MBillen

Fiskeolie kapsler

21 indlæg i dette emne

Nøøøj det er klamt. Jeg spiser også fiskeolie... og jeg har lige spist en omgang selvom jeg lige har læst artiklen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har været fremme før, så mon ikke det passer.

Jeg var ved tandlægen i dag, og han frarådede også fiskeolie da det virker blodfortyndende og irriterende på tandkød og gummer. Så fra i dag af er det slut med fiskeolie hos os, så nu må vi til at have fisk 2 gange om ugen, det er jo også en sund vane jeg gerne vil give Simon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har været fremme før, så mon ikke det passer.

Jeg var ved tandlægen i dag, og han frarådede også fiskeolie da det virker blodfortyndende og irriterende på tandkød og gummer. Så fra i dag af er det slut med fiskeolie hos os, så nu må vi til at have fisk 2 gange om ugen, det er jo også en sund vane jeg gerne vil give Simon.

Okay, det var da meget rart at vide det med tandkødet <_<

Men at spise fisk er jo også langt bedre (syntes jeg) og lettere at sluge :lolhit hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmf... nederen nok hvis det passer for er lige begyndt på det fiskeolie haløj....men hva tænker så længe man anbefaler det så må det jo være godt for noget.... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj for helvede :puke det er altså klamt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så det i Kontant i forgårs. Vores røg også i skraldespanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen de anbefaler det jo uden at informere om at det er harske rådne fisk det bliver lavet af.. Det er jo pengene de vil ha...

:puke Føj.. Jeg er ihvertfald færdig med dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, er det sundhedsskadeligt eller bare ulækkert?

Altså tanken om rådne fisk får det også til at vende sig i mig, men hvis olien stadig er sund for en... :unsure

Jeg spiser også skimmelost. Og jeg har ladet mig fortælle at en RIGTIG god mør bøf også er startet en forrådnelsesproces. Og guderne må vide, hvor mange klamme ting, der er i pølser.

Ok, måske er det ikke HELT det samme som rådne fisk... Men jeg tænker lidt, at man skal jo netop ikke smage på fiskeolien. Så hvis det stadig er sundt, så kunne jeg godt tendere til at være ligeglad med at fisken fordærvet.

Iøvrigt kommer det ikke bag på mig, at fisken er fordærvet. Hvis det var en frisk lækker fisk, så ville det da være dårlig forretning at hive olie ud af den, så ville man vel kunne sælge den meget dyrere som frisk fisk?

Men ja, det lyder da godt nok lidt ulækkert :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, er det sundhedsskadeligt eller bare ulækkert?

Altså tanken om rådne fisk får det også til at vende sig i mig, men hvis olien stadig er sund for en... :unsure

Jeg spiser også skimmelost. Og jeg har ladet mig fortælle at en RIGTIG god mør bøf også er startet en forrådnelsesproces. Og guderne må vide, hvor mange klamme ting, der er i pølser.

Ok, måske er det ikke HELT det samme som rådne fisk... Men jeg tænker lidt, at man skal jo netop ikke smage på fiskeolien. Så hvis det stadig er sundt, så kunne jeg godt tendere til at være ligeglad med at fisken fordærvet.

Iøvrigt kommer det ikke bag på mig, at fisken er fordærvet. Hvis det var en frisk lækker fisk, så ville det da være dårlig forretning at hive olie ud af den, så ville man vel kunne sælge den meget dyrere som frisk fisk?

Men ja, det lyder da godt nok lidt ulækkert :unsure

Jeg har tænkt præcis som dig..... At ja, det er da klamt og uetisk vel også, men hvis det ikke er direkte skadeligt, og jeg stadig får det gode ud af olien.... Så er jeg måske ligeglad :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, er det sundhedsskadeligt eller bare ulækkert?

Altså tanken om rådne fisk får det også til at vende sig i mig, men hvis olien stadig er sund for en... :unsure

Jeg spiser også skimmelost. Og jeg har ladet mig fortælle at en RIGTIG god mør bøf også er startet en forrådnelsesproces. Og guderne må vide, hvor mange klamme ting, der er i pølser.

Ok, måske er det ikke HELT det samme som rådne fisk... Men jeg tænker lidt, at man skal jo netop ikke smage på fiskeolien. Så hvis det stadig er sundt, så kunne jeg godt tendere til at være ligeglad med at fisken fordærvet.

Iøvrigt kommer det ikke bag på mig, at fisken er fordærvet. Hvis det var en frisk lækker fisk, så ville det da være dårlig forretning at hive olie ud af den, så ville man vel kunne sælge den meget dyrere som frisk fisk?

Men ja, det lyder da godt nok lidt ulækkert :unsure

Jeg hørte i et radioindslag en læge udtale, at når olien blev harsk mistede den sine gode egenskaber. Så han sagde, at i bedste fald fedede den bare. I værste fald kunne den være skadelig - det var endnu ikke bevist, men noget tydede på det.. Og så tænker jeg, at det selvfølgelig alle tiders cliffhanger og rigtig dramajournalistik, men personligt vil jeg i hvert fald meget hellere spise rigtig fisk end fiskeolie. Principielt har jeg det også sådan med vitaminpiller, at jeg hellere vil spise mine grøntsager end tage piller - men min mand insisterer på vitaminpillerne, så den får han ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte i et radioindslag en læge udtale, at når olien blev harsk mistede den sine gode egenskaber. Så han sagde, at i bedste fald fedede den bare. I værste fald kunne den være skadelig - det var endnu ikke bevist, men noget tydede på det.. Og så tænker jeg, at det selvfølgelig alle tiders cliffhanger og rigtig dramajournalistik, men personligt vil jeg i hvert fald meget hellere spise rigtig fisk end fiskeolie. Principielt har jeg det også sådan med vitaminpiller, at jeg hellere vil spise mine grøntsager end tage piller - men min mand insisterer på vitaminpillerne, så den får han ;)

Det var præcis dét jeg tænkte, for det gode og sunde går jo ligesom ud af fisken hvis den er harsk og rådden.

Så jeg holder mig til frisk fisk fra nu af :mam Det smager da også meget mere lækkert! Hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, er det sundhedsskadeligt eller bare ulækkert?

Altså tanken om rådne fisk får det også til at vende sig i mig, men hvis olien stadig er sund for en... :unsure

Jeg spiser også skimmelost. Og jeg har ladet mig fortælle at en RIGTIG god mør bøf også er startet en forrådnelsesproces. Og guderne må vide, hvor mange klamme ting, der er i pølser.

Ok, måske er det ikke HELT det samme som rådne fisk... Men jeg tænker lidt, at man skal jo netop ikke smage på fiskeolien. Så hvis det stadig er sundt, så kunne jeg godt tendere til at være ligeglad med at fisken fordærvet.

Iøvrigt kommer det ikke bag på mig, at fisken er fordærvet. Hvis det var en frisk lækker fisk, så ville det da være dårlig forretning at hive olie ud af den, så ville man vel kunne sælge den meget dyrere som frisk fisk?

Men ja, det lyder da godt nok lidt ulækkert :unsure

:ditto

Altså soya er også lavet på rådne fisk, og selvom jeg nu ved det, så syntes jeg stadig det smager godt. Alt ost og surmælksprodukter har også en bakterie flora der er fremelsket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Altså soya er også lavet på rådne fisk, og selvom jeg nu ved det, så syntes jeg stadig det smager godt. Alt ost og surmælksprodukter har også en bakterie flora der er fremelsket.

Ej er det rigtigt med soya? Det vidste jeg ikke. Men du kan være sikker på, at jeg spiser det alligevel :balloon Elsker soya (så kan jeg spise rå fisk - sushi - med rådden fisk - soya. :lolhit)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Soya er lavet på soyabønner? Fish sauce er lavet på fisk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke lige læst alle de links med, der er ved Politiken, men jeg har altid lært, at hvis fedt bliver harsk, dannes der frie iltradikaler og de kan være kræftfremkaldende. Så jeg har altid holdt mig fra dem, for det er noget med, at de også kan ligge og harske inde i kroppen, selvom de ikke er harske i forvejen, så nej tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men om man eå kan forholde sig til at det er harsk eller ej - hvis fiskeolien ikke har nogen effekt når det er rådden og harsk fisk det bliver lavet af, så kan det jo være ligemeget med at spise det?

Vi spiser det jo fordi det har en effekt, men hvis det ikke har effekten så går moden jo ligesom lidt af? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdt op med fiskeolie for flere år siden.

Skar en kapsel over, og lugten var SÅ klam!! Og hang i huset i flere dage selvom der blev luftet ud konstant.

Tænkte at ting med den lugt umuligt kunne være sundt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdt op med fiskeolie for flere år siden.

Skar en kapsel over, og lugten var SÅ klam!! Og hang i huset i flere dage selvom der blev luftet ud konstant.

Tænkte at ting med den lugt umuligt kunne være sundt!

Nemlig, også mín pointe! Vi ville jo aldrig spise fisk der faktisk lugter af "fisk"!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Altså soya er også lavet på rådne fisk, og selvom jeg nu ved det, så syntes jeg stadig det smager godt. Alt ost og surmælksprodukter har også en bakterie flora der er fremelsket.

Soya er lavet af soyabønner!! Ikke af hverken frisk eller rådden fisk. Soya har intet med fisk at gøre, det er en bælgfrugt!! Lige som røde bønner, kidney bønner osv... Soya er super sundt hvis man kan tåle det, selv er jeg super allergisk over for soya hvilket er super ærgerligt når du det er super nærende og faktisk også er tilsat næsten alt mad efterhånden, selv flødeboller :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Soya er lavet af soyabønner!! Ikke af hverken frisk eller rådden fisk. Soya har intet med fisk at gøre, det er en bælgfrugt!! Lige som røde bønner, kidney bønner osv... Soya er super sundt hvis man kan tåle det, selv er jeg super allergisk over for soya hvilket er super ærgerligt når du det er super nærende og faktisk også er tilsat næsten alt mad efterhånden, selv flødeboller :(

nemlig- jeg skulle lige til at spørge, hvor pokker hun havde hørt dét henne, for soya er en aldeles sund bælgfrugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER