GrønFrø

Hvilken ammestol?

13 indlæg i dette emne

Jeg har tænkt på at anskaffe mig en stol, der kan stå i babys værelse, så vi kan gå derind, når han skal have mad om natten.

Men hvilken stol er god at sidde og amme i? Jeg har set, at man kan købe specielle ammestole, men det er ikke lige det, jeg havde i tankerne. Mere en almindelig stol, der kan købes i Ikea eller lign.

Har I nogen forslag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kunne godt have tænkt mig en rigtig gammeldags gyngestol, men det blev ikke rigtig til noget, eftersom hun ikke har eget værelse endnu, og det virker lidt omsonst for os at købe en stol til når hun er det ældre.

Men jeg synes, at når jeg giver flaske (og dengang jeg ammede) at det vigtigste er nok, at der er en god støtte til armene, så man ikke skal holde babyen, men babyen mere bare kan ligge på den arm, der hviler på armlænet.

Vi har et kæmpe skrummel af en lænestol, men den har en rigtig rar armhøjde at give flaske i.

Det er den her fra Ikea (mindre kunne også gøre det ;) )

ektorp-stol__0096941_PE237103_S4.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kigget lidt på denne stol fra ikea. Mon den vil kunne bruges?

post-4741-0-42469600-1353762531_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har fået en fin gammel gyngestol af min dejlige mand i gave. Den kan vippe rigtig meget uden at vælte, men den er også rimmelig stabil så vi ikke bliver helt gyngesyge af at sidde der.

Jeg har ikke prøvet den i praksis endnu (altså med babyen), men den ser så fin ud inde på hans værelse. Jeg ønsker mig et tæppe eller et skind til at ligge i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Erica blev ammet faldt hun altid i søvn i mine arme, men desværre vågnede hun rigtig nemt, så det var en udfordring at få hende lagt i vuggen uden hun vågnede. Derfor var det for mig meget vigtigt at jeg nemt kunne komme op af stolen uden at bruge mine arme. Og der tænker jeg at engyngestol/dyb lænestol ikke er optimalt.

Jeg havde en fra IKEA uden armlæn som jeg var rigtig glad for da jeg kunne svinge det ene ben udover siden og dermed nemt komme op.

Men det afhænger jo meget af hvilket slags barn man får og hvad man selv ligger vægt på :)

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30130905/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde kortvarigt opmagasineret min svoger og svigerindes ting og i den periode lånte vi min svigerindes Svane til Annas værelse, da vi også mangler en amme/læse-historie-stol og den var bare perfekt! Anna kunne stadig ligge på tværs i den selvom hun var 10mdr. og det er ikke sådan en man synker ned i, så man ikke kan komme op igen med et barn i armene; det synes jeg ligesom TiaK er vigtigt!

Man kan ikke bruge armlænene direkte, men det passer lige med en pude og den kan dreje, så det kom man helt automatisk til når man gav flaske - hyggeligt :7himmel Så nu går vi og overvejer at købe en brugt Svane - :numse, at de er så dyre! <_<

Det er sådan en her, hvis man ikke ved hvad en Svane (Arne Jacobsen fra sidst i 50´erne) er:

2210892-500x500.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En god høj rygstøtte var vigtig for mig, jeg forstuvede halebenet under fødslen og den stol jeg havde købt til formålet kunne jeg ikke sidde i (netop fordi man sænk ned i og det gjorde s***n banke mig ondt. Jeg måtte sidde i vores sofa med 3 puder i ryggen, en pude under armen og så ammepuden oven på bestemt ikke optimalt. Og så en LAV fodskammel! Bare lige 10-15 cm. det gør en verden til forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

er der nogen af jer, der har prøvet en stol fra ammestol.dk? De koster noget mere end almindelige stole, men er de det værd?

Den med Svanen har jeg i øvrigt hørt fra en veninde - de skulle være rigtig gode (og priserne ligeså :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet flere stole fra ammestol.dk, både på babymessen og i babysam - og nøj hvor ville jeg gerne have sådan en, men vi har ganske enkelt ikke plads, ellers havde vi købt den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har denne her fra IKEA http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20155487/

Den er sindssygt dejlig!! Man kan selv vælge om den skal kunne vippe eller ej og så kan man slå en skammel ud (lidt ala Joey fra Venner) og den kan dreje rundt. Den kan være lidt svær at komme op af, men synes nu ikke det er noget problem - dog skal man ikke have alt for korte ben, tror jeg :)

Jeg lagde også vægt på, at det skulle være læder, så det er nemt at tørre evt. gylp og mælk af igen og at den også kan bruges til bare at hygge og putte i, hvor man samtidig ligger/sidder godt - det er nemt at blunde samtidig med at man sidder med en baby i armene.

Det er helt sikkert vigtigt med en ordentlig stol. Jeg er sikker på, at en stor del af at starte en god amning op er, at man sidder behageligt og kan slappe ordentligt af! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nogen af jer overvejet en almindelig gyngestol i træ? Evt med et lammeskind og nogle puder i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER