Mette A.

Ingen løn efter barselsdagpenge-periode!?

8 indlæg i dette emne

Jeg har tænkt mig at ringe til lønkontoret imorgen for at høre om det kan være rigtigt, men ville bare lige brokke mig her først og høre om andre havde oplevet det samme.

Jeg har været på barselsdagpenge i 6 uger og så har jeg holdt 3 ugers ferie (indtil videre) i forlængelse af min barsel. Og jeg får normalt fuld løn under ferie.

Dvs. at jeg i denne måned havde regnet med næsten en fuld måneds løn (3 uger), ca. 14.000 udbetalt. Istedet ser jeg idag at jeg kun har fået 2.500 kr i løn <_<

Jeg kigger på min lønseddel og ser at der nederst står "skyldigt beløb fra forrige lønseddel" -12.800 kr! Så det beløb er lige blevet trukket fra, hvad jeg ellers skulle have udbetalt.

Men i sidste måned var jeg jo på barselsdagpenge og fik ingenting udbetalt af løn!

Når jeg kigger på den forrige lønseddel fra sidste måned, står der også "skyldigt lønbeløb på denne lønseddel" 12.800 kr. Men overført til nem-konto er 0 kr.

Er der nogen der ved hvad det er for noget og hvorfor jeg lige pludselig "skylder" mit arb noget fra mens jeg var på barselsdagpenge??

Lortesystem altså, jeg er bare så meget i minus nu på kontoen :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker lidt, den ferie du skulle have udbetalt er vel fra din arbejdsgiver og dine barselsDP er det fra kommunen.

Da jeg var på barsel med August fungerede det sådan, men Astrid tog min virksomhed sig af det hele.

Hvordn er det for dig ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er offentligt ansat (lærer) og får normalt løn under min ferie (den er vist indberegnet i min årsløn).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder da mærkeligt

Jeg er også offentlig ansat og har været på forældre orlov ( barselsdagpenge ) jeg fik så på ferie i 3 uger og efterfølgende på sygemelding pga denne graviditet men jeg fik da fuld løn med det samme også i ferien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså, der er tale om en fejl fra lønningskontorets side.. Jeg ville helt klart ringe og høre, om det virkelig kan passe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må sige jeg også synes det lyder mærkeligt.

Selvom du får løn under ferie - er det jo nogen du har tjent op sidste år og de "bare holder for dig" og derfor skulle de jo være der til dig når du nu holder ferie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, har bestemt ikke fået for meget udbetalt - gik over til barselsdagpenge d. 23 august og der sidst i august fik jeg så ikke en hel måneds løn udbetalt (hvilket gjorde økonomien allerede blev stram der). September fik jeg så 0 kr udbetalt i løn, men fik så nogle barselsdagpenge istedet. Og nu her i oktober har jeg ingen barselsdagpenge fået, men næsten heller ingen løn (2500 kr udbetalt).

Ringede til lønkontoret i morges og hun ville kigge på det og vende tilbage til mig. Har ikke hørt noget fra dem endnu, håber da ikke at de har tænkt sig at være alt for lang tid om det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået svar på hvad der er gået galt <_< Det er min leder, der har lavet en fejl - han har ikke fået indført mig på vagtplanen igen efter endt barsel, så da min barsel sluttede og jeg gik over til ferie, stod jeg ikke på lønkontoret som berettiget til løn, da jeg ingen arbejdstidsplan har. Synes det er ret imponerende at han kan glemme det, da der er 2 andre der lige har været på barsel og der er pt 2 andre som er på barsel nu samtidig med mig... så han burde ligesom være inde i rutinen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER