Myliona

Hvor ofte ser I jeres forældre og svigerforældre??

31 indlæg i dette emne

Ja, rimelig simpelt spørgsmål..

Hvor ofte ser I jeres svigerforældre og jeres forældre?

Hvilket forhold har I til dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor ser jeg stort set dagligt, mere eller mindre. Ikke at det nødvendigvis er sundt, for vores forhold er blevet noget anstrengt efter jeg selv er blevet mor. Mens min far levede så jeg dem begge stort set hver dag - vores hund var hos dem, mens vi var på arbejde :whistling

Min svigermor ser vi kun ved fødselsdage mm. Hun har ikke et særlig godt forhold til nogen af hendes børn, så det passer min mand helt fint, at hun har travlt med hendes eget ;) Hun er også lidt af en mundfuld - hun lever stadig som en på 16! Hun kan være for meget, men slet ikke som det svigermonster jeg havde før jeg mødte min mand. Din svigermor minder mig skræmmende meget om hende, altså min eks-sviger :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha jeg er sku ikke for god til at besøge mine forældre, hvis jeg skal være ærlig, men snakker dagligt i telefon med dem, og jeg har et rigtig godt forhold til mine dejlige forældre, de er der altid, hvis vi har brug for hjælp. Jeg burde være bedre til at køre den halve time, som det tager.

Min svigerfar og bonussvigermor, som jeg kalder for svigermor, dem ser vi som mine forældre alt for lidt, igen den ene dag tager den anden. Men vi var lige deroppe og spise igår. Vi har også ofte telefonisk kontakt med dem, og det er lige så ofte mig der ringer til dem, som at det er min mand, eller at de ringer til os. Ja jeg er rigtig glad for dem, og har fra dag 1 af, følt mig hjemme med det samme jeg er hos dem. :)

Jeg glæder mig rigtig meget til, at vi er blevet forældre, og vi har fået en god tilknytning, så vores barn kan komme op til farfar og bedstemor. Og hjem til mormor og morfar :)

Min svigermor og bonussviger ser min mand kun, og han har lidt kontakt med dem.

edit: der er jo også vores søskende :)

Min mand ser nok mere min søster og hendes familie (mand og børn) end jeg gør, fordi hendes mand og min mand er trænerer for to fodboldhold sammen, så de mødes tit hos min søster før en kamp. Men ellers ser vi hinanden løbende, hvis jeg keder mig kører jeg bare ud til hende, de bor 5 km herfra. Men da vi boede længere væk så jeg dem oftere.

Min mands brødre og søstre: ja min mand har jo altså 5 brødre på morens side, og en bonusbror, og på farens side, er der 2 søstre udover og 2 bonusbrødre og 1 bonus søster.¨

Helstorbroren på i København, så ham, konen og deres søn ser vi ikke så tit, men har meget kontakt med dem pr. telefon, og snakker via facebook.

den ene halvsøster ser vi når vi er sammen med faren, og har et rigtig godt forhold til, jeg har lidt mere kontakt med hende end min mand har :)

de 3 af halvbrødrene har vi også mest telefonisk kontakt med, men brænder det på for dem, som med alle de andre, så er vi der for dem.

1 halvbror spiller fodbold for min mand, så ham ser vi ofte, for han kommer tit med hjem.

Bonusbror på morens side ser vi kun til hos svigermor og bonusmand.

Bonussøskende på fars side, ser vi til lidt større ting hos svigerfar.

og sidste søster har vi ingen kontakt med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser hos mine forældre én gang om ugen. Men kan godt se dem oftere i løbet af ugen.

Mandens mor ser vi ikke så tit.

Mandens mor og kone kan vi godt tage over til og drikke en sodavand uanmeldt engang hver 2-3 uge.

Ellers ser vi dem til fødselsdage, hvilke vi også har en den af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor alle i en lille by så der er max en kilomet mellem os

Min far døde for 5 år siden og jeg har altid haft et godt forhold til ham men ikke min mor ( de boede sammen ) for små 2 år siden valgte jeg så at droppe alt kontakt til min mor og søster ( det bedste jeg nogensinde har gjort for mig og

Mine børn selvom det har været hårdt )

Min svigerfamilie er så noget helt andet ( de er skilt ) svigerfar kommer forbi min 3 gange om ugen og svigermor snakker jeg ofte med flere gange om dagen ;) jeg har et rigtig godt forhold til hende trods vi kan skændes som mor / datter jeg har været sammen med min mand siden vi var 14 år gamle så har jo været rigtig meget ved svigerfamilien

Og er også vokset op med hans søskende og vi ser hinanden som søskende ;) men vi er også typerne der siger tingene som de er og tager problemerne med det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser min mor 8-10 gange om året - hun bor i Svendborg, så der er 2 timers kørsel. Hun har dog proklameret, at hun vil begynde at komme noget mere herover; nu har hun jo også 3 af sine 4 døtre og 3 børnebørn herovre, så der er da noget at komme efter ;)

Sørens forældre bor i Struer og det er godt nok langt væk! <_< Så dem ser vi 4-6 gange om året, vil jeg tro. Når vi ses, er det jo så til gengæld altid over flere dage og vi bor hos dem eller de bor hos os, så det er ret intensivt :rolleyes

Jeg ville ønske, at både min mor og mine svigerforældre boede tættere på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, vi ser min far og hans kone et par gange om måneden - vi bor ikke så langt fra hinanden. Min mor ser vi lidt mindre, men jeg taler i tlf. med hende næsten hver dag. Ingen af mine svigerforældre lever mere, så...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre bor ca 10 km væk, og dem har vi et vildt godt forhold til. Vi tager gerne på ture og ferie sammen, og hygger os altid rigtig meget! Vi ser dem mindst 1 gang i ugen, og gerne mere.... Ofte tilbringer vi hele lørdag sammen :biglove

De er på 14 dages rejse lige nu, og Marlon spørger efter sin mormor og morbar ( ;) ) ca 100 gange om dagen.... Og hver gang hunden gør, løber han ud til døren og siger mormor :wub

Mine svigerforældre er det lidt anderledes med.... De bor godt nok lige nede ad gaden, men vi ser dem kun 1-2 gange i måneden. Der er mange årsager, men ja.... Det kører bare ikke lige med dem.

Altså, vi ser så faktisk min svigerfar noget oftere, sådan på korte visits, for han er tit forbi og hjælpe med noget, eller for at lege lidt med Marlon, og de er pot og pande de 2 :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser min mor ihvertfald 2 gange om ugen :) Vi er meget tætte, hvilket nok har noget, at gøre med, at hun var alene med min bror og jeg.. Vi spiser tit sammen og tager på ture sammen :) Min far har jeg først fået et forhold til, som voksen og ham ser jeg 1 gang om måneden eller hver anden måned. Han rejser meget og arbejder meget..

Mine svigerforældre.. Hmm.. Ser min svigermor en gang i mellem og aldrig min svigerfar..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser både mine forældre og mandens forældre rigtig meget...

Vi spiser ca. med dem hver især sådan hver 2. uge....så vi skifter lidt mellem dem :)

Ellers så træner jeg med min svigermor, så hende ser jeg flere gange i ugen.

Vi snakker også en del i tlf. med dem i perioder...

Nogen gange er vi også sammen med begge hold forældre en hel aften osv..

Generelt er jeg bare glad for vi har så godt forhold til vores forældre, at vi aldrig er uvenner over noget :)

Min svigermor er med tiden blevet som en bonus mor for mig....eller en veninde :) snakker bedre og bedre med hende som tiden den går :)

Men alt i alt ser vi vores familier rigtig meget....men dog i perioder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser mine forældre ca 1-2 gange om ugen. De bor lige ovre på den anden side af gaden, så det er dejlig nemt :biglove

Mine svigermor og hendes mand ser jeg aldrig. Det er droppet for ca 6 mdr siden da de har behandlet mig rigtig dårligt. Så det er kun min mand der ser dem igang imellem ;)

Min svigerfar ser vi højst en gang om året da han bor i marokko. Men vi snakker i tlf med ham ca 1 gang om måneden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser mine svigerforældre ca en gang i ugen. De er gode til at invitere på aftensmad :) Mine forældre ser vi ikke så tit. De bor lidt længere væk end svigerne. Men snakker ofte i tlf med min mor. Har et godt forhold til begge hold :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et meget tæt forhold til både mine forældre og svigerforældre :)

Mine forældre bor 10 min. fra os, så der er vi faktisk henne ca. 2 gange om ugen. Jeg ELSKER, at de bor så tæt på. Theo har et utrolig nært forhold til dem og de kan passe ham i tide og utide, da han elsker at være der :biglove

Svigerforældrene bor 1 times kørsel væk, så dem ser vi ikke lige så ofte. Nok ca. 1-2 gange om måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre bor ca 10 km væk, og dem har vi et vildt godt forhold til. Vi tager gerne på ture og ferie sammen, og hygger os altid rigtig meget! Vi ser dem mindst 1 gang i ugen, og gerne mere.... Ofte tilbringer vi hele lørdag sammen :biglove

De er på 14 dages rejse lige nu, og Marlon spørger efter sin mormor og morbar ( ;) ) ca 100 gange om dagen.... Og hver gang hunden gør, løber han ud til døren og siger mormor :wub

Mine svigerforældre er det lidt anderledes med.... De bor godt nok lige nede ad gaden, men vi ser dem kun 1-2 gange i måneden. Der er mange årsager, men ja.... Det kører bare ikke lige med dem.

Altså, vi ser så faktisk min svigerfar noget oftere, sådan på korte visits, for han er tit forbi og hjælpe med noget, eller for at lege lidt med Marlon, og de er pot og pande de 2 :P

Årh :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser heldigvis aldrig min svigermor - hun er simpelthen en tand for meget for mig, og jeg er ellers rimelig tolerant og venlig og flink og imødekommende - hvis jeg selv skal sige det.

Men min svigermor er det grimmeste syn, jeg endnu har mødt og det er jo underligt når hun har avlet sådan et pragt eksemplar af en søn, som jeg har giftet mig med.

Mine egne forældre døde for flere hundrede år siden, så dem ser jeg ikke så tit heller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser heldigvis aldrig min svigermor - hun er simpelthen en tand for meget for mig, og jeg er ellers rimelig tolerant og venlig og flink og imødekommende - hvis jeg selv skal sige det.

Men min svigermor er det grimmeste syn, jeg endnu har mødt og det er jo underligt når hun har avlet sådan et pragt eksemplar af en søn, som jeg har giftet mig med.

Mine egne forældre døde for flere hundrede år siden, så dem ser jeg ikke så tit heller

ja det er da mystisk, at du ikke kommer så godt ud af det med svigermor, du er jo netop sådan et open minded menneske :) men dejligt at i det mindste har skabt din mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser mine forældre en gang om ugen, hvilket jeg er glad for. Jeg ringer sammen med min mor et par gange i ugen.

Min svigermor ser vi nok ca 1 gang i mdr.

Svigerfar ser vi lidt oftere, da han tit kommer forbi bare <_<

K ser sine brødre hver onsdag, hvor de har serieaften. Min bror ser jeg når jeg er hjemme ved mine forældre.

Ville gerne se mere til min svigermor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor ser vi med 2-3 ugers mellemrum - det er meget forskelligt for det kan svinge lidt. Min far ser vi nok kun 1 gang om måneden og nu ser det ud til at det kun er mig og Lasse der må besøge ham og hans kone fremover. Ærgerligt, men når der er to personer der er røget i totterne på hinanden, så går det vist ikk.

Svigerne synes jeg ind i mellem vi ser alt alt for tit - jeg har det anstrengt med dem efter vi har fået Lasse. Så jeg prøver at få de besøg begrænset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et godt forhold til begge vores forældre....

Vi (min mand når han har fri) ser mine forældre 1-2 gange om ugen... Vi ser mine svigerforældre ca. hver 14. dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et godt forhold til begge hold forældre, men vi har intet behov for at se dem hver uge.

svigerforældrene ser vi hver 3-4 uge. De så gerne at vi ses mindst en gang om ugen og gerne mere, men det har manden og jeg ikke lyst til.

Mine forældre ser vi 1-2 gange i måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser mine svigerforældre hver evig eneste uge fra mandag til og med fredag.... Da jeg arbejder sammen med dem.

OG det skal så lige nævnes at de IKKE er sammen mere.

(Dejlig stemning det giver nogen gange :/ )

Mine forældre bor halvanden times kørsel væk. Og dem ser vi ca. Hver tredje uge - gennemsnitlig.

Min bror bor i Tyskland med sin forlovede. Og den ser vi oftest sammen med mine forældre.

Mandens søster bor i Kbh og ja det er vel ca en gang om måneden vi ser dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far og hans kone: alt for sjældent.. Svigerforældrene: lidt for tit. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser mine forældre ca. en gang om ugen og mine svigerforældre ca. hver anden uge. Grunden hertil er at mine svigerforældre bor 100 km væk og mine forældre 5 km væk. Jeg er meget tæt knyttet til mine forældre og har altid været det.

Jeg har set dem oftere da jeg boede alene med min datter men efter Anders flyttede ind er der ikke ligeså meget tid eller behov for hjælp fra deres side. Nu er det mere ren kvalitetstid når vi ses- dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige for tiden ser jeg min svigermor 3-4 dage om ugen, da jeg er nede i hendes butik. Privat ser vi nok hende og hendes mand en gang om måneden. Vi ser mine forældre ca. ligeså tit, men det er nu mest fordi de bor 4 timers kørsel væk <_< Svigerfar ser vi ikke ret tit. Det kommer sådan lidt i perioder med ham. Min mor snakker jeg i telefonen med næsten dagligt, og havde de boet tættere på, så ville vi sandsynligvis også have set hinanden noget oftere - måske endda hver dag, hvis de var helt tæt på, så jeg kunne have min pony stående ved dem.

Specielt nu her, hvor vi venter Clare, er jeg ked af, at mine forældre bor så langt væk. Fra jeg var 5 til jeg var 17 boede vi faktisk sammen med min mormor og morfar, og det har gjort at jeg har et rigtig tæt forhold til dem, og jeg ville gerne at Clare kunne få et ligeså tæt forhold til min mor og far - som jeg synes er fantastiske :biglove Men det kan jo nås endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er hjemme ved mine forældre, som regel hver anden weekend :biglove Det er super godt i forhold til Isaac, som derfor har et super godt forhold til dem.

Svigerforældrene ser vi når det er muligt, kæresten har ikke det samme behov for at se sin familie som jeg har, men vi prøver at se dem mindst én gang i måneden - det bliver nok mere, når vi flytter tættere på dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER