MajBaby

Kvalme

26 indlæg i dette emne

Jeg har de sidste to uge haft så ulidelig meget kvalme og hovedpine, at det ikke er til at holde :boo Dette er min graviditet med 3. barn og har slet ikke haft noget lignende de andre gange. Har nogle dage hvor jeg har kvalme fra jeg står op og kan også vågne med det om natten.

De sidste to dage har jeg måtte blive hjemme fra arbejde, fordi jeg slet ikke har kunne overskue det. Synes jeg prøver at følge alle de gamle råd og har sågar købt de der sea-band, men føler intet hjælper.

Andre i samme båd og som at måtte blive hjemme fra arbejde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke endnu, men jeg har da tænkt tanken at det ikke skal blive meget værre.

Kvalmen kombineret med hovedpine og den umenneskelige træthed altså.

Når jeg har fri ligger jeg på sofaen resten af dagen og magter ingenting.

¨Tænker om jeg måske skal begynde at tage jern nu...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke endnu, men jeg har da tænkt tanken at det ikke skal blive meget værre.

Kvalmen kombineret med hovedpine og den umenneskelige træthed altså.

Når jeg har fri ligger jeg på sofaen resten af dagen og magter ingenting.

¨Tænker om jeg måske skal begynde at tage jern nu...?

Jeg ville nok have godt af også at ligge på sofaen, men min mand har være væk med sit arbejde i nu to uger og kommer først hjem og halvanden uge, så tænker det heller ikke gør det bedre at være alenemor til to krudtugler på 2 og 5 år.

Du kan vel sagtens begynde på jern nu. Er det ikke fra uge 10 det alligevel anbefales?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i samme båd <_<

Jeg har også de sidste 2-2,5 uge haft døgnkvalme, har dog ikke kastet op, men kvalme fra morgen til aften og også nogle gange om natten. Jeg har ikke rigtig kunnet finde noget som virkede i positiv retning, har også prøvet seabands uden nogen særlig effekt.

De sidste par dage har jeg dog haft pauser i løbet af dagen uden kvalme :rolleyes men til gengæld er jeg svimmel meget af dagen :unsure

Og dettte er også min 3. Graviditet og de to andre gange har det været nemt med et min af kvalme. De sidste uger har og er fortsat en kamp for klare det jeg skal. Har heldigvis haft en del fri her på det seneste, men har også måttet have et par sygedage.

Håber snart det letter lidt, både for dig og mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok have godt af også at ligge på sofaen, men min mand har være væk med sit arbejde i nu to uger og kommer først hjem og halvanden uge, så tænker det heller ikke gør det bedre at være alenemor til to krudtugler på 2 og 5 år.

Du kan vel sagtens begynde på jern nu. Er det ikke fra uge 10 det alligevel anbefales?

Ja der er jeg godt nok glad for det er min første, så jeg kan ligge når det passer mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ramt af en ulidelig kvalme fra morgen til aften og har kun lyst til at ligge på sofaen for tiden! Jeg er dog ikke blevet hjemme fra arbejde pga. det endnu, selvom jeg flere morgener er kommet for sent på arbejde, fordi jeg ikke har kunnet blive færdig med at gøre mig klar pga. kvalmen!!

Puuuha håber det er meget midlertidigt og KORTVARIGT for os alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan trætheden skyldes at du ikke spiser ret meget?

Men ellers ring da til din læge og snak med ham om det :-) jeg begyndte allerede jern i uge 7 fordi mine jerndepoter var stort set ikke eksisterende, hvilket blev påvist med blodprøve ved 1. Halvdel af 1. Lægebesøg da jeg var 6+4.

Jeg synes jeg spiser fint.

Jeg skal til første lægebesøg på mandag. jeg tænker bare at det vel ikke skader med jern?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh super man kan så få kvalme af at tage jern tilskud.

Så pest eller kolera :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt dem og taget den første.

Snakkede med min mor, som fortalte at hun altid havde haft jernmangel, det blev dråben :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror endda, at man kan gå så vidt og få ordineret kvalmemedicin hos lægen.. Det gjorde jeg med freya (nr 1.), men da jeg så kom hjem med det, og læste indlægssedlen, så stod der, at der kunne forekomme ufrivillige fosterbevægelser som bivirkninger, og så valgte jeg simpelthen at undvære..

Fik det næsten mere dårligt ved tanken om det bare.. Talte dog med lægen, og han sagde ellers god for præparatet flere gange, meeeen... Nej tak.. :rolleyes

Hvad virkede så? det gjorde det, at jeg spiste 10.000 gange om dagen.. Mariekiks, boller, knækbrød osv.. Alt muligt tørt halløj, som kunne suge mavesyren.. Men.. Til gengæld tog jeg også 31 kilo på.. :blink

Så er det altså ikke nemt...

denne gang forsøger jeg altså at holde lidt igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med kvalmen?

Jeg jeg taget jern i 3 dage nu og det hjælper på min træthed og hovedpine i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mit vedkommende går et bedre. Har ikke længere konstant kvalme, men får det stadig fuldstændig uvarslet i løbet af dagen. Har dog stadig hovedpine, og føler mig ikke på toppen, men jeg er tilbage på arbejdet igen. Glæder mig virkelig meget til næste søndag hvor min mand kommer hjem efter 4 uger væk med arbejdet. Herefter er han hjemme fuldtid i 3 uger, så det bliver skønt med noget aflastning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har du prøvet at starte på jern nu?

Det gjorde virkelig underværker for mig. Trætheden blev til at arbejde med og hovedpinen forsvandt helt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har du prøvet at starte på jern nu?

Det gjorde virkelig underværker for mig. Trætheden blev til at arbejde med og hovedpinen forsvandt helt.

Det kunne godt være jeg skulle starte nu. Har vist nogle til at stå i skabet. Frygter dog virkelig for hård mave, for døjer med det i forvejen. Har ellers aldrig haft problemer med det, men det skyldes måske, at kvalmen har gjort at jeg slet ikke kan få grøntsager og kaffe ned...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er ikke nemt. Kan lægen hjælpe med hård mave HVis det er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste par dage har bare været forfærdelige. Jeg har haft konstant kvalme, kastet op og bare været total udmattet. Dette har medført min første sygedag fra skole under min graviditet(!) og det er jeg bare så ked af. Humøret er helt i bund. Så i dag ligger jeg bare på sofaen og prøver, at spise så tit som muligt. Jeg har ikke lyst til, at rejse mig og ville ønske at jeg bare kunne ligge her de næste 4 uger!!

Dumme kvalme - jeg synes sgu, at det er hårdt at være gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det meeeget bedre, jeg ELSKER uge 10!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 8+0 idag og har også forfærdelig kvalme, nærmest døgnet rundt de sidste 2 uger :-( Var til zoneterapi og akupunktur i sidste uge, det hjalp rigtig meget! Så det kan bestemt anbefales. Har lige hørt at præparatet Alnok (antihistamin mod allergi) også skulle være rigtig godt mod kvalme og opkast så det tror jeg også jeg vil prøve. Min veninde, som normalt tager allergimedicin, blev anbefalet at skifte til Alnok under sin graviditet, fordi det er bedre for fostret end andre præparater, så det burde være sikkert at bruge :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det meeeget bedre, jeg ELSKER uge 10!

jeg havde også lige en god uge og troede det var slut med kvalme, men det kom sørme igen med fuld styrke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg måtte ikke tage Alnok da jeg var gravid med Luca, så eg ville lige dobbelt tjekke for en sikkerheds skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt forskelligt hvordan læger forholder sig til gravide og alnok.. Nogle ordinerer det bare, mens andre er mere forsigtige.. Det skyldes dels, at der ingen DOKUMENTEREDE problematikker i forbindelse med brug af præperatet under graviditet, men det betyder jo altså ikke, at det ikke kan nå og komme endnu..

Jeg selv er blevet henvist til akupunktur, og hår fået første gang idag.. Skal igen tirsdag og fredag i næste uge, og så håber jeg at det hjælper! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig som stadig døjer med kvalmen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme forsvandt for et par uger siden og kommer kun tilbage meget meget kortvarigt engang i mellem... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får stadig kvalme.. Især om morgenen.. Spiser ALDRIG sådan fuld morgenmad, for kan ikke klare tanken om det.. Kan klemme en kop te ned med lidt mælk og sukker, og når så mit blodsukker er oppe igen, så plejer jeg at spise et stk knækbrød, en tebolle eller sådan noget i den stil..

Det kan også blive rigtig slemt med opkastebevægelser og det hele, når jeg f.eks. skal skynde mig et sted hen, hurtigt op af sengen, op af trappen osv.. ALT der får min puls til at stige.. Og ligeledes når min datter hoster, hvis folk puder næse, hvis jeg lugter noget klamt eller bare ser nogen, som giver udtryk for at lugte noget klamt.. Så er det simpelthen tilstrækkeligt til, at jeg skal kæmpe med at holde det der nu er i maven nede! :wacko

Det er seriøst belastende..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder lige som mig.

Jeg har dig en god dag i dag, men har også spist regelmæssigt.

Men lige så snart jeg laver noget aktivt bliver jeg simpelthen SÅ dårlig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER