Guest NinjaMama

Baby's navn?

14 indlæg i dette emne

er i begyndt at tænke på hvad baby skal hedde? eller har i måske besluttet jer? :rolleyes

Herhjemme har vi besluttet at Babypigen skal hedde Thea :7himmel Vi har egentlig aldrig været i tvivl om hvad baby skulle hedde, hvis det blev en pige.. :blush

Men hvad med jer? har i også haft nemmere ved at finde på navne til et bestemt køn? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:) her har pigenavnet ogsaa ligget fast fra starten med madeline dels med inspiration fra volbeat som vi begge elsker og det giver en perfekt planding mellem vores fransk danske forhold og kan udtales paa alle de sprog vi omgiver os med. Drengenavn var meget svaerer og blev tilfaeldigt fundet lige inden jeg blev gravid I en bornholms historie bog jeg er vokset op derovre. Navnet er Eigil nyomskrivning af Egil (ragnarson den blodige) den sidste hedenske viking/pirat paa bornholm der foragtede kongen og kirken og gjorde som det passede ham hvilket passer min mand rigtig godt ;) min man er ogsaa vild med drager og har flere tattoos med dem og Eigils familiesjold er en gylden drage :) vi ville have et nordisk navn der kan udtales paa flere sprog og med en historie bag og ikke et modenavn :) og nu venter vi os en lille Eigil og er ved at laere den franske del af familien at sige det med dansk udtale ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lidt svært ved drenge navne, men vi har et navn lige nu som vi begge er vilde med. :loveshower Det forbliver dog hemmeligt, da vi ikke vil ligge os fast på noget før han er kommet ud. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVIS han var en pige, havde vi masser af navneidéer. :P Jeg synes altså drengenavne er svære..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis alt går vel så skal hun hedde Lærke Marie og så vores mellemnavn og efternavn. Marie fordi min netop afdøde bedstemor også hed det til mellemnavn, og manden foreslog om vi ikke skulle bruge det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis alt går vel så skal hun hedde Lærke Marie og så vores mellemnavn og efternavn. Marie fordi min netop afdøde bedstemor også hed det til mellemnavn, og manden foreslog om vi ikke skulle bruge det :loveshower

Hvor er det bare et godt navn. :) Elsker navnet lærke. Min mormor hed faktisk Marie til mellemnavn, så det har jeg også på listen som mellemnavn til en evt. pige. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lidt svært ved drenge navne, men vi har et navn lige nu som vi begge er vilde med. :loveshower Det forbliver dog hemmeligt, da vi ikke vil ligge os fast på noget før han er kommet ud. :)

Jeg kan da lige tilføje at vi har tænkt os at give knægten (og vores andre fremtidige børn) to navne. Planen er at han skal have Christoffer som navn nr. 2, da det er det min storebror hedder :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hAavde inden kønsscannigen fundet et drengenavn,Johannes, fordi vi egentlig begge var overbevidst om at det var en dreng.

Men så fik vi jo den dejlige besked at det er en perfekt lille pige vi skal have, også måtte vi igang med tænkeren! :7himmel

Martin er vild med Karoline og det er jeg til en vis grad også... Jeg er mere til Mikala, så nu må vi se hvad den lille prinsesse kommer til at hedde :-)

& nolge vildt lækre navne som i har i tankerne!

:loveshower :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde fundet nogle rigtig fine pigenavne, synes der er så mange søde pigenavne.

Til MD scanningen fik vi at vide, at vi venter en skøn lille dreng. Vi har slet ikke talt om drengenavne, så vi er helt på bar bund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var fra start helt enige om drengenavnet, hvilket passede fint med min fornemmelse af at det var en dreng :rolleyes

Yeah right :D så vi snakkede slet ikke pigenavne.

Så vi står her 22+1 og aner ikke en dyt om hvad hun skal hedde. Har da et par forslag men ingen af dem føles helt som os.

Mellemnavn har vi dog helt på plads, da det er polsk tradition at opkalde efter familien :)

Men det er så svært, når man skal tage højde for vores krav.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en masse til Laura og i sær to navne vi virkelig godt kunne lide med da hun kom ud synes vi slet ikke hun lignede nogle af disse navne personligheder som vi forbandt navnene med så denne gang skriver vi navne ned vi kan lide og intet mere, for det kommer jo helt an på hans personlighed synes jeg også længe det ikke kun er et navn man svæver til er det bare svært at blive enige når man ikke har set baby endnu. Lige nu bliver Malthe vendt herhjemme. Så mon ikke den kommer med i babybog over ønske navne, ny må vi se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh vi har haft masser af navne oppe at vende efterhånden. Det er første gang vi skal finde et pige navn og det synes jeg faktisk ikke er helt så nemt som med drenge navne. Og så skal det jo passe sammen med drengenes navne på en eller anden måde.

Vi har snakket om Freya, Silje, Malou, Lucca og Lilja. Men det er langt fra besluttet. Der er MASSER af navne jeg godt kan lide :)

Kom endelig med alle jeres egne forslag. Det er da lidt hyggeligt med inspiration.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVIS han var en pige, havde vi masser af navneidéer. :P Jeg synes altså drengenavne er svære..

Jeg synes også at drengenavne er svære! da vi begyndte at tænke på navne, inden vi vidste at det bliver en pige, var vi også i totalt vildrede med drengenavne.. vi havde 3 stykker vi godt kunne lide, men vi kunne bare ikke se for os at babyen også hed det som voksen.. hvis du forstår hvad jeg mener :rolleyes navne der er gode til en baby, men lidt for "fimset" til en voksen mand..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid godt kunne tænke mig en pige som skulle hedde Emma. Så det har været på tale fra starten af.. Og drengenavne har vi slet ikke kunne finde noget... Men nu er vi så heldige at det er en lillesøster :loveshower der gemmer sig inde i varmen.. Men spørgsmålet er så bare om hun ligner en Emma når hun kommer til verden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER