Barbamama

Hvad ville I stille op?

22 indlæg i dette emne

Ihhh jeg er irriteret!

Da Valdemar blev 2 mdr havde vi fyldt vores SD-kort med video. Jeg ringede så til en fotobutik og spurgte, om de kunne spille det over på en dvd. Velvidende om at der lå ret mange gigabyte på kortet, spurgte jeg, om det var muligt at forringe billedkvaliteten lidt, så filmen kunne være på så få discs som muligt. Det kunne det sagtens. Ekspedienten spørger mig så om jeg hr en PS3 og det har jeg. Han foreslår, at de brænder det over på discs til den, for så kan jeg se dem i høj billedkvalitet. Jeg siger, at det kan vi godt, jeg er ligeglad, bare jeg ikke får for mange discs.

Jeg kommer ind i butikken og afleverer kortet. Jeg spørger ekspedienten, om filmen bliver lavet sådan at man kan se det hele som én lang film, men med mulighed for at "zappe" i kapitler, ligesom med en film på dvd. Det siger han, at man godt kan. Jeg får at vide, at filmen er færdig sidst på ugen, og det er den også, og jeg henter den (han var så ved at udlevere nogle billeder til mig først, som slet ikke var mine :blink Men jeg endte da med at få det rigtige). 4 Discs af 99 kr = 396 kr. Da jeg kommer hjem viser det sig, at det IKKE kan afspilles som én lang film, man skal ud i menuen hver gang for at komme til et nyt klip <_<

Ugen efter er jeg inde i butikken for at hente en pakke (den fungerer også som GLS-shop...), og fortæller så, at jeg ikke er helt tilfreds, og ikke synes at jeg har fået det, som vi har aftalt. Ekspedienten (en anden end ham, som jeg snakkede med først) fortæller mig, at når de laver disc til ps3 så kan de aldrig ses som en lang film og han kan ikke forstå, hvem der skulle have sagt det til mig. Jeg peger på hans kollega, og kollegaen indrømmer, at det har han vist sagt (jeg er lidt i tvivl om han stod ved at han havde sagt det, men han stod i hvert fald ved, at det var ham, jeg havde snakket med, og at der var sket en misforståelse). Jeg spørger så, om de vil lave det om, hvilket ekspedienten (den nye) siger at de nok skal, men så skal jeg tage videokameraet med ind til dem, fordi det skal de bruge for at afspille filmen. Så bliver videokvaliteten dårligere ("kun" dvd-kvalitet), men tilgengæld vil det nok kun fylde 2 discs (OG DET VAR JO DÉT, SOM JEG BAD OM FRA STARTEN?!?! Jeg spurgte jo selv, om man kunne forringe billedkvaliteten for at få færre discs... Jeg føler mig faktisk ret "snydt" at han foreslog mig discs til ps3 istedet!)

Jeg kommer så ind til dem en mandag (eller var det lørdag?) med kamera, de "forkerte" discs og sd-kort. Jeg får at vide, at det er færdigt sidst på ugen.

Fredag (dvs. sidst på ugen, ikke?) kommer jeg ind og spørger om det er færdigt. Ekspedienten mener straks at kunne huske mig og spørger "Det var nogle billeder, ikke?". Lettere irriteret svarer jeg ham, at nej, det var det ikke, og fortæller historien med discs osv... Så siger han, at de næsten er færdige, hans kollega er i gang med at spille dem over netop nu, så måske imorgen. Fair nok, lørdag er jo også sidst på ugen ;) Jeg ønsker god weekend og begiver mig ud af butikken, men bliver stoppet på vejen. "Hov forresten"... Om ikke hans kollega havde ringet til mig? Næh, det havde han ikke, hvorfor skulle han det? Ekspedienten var pludselig kommet i tanke om, at overspilningen var gået i stå, fordi kameraet var gået tør for batteri. De ville have ringet, og det kunne han ikke forstå ikke var blevet gjort. Lidt irriteret over det roderi, og over at jeg ikke er blevet ringet til, drøner jeg hjem og henter opladeren. Dvs. den får de om fredagen, og jeg får at vide, at så er det færdigt mandag.

Jeg hører ingenting om mandagen, heller ikke tirsdag, heller ikke onsdag, heller ikke torsdag. Fredag tager jeg selv derind. Jeg går ud fra, at jeg bare ikke har fået sms'en om at det var færdigt, men ekspedienten siger så, at ham, der skal lave det lige er kommet tilbage, så de går snart igang med at spille det over (og det undrer mig, for forrige uge sagde han jo, at de var igang???). Jeg brokker mig lidt, og siger, at han jo altså havde sagt mandag, og så får jeg en lang smøre om, at de faktisk kun gør det "for at være flinke pga. misforståelsen" og at det normalt ikke er noget de gør, og at de har rigtig travlt og arbejder 8-20 hver dag fordi de har fået så mange bestillinger for tiden (jeg kan ikke rigtig se, hvad det rager mig - jeg troede vi havde en aftale?). Han tilbyder så at jeg kan låne de forkerte discs (altså dem, hvor man skal ud i startmenuen ved hvert klip), hvis det er fordi jeg vil se videoen. Jeg fortæller ham, at det ikke haster med at se videoen, men det haster lidt med at få mit videokamera tilbage, da jeg jo har en lille baby, hvis udvikling, jeg gerne vil filme. Jeg spørger så hvornår det SÅ er færdigt. Denne gang vil ekspedienten ikke "love noget" men de går igang "lige om lidt" så måske allerede imorgen lørdag eller mandag.

Idag er det jo så som bekendt onsdag og jeg har stadig ikke hørt noget. Jeg synes det her har taget meget lang tid, og at kommunikationen er enormt dårlig <_< (og jeg synes da normalt, at jeg er ret god til at gøre mig forståelig :unsure)

Så nu ved jeg ikke, hvad jeg gør. Skal jeg blive ved med at være tålmodig endnu? Jeg vil jo gerne have de discs... Men jeg vil også gerne snart have mit kamera tilbage. Og jeg er SÅ skuffet over butikken. Hvis jeg "giver op" og bare beder om at få mit kamera og mit kort tilbage, kan jeg så forlange de 396 kr for de 4 "forkerte" discs igen? Og hvis de nogensinde får de nye discs færdige, så vil de jo kun fylde 2 discs, hvilket ville have kostet 198 kr... Kan jeg så forlange de resterende 198 kr (altså restbeløbet af de 396, som jeg har betalt) tilbage?

Puh, en lang smøre, men har simpelthen brug for et råd, jeg er SÅ træt af den butik! :prik Hvad ville I have gjort??? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville gå ned og bede om at få "det hele" annulleret. Altså hvis det stadigvæk er på kortet, ville jeg bede dem "rende og hoppe". Så kan de få de 4 skiver, som jo ikke var det du havde bedt om - også ville jeg finde et andet sted. Og jeg ville forlange at få mine penge tilbage.

Hvis du gerne vil have det er dem som laver det, ville jeg forlange at få et afslag i prisen på de nye.. Ikke kun ned til hvad det har kostet, men også at de ikke har overholdt deres aftale om tiden - det er jo ikke bare en eller to dage senere!!!

Ligemeget hvad, skal du IKKE betale mere end de 198 - De kan jo så vælge om de vil beholde de forkerte eller om du får dem med.. Men personligt, ville jeg ikke give en krone ekstra for dem.

Det er BUTIKKEN der har lavet en fejl. Hvis de ikke var til at tale med, ville jeg bede om at komme til at tale med en chef.

Ligemeget hvad, så er der jo KUNDESERVICE og det er simpelthen ikke okay at love noget, også ikke overholde det.. Alene den ting, mener jeg giver dig ret til at ophæve købet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, i den slags situationer beder jeg altså som regel om at tale med chefen. Og så beder jeg dem om at fortælle mig hvilken slags kompensation, de har tænkt at tilbyde mig, siden jeg har skulle rende frem og tilbage, fordi de ikke har overholdt deres aftaler.Alt sammen frygtelig venligt - det plejer at virke, synes jeg.

Men altså, min slagplan ville være at være - lidt - tålmodig endnu, fordi du jo gerne vil have dine discs. Men jeg vil helt klart FORLANGE at få et klart svar på, hvornår de kan have det færdig. Mind dem om at fejlen jo er deres ikke din... Jeg vil mene, at du godt kan forlange dine penge (396 kr.) tilbage, når nu de har leveret noget, du ikke har bedt om, hvis du vælger at droppe det helt og gå til en anden.

Nå ja, og så bagefter - straf dem på Trustpilot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, rart nok at høre, at det ikke bare er mig, der er en dum og utålmodig kunde :rolleyes

Jeg er lidt bange for at jeg HAR snakket med chefen. At det var ham, der tilbød at lave det om <_<

Og jeg er ikke helt sikker på, hvem der ellers ville kunne spille sådan noget over :unsure

Men ud fra jeres svar tror jeg, at jeg holder fast i den tanke, som jeg havde her imorges: De får lov at fortsætte idag og imorgen. Imorgen RINGER jeg til dem og spørger om discne er færdige, og hvis ikke, så fortæller jeg dem, at jeg kommer fredag, og at jeg HÅBER at få de RIGTIGE discs fredag, men hvis ikke, så vil jeg bare have mine ting og pengene retur. Og så ved jeg ikke lige, hvad jeg stiller op, hvis de nægter at give mig pengene tilbage :unsure Der er også grænser for hvor lang tid, jeg kan stå og evt. diskutere med dem, når jeg har barnevogn med :unsure

Og ja, den venlige tone og "jamen hvad vil I så gøre?" plejer også at være min strategi, men jeg tror det er for sent nu :whistling Jeg har ikke bandet eller hævet stemmen, men jeg har ikke kunnet skjule, at jeg er ret irriteret. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde brokket mig så tilstrækkeligt meget, at jeg havde fået min vilje. Da jeg skulle have fremkaldt et ekstra hold af vores bryllupsbilleder, gik jeg ind i en forretning, som lovede de kunne ordne det på en time, for ekstra penge. Jeg gik rundt i det store indkøbscenter, som forretningen lå i. Efter to timer, var billederne ikke engang gået i gang med at blive lavet, og jeg endte med at brokke mig så meget, at jeg fik det til de almindelige pris, og de sendte billederne til mig, så jeg fik dem dagen efter :)

Jeg synes bestemt ikke du er utålmodig. De lover en masse, som de har holdt, forsøger på at gøre bod på det, meeeen formår det ikke. Og det er altså ingen undskyldning de har travlt, så må de lade være med at love tingene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde brokket mig så tilstrækkeligt meget, at jeg havde fået min vilje. Da jeg skulle have fremkaldt et ekstra hold af vores bryllupsbilleder, gik jeg ind i en forretning, som lovede de kunne ordne det på en time, for ekstra penge. Jeg gik rundt i det store indkøbscenter, som forretningen lå i. Efter to timer, var billederne ikke engang gået i gang med at blive lavet, og jeg endte med at brokke mig så meget, at jeg fik det til de almindelige pris, og de sendte billederne til mig, så jeg fik dem dagen efter :)

Jeg synes bestemt ikke du er utålmodig. De lover en masse, som de har holdt, forsøger på at gøre bod på det, meeeen formår det ikke. Og det er altså ingen undskyldning de har travlt, så må de lade være med at love tingene

Jeg plejer også at hænge i som en tæge, men synes det er lidt svært når man har en baby med sig :rolleyes (Omvendt kunne det være, at de kunne sætte tempoet op, hvis jeg stod med en skrigende baby derinde, haha)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæh! Brian har tilbudt at tage ind og snakke med dem imorgen. Og han kan bare sådan noget. Fedt! Min supermand to the rescue :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej altså, sådan noget er bare fesent numse.gif Nu må de lige tage sig sammen altså, hvor svært kan det være! Godt Brian lige kommer på banen og sætter dem på plads i morgen! Så håber jeg i får jeres 2 dvd'er og penge tilbage for det andet pjat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så! Brian tog en snak med dem, og de lovede at det var færdigt idag til formiddag. Og det var det. :) (De glemte dog at sende en sms om at det var færdigt, som aftalt :rolleyes )

De mente så, at nu var vi kvit. Altså at det var ok, at jeg betalte 396 kr for to dvd'er, selvom jeg havde fået at vide, at prisen var 99 kr pr dvd. :prik Og det var vi altså IKKE enige om var ok. :prik Og det gjorde jeg opmærksom på. Samtidig med at jeg gjorde opmærksom på alt det andet, som jeg ikke synes var ok. Jeg bandede ikke, men jeg talte da nok så alle i butikken kunne høre mig. :whistling Og jeg blev ved, indtil jeg fik min vilje :whistling Hvilket faktisk ikke tog så lang tid endda. :yay Han havde nok travlt med at få mig ud af butikken, for lige pludselig var det ligemeget, at jeg faktisk havde fået smidt min bon væk undervejs, og at den type dvd'er som jeg nu havde fået faktisk kostede 150 kr pr stk (det synes jeg så heller ikke var relevant, for det var jo ikke den pris, som jeg var blevet oplyst). Jeg gik derfra med mine dvd'er, 200 kr tilbagebetalt og et "God weekend", mens chefen holdt døren for mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Woooooop sådan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ha aha så godt gået Mette :) og ja selvfølgelig havde de travlt med at få dig ud, du skræmte jo andre kunder væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skide godt Mette :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

:lol :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, hvor er I søde. :lovebk Mit helt eget heppekor :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nu ved du da hvor du ikke skal gå hen næste gang :).... evt lær at gøre det selv? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Woop woop! :glad Hvor er du sej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER