Mette A.

MM og/eller MME - hvor længe?

7 indlæg i dette emne

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber der er nogle kloge mødre der kan svare mig på.

Lise er 8½ måned og jeg har nedtrappet amningen, så hun kun bliver ammet om aftenen lige inden sengetid (19-20 tiden) og om natten hvis hun vågner og så igen tidlig morgen, som det første når hun vågner (5-6 tiden). I løbet af dagen får hun udelukkende grød/mos/rugbrød og vand på kop ved alle måltider.

Jeg er nu nået til det punkt hvor jeg er ved at være godt træt af at hun er afhængig af mig om aftenen, natten og morgenen til at amme hende. Jeg starter job i næste uge, og nu på lørdag ville mig og Per godt til en 30-års fødselsdag som starter om aftenen og varer natten ud. Jeg har fået min mor til at komme og være hjemme hos os hos Lise, så hun kan tage hende hvis hun vågner. Men hun kan jo ikke amme hende eller give flaske, så vi er forberedte på at skulle tage hjem midt i det hele, hvis min mor ikke kan få hende til at sove igen. Og her til december ville Per godt tage på besøg hos sine forældre alene med Lise i et par dage uden mig.

Vi har prøvet at få hende til at tage en flaske, så hun ikke skulle være afhængig af mig, men hun nægter at tage den og bliver MEGET gal og slår til sutteflasken så snart den kommer nær hende.

Mit spørgsmål er så... hvor længe skal man blive ved med at amme/give sutteflaske? Er det nok bare at give alm. mad og vand at drikke døgnet igennem nu?

Jeg synes det er SÅ frustrerende, men er også bange for at hun vil mangle noget, hvis jeg dropper amningen nu. Hvis hun så bare ville tage en flaske. Hvad har I andre gjort, hvor I var forhindret i at amme længere, men baby ikke ville tage en flaske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes jeg har hørt at det er ved 9 måneder... Har i prøvet at give hende mælk af kop, måske er det bare flasken og ikke indholdet hun ikke gider

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at du skal prøve at komme lidt sukker i MME-flasken. Det er ikke altid at det er flasken de ikke vil have. Det kan også være fordi at MME ikke er ligeså sødt som MM.

Vi gjorde det til vores. Jeg kom 2 tsk øko rørsukker i mælken og sprøjtede så lidt ind i munden på hende mens jeg holdt sutteflasken op mod ganen. 1-2-3 så suttede hun på livet løs. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med at amme, da han var 8 mdr., men fortsatte med MME til han var 1 år.

Theo nægtede også at tage flaske, så her drak han mme af kop morgen og aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg står i samme situation! Jeg er begyndt at tage ud med veninderne om aftenen, og min mand syntes det er fantastisk at have hende alene... Men hun kan kun sove hvis hun er blevet ammet :( så jeg må altid lige hjem og amme i løbet af aftenen. Hun er nu 8 måneder, og gider på ingen måder tage en flaske. I en måneds tid har hun ikke ville ammes i løbet af dagen, og spiste rigtig godt, men nu er hun på vej tilbage med amningen og i nat har hun fået mad kl 1, 3, 5 og 7! Øv! Og i løbet af dagen tager hun tit brystet, spiser kort, slipper og er sur og vil ikke mere, og så et øjeblik efter søger hun brystet igen. Hvorfor kan jeg ikke regne ud :help

Så jeg følger lige med her, og håber du får nogle gode råd. Som sådan er jeg okay med at forsætte amningen, men hun må gerne kunne klare sig uden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jeg har hørt at det er ved 9 måneder... Har i prøvet at give hende mælk af kop, måske er det bare flasken og ikke indholdet hun ikke gider

Har lige prøvet idag at give hende MME i koppen ved sit frokostmåltid og det gad hun ikke rigtig drikke :( hun er jo vant til at der er vand i koppen som hun plejer at virkelig bælle af, så tror hun blev ret overrasket over det ikke var vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at du skal prøve at komme lidt sukker i MME-flasken. Det er ikke altid at det er flasken de ikke vil have. Det kan også være fordi at MME ikke er ligeså sødt som MM.

Vi gjorde det til vores. Jeg kom 2 tsk øko rørsukker i mælken og sprøjtede så lidt ind i munden på hende mens jeg holdt sutteflasken op mod ganen. 1-2-3 så suttede hun på livet løs. :)

Det er da et forsøg værd med lidt sukker, det vil jeg prøve :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER