bettyboop1984

Babys vægt - havde jordmoderen ret?

33 indlæg i dette emne

Hej hej.

Jeg vil høre om jeres jordmødre havde ret, da de gættede på hvor stor jeres babyer var, fx til den sidste konsultation?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun havde langt fra ret her. Hun skønnede et kilo forkert - Lasse vejede nemlig et kilo mere end hun mente.

Hun skønnede ham til 3900 g 40+3 og hun nævnte at fødselsvægt nok vil være 4000 g. Jeg blev scannet i forbindelse med igangsættelse og der skønnede de ham til 4000-4600 g - der var jo flere der undersøgte mig.

Men han kom ud og vejede 4976 g (41+4)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ramte hun næsten plet :) Hun skød Johan til 29-3000g og han vejede 2810g da han kom ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min JM lavede et fosterskøn på 4200 g samme dag som Marius blev født. Han vejede 4150 g. Så enten er hun dygtig eller også var hun heldig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var hun 40 g. ved siden af. Hun skønnede 3600 om tirsdagen, og hun vejede 3560 da hun blev født om torsdagen. Så hun var ret præcis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix det var langt fra.

Da jeg kom på fødegangen med veer vurderede hun hende til ca 3300 g og da hun blev født 6 timer senere vejede hun næsten 4100 gram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordemoder skønnede at hvis jeg født til termin, ville hun veje 3500 gram.. Hun vejede 3815, 6 dage over termin, så hun har i hvert fald ramt forholdsvis præcist :)

Jeg blev scannet hver 4 uge, og selv da scanningen sagde babyen havde taget et voldsomt vægtspring, holdte hun fast i sit - scanningen efter, viste det sig at de havde scannet forkert, og det var jordemoderen der havde ret :)

Men hun sagde også at alt efter hvordan babyen ligger, så kan det være svært.. Men hun var slet ikke i tvivl ved mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det var helt skørt. Min konsultations-JM sagde 3700/3800 tre dage inden Valdemar blev født. Da jeg kom ind på FG sagde JM 4000/4200. Han vejede 4630. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her passede det meget fint.

2 dage før termin blev Caroline skønnet til 3600 gram, hun kom til verden 4 dage senere ved kejsersnit, inden blev hun skønnet til 4 kg, hun vejede 3900 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, hun havde ikke ret. Fik igennem graviditeten at vide at hun ville blive en ordentlig basse, til trods for at scanningerne viste at hun lå under gennemsnittet vækstmæssigt. Om formiddagen da jeg var til igangsættelse lød skønnet på 3800, men da min datter kom til verden om aftenen vejede hun kun 2705 gram... ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her passede det ret godt må man sige. 2 dage før hun kom til verden blev hun skønnet til at veje 3600/3700 g. Og hun vejede 3695 g ved fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var til igangsættelse blev Tobias skønnet til at veje 3500 g, han vejede 4050 g da jeg fødte ham dagen efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 uger før jeg fødte (38+5) blev Maja skønnet til at veje 3800 gram - da jeg var til "forundersøgelse" i modtagelsesrummet da jeg havde veer blev (altså to uger efter min egen jordemoder havde skønnet hende (40+5)) blev hun skønnet til 3800 gram og da hun kom ud 12 timer senere vejede hun 3430... Så min egen jordemoder skød da noget forkert, da hun i følge hende skulle veje pænt på den anden side af 4 kg ved fødslen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det vil jeg sige. De skønnede hende til 4000 g fredag formiddag og søndag morgen da hun blev taget ved kejsersnit vejede hun 4066 gram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik hele tiden at vide at han var helt på gennemsnittet. Sidste jm sagde 3500.

Han var 2780g :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordmoder havde ret stort set alle gangene hun skønnede hende (jeg blev skannet ca hver 4 uge og det passede med et par dage før/efter JM konsultation), men 9 dage før fødslen sagde hun at Edith vejede 3 kg og det vejede hun altså først da hun kom ud.. På fødegangen den dag skød de hende til 33-3400 gram, men hun var også lang, så tror det var det der snød dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Silje blev skønnet morgenen før hun blev født skønnede de hende til 3500.. En uge tidligere havde min egen jordemoder skønnet hende til 3800 hun vejede så 4170 så min egen jordemoder var tættest på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas blev skønnet til 3600 g da jeg kom op på fg med veer, og da han kom ud senere samme dag vejede han 4060 g, så det var næsten 500 gram mere end han var skønnet til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William blev skudt til 3900 g. dagen før jeg fødte. Og han vejede 3470 g.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet scannet begge gange få dage før, der dermed skulle de kunne lave et mere præcist køn. Men Isabella blev skønnet til 2.850 2 dage før, og hun vejede så 3.900 gram uge 36+. Med Karoline gik det bedre. Hun blev skønnet til 1.350 3 dage før, og vejede 1.400 gram uge 29+.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna blev skønnet til 3500g til konsultation 38+3. Hun blev født 38+6 og vejede 3614g så det var ret præcist skudt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C blev vurderet til ca.3500 og vejede 3260

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja blev skønnet til 3300 og vejede 3350, så det var ret præcist :)

Liva blev skønnet til 3800 og vejede 3650

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JM skønnede her Tristan til at være 3800 g i uge 40+1. Da jeg fødte/blev sat i gang i uge 41+3 og han kom ud til os, vejede han 3250 g.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, på ingen måde. Hun skønnede ham til 4000 gram, på fødegangen blev han skønnet til 4500/4700 gram - han vejede 6120 gram, da han blev født

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER