Pseudobaby

How goes girls?

29 indlæg i dette emne

Jeg er vist bare lidt nysgerrig og ville såmænd bare vide, hvordan I går og har det? Er symptomerne blevet værre, eller lysner det lige så stille for jer? :)

Her hos mig (hvor Osterejen og jeg er 8+2 i skrivende stund) går det udmærket - har ikke så meget kvalme længere, og i følge kæresten er jeg blevet "næsten mig selv" igen (indrømmet - den stakkels mand har sgu haft det lidt hårdt de sidste par uger med Frk. Hormonella og alle hendes anfald! :D ). Min hud i ansigtet og øverst på ryggen er desværre gået lettere teenageamok de seneste dage, og jeg er sgu lidt frustreret over det, må jeg indrømme. Har lidt af uren hud (meget mild acne), siden jeg var 14 (er 30 nu), og jeg havde ENDELIG fået nogenlunde styr på det i sommers, hvor jeg for første gang i mange år følte, jeg kunne vise mig offentligt uden concealer og foundation... Det er så slut nu. Iiiih!! Derudover er jeg er stadig mere træt end normalt og bliver ind i mellem ganske svimmel, men samlet set har jeg det vist egentlig godt.

I tre dage hen over weekenden har jeg dog haft brunt udflåd, som gjorde mig lidt betænkelig ved det hele... Jeg blev til sidst enig med mig selv om, at så længe jeg ikke havde smerter (for det havde jeg ikke udover de sædvanlige ligamentsmerter), så VIL jeg ikke bekymre mig. Læste også et eller andet sted, at man vist godt kan pletbløde/have brunt udflåd i starten af graviditeten på de tidspunkter, hvor man ellers skulle have haft sin menstruation, uden det nødvendigvis betyder noget - og det passer faktisk helt perfekt med, at det var her i weekenden, jeg skulle have haft min mens, hvis ikke der boede en baby i maven på mig. Jeg har selvfølgelig også læst, at det kan være tegn på alt muligt forfærdeligt og død baby og aborter etc. etc., men uanset det er er/var en MA/SA eller ej, kan jeg jo hverken gøre fra eller til nu. Jeg prøver derfor at lytte til min mavefornemmelse, der trods alt fortæller mig, at alt er, som det skal være derinde. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her går det ikke så godt. Har været syg siden lørdag. Først troede jeg bare det var graviditets symptomer der gik amok, men det viste sig at være Roskilde syge. Så har nu ligget vandret i nogle dage. Det værste har været mavekramperne, hvor jeg selvfølgelig bliver bange for om baby har det godt. Jeg har tabt mig så jeg nu er næsten 2 kg under pre-graviditetsvægt, men det er jo heldigvis ikke så meget, og nu er jeg så småt igang med at spise en smule igen.

Jeg har 7-9-13 ikke blødt eller haft brun udflod siden jeg var 8+ hvor det jo som du siger er ganske normalt.

I fredags var jeg ved lægen og fik taget blodprøve og lavet vandrejournal. Min blodtype var heldigvis positiv (min mor er rhesus negativ), så slipper vi da for det bøvl der. Min urin prøve så vist lidt mistænksom ud og blev sendt til dyrkning, men der var heller intet galt. Jeg blev vurderet til en lav-risici gruppe og skal derfor følge det helt normale forløb. Så det var dejligt.

Nu skal jeg bare sørge for at blive helt rask igen, så jeg igen bare kan brokke mig over træthed og kvalme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her går det faktisk fremad, har været meget plaget af kvalme de sidste 5 uger, men det er vist på vej væk igen nu heldigvis. så jeg mærker ikke rigtig så meget til at jeg er gravid, har lidt ømme bryster (især om aftenen) også får jeg nogle jag i lysken indimellem (især når jeg nyser :( )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha jeg synes godt nok at hver dag er en kamp.

Kører på 3. uge i sygemeldingen nu, men er begyndt at arbejde lidt på computeren hjemmefra. Jeg var til møde med chefen i torsdags, og hun virkede heldigvis forstående, men er stadig ret træt af situationen.

Har altid ment at graviditet ikke er en sygdom, men en tilstand, meeeeen.... har skisme godt nok måtte genoverveje den status de sidste mange uger.

Så status er: Stadig kraftig kvalme, men heldigvis færre opkastninger. Kan dog ikke få mad ned, da halsen og maven kramper sammen bare ved tanken eller lugten af mad.

Lige pt kan jeg spise bananer og kiks, så menuen står på 2-3 bananer, 3-4 kiks og lidt kakaomælk om dagen. Derudover kæmper jeg også med væsken, som jeg jo også skal have tvunget ned, derudover.

To gange i ugen går får jeg saltvandsdrop og akupunktur, da jeg stadig er dehydreret. Vildt så svært det er at få rettet op på.

Vægten siger nu -5,4 kilo siden positiv test, så det er et vægttab på 7,9%.

MEN - det gode er, at kvalme sådan set er det bedste "dårlige" man kan have som gravid, da det jo betyder mindre risiko for abort. Og det bruger jeg en hel masse energi på at sige til mig selv. hver dag og hver nat. Og derudover kæmper jeg mig bare igennem en dag ad gangen, og lader være med at overveje at det er jul om 3 uger, når der ikke er købt en eneste gave endnu, pyntet op, lavet adventskrans, eller bagt/lavet konfekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger.. ihhh hvor er det hyggeligt at høre fra jer :)

jeg er 9+5 idag.. jeg har det ret fantastisk :D

Har for henholdsvis 14 dage og 6 dage siden, haft to anfald på min søde kæreste, over ting som ikke car hans skyld..

bl.a glemte JEG, MIN mobil i brugsen og fluppede helt ud på ham over det.. en lille stemme i mit hoved, siger stop nu, det er ikke hans skyld og i øvrigt synd at jeg råber sådan, alt i mens munden bare fortsætter der ud af... :(

det er sket to gange alt i alt.

ellers har jeg ingen kvalme overhovedet, dog ømme bryster. min hud er lidt i hopla, og jeg prøver nu at overbevise den om, at når nu jeg er 25behøver jeg jo ikke ligne en på 15;) ej det er ikke slemt, men øv..

jeg har på intet tidapunkt haft blødninger el.. - jeg kan gå få lidt sammentrækningen efter sex - med happy ending ;)

jeg skal til 1læge undersøgelse i morgen. - er helt tryg jeg er scannet og ved at alt er som det skal være.

glade tanker Christina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger :jul7:

Jeg er i dag 8+3 efter egne beregninger.. jeg har 7-9-13 ikke haft nogen dårlige graviditets symptomer endnu :loveshower

Skal til mit første lægebesøg på fredag og har bestilt en tidlig scanning til lidt senere samme dag.. Glæder mig til at få det hele bekræftet og at se at der rent faktisk er noget der inde :baby2

Så her går det godt (håber jeg) :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det også fantastisk. Har stadig ingen kvalme eller opkastninger, men har nogle ømme bryster, træthed og oppustet mave om aftenen. Jeg har ikke rigtig haft nogle hysteriske anfald på min kæreste (hvis jeg selv skal sige det), men jeg har ikke så meget lyst til sex (synd for min stakkels kæreste). Jeg skal til første lægebesøg i morgen, onsdag og til TS d. 14/12. I følge min egen udregninger er jeg 6+5, men regner med at få det lidt mere præcist d. 14.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

10+3 - og nu med halebenssmerter, der får mig til at ligne en gammel, gigtplaget kone, når jeg skal rejse mig fra stole, sofa og seng! Det er fandeme sur :numse , kan jeg love jer - giiiiider ikke være besværet på denne hersens måde allerede! Iiiiiih... Jeg har bl.a. måttet tilpasse (læs: nedjustere) min træning til min ømme r*v, og det huer mig ikke specielt meget, selvom jeg godt ved, at det er det eneste rigtige at gøre. Arbejder virkelig med mig selv og min ydeevne ifm. træning og den her graviditet, fordi jeg generelt har så svært ved at acceptere, når min krop sætter begrænsninger for mig.. Men altså - der er jo ikke noget at gøre ved det - baby ER vigtigst af alt... Så fortsætter smerterne, er det bare tough luck, hvis min mås hænger nede omkring anklerne efter fødslen, fordi jeg ikke har kunne squatte, dødløfte eller noget andet i den dur! :hshit:D

Og hvis jeg lige skal fortsætte mit bitcheri lidt, så kan jeg også berette om daglig halsbrand (der lettest kureres med kakomælk - og HELST Matildes den røde, mmm!) og akut mangel på bh'er. Jeps - jeg har så kun ÉN tilbage, der passer nooogenlunde; alle de resterende deler mine bryster i to, eller så dækker skålene kun 2/3 af brystet... Kom faktisk til at tænke på den der TV-Shop-reklame med de "fantastisk sexede" Airbras, da jeg så mig selv i spejlet den anden morgen, fordi jeg seriøst lignede en af de der "før-piger", som jeg stod der med min aaaalt for lille bh, der næsten kun dækkede mine nipples.. *suk*.. Godt at min søde moar har lovet at taget mig med ud på undertøjsshopping inden jul! :bunny

MEN nu skal det heller ikke lyde som om, jeg bare er en sur kælling, der er f*cking utilfreds med tilværelsen - for udover ovenstående småting har jeg det DEJLIGT. :) Glæder mig rigtig meget til at komme hjem til Jylland og fejre jul på lørdag - og så glæder jeg mig ikke mindst siiiindsygt meget til at komme til scanning i overmorgen, så vi kan få taget et billede af bebsen til min morfar og morfar, som de skal have i julegave. P.t. er jeg faktisk overhovedet ikke nervøs over, om der nu er liv eller ej, for det siger min mavefornemmelse mig, at der er, så det er kun en dejlig, glad "glædning", jeg går rundt med indeni.

Hvad med jer piger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha det lyder ikke som om du har det særlig rart, og så lige her op til jul :(

her går det sådan nogenlunde, jeg er ved at slippe af med kvalmen, den kommer indimellem men mine seabands hjælper :)

jeg er egentlig ikke rigtig sulten, men min søde kæreste "tvinger" mig til at spise noget, han er så sød ved mig :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en lidt underlig dag i går, ingen ømme bryster eller noget.. - følte mig lidt alene, altså i min krop.. Da vi nåede til aftensmaden havde jeg ingen appetit.. - Var lidt i øv humør over det..

Min søde kæreste satte sig foran mig, trak op i trøjen, kyssede maven og fik en snak med babyen om at den skulle være sød ved mor. - give lidt små (betryggende) symtomer og lade være med at ødelægge min appetit, for ellers får den jo heller ingen mad.. - På en eller andet placebo- agtigt måde fik jeg ret hurtigt tunge og små ømme bryster og maden gik fint ind.. :)

Og i dag har alt igen været fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så meget lyst til hvidløgs flutes! Jeg kan ikk udstå lugten men jeg spiser dem stort set hver dag for jeg kan ikk lade være, det er lidt ulækkert egentlig men jeg har bare så stor lyst til dem! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så meget lyst til hvidløgs flutes! Jeg kan ikk udstå lugten men jeg spiser dem stort set hver dag for jeg kan ikk lade være, det er lidt ulækkert egentlig men jeg har bare så stor lyst til dem! :P

Hahahahahahaha :)

- jeg har ret meget lyst til franske kartofler og det SKAL være kims. - andre dur slet ikke.

Jeg spiste overhovedet ikke chips de første 3mdr, kunne slet ikke ha lugt og den lyd man har i hovedet når man tygger dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahahahahahaha :)

- jeg har ret meget lyst til franske kartofler og det SKAL være kims. - andre dur slet ikke.

Jeg spiste overhovedet ikke chips de første 3mdr, kunne slet ikke ha lugt og den lyd man har i hovedet når man tygger dem ;)

det er sq lidt mærkeligt ikk..

at man får lyst til ting på den måde, som man ikke kunne klare førhen..

jeg kan ikke spise kød mange dage, det driver min kæreste til vanvid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er det avokado, rå rødbeder, appelsiner der bare er godt og juice,. helst blandet eller appelsin.

Men jeg kan også godt spise lidt snold ;) men ikke for vammelt.

Om aftenen er der dog sjældent noget der hitter :( kaster stadig op....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiiiiih!! Så så man lige mig få lyst til hvidløgsbrød!! :D Havde jeg da fuldstændig glemt, eksisterede altså... Er hermed noteret på dosmersedlen til weekenden. :)

Mht. laster har jeg egentlig altid været mest en chokoladepige, men siden jeg blev gravid, har jeg transformeret mig til en stor chipsefan - mærket er ligegyldigt, MEN der skal være MASSER af smag på. Fesne, ligegyldige chips, der smager af luft med et mikroskopisk strejf af krydderi, skal bare holde sig langt væk fra mig. Generelt tåler jeg ikke længere smagløs, anonym mad - hvilket bl.a. vil sige, at jeg gør korsets tegn og skriger "NAAAAAAAIJ!!", hvis Kenneth så meget som foreslår, at vi skal have UMARINERET kød eller fisk til aftensmad! :D At tørkrydre det er ikke nok - det skal være gennemmarineret, så jeg slipper for nogen som helst "naturlig" kød/fiskesmag. Præsterede at levne ALT kødet i den thairet, han lavede sidst, fordi jeg fik kæmpekvalme bare ved tanken om de umarinerede - men dog krydrede - kyllingestykker, der var i.

Derudover klapper jeg i mine små hænder over, at meloner i forskellige afskygninger er begyndt at finde vej tilbage til grønthandlerne! Har hele vinteren gået og drømt om vandmelon, så det var total optur, da jeg købte en i Netto i mandags - også selvom den ikke smagte helt 100 % sommer-fantastisk. Ananas og vindruer uden kerner er osse store hits for mig - og så må jeg nok erkende, at min danskvandslast er kommet for at blive. Bliver helt panisk, hvis der ikke er min. to flasker i køleskabet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige bortset fra den ekstra lyst til chips, så spiser jeg helt som før graviditeten, og det har jeg gjort hele tiden :)

- øv hvor er det træls Kejzer :(håber snart det går over

- jeg har ikke haft kvalme og har ikke kastet op - håber det fortsætter sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- øv hvor er det træls Kejzer :(håber snart det går over

Det fortsatte desværre sidste gang i hele graviditeten - kastede endda op under fødslen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fortsatte desværre sidste gang i hele graviditeten - kastede endda op under fødslen :(

Århhh., hader at kaste op - det gør du sikkert også. det er ikke så lækkert..

- øv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh Kejzer, det var dog forfærdeligt med alt det brækkeri! :( Jeg bliver selv fuldstændig afkræftet af det, så jeg kan da lige forestille mig, hvordan du må ha' det efter at have været gennem flere måneder med kvalme og opkast! :( Krydser fingre for, at du denne gang slipper for det snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler med dig Kejzer... Øv og bvadr...

Med hensyn til mad, oplever jeg mig desværre være noget så ligeglad med mad. Det er heldigvis ikke decideret madlede som når jeg tager medicin, mad siger mig bare ikke noget.

Jeg kan bedre tåle sukker denne gang end sidste gang - lidt træls for så spiser jeg bare for meget slik :-/ ellers er det meget noget med et halvt styk rugbrød til frokost og så sidder jeg og gnasker grøntsager til. Fingermad og hapsemad går bedst... Nok meget godt at jeg startede med at tage en del på så der blev fyldt lidt i depoterne :-)

Aaaaajjjj nu fik jeg lyst til Riesen chokolader (det kommer nogen gange spontant) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv føler med dig Kejzer, der er ikke noget værre end at kaste op :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er bare SÅ træls. Har det allerbedst de første par timer om morgenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede graviditeten ud med at være vild efter alting surt - for at stille den lille snigende kvalme.

Dvs. frugter af alle afskygninger. Især ananas, melon, appelsin og vindruer - og så friskpresset juice.

Nu er jeg til gengæld begyndt at lide lidt af sure opstød, så for at lindre dem så meget jeg kan, så er jeg sprunget ud i mælk, yoghurt og kakaomælk :klap

Ellers spiser jeg normalt og det har jeg faktisk gjort hele graviditeten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det fortsat godt. Jeg var dog syg i sidste weekend med feber osv. og var lidt bekymret og i tvivl om hvad der var mindst skidt for barnet - panodiler eller feber.

Idag har vi været til MD scanning - alt var skønt og barnet havde det rigtigt godt. Solen strålede og det er blevet forår! Og så fandt vi ud af at vi venter os en lille dreng :-) Har haft fridag idag, så har bare taget den med ro, talt i telefon med bedsteforældre og søskende, sovet til middag og ordnet småting herhjemme.

I aften holder vi fest og fejrer barnet i maven - bare os to - og hjemmelavet sushi :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER