Nitzen1987

Velkommen til virkeligheden

36 indlæg i dette emne

Johanne Smith Nielsen vil lovliggøre salg og brug af hash... Hvad er din holdning til om hash skal være lovlig eller ej og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes absolut ikke at hash skal legaliseres. Det sender jo et signal om at hash er ufarligt, hvilket det bestemt ikke er! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes hash skal legaliseres. Det har affødt et stort kriminelt marked, der lige nu eskalerer i voldsomme bandeopgør for at få kontrollen over hashmarkedet. Uskyldige mennesker bliver dræbt over noget så beskedent som en plante og politiet bruger fortsat enorme ressourcer på at fange, dømme og indespærre hashrygere, som reelt set ikke har gjort noget galt.

Hashrygerne gør ikke nogen ondt, når de ryger en lille joint i ny og næ, for at forsøge at overkomme hverdagens stress og jag, ligesom du og jeg. At vi i stedet drikker et par kolde fyraftensbajere, tager en rygepause på jobbet, eller snupper et lille glas vin til aftensmaden, gør ingen forskel. Pålidelige videnskabelige forsøg viser at hash skadesvirkning kan sammenlignes med skadesvirkningen ved kaffe og te, og det er derfor under alle omstændigheder mindre farligt end alkohol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er frygteligt dobbelt moralsk men tænker cigaretter og alkohol er lovligt

Og man kunne jo håbe på at hvis det var lovligt fra 18 år og op i klubber eller lignende så stødte 15 årige måske ikke på det som de gør idag

Dermed ikke sagt at det ville være lovligt for mine børn ifølge hjemmets mor regler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes bestemt ikke hash skal gøres lovligt. Jeg har set, hvad det stof kan gøre ved folk. Og hvordan det ofte er starten på en meget negativ løbebane. Oplevede en som så mange andre startede med hash, og endte med at tage en masse stoffer, og blev afhængig af hash, hvorefter når han drak alkohol blev total sindssyg.

Og hvis man læser Henrik Rindum bog om hash, så kan du også læse om, hvor meget det påvirker hjernen, og har enormt skadelig effekt på ens indlæring og hukommelse. Det starter med korttidshukommelsen, men ved et større forbrug, vil det også gå ud over langtidshukommelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes hash skal legaliseres. Det har affødt et stort kriminelt marked, der lige nu eskalerer i voldsomme bandeopgør for at få kontrollen over hashmarkedet. Uskyldige mennesker bliver dræbt over noget så beskedent som en plante og politiet bruger fortsat enorme ressourcer på at fange, dømme og indespærre hashrygere, som reelt set ikke har gjort noget galt.

Hashrygerne gør ikke nogen ondt, når de ryger en lille joint i ny og næ, for at forsøge at overkomme hverdagens stress og jag, ligesom du og jeg. At vi i stedet drikker et par kolde fyraftensbajere, tager en rygepause på jobbet, eller snupper et lille glas vin til aftensmaden, gør ingen forskel. Pålidelige videnskabelige forsøg viser at hash skadesvirkning kan sammenlignes med skadesvirkningen ved kaffe og te, og det er derfor under alle omstændigheder mindre farligt end alkohol.

det afhænger altså af, hvor du henter din viden fra, for den førende indenfor misbrug lægen Henrik Rindom mener bestemt ikke skaderne ved hash ligger på samme niveau som kaffe og te. Han mener det er meget mere skadende. Alkoholmisbrug er også skadende ja. Men jeg vil ikke sammenligne de to...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og ved at legalisere hash, så tror jeg også rigtig mange psykisk syge vil have større tendens til at bruge hash som selvmedicinering, hvilket fører en forværring af deres sindslidelse, som så igen kan føre til flere og voldsommere psykoser.

Igen jeg er meget imod lovliggørelsen af hash, fordi jeg både har set konsekvensen af hash i mine yngre dage som privatperson, men også nu her i forbindelse med min uddannelse som sosu-assistent

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes hash skal legaliseres. Det har affødt et stort kriminelt marked, der lige nu eskalerer i voldsomme bandeopgør for at få kontrollen over hashmarkedet. Uskyldige mennesker bliver dræbt over noget så beskedent som en plante og politiet bruger fortsat enorme ressourcer på at fange, dømme og indespærre hashrygere, som reelt set ikke har gjort noget galt.

Hashrygerne gør ikke nogen ondt, når de ryger en lille joint i ny og næ, for at forsøge at overkomme hverdagens stress og jag, ligesom du og jeg. At vi i stedet drikker et par kolde fyraftensbajere, tager en rygepause på jobbet, eller snupper et lille glas vin til aftensmaden, gør ingen forskel. Pålidelige videnskabelige forsøg viser at hash skadesvirkning kan sammenlignes med skadesvirkningen ved kaffe og te, og det er derfor under alle omstændigheder mindre farligt end alkohol.

Kunne ikke være mere uenig!

Jeg har i kraft af mit arbejde set følgevirkningerne af hashmisbrug ... Og det kan da på ingen måde negligeres, som du gør :blink

Så nej - jeg synes bestemt ikke, at hash skal legaliseres.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hash er mere skadeligt end mange går og tror.

Du udsætter jo hjernen for noget som den slet ikke bør udsættes for. Du lammer sanser og bedøver hjerneceller. Man kan sige at man på en måde er en sovende vågen, når man er høj, det er ihvertfald det hjernen tror og det er også derfor hjernen tager så meget skade. Den er på konstant overarbejde under rusen.

Nå, men nok om det.

Jeg synes hash skulle legaliseres. Jeg synes det ville være bedst at få pusherne væk fra gaderne og få rygerne under kontrollerede og rolige forhold. For uanset hvad vil folk ikke stoppe med at ryge hash, så hellere gøre det lovligt og "mindre sjovt" for de fristede og gøre det lovligt for dem der er besværet af det.

Hash er ikke det mest farlige stof derude og jeg vil mene at kemiske stoffer stadig skal være ulovligt. Kemiske stoffer dræber alt for hurtigt og det har en stor ødelæggende effekt pr. Gang du tager det.

Hash har en ødelæggendd effekt over år og perioder. Ryger du det hver dag, er det mere ødelæggende end hvis du ryger det en gang om året f.eks.

-----------

Men jeg synes ærligt at det burde legaliseres for vores fremtids skyld. Så politiet kan koncentrerer sig mere fokuseret på de "farlige" pushere og laze rygerne ryge under rolige og kontrollerede forhold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min venindes lillebror røg hash i 20'erne. Ikke helt vildt, bare lidt hygge i weekenden... som blev til lidt hygge i hverdagen også. Den dag i dag får han aldrig et rigtigt arbejde. hans hjerne har taget så meget skade. han kan ikke huske, han kan ikke strukturere eller organisere eller planlægge.

kan slet ikke se nogen grund til at legalisere det.

Jeg tror ikke på at de der ryger hash bare er almindelige mennesker der hygger sig med et joint i stedet for et glas vin og så ellers er gode samfundsborgere der passer deres arbejde.

Alle dem jeg har kendt der ryger hash har ikke været i arbejde og har været nogle stakler i livet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min venindes lillebror røg hash i 20'erne. Ikke helt vildt, bare lidt hygge i weekenden... som blev til lidt hygge i hverdagen også. Den dag i dag får han aldrig et rigtigt arbejde. hans hjerne har taget så meget skade. han kan ikke huske, han kan ikke strukturere eller organisere eller planlægge.

kan slet ikke se nogen grund til at legalisere det.

Jeg tror ikke på at de der ryger hash bare er almindelige mennesker der hygger sig med et joint i stedet for et glas vin og så ellers er gode samfundsborgere der passer deres arbejde.

Alle dem jeg har kendt der ryger hash har ikke været i arbejde og har været nogle stakler i livet.

Jeg tror på at nogle kan tåle hash og alkohol for den sags skyld og andre kan ikke jeg kender MANGE der ryger hash dagligt og de har altså fast arbejde og yder til samfundet præsic som mig men kender da også nogle der er blevet bims af at ryge det få gange men sådan er det også med alkohol eg har arbejdet på en afdeling med yngre alkoholikere og nogle havde drukket i mange år uden de vilde skader hvor i mod andre var så skadede at de ikke kunne noget uden at få besked på det først

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At gøre det lovligt, er bare et skridt i den forkerte retning synes jeg..

Lige nu er det hash - Som ja, på mange måder er "små uskyldigt" som pushes.

Der kommer ALTID nye ting og der vil altid findes pushere.. At gøre hash lovligt, vil muligvis fjerne den del; Men den erstattes blot af en ny ting - som højest sandsynligt er "værre"/mere skadeligt...

Udover det, har jeg det lidt med det, som jeg har det med aktiv dødshjælp: God ide I DAG - Men hvordan påvirker det fremtiden?

Vores børn, vokser så op med den holdning at "stoffer" er okay.. Men de kan stadigvæk "sige fra".. Men hvad med deres børn? Og deres børns børn? Dem som IKKE har nogle "gamle gokker" til at fortælle dem at det er farligt, og en dum ide?

Lidt som med aktiv dødshjælp.. God ide; men vores børnebørn, vokser bare op med at det er "okay" at slå ihjel, hvis folk beder om det; Og de vil derfor få et andet forhold til det.

Vores børnebørn ville jo vokse op med hash, som vi er vokset op med cigaretter så.. Den ide synes jeg bare ikke er okay.

Argumentet om at cigaretter og alkohol er "lige så slemt" er dumt; Så kunne man jo gå den anden vej, og gøre de ting ulovligt også; SIKKE mange penge vi kunne spare på sygehusvæsnet!!! (Dog er der jo så mindre skatter og afgifter i kassen, men det ville jo i hvert fald gå op!)

Hvis nu alkohol og cigaretter blev gjort ulovligt, ville der pushes noget så "mildt" som vodka og smøger; Hvor fantastisk ville det ikke være? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hash er mere skadeligt end mange går og tror.

Du udsætter jo hjernen for noget som den slet ikke bør udsættes for. Du lammer sanser og bedøver hjerneceller. Man kan sige at man på en måde er en sovende vågen, når man er høj, det er ihvertfald det hjernen tror og det er også derfor hjernen tager så meget skade. Den er på konstant overarbejde under rusen.

Nå, men nok om det.

Jeg synes hash skulle legaliseres. Jeg synes det ville være bedst at få pusherne væk fra gaderne og få rygerne under kontrollerede og rolige forhold. For uanset hvad vil folk ikke stoppe med at ryge hash, så hellere gøre det lovligt og "mindre sjovt" for de fristede og gøre det lovligt for dem der er besværet af det.

Hash er ikke det mest farlige stof derude og jeg vil mene at kemiske stoffer stadig skal være ulovligt. Kemiske stoffer dræber alt for hurtigt og det har en stor ødelæggende effekt pr. Gang du tager det.

Hash har en ødelæggendd effekt over år og perioder. Ryger du det hver dag, er det mere ødelæggende end hvis du ryger det en gang om året f.eks.

-----------

Men jeg synes ærligt at det burde legaliseres for vores fremtids skyld. Så politiet kan koncentrerer sig mere fokuseret på de "farlige" pushere og laze rygerne ryge under rolige og kontrollerede forhold.

Jeg kan sagtens se din pointe med at få pusherne væk fra gaderne osv - men jeg synes bare, at det sender et helt forkert signal at legalisere det. At det er helt ok - og ikke så farligt .. En bagatellisering af hash - og det signal bryder jeg mig ikke om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kommer noget rundt ved at snakke hash ;) men tror ikke helt den holder med at børn der vokser op med hash lovligt selv ryger

Der er jo idag langt færre rygere ( cigaretter ) selvom børn er vokset op med at de var lovligt men ja for min skyld kunne man sagtens gøre alkohol og cigaretter ulovlige ( er selv ryger ) da det jo er skadeligt

Men Hvis det skulle gøres ulovligt så ville jeg have aktiv dødshjælp lovligt jeg arbejder på plejehjem og kan sagtens følge de ældre der vil hjælpes fra jorden på en værdig måde eller kræft patienter eller andre sygdomme hvor der bare er smerter til sidst det er ikke noget liv

MEN når det er sagt så er der jo masser af aktiv dødshjælp i Danmark og har selv oplevet det flere gange bla ved min far og ungernes oldem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne ikke være mere uenig!

Jeg har i kraft af mit arbejde set følgevirkningerne af hashmisbrug ... Og det kan da på ingen måde negligeres, som du gør :blink

Så nej - jeg synes bestemt ikke, at hash skal legaliseres.

:ditto

Kan simpelthen ikke forstå at nogle mener at det skader lige så lidt som kaffe!

Har oplevet tæt på hvor meget skade det giver, så jeg tror ikke en dyt på at det ikke er skadeligt.

Synes ikke det skal legaliseres. Det er et narkotisk stof.

Min moster arbejder i psykiatrien og ser hver dag de skadelige virkninger og skader det giver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kommer noget rundt ved at snakke hash ;) men tror ikke helt den holder med at børn der vokser op med hash lovligt selv ryger

Der er jo idag langt færre rygere ( cigaretter ) selvom børn er vokset op med at de var lovligt men ja for min skyld kunne man sagtens gøre alkohol og cigaretter ulovlige ( er selv ryger ) da det jo er skadeligt

Men Hvis det skulle gøres ulovligt så ville jeg have aktiv dødshjælp lovligt jeg arbejder på plejehjem og kan sagtens følge de ældre der vil hjælpes fra jorden på en værdig måde eller kræft patienter eller andre sygdomme hvor der bare er smerter til sidst det er ikke noget liv

MEN når det er sagt så er der jo masser af aktiv dødshjælp i Danmark og har selv oplevet det flere gange bla ved min far og ungernes oldem

problemet med hash er bare, at det har så mange konsekvenser for hjernen på længere sigt. Og jeg synes også det vil være et forkert signal at sende til børn ved at lovliggøre det, ligesom man idag forsøger at gemme cigaretterne væk i butikker osv.

Angående aktiv dødshjælp, så kan jeg heller ikke se, hvordan det skal kunne gøres lovligt, for det er så stort etisk dilemma, for hvornår ville det være okay med aktiv dødshjælp, og hvornår er det ikke. I dag har vi det som hedder passiv dødshjælp, hvor lægen eks. siger ikke mere behandling kun kærlig pleje og smertedækning´.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kommer noget rundt ved at snakke hash ;) men tror ikke helt den holder med at børn der vokser op med hash lovligt selv ryger

Der er jo idag langt færre rygere ( cigaretter ) selvom børn er vokset op med at de var lovligt men ja for min skyld kunne man sagtens gøre alkohol og cigaretter ulovlige ( er selv ryger ) da det jo er skadeligt

Men Hvis det skulle gøres ulovligt så ville jeg have aktiv dødshjælp lovligt jeg arbejder på plejehjem og kan sagtens følge de ældre der vil hjælpes fra jorden på en værdig måde eller kræft patienter eller andre sygdomme hvor der bare er smerter til sidst det er ikke noget liv

MEN når det er sagt så er der jo masser af aktiv dødshjælp i Danmark og har selv oplevet det flere gange bla ved min far og ungernes oldem

Siger jo netop, at vores børn får samme forhold til HASH som vi har til cigaretter ;) Ikke at de nødvendigvis vil begynde at ryge det allesammen; Men de vil få samme forhold, som vi har til cigaretter..

Det er jo bare at lovliggørere endnu et misbrug.. Det synes jeg bare er direkte dumt altså.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Kan simpelthen ikke forstå at nogle mener at det skader lige så lidt som kaffe!

Har oplevet tæt på hvor meget skade det giver, så jeg tror ikke en dyt på at det ikke er skadeligt.

Synes ikke det skal legaliseres. Det er et narkotisk stof.

Min moster arbejder i psykiatrien og ser hver dag de skadelige virkninger og skader det giver.

som sosuassistent, var jeg også i praktik i psykiatrien, hvor jeg så hvor mange mennesker med psykiske lidelser bruger hash som selvmedcinering, hvilket har negative konsekvenser, fordi det får deres sygdom til at blive forværret, selvom patienten i starten oplever det som beroligende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som sosuassistent, var jeg også i praktik i psykiatrien, hvor jeg så hvor mange mennesker med psykiske lidelser bruger hash som selvmedcinering, hvilket har negative konsekvenser, fordi det får deres sygdom til at blive forværret, selvom patienten i starten oplever det som beroligende.

Det er nemlig det. Min ene fætter er misbruger af det og er i dag førtidspensioneret fordi hans hjerne er så smadret. Han har big time paranoia og hash gør det bare værre.

Desuden tænker jeg lidt på at i gammel tid brugte man hash og opium til at komme i trance fordi det åbner op for de lukkede dele i hjernen. Ikke just sundt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mening er at man burde spørge misbrugerne hvad de mener..

Det er jo dem som mærker det på kroppen hverdag og spørgsmålet skal ikke ses fra deres eget egoisme med derimod om de ville have andre mennesker har det som dem.

Der var en del unge mennesker på den afvendingsklinik, det virkede ikke som om de ville tilbage til deres hashrus.

Det burde ikke være politikkerne som har røget en joint da de var 15 år som tager stilling til det. De aner intet omkring a mærke på egen krop.

Da jeg var yngre syntes jeg ALT ( sat på pinde) skulle være legalt, men ikke idag.

Der er en del som nævner de sygedomme som kan komme af følgerne. Jeg mener de mennesklige omkostninger er vigtigere end at få fat i skattekronerne fra hashen.

Et eksempel. Min mor arbejder på et bosted for psykisk syge, der koster en plads i gennemsnit 2 million om året pr bruger.

Beboerne får førtidspension at leve for, da det er sidste sted inden den lukkede og de kan ikke passe et job.

Jeg ved ikke hvad en førtidspension er.

Men lad os sige ca 10.000 ( korrigere mig hvis jeg tager fejl)

Et regnestykke

10.000 * 12 = 120000 + 2.000.000 = 2120000 kr år.

Dette er så uden medicin udgifter til det offentlige osv.

Det koster de pr stk hvert år, en del af disse mennesker ville ikke være en byrde på den måde for samfundet.

Hvis de i sin tid ikke var blevet introduceret for hash, de ville derimod på den ene eller anden måde ydet til vores samfund istedet. Og for over 2 mil som kunne spares kunne der ansættes en del flere politibetjente, som kunne bruge deres ressurcer på at fange " underverdens banditter" istedet.

Enden på min holdning er faktisk at det skulle overhovedet ikke skulle legaliseres, men vi skal forbygge, med forbygge på.

Vores samfunds ressourcer kan bruges så meget mere anderledes end de bliver nu :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man så programmet i går så fik man en god indsigt i hvad johanne mente, altså at det skulle være STRAMT, at det skulle sælges i særlige butikker hvor der var opsyn og oplysning om bivirkninger osv, idéen var stadig på tegnebrættet og derfor ikke helt udfærdiget. (men altså ikke som coffe shops)

Idéen er interessant syntes jeg og stikker lidt dybere end bare for og imod for mig - nej jeg er bestemt imod legalisering af hash, men hvis spørgsmålet er om der er færre problematikker forbundet med legalisering, hvis det kan garanteres at det virker dæmpede på kriminaliteten, hvis aldersgrænsen er så høj fx 21, hvis man oplyser om skaderne osv osv osv... så er jeg ikke helt afvisende, måske kan det faktisk vise sig at det er sværere at få fat på end det er i dag (det lån selvfølgelig være til pushernes fordel) - men principielt er jeg imod det signal en legalisering sender, jeg tror ikke helt på idéen, jeg tror man skubber bagmændende over i en anden lyssky forretning og jeg tror problemet skal løses på en helt anden måde.

Nej jeg er stadig imod, men kan godt lide johannes ud af boksen tænkning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mening er at man burde spørge misbrugerne hvad de mener..

Det er jo dem som mærker det på kroppen hverdag og spørgsmålet skal ikke ses fra deres eget egoisme med derimod om de ville have andre mennesker har det som dem.

Der var en del unge mennesker på den afvendingsklinik, det virkede ikke som om de ville tilbage til deres hashrus.

Det burde ikke være politikkerne som har røget en joint da de var 15 år som tager stilling til det. De aner intet omkring a mærke på egen krop.

Da jeg var yngre syntes jeg ALT ( sat på pinde) skulle være legalt, men ikke idag.

Der er en del som nævner de sygedomme som kan komme af følgerne. Jeg mener de mennesklige omkostninger er vigtigere end at få fat i skattekronerne fra hashen.

Et eksempel. Min mor arbejder på et bosted for psykisk syge, der koster en plads i gennemsnit 2 million om året pr bruger.

Beboerne får førtidspension at leve for, da det er sidste sted inden den lukkede og de kan ikke passe et job.

Jeg ved ikke hvad en førtidspension er.

Men lad os sige ca 10.000 ( korrigere mig hvis jeg tager fejl)

Et regnestykke

10.000 * 12 = 120000 + 2.000.000 = 2120000 kr år.

Dette er så uden medicin udgifter til det offentlige osv.

Det koster de pr stk hvert år, en del af disse mennesker ville ikke være en byrde på den måde for samfundet.

Hvis de i sin tid ikke var blevet introduceret for hash, de ville derimod på den ene eller anden måde ydet til vores samfund istedet. Og for over 2 mil som kunne spares kunne der ansættes en del flere politibetjente, som kunne bruge deres ressurcer på at fange " underverdens banditter" istedet.

Enden på min holdning er faktisk at det skulle overhovedet ikke skulle legaliseres, men vi skal forbygge, med forbygge på.

Vores samfunds ressourcer kan bruges så meget mere anderledes end de bliver nu :balloons

Nu kommer jeg lige med en tanke ud fra dit indlæg. Men kunne det tænkes, at de mennesker, som du netop beskriver, der koster en masse, at de har en dobbelt diagnose. Hvilket vil sige, at de udover at have diagnosen misbruger/x-misbruger, så har de en sindslidelse ala skizofreni, personligheds forstyrrelse, uni- bipolarlidelse og netop deres sindslidelse har ført til deres misbrug fordi de har selvmedicineret sig, og brugt hash´en som lindring?

Ud fra recovery tankegangen, som betyde at komme sig - enten helt og leve uden symptomer, eller at komme sig socialt og lærer at leve med symptomerne og så ved, hvornår medicinene skal ændres. De ville alligevel have behov for hjælp til at opretholde ressourcer, og på den måde koste samfundet. Men ja, de ville kunne have et arbejde/nogen ville i hvertfald og på den måde bidrage til samfundet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at legalisering af hash ville sende et forkert billede, men lad os sige at de her "hash-huse" kun var for misbrugere. Altså de mennesker der ikke kan leve uden deres stof i hverdagen. Ville det så ikke være bedre at de var i trygge omgivelse og fik en dosis som evt. kunne nedtrappes, af nogle dygtige sygeplejersker eller hvad der ville komme på tale til den opgave?

Jeg har også selv oplevet hvad hash kan gøre og har også oplevet på tæt hold hvad det gør ved mennesker, men derfor synes jeg da stadig at det kun ville være godt at få de pushere væk fra gaden, så politiet kan koncentrere sig om at fange det der virkeligt slår ihjel.

JEg tænker lidt, at ja.. det ville sende et forkert signal, men det er det at man som forældre må sætte en grænse og lære barnet, at hash er skadeligt og ødelæggende og prøve så vidt som det er muligt at sørge for at barnet ikke kommer i kontakt med det, før det er gammelt nok til selv at tage ansvar for sine handlinger.

Vi kunne også bare sende alle misbrugerne på rehabiliteringshjem :rolleyes

Jeg taler mest for det end imod fordi JEG ser flest plusser ved det end negativer.

Jeg kan dog stadig ændre min mening, hvis jeg ser noget som jeg ikke har set før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kommer jeg lige med en tanke ud fra dit indlæg. Men kunne det tænkes, at de mennesker, som du netop beskriver, der koster en masse, at de har en dobbelt diagnose. Hvilket vil sige, at de udover at have diagnosen misbruger/x-misbruger, så har de en sindslidelse ala skizofreni, personligheds forstyrrelse, uni- bipolarlidelse og netop deres sindslidelse har ført til deres misbrug fordi de har selvmedicineret sig, og brugt hash´en som lindring?

Ud fra recovery tankegangen, som betyde at komme sig - enten helt og leve uden symptomer, eller at komme sig socialt og lærer at leve med symptomerne og så ved, hvornår medicinene skal ændres. De ville alligevel have behov for hjælp til at opretholde ressourcer, og på den måde koste samfundet. Men ja, de ville kunne have et arbejde/nogen ville i hvertfald og på den måde bidrage til samfundet.

Det er ikke dem allesammen, men nogle af dem og jo de har fået andre diagnoser som er kommet ud fra deres misbrug.

Men de har jo kostet samfundet flere penge end det. Da de flest aldrig har klaret noget om helst ( det forstår man jo godt), inden de er kommet på bostedet har de været på afvænding osv.

Men det er en tanke, jeg personlig har. Det er bare så nemt at sige det skal være legalt osv, vi skal have penge i kassen for det hash som sælges.

Det har jo utrolige store personlig og samfundsmæssige omkostninger at legalisere et så farligt stof om hash jo er.

Hashn må bare ikke sidestilles som kaffe, te eller en stang tobak, det syntes jeg personligt er en farlig udvikling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at legalisering af hash ville sende et forkert billede, men lad os sige at de her "hash-huse" kun var for misbrugere. Altså de mennesker der ikke kan leve uden deres stof i hverdagen. Ville det så ikke være bedre at de var i trygge omgivelse og fik en dosis som evt. kunne nedtrappes, af nogle dygtige sygeplejersker eller hvad der ville komme på tale til den opgave?

Jeg har også selv oplevet hvad hash kan gøre og har også oplevet på tæt hold hvad det gør ved mennesker, men derfor synes jeg da stadig at det kun ville være godt at få de pushere væk fra gaden, så politiet kan koncentrere sig om at fange det der virkeligt slår ihjel.

JEg tænker lidt, at ja.. det ville sende et forkert signal, men det er det at man som forældre må sætte en grænse og lære barnet, at hash er skadeligt og ødelæggende og prøve så vidt som det er muligt at sørge for at barnet ikke kommer i kontakt med det, før det er gammelt nok til selv at tage ansvar for sine handlinger.

Vi kunne også bare sende alle misbrugerne på rehabiliteringshjem :rolleyes

Jeg taler mest for det end imod fordi JEG ser flest plusser ved det end negativer.

Jeg kan dog stadig ændre min mening, hvis jeg ser noget som jeg ikke har set før :)

Jamen hvis de skal nedtrappes af fagpersonale skal hashen ikke være tilgængelig i en butik.

Og jeg kan godt li ideen om at misbrugerene har et save house at komme i hvor de bliver vejledt osv.

Men derfor skal der stadigvæk være kontrol, og det er der ikke hvis det er legalt.

Når du skriver politiet skulle fange det som virkeligt slår ihjel hvad bunder det i. ?

Jeg tænker lidt, at jeg tror der bliver begået mehet kriminalitet imens folk er påvirket osv. Og dt kan jo slå folk ihjel :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER