skyllede ikke med vand ved toiletbesøg, men vaskede med en fugtig klud.. Blev ikke syet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristine blev født 23:18. Vi kom først op på vores stue 03:30, så der var jeg pænt ligeglad med, om jeg kom i bad eller ej...ville bare ligge og nyde min datter. Om morgenen gik jeg i bad tidligt, og det var tiltrængt, for det var virkelig varmt, den dag Kristine blev født, så jeg havde svedt rigtig meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fik jeg jo så godt nok et kejsersnit. Det var tirsdag aften og jeg kom i bad torsdag morgen. Det var virkelig også tiltrængt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas er født 23.58 og vi kom over på patienthotellet kl2 cirka og jeg gik først i bad om morgenen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvor snaksket jeg var og det bekymrede mig heller ikke. Jeg fødte i badekar så der var det meste nok. Men kan huske da jeg skulle tisse første gang at jeg havde lidt svært ved at overskue hvordan jeg skulle få 'trusserne' på med alt det blod og tilsidst opgave jeg ;)

Men jeg fik to sting og fik af vide jeg skulle skulde med bruseren hvergang jeg havde været på WC. Så det gjorde jeg hvergang mens vi var på patienhotellet. Og det var faktsik rigtig rart, for jeg nåede ikke rigtig at føle mig 'beskidt' dernede. Da vi kom hjem, blev det til et par gange om dagen, som blødningen aftog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla kom 2 minutter i midnat, og i løbet af formiddagen næste dag kunne jeg snige mig i bad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den første der fødte jeg om morgenen og gik i bad næste morgen..

Ved nr 2 gik jeg i bad lige efter fødslen mens han blev målt og vejet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i bad dagen efter og havde også fået en plastikflaske med sprøjtetud som jeg fyldte med lunken vand, når jeg skulle vaskes forneden.

Var nemlig ikke helt tryg ved håndbruseren og fordi jeg var blevet syet synes jeg også det var lettere med sådan en flaske.

Brugte en lign. plastikflaske ved toilet besøg da det godt kan svie og gøre ondt, og der er den guld værd med lunken vand i og skylder samtidig evt blodrester og slim væk inden rent fødselbind tages på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER