Melas

Nu med vandrejournal :-)

11 indlæg i dette emne

Har været til det første lægebesøg. I følge deres udregninger er jeg kun i 6+3 med termin 29/7, men jeg mener jeg er i 6+6 med termin 25/7. Men den rigtige dato bliver forhåbentligt opklaret fredag d. 14/12, hvor jeg skal til tryghedsscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :) jeg har også været til første lægeundersøgelse idag og har fået vandrejournalen :D

Jeg er 9+6 idag og har termin den 4 Juli :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ihh hvor spændende jeg har også fået lavet min idag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have min lavet på fredag. Der er jeg 8+5. Glæder mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg mon den eneste der ikke synes det er "stort" at få vandrejournalen?

Der står jo intet spændende i den! Som jeg ser det så er det bare nok et ansvar, nok en ting jeg skal huske på, som jeg så nemt kan komme til at glemme! Hehe :)

Synes dog det er dejligt at jeg nu er registreret som gravid i lægens systemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg mon den eneste der ikke synes det er "stort" at få vandrejournalen?

Der står jo intet spændende i den! Som jeg ser det så er det bare nok et ansvar, nok en ting jeg skal huske på, som jeg så nemt kan komme til at glemme! Hehe :)

Synes dog det er dejligt at jeg nu er registreret som gravid i lægens systemer :)

Hehe, det er mig også en GÅDE, at de ikke kan fikse det elektronisk, istedet for at man skal gå og vogte på en gammeldags kuvert... Helt ærligt...

Jeg tænker, at det med vandrejournalen måske føles større, når man ikke har skullet i behnalding for at blive gravid - så er det jo første lægebesøg, og der hvor det hele rigtigt går i gang - hvor nogle af os har været til skanning osv, inden vi overhovedet når til den praktiserende læge...? Men det var nu meget hyggeligt at komme ned til min søde læge, der var meget glad på vores vegne:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var kun 5+3, da jeg var til 1. besøg hos sygeplejersken, og 6+5 da jeg var hos lægen for at få svar på blodprøverne og for at få lavet vandrejournalen, og jeg havde nøjagtigt samme tanker som dig Lise: Hvorfor fa'en har man ikke fikset det elektronisk, så jeg ikke skal rende rundt med en gul, gammeldaws kuvert, der helt 100 ender med at blive både nusset og krøllet, inden babyen kommer ud til sommer!?

Mine forventninger til lægebesøget var meget små, så jeg blev egentlig ikke skuffet - men det var da lidt vildt alligevel, at man pludselig stod "registreret" som gravid i systemet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror egentlig ikke det handler så meget om at man har fået vandrejournalen, er i øvrigt enig med jer andre i at det er dumt det ikke er elektronisk, det er sq da meget nemmere end at huske på den gule kuvert :rolleyes

jeg tror det handler mere om at man nu er gravid i systemet, og så kan man få indkaldelse til NF scanning og jordemoder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må da også ærligt indrømme at det ikke betyder det helt store, men så er hele systemet lissom sat igang. Kan heller ikke forstå at man ikke kan lave en vandrejournal der ligger på en server, så dem der skal bruge den bare kan logge ind på den lige meget hvor man er. Så er der jo heller ikke nogen risiko for at man glemmer kuverten....det kan jo ske ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej :) Jeg synes nu heller ikke at det var en kæmpe oplevelse, men er glad for nu at være registeret i systemet.. Jeg har vandrejournalen fra da min mor ventede mig, det er vældig hyggeligt.. På den ene side synes jeg det ville være smart at lave den elektronisk og på den anden side er det nu meget hyggeligt bare en gang i mellem at havde noget skrevet på papir ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER