Mommy

Så kom sygemeldingen....

6 indlæg i dette emne

Ihh øv altså, så kom den sygemelding desværre alligevel for mit vedkommende.

Jeg er i mine sidste to graviditeter blevet sygemeldt i uge 20 pga bækkenløsning og havde det mildest talt frygteligt i mit bækken. Denne gang har jeg det meget bedre i mit bækken. Jeg er overbevist om at det er fordi det er vores første datter og at dette giver andre symptomer. Smil. Men jeg får også akupunktur mod ryg og bækkensmerter som naturligvis også hjælper.

Nå, men jeg havde altså denne gang en meget stor tro på at jeg kunne blive på jobbet noget længere, fordi bækkensmerterne ikke var voldsomt slemme endnu, men suk sådan skulle det ikke være.

Jeg har desværre måttet indse at arbejdspresset med ny afdeling (jeg arbejder som psykiatrisk sygeplejerske), nye kollegaer, nye beboere, en studerende som jeg er vejleder for og som har en del pensum at skulle igennem, forestående eksamen jeg skal være eksaminator i, lidt for mange ekstra opgaver jeg har fået sagt ja til at stå for og ja, jeg kunne fortsætte. Det hele hobede sig bare op og der var et kæmpe pres på arbejdet, så når jeg havde fri lavede jeg ikke andet end at spise og sove. Jeg var ked af det og syntes ikke jeg kunne slå til og være en god mor for drengene, en god kone, klare arbejde ved siden af alt det huslige, som min skønne mand ellers er super til at klare også. Ja det er godt nok første gang i mit liv jeg har måttet kaste håndklædet i ringen af disse årsager og det er ikke ligefrem det nemmeste for mig at acceptere, men min leder tog heldigvis over for mig og selvom han ikke må gå ind og sygemelde mig uden min accept, så blev det ligesom bare klaret og vupti.... nu er jeg så hjemmegående house wife og skal vænne mig til at have "mistet" halvdelen af min identitet, nemlig mit job som sygeplejerske. Ihvertfald for et års tid....!