Miltons mor

Hvornår gør i babyværelset klar?

19 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, hvor lang tid i forvejen har I planer om at gøre det kommende babyværelse klar, vaske babytøjet osv.??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er sådan en lille smule igang. Tingene er fundet frem på værelset og jeg ved hvad vi mangler.

Værelset skal males engang inden jul. Tøjet bliver først vasket engang i starten af januar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg er altså meget overtroisk hvad dette angår, da vi fik Laura var tøjet vasket, værelset tømt og klar til at rykke ind og vi havde købt hvad vi mente vi havde behov for, men intet var sat frem og klar på den måde.

Denne gang kan jeg så mærke jeg er knap så nervøs, pga jeg har mærket liv så tidligt og gør det trofast hverdag, men stadig har jeg det lidt svært ved at vi allerede har barnevogn der står og venter.

Vi købte det hus vi bor i nu sidste sommer august 2011, da loftet ikke er isoleret og det ikke er det vi har prioriteret da vi både skulle male alt, have ryg på stråtaget, og have sat værksted op ja så har sommeren været kort. Og det ekstra barneværelse vi har er blevet pulterkammer. Så der er enlig nok at komme i gang med, jeg er godt tilfreds hvis vi får værelset tømt, tapeserret og sat rullegardiner op også måske nogle lamper. :whistling

alt dette bliver der nok desværre ikke tid til før jeg går på barsel, men håber jeg kan få min mor og søster til at komme og tapeseer det kunne være dejligt.

Men ellers skal det nok komme de fjorten dage hvor manden har barsel det var nemlig der, der skete noget sidst da vi fik Laura og de første mange mdr. bor de jo i mor og fars seng :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er altså meget overtroisk hvad dette angår, da vi fik Laura var tøjet vasket, værelset tømt og klar til at rykke ind og vi havde købt hvad vi mente vi havde behov for, men intet var sat frem og klar på den måde.

Denne gang kan jeg så mærke jeg er knap så nervøs, pga jeg har mærket liv så tidligt og gør det trofast hverdag, men stadig har jeg det lidt svært ved at vi allerede har barnevogn der står og venter.

Vi købte det hus vi bor i nu sidste sommer august 2011, da loftet ikke er isoleret og det ikke er det vi har prioriteret da vi både skulle male alt, have ryg på stråtaget, og have sat værksted op ja så har sommeren været kort. Og det ekstra barneværelse vi har er blevet pulterkammer. Så der er enlig nok at komme i gang med, jeg er godt tilfreds hvis vi får værelset tømt, tapeserret og sat rullegardiner op også måske nogle lamper. :whistling

alt dette bliver der nok desværre ikke tid til før jeg går på barsel, men håber jeg kan få min mor og søster til at komme og tapeseer det kunne være dejligt.

Men ellers skal det nok komme de fjorten dage hvor manden har barsel det var nemlig der, der skete noget sidst da vi fik Laura og de første mange mdr. bor de jo i mor og fars seng :loveshower

Går overtroen ikke kun ud på at man ikke må rede sengen og ikke må hente barnevognen hjem? Jeg har aldrig hørt andet.

Men vores nummer 2 overlevede nu også selvom vi havde barnevognen fra nummer 1 :-D

Her sover baby i øvrigt ikke i vores seng, men i vuggen ved siden af, så den skal gerne samles inden.

Det lyder også som om I har et større projekt foran jer, men mon ikke det bliver godt når I er færdige :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI er godt i gang med værelset. Vi har fået møbler ind i form af tremmeseng, lænestol, kommode til tøj og reol med pusleplads (vi mangler dog lige at sætte puslepladen på, så lige nu er det stadig kun en reol) :) Så med værelset mangler vi egentlig bare at gøre det lidt mere personligt og hyggeligt. Vi vil bl.a. gerne have et farverigt tæppe på gulvet, vi skal have ny lampe op, have syet sengehimmel til tremmesengen og selvfølgelig have nogle billeder op m.m. :)

Jeg kunne godt forestille mig at vi har det meste med værelset klar inden nytår :)

Babytøjet har jeg først planer om at vaske i starten af januar.

Og så har vi en projekt på badeværelset, hvor vi skal have forlænget bordet lidt, så der kan være pusleplads ved siden af håndvasken (ja, vi skal både at på værelset og badeværelset. Men den første er til påklædning :P). Det projekt tænker jeg bliver gjort i starten af januar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er værelset så klart :)

Tror ikke på det overtro, men reder nu ikke vuggen før til sidst. Men det er mere pga støv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blander mig lige inden fra marts terminsgruppen, fordi børneværelset er noget af det jeg glæder mig allermest til :loveshower, altså i forberedelsen glæder mig selvfølgelig meget mere til han kommer ud :lolhit :lolhit :lolhit

:btopic, jeg er indtil videre gået i gang med at ryde ud i værelset, vi har indtil nu brugt værelset som kontor/bryllupsopbevaring, og kan først efter brylluppet (som jo er meget snart) få værelset tømt ordentligt. Men har i dag ryddet op i alt det andet rod derinde.

Og så har vi for en måneds tid siden sat en lampe op. Vi havde ikke nogen derinde hvilket var drøn irriterende og vi besluttede at vi så lige så godt kunne købe en børnelampe når nu pengene alligevel skulle spenderes.

Af økonomiske grunde tror jeg at vi venter med de helt store ting til januar, men glæder mig alligevel til at små hygge i værelset :loveshower :biglove :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går overtroen ikke kun ud på at man ikke må rede sengen og ikke må hente barnevognen hjem? Jeg har aldrig hørt andet.

Men vores nummer 2 overlevede nu også selvom vi havde barnevognen fra nummer 1 :-D

Her sover baby i øvrigt ikke i vores seng, men i vuggen ved siden af, så den skal gerne samles inden.

Det lyder også som om I har et større projekt foran jer, men mon ikke det bliver godt når I er færdige :-)

jo det måske ikke overtro men tænk hvis der skete noget og vi intet barn fik med hjem, jeg ved det ikke, det er bare noget der ligger i mig. Ved godt rigtig mange gør det og måske er det også klar nu må vi se.

Vi brugte faktisk rigtig meget liften til laura de første mdr. men tit endte hun oppe ved mig nå hun skulle natte ammes og tit kom hun ikke ned i lift igen :whistling Men vi har også en familievugge men den kommer vi storebror regner jeg med og sætter op da de havde den sidst og det er en del af traditionen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det KRIBLER helt vildt for at komme igang.... og særligt nu hvor jeg går hjemme og nusser hver dag.... :rolleyes Men men men vi har lige lidt projekter der skal ordnes inden vi kan lave baby værelse. Vi skal først og fremmest have byttet værelse med vores store søn. Det giver mere skabsplads til os i soveværelset og mere plads til skrivebord osv til ham når vi bytter det om. Dette er 1.prioritet for os, for omrokeringen kommer til at betyde at vi på skift skal sove ude i vores gang på 1.salen og det skal jeg altså ikke med en lille bebse. Så det skal gerne gøres sådan rimelig snart.

Derefter kan vi renovere i gangen hvor vi skal have lavet skabe i vores skunk, som så kommer til at indeholde vores "kontor" ting, mapper, kasser med perler og andre krea ting. Dette bliver 2.store projekt, for der hvor vi har kontor idag skal prinsessen nemlig have værelse. Jeg synes ligesom det snerper lidt til med tiden eftersom jeg har termin om 3 måneder, men manden mener vi har MAAAAASSER af tid.... <_< :rolleyes

Jeg har en lang indkøbsliste som jeg går og nuldrer med at få handlet ind og så har jeg en lang TO DO liste også med ting jeg selv vil nå inden fødslen så som at farve vores gamle stofbleer, sy baby tæppe og andre små projekter som jeg selv kan gå og nusse med. Men når alt kommer til stykket så er vi jo nok mere eller mindre klar allerede nu. Hun behøver jo ikke et værelse lige med det samme. Smil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puh, jeg gik helt shop amok i babyting i dag :whistling Der var en masse gode tilbud både i babysam og ønskebørn! så nu er vi også så småt ved at have "baby-hjørnet" på plads.. Vi er ved at renovere vores hus, og overetagen hvor der skal være babyværelse og soveværelse er ikke færdigt, så vi laver et lille babyhjørne i soveværelset istedet.. :7himmel

men ellers er stortset alt klart, bortset lige fra puslekommoden.. min kæreste vil bygge vores store kommode om, så det bliver en dejlig stor pusleplads, med masser af skuffer og bordplads.. jeg tror dog at der går lidt tid endnu, før han kan lave den, da han lige nu er i gang med andre store renoveringsprojekter.. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børneværelset bliver ikke gjort klar før hun en gang skal rykke derind, så en gang i sommerferien næste år er vel planen.

Tremmeseng og sådan bliver ikke sat op på soveværelset før til januar tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puh, jeg gik helt shop amok i babyting i dag :whistling Der var en masse gode tilbud både i babysam og ønskebørn! så nu er vi også så småt ved at have "baby-hjørnet" på plads.. Vi er ved at renovere vores hus, og overetagen hvor der skal være babyværelse og soveværelse er ikke færdigt, så vi laver et lille babyhjørne i soveværelset istedet.. :7himmel

men ellers er stortset alt klart, bortset lige fra puslekommoden.. min kæreste vil bygge vores store kommode om, så det bliver en dejlig stor pusleplads, med masser af skuffer og bordplads.. jeg tror dog at der går lidt tid endnu, før han kan lave den, da han lige nu er i gang med andre store renoveringsprojekter.. :blush

Hvor fedt at det næsten er klart :loveshower

Her til aften har jeg lige shoppet sengerand, opbevaringskasser og diverse andre hyggelige småting. Glæder mig til at det kommer med posten :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fedt at det næsten er klart :loveshower

Her til aften har jeg lige shoppet sengerand, opbevaringskasser og diverse andre hyggelige småting. Glæder mig til at det kommer med posten :loveshower

Der er altså bare ikke noget bedre end shopping til baby!! :loveshower jeg var nærmest helt høj da jeg kom hjem, over alle de fantastiske ting jeg havde købt :blush men når det er købt over nettet, er det næsten endnu bedre, for så kan man gå og glæde sig til at det kommer med posten! :loveshower

De af jer der skal have tremmesengen i babyværelset, er det fordi at babyen skal sove hos jer i sengen til at starte med? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er altså bare ikke noget bedre end shopping til baby!! :loveshower jeg var nærmest helt høj da jeg kom hjem, over alle de fantastiske ting jeg havde købt :blush men når det er købt over nettet, er det næsten endnu bedre, for så kan man gå og glæde sig til at det kommer med posten! :loveshower

De af jer der skal have tremmesengen i babyværelset, er det fordi at babyen skal sove hos jer i sengen til at starte med? :)

Jeg ved endnu ikke præcist hvordan det kommer til at fungere med at sove her. Men hvis knægten skal være inde ved os om natten, tænker jeg han skal sove i liften. :) Og lure i dagtiden bliver i liften i tremmesengen, tror jeg. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan ikke komme igang sådan lige, da vi lige er flyttet i en større lejlighed... Og vi var så uheldige at under flytningen, endte kæresten på kolding skadestue med rygsmerter og endte med at være indlagt i en uge pga 2 diskusprolapser.. Så han går på krykker og kan ikke rigtig hjælpe med at pakke så meget ud. Så det bliver nok ikke før engang til jul at vi kommer igang for alvor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan ikke komme igang sådan lige, da vi lige er flyttet i en større lejlighed... Og vi var så uheldige at under flytningen, endte kæresten på kolding skadestue med rygsmerter og endte med at være indlagt i en uge pga 2 diskusprolapser.. Så han går på krykker og kan ikke rigtig hjælpe med at pakke så meget ud. Så det bliver nok ikke før engang til jul at vi kommer igang for alvor

Øv for en omgang!! God bedring med ham!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en omgang!! God bedring med ham!! :)

tak Fru-Nielsen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved heller ikke helt, hvornår vi går i gang.. Indtil videre har vi fået ryddet det forhenværende kontor, så der nu kun står kasser med tøj og legetøj og en masse usamlede møbler (tremmeseng, puslebord, kravlegård osv.).

Jeg vasker nok tøjet 1 måneds tid inden (måske før??), og værelset går vi nok først rigtigt i gang med at indrette når jeg er gået fra på barsel sidst i december. Selvom det er svært at vente synes jeg!! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER