Pseudobaby

Jeg VED godt, det er tidligt, meeeen...

13 indlæg i dette emne

... lørdag eftermiddag alene hjemme på sofaen med sovende lillehund ved fødderne, varm kakao, stearinlys og computer i skødet har altså fået mig til at glo for vildt efter barnevogne på nettet! :wub Har bildt mig selv ind, at det er for at "fejre", at Tempurarejen og jeg nu ENDELIG er 10+0 - har nemlig ventet pænt længe på at blive tocifret af en eller anden årsag! :bunny I mit eget hoved er jeg ikke længere "småtteri-gravid", hvis I forstår, hvad jeg mener.. :)

Nå, tilbage til den kommende udvidelse af "vognparken" (hvis man kan kalde den det, når den p.t. kun tæller to cykler! :D ):

Vi har ingen bil, bor i en toværelses på 1. sal på Frederiksberg - uden elevator, dog med altan - og er enige om, at vi skal have en handy kombivogn af en art, som vi kan komme rundt med i busser, Metro og S-toge uden at føle, at vi skubber rundt på en DFDS-færge. Baby vil muligvis kunne middagsnappe på altanen, men ellers kommer den til at putte i sin seng i vores soveværelse, da vi ikke vil have, at h*n skal stå i barnevognen i gården (der i øvrigt ikke er lukket). Indtil videre har jeg set mig lidt glad for en Trille Viper (med sort stel) eller en FlipFlap Aston-vogn, der begge er nooogenlunde fornuftige med liggemålet, synes jeg.

Har I gjort jer tanker endnu om, hvad I skal ha'?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke rigtig nogle.. - vi skal vist bare ha en barnevogn og en autostol ;)

Vi bor også i et kæmpe hus ude på lars tyndskids marker-.. Men ja har ikke gjort de vilde tanker endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har også kigget lidt :whistling

vi ved ikke helt hvad vi skal ha endnu, vi bor i rækkehus med have så det skal nok være en med et langt liggemål så baby kan sove ude i haven i barnevognen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min mødregruppe har en lille fiks en.. Den har kort liggemål, men babyen kan sove med voksi i barnevognsdelen, som kan lægges helt ned..

Det er en brio et eller andet - Og det er sten sikker at skulle jeg have en ny barnevogn når jeg engang skal have en baby mere, så blev det sådan en!! Det er så let, så hun snilt kan løfte babyen i barnevognskassen, op på 3 sal, samtidig med hun går med pusletasken!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forelsket mig i en Emmaljunga Big Star Supreme... Så det bliver nok en version af den - selvom manden har fået mig overtalt til, at vi ikke skal have den i det beige læder som ellers er helt vildt flot...

Vi bor i rækkehus på "semi"-landet og har hund. Så det skal være en sovebarnevogn til udenfor og en der er god til at gå ture med. Samtidigt skal den være slidstærk nok til mere end et barn og lys i farven så den ikke bliver for varm i solen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kigger lidt på noget emmaljunga i læder, imens min mand kigger på brio... jeg har slet ikke forholdt mig til specifikationerne endnu, men bor i byen og skal nok have noget relativt handy... Måske vi bare skulle købe to;-) så kan vi vælge en hver, og vi håber alligevel på at få et par børn med kort mellemrum,såeh...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte klapvogn til den store sidste sommer og kom i den forbindelse så jeg en kombivogn som fik mig til at tænke "hvis jeg nogensinde skulle være storbymor skulle det der være vognen". Det var noget med at man havde et "stativ" og så forskellige indsatser så den vokser med barnet. Man kunne sætte autostol fast, derefter en kasse og til sidst kunne den blive til klapvogn. Det var så smart. Men om jeg kan komme i tanke om hvad den hed!!!! Måske med lidt research :-)

Ellers er jeg (til byliv) stor tilhænger af Stokkes køretøj hvor barnet sidder meget hævet over jorden. Det synes jeg er RIGTIG smart i forhold til at få dem bare lidt væk fra udstødningsgasser. Dog ved jeg ikke nok om hvilke muligheder der er for sovevenlige indsatser :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FUNDET :-) prøv at søg på "Hauck kombi barnevogn" såvidt jeg kan se har de flere forskellige modeller bl.a. Condor og Apollo. Dem synes jeg bare er smarte! Og så er Hauck kram og nemt at betjene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gammel tråd - I know - men nu nærmer jeg mig snart MD-scanningen (= 18. februar), hvilket er vores "hjemmelavede" deadline for, hvornår der må shoppes barnevogn, og jeg TROR, jeg er kommet lidt nærmere målet efter lettere intens research. :)

I julen var Hr. Egernmammi og jeg ude og kigge på Trille Viper'en (kombivogn), som jeg havde forelsket mig i på nettet, men den var AAAAAALT for klein, da det kom til stykket. Altså - liggemålet var, som det nu er i en kombivogn, men barnevognskassen og klapvognsdelen for den sags skyld sad bare helt vildt lavt på stellet, og det så ikke alene komplet åndssvagt ud, men føltes osse helt forkert at skulle bukke sig helt derned for at lægge/løfte baby. Vi er ikke just præget af dværgvækst hjemme hos os (jeg er 176, kæresten 187), så det gik bare ikke. Vildt hvor forledt man kan blive af at kigge på billeder på nettet egentlig!

Nå, men i julen tog jeg så med min kære mor ud at sondere terrænet i Babysam, og der "talte" Brios kombivogne altså mest til mig. :wubProblemet med dem var dog, at klapvognsindsatserne ikke var med fuld liggelængde - dvs. de var ergonomiske, lidt ligesom Bugaboo's - og det dutter barsens ikke, når vi har tænkt os, at baby skal sove i Voksi i klapperen, når h*n bliver for lang til barnevognskassen... Min redning er så heldigvis blevet, at - tadaaaa! - Brio sender en ny model MED den "rigtige" klapvognsdel på gaden nu her, som ser ud til at opfylde alle vores krav - "Smile" hedder den og er en forbedret udgave af "Sing", som jeg faktisk var ret vild med, havde det ikke lige være for klapvognsdelen. :yay Yay!! Glæder mig rigtig, rigtig meget til at se den live. Så nu skal tiden bare gå hurtigt, så vi kan komme ud og svinge den kommende Oldemors dankort, hehe... :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha hvor er du sød... Det er præcis et af de punkter hvor jeg kan mærke det ikke er den første. Gud hvor blev der gjort mange overvejelser sidst og det er SÅ svært for man bliver jo nødt til at have en barnevogn fra starten og det er jo noget af en investering.

Håber I finder lige den der passer til jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber Brio er lige så god som du forestiller dig :) - send det ud i universet ;)

Vi har købt en Trille gigant, "almindelig" sort barnevogn, som er stor og rubust. Vi bor på lars tyndskids marker, så den skal kunne tage nogle lange ture,og vi har pladsen til den - så det var ligesom mest oplagt :)

Den er købt over nettet på tilbud, så var ret spændt. men den er lige som den skal være. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor også i lejlighed i byen, i KBH NV. Vi skal også have en kombivogn. Jeg synes, at både det der Hauk og Aston ser gode ud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER