MLM

Jeg blev godt nok lidt pigesur igår

11 indlæg i dette emne

Igår var jeg sammen med noget familie, som jeg faktisk sjældent ser ( der er nok en grund :whistling )

Vi sad og snakkede indsamling osv. Hvor jeg ytrede mig som jeg har gjort herinde at jeg har ikke doneret noget til den landsdækkende indsamling, men hvis de kommer til min dør gør jeg.

Hvor jeg igen sagde at jeg donerede penge hver mdr til ( efterhånden) 4 sager der betyder mere for mig end kræft.

Jeg er enig at kræft er en helt igennem forfærdentlig sygefom, og jeg er taknemmelig over at de samler mange penge ind til forskning osv. Hvis jeg en dag skulle blive ramt

Men jeg tænker burde folk som ikke sætter mine mærkesager som deres højeste være taknemmelig over at jeg donere penge til dem. Hvis de engang ( gud forbyde det) skulle stifte bekendsskab med disse) dem jeg støtter er mødrehjælpen, spædbørnsdød( forskningen) søskende i sorg samt hydrocepHalus foreningen.

Men jeg blev både kaldt småsynet, nærrig, forkælet og egoistisk fordi jeg har valgt ikke at betal til kæften.

Er der andre der tænker sådan, hvis i får afvide nogle ikke støtter ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg læste iden anden tråd at du ikke støttede kræften der var det første jeg tænkte jubii så får de andre også ;) jeg synes at der er så meget fokus på kræft at mange andre gode steder bliver glemt både den du nævner men også hjerneskade foreningen alzheimer parkinson osv

Selvfølgelig synes jeg det er fint med landsindsamlinger osv men det behøver vel ikke være til kræft hvergang men tror ikke der er nogle der kunne finde på at tage spædbarnsdød op i offentligheden til en hel uges indsamling desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dig. Man kan ikke donere til alt, og jeg synes man skal støtte det man selv synes. Og set er jo ofte de sager man selv har inde på livet. Støtter selv Parkinsonsforeningen ( da min mor har det ) og lms ( da min søster har spiseforstyrrelser )

Jeg synes den familie du var sammen med i går burde lukke arret. Man skal bestemt ikke blande sig i hvad de forskellige støtter. Tænk hvis alle kun støttede det samme. Og alt andet blir glemt. Det dur jo ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes generelt, tendensen er den, at man bliver stemplet som værende netop nærig eller egoistisk, hvis man vælger ikke at donere penge til alverdens velgørende formål. Selv har jeg det sådan, at jeg vælger mine mærkesager selv; jeg lader mig ikke diktere af, hvad der lige er oppe i medierne lige nu.

Jeg støtter flere foreninger, og synes derfor, at jeg gør, hvad jeg kan. Der er jo heller ikke nogen, der kan forlange, at man giver det meste af sin indtægt til velgørenhed - man skal vel også selv leve :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh nej overhovedet ikke :blink

Det er da ikke realistisk at støtte ALLE gode sager, og så er det da 100% ok (og faktisk ret godt!) at vi har forskellige mærkesager - Så der netop er større chance for at alle "bliver dækket".

Hvis du nu havde sagt "Jeg gider ikke støtte knæk cancer. Det rager ikke mig, og jeg vil hellere ud og købe nogle fede sko", SÅ havde jeg måske tænkt, at det ikke var særlig klædeligt. Men det ville stadig være fair og dit eget valg.

Jeg er meget modstander af at man blander sig i andres penge og hvad de bruger dem på, og det gælder også velgørenhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg støtter konsekvent aldrig sådanne indsamlinger. Hverken indsamlinger ved døren eller sådan nogen over tv,radio og lign.

Vi har simpelthen ikke så meget så jeg kan donere noget, uden at tænke mig grundigt om inden. (Jeg har været ret dum og taget mange dyre lån tidligere, og pengene... tjaaah... dem har mine ekser da brugt :numse)

Da det er sådan landet ligger, er det yderst sjældent jeg donerer penge, og helst kun til dem der ikke "beder" om mine penge.

Jeg nægter nemlig konsekvent at donere fordi en indsamler ringer på og giver mig dårlig samvittighed; for hvis du fx kun har råd til at give 1kr kigger de på en som om man er nærig, og det gider jeg ikke mere.

Formål jeg gerne vil støtte er sådan noget som:

WSPA, Kattens værn, Brystkræft, forskellige dyreinternater, AIDS-forskning og selvfølgelig lokale ting - spejdere o. lign

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man skal donere penge til ALT, så kan man jo blive ved i det uendelige.

Kræft er skrækkeligt, som så meget andet, og det er fint at donere til enkle hvis man føler for det. Men at donere alle sine penge væk ligefrem fordi folk så mener man er nærig m.m jamen hvad skal man så leve af til sidst og at gå i fattigdom er jo heller ikke sjovt fordi man bruger sine penge på forskellige foreninger/forskning.

Så nej jeg synes ikke du er nærtagende m.m for du har valgt hvor du ligger dine penge, og selvom du som mange andre synes kræft er skrækkeligt, så kan man altså ikke være alle steder på en gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på at folk donerer til det de har lyst og ikke mindst råd til :)

Jeg giver for det meste til kræftens bekæmpelse (dog ikke den her gang), men der er da masser af ting jeg ikke giver til. Ikke fordi jeg ikke synes at det er vigtigt, men jeg er altså ikke millionær, så jeg kan ikke give til alt.

Jeg giver for eksempel aldrig til julehjælp. Jeg synes helt sikkert at det er synd for de mennesker som ikke har råd til at holde jul, men jeg synes altså at det er værre at der er mennesker i u-landene der dør af sult, så det vil jeg altså hellere give til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis kræftens bekæmpelse banker på min dør, giver jeg gerne noget - og det samme med andre gode formål, når de kommer forbi. Men sådanne shows som i går, gider jeg altså ikke støtte. Det skal der nok være nogle andre der gør, for kræft er s meget moderne og får masser af opmærksomhed. Og det er da også med god grund. Men jeg synes det er helt befriende, når jeg hører at folk også kan finde ud af at støtte andre sygdomme. :) For der er altså andre trælse sygdomme her i verden end kræft, og som kronisk syg finder jeg det mere nærliggende først og fremmest at støtte op om min egen sygdom.

Derfor har jeg også tænkt mig at melde mig ind i Gigtforening i det nye år, som er den forening min kroniske bindevævssygdom hører ind under. :) Og så har foreningen også en række fordele, som jeg som syg især kan drage nytte af :)

Jeg vil vel bare sige, at jeg synes det er SUPER at støtte diverse gode sager, og man bliver altså nødt til at vælge og vrage lidt. Og det er jo ikke ensbetydende med, at man ikke finder de fravalgte sager vigtige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg donerer til det jeg synes er vigtigst :)

(og når man i dag kan læse om at over halvdelen af de penge der er indsamlet til Knæk Cancer bliver brugt til administration bliver jeg ski lidt harm!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre. Det er dine penge og dit valg! Og så er det tilmed godt og nødvendigt at vi ikke alle donere til det samme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER