blomst27

Spørgsmål til selve fødselsforløbet og tøj..

21 indlæg i dette emne

:oops Tror der er noget jeg ikke har fattet ifm fødsel og tøj..og tør ikke rigtig spørge min jordemor, :lol

Altså, når man så kommer på hospitalet med veer etc. smider man så alt tøjet og lægger sig op på briksen? Jeg tænker de skal jo kunne komme til hele tiden, så det nytter jo ikke noget at have bukser på??

men sidder man så bare i en top og så ingenting forneden? og når man skal i vand går jeg ud fra man bare er nøgen?? altså jeg frygter ikke at være nøgen eller noget, ( tror jeg.. :unsure .) men altså vil bare være forberedt, også mht hvad jeg skal pakke, hvis jeg skal skifte derinde under fødslen?

Eller tager man sådan en hospitalsskjorte på??

:kram Tak fordi man bare altid kan spørge om de mest underlige ting herinde :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik hospital tøj på (underbukser og skjorte) jeg var rigtig glad for, at det var deres tøj jeg havde på, for da jeg havde født havde jeg blod de mærkeligste steder, og Albert valgte at skide lige da han kom til verden plus da han lagde ved mig mens jeg blev syet, så jeg blev også "smurt" ind i lort.

Hvis du gerne vil have dit eget tøj på syntes jeg du skal vælge noget du bare kan smide ud bagefter, mit vat virkelig klamt efter jeg havde født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får de "lækreste" sygehus underbukser på og en skjorte, så ryger det af efterhånden som jordemoderen giver dig besked på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok, så man gør bare som de siger mht tøjet! tror også man har andet at tænke på, men ville lige være sikker jo :blink

Tak tøser!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får de "lækreste" sygehus underbukser på og en skjorte, så ryger det af efterhånden som jordemoderen giver dig besked på det.

Åhh ja de er super skønne de der mormor underbukser under min sidste fødsel havde jeg fået en skorte der var for lille så hver gang je drejede mig så sprang knapperne op ( virkelig yndig ) så denne gang har min veninde fået strenge ordre på at hun har til opgave og sørge for at de finder en af de store skjorter

Følte mig ikke helt fiks da jeg skulle sidde på alle 4 ( for at forsøge at rette hjertelyden ) med mormor trusser en skjorte der sprang op og hænge babser der levede deres eget liv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh ja de er super skønne de der mormor underbukser under min sidste fødsel havde jeg fået en skorte der var for lille så hver gang je drejede mig så sprang knapperne op ( virkelig yndig ) så denne gang har min veninde fået strenge ordre på at hun har til opgave og sørge for at de finder en af de store skjorter

Følte mig ikke helt fiks da jeg skulle sidde på alle 4 ( for at forsøge at rette hjertelyden ) med mormor trusser en skjorte der sprang op og hænge babser der levede deres eget liv

Åhhhh haha jeg kan lige forstille mig det. Min skjorte er altid alt for stor, så det er nærmest en hellang natkjole, men så kan man i det mindste ikke se mormor underbukserne som går mig til et godt stykke over navlen (på trods af højgravid mave :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhh haha jeg kan lige forstille mig det. Min skjorte er altid alt for stor, så det er nærmest en hellang natkjole, men så kan man i det mindste ikke se mormor underbukserne som går mig til et godt stykke over navlen (på trods af højgravid mave :P )

Ha ha det er næsten det jeg synes er værst ved snart at skulle igennem en fødsel igen det er det tøj min mand har et talent for at altid lige få taget et billede hvor jeg bare ligner noget der er løgn nogle gange når han sidder ved computeren så begynder han at skrald grine fordi han falder over et af de billeder

Hans ynglings billede er fra den første fødsel der tog jeg 56 kg på pga sf så jeg rundede de 140 kg der ligger jeg på briksen og skuler voldsomt efter ham og hans kamera ( det var lige inden de satte fødslen igang ) men hjertelydsmålere spændt på maven, blodtryks apperater og alverdens drop også selvfølgelig de fine trusser og skjorte ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde en hospitalsskjorte på når ikke jeg var i vand.... men var i vand det meste af tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg orkede kke at have de der hæslige underbukser på når jeg skulle undersøges hele tiden så jeg havde bare en lille soltop-ting på og det ragede mig en høstblomst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nåede ikke at få hospitaltstøj på, da jeg var fuldt åben og klar da vi kom på hospitalet, så jeg måtte bare smide bukser og trusser og mellem 2 presseveer sagde jordmorden at nu mente hun at jeg skulle smide toppen. Så jeg fødte iført sokker :oops , men må ærligt indrømme at jeg ikke tænkte over det før bagefter!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg orkede kke at have de der hæslige underbukser på når jeg skulle undersøges hele tiden så jeg havde bare en lille soltop-ting på og det ragede mig en høstblomst.

Sådan havde jeg det også her anden gang (første gang kom jeg i vand undervejs, og så kom underbukserne jo ligesom af i den forbindelse). Det var dog vist mine egne underbukser, JM ville give mig på igen, men det skulle jeg bare ikke have noget af - veerne var altså trælse nok i sig selv, ikke tale om, at der også skulle bøvles med at tage underbukser af og på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smed tøjet for at komme i karret, og da jeg kom op igen, kunne jeg ikke overskue at få tøj på. Så min mand sørgede for at jeg fik et lille tæppe over mig, og ellers fødte jeg splitter nøgen. Og var helt ligeglad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en skjorte på derinde. Var der kun 30 mins tid, så ved ikke hvordan det havde været hvis det havde været et længere forløb...

Men jeg er normalt utrolig blufærdig, men jeg fattede intet og var så ligeglad med alt.. Det eneste jeg tænkte i forhold til tøj, var da sygeplejersken(eller hvad hun var?) havde givet mig skjorten, tog hun b are alt min tøj, og krøllede sammen og lagde i en pose.. Der tænkte jeg "Så læg det da pænt sammen kvinde, der er jo blod over det hele!"..

Jeg var glad for at have skjorten på, for det gjorde jeg ikke på samme måde følte mig nøgen.. Selvom det stod helt åben, og faktisk kun dækkede ryg og arme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat igang og var iført mit eget tøj det meste af tiden.

Det var først da de slemme bidende veer tog til, at jeg blev iført skjorte, nettrusser og sokker.

Inde på fødestuen fik jeg nettrusserne af, men så gik det jo også stærkt, og da jeg fødte på briks i venstre sideleje, lå jeg med åben skjorte.

Og jeg kunne ikke være mere ligeglad.

Ens krop er den sidste man tænker på når man ligger der, sådan var det i hvert fald for mig.

Nogle føder uden tøj/top/skjorte og andre med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min blufærdighed er så godt som ikke-eksisterende under en fødsel. Jeg fik rimelig hurtig smidt tøjet, fordi jeg kom i karbad og fik vist ikke tøj på før fødslen var overstået 4 timer senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte i årets varmeste weekend - jeg havde kjole på indtil jeg kom i vand, derefter fik jeg mandens gamle skjorte på i ca 2 min så havde jeg bandet og svovlet den af H. Til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:bunny Tak for jeres svar piger! Ja, tror heller ikke man kan overskue så meget andet end veer når man man er så langt, så pyt med tøjet! Jeg tager det som det kommer :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg foedte noegen, eller maaske med sokker paa :huh Jordemoderassistent kom jaevnligt og skiftede et varmt klaede ud med et nyt, som jeg havde over mig. Det var altsaa skoent, selvom det var juni i Italien. Ved ikke, om det er noget de bruger i DK...

PS: Jeg havde selv 4 trusser med, nogle graviditets i str. lidt stoerre end normalt fra H&M, som jeg tog paa, da jeg var ved at vaere traet af nettrusserne efter foedslen. Jeg kan ioevrigt VARMT anbefale Natracares efterfoedselsbind, som jeg brugte 4 pakker af og nok godt kunne have brugt 5 - var ret hys med at skifte. De store fra sygehuset brugte jeg kun 1 1/2 dag. Barselsflaadet lugtede ikke ret slemt i Natracare i forhold til andre, synes jeg, og alm. bind var ikke rare for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kom også mine egne trusser bagefter, tog hjem 5 timer efter fødslen. Det er en god ide at have købt nogle OVERSIZE trusser og haver med i tasken til sygehuset for de bind, er GIGA!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også ret glad for de billige Bilka-trusser jeg havde købt for store. Så kunne de blive brugt, og smidt ud igen bagefter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER