Banshee

Falske test?

51 indlæg i dette emne

Lige nu sidder jeg og er helt ved siden af mig selv... Min historie er:

Ung pige, midt i 20'erne. Har PCO. For 8 uger siden fik jeg lavet en fedmeoperation. Jeg har tabt mig 25 kg på 3 måneder nu.

Jeg MÅ IKKE blive gravid før om et års tid.

Har lidt af kvalme og opkast den sidste tid, og min veninde sagde for sjov om jeg var gravid.

I dag har jeg så taget to test.. Begge rungende positive - urinen nåede kun at ramme testområdet så var stregen der!!..

Men kan de være "falske"?? Altså... Sidder jeg her.. 8 år efter jeg ønskede et barn første gang - 7 år efter jeg fik at vide jeg højst sandsynligt skulle igennem en masse for at få mit eget barn.. Et år efter jeg besluttede at jeg først skulle have et barn når jeg var over 30... Og er blevet gravid?????????!!!!

Er jeg gravid - kan jeg ikke være langt henne. Min sidste menses sluttede d. 10 november.

EDIT: Hvis en admin har mulighed, må de da gerne lige rette overskriften, som blev lidt mærkelig i min forvirring!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige nu sidder jeg og er helt ved siden af mig selv... Min historie er:

Ung pige, midt i 20'erne. Har PCO. For 8 uger siden fik jeg lavet en fedmeoperation. Jeg har tabt mig 25 kg på 3 måneder nu.

Jeg MÅ IKKE blive gravid før om et års tid.

Har lidt af kvalme og opkast den sidste tid, og min veninde sagde for sjov om jeg var gravid.

I dag har jeg så taget to test.. Begge rungende positive - urinen nåede kun at ramme testområdet så var stregen der!!..

Men kan de være "falske"?? Altså... Sidder jeg her.. 8 år efter jeg ønskede et barn første gang - 7 år efter jeg fik at vide jeg højst sandsynligt skulle igennem en masse for at få mit eget barn.. Et år efter jeg besluttede at jeg først skulle have et barn når jeg var over 30... Og er blevet gravid?????????!!!!

Er jeg gravid - kan jeg ikke være langt henne. Min sidste menses sluttede d. 10 november.

EDIT: Hvis en admin har mulighed, må de da gerne lige rette overskriften, som blev lidt mærkelig i min forvirring!!

:) Tillykke. Jeg er ret sikker på at du er gravid. Mig bekendt får man ikke medicin med hcg hormoner når man bliver fedmeopereret og jeg kender mange på fedmeoperationer.dk der er blevet gravide med det samme, efter en fedmeoperation og de har uden problemer født deres børn. Så TILLYKKE - det lader til at du skal være MOAR!

:balloons :balloons :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste mens første dag regner man fra, vel ca. 3-5 nov.(?)

Hvis du ikke har haft mens siden, så er der vel ingen tvivl med 2 positive tests. Mit råd er ring til egen læge i en forrygende fart. Får du medicin der kan påvirke resultatet? Såfremt en graviditet er direkte farlig for dig efter din operation, så skal du reagere nu. Et stort vægt-tab kan give udeblevet mens.

Og hold da op for en bombe hva'?

Du må være blæst bag ud af skoene...

Og tillykke med det voldsomt store vægttab. Håber det ikke har gjort alt for ondt på dig. For uden en hvis smerte er det vel ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror sørme du er gravid!!!

Tal med din læge om din situation <_< Jeg ønsker jer alt mulig held og lykke og håber at du kan gennemfører graviditeten alligevel :goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er meget overvældende.

Ringede til lægen som startede med at give mig en tid til januar... De havde ikke en tid før.

Kort efter ringede sekrætæren igen og sagde "Ved du hvad Gitte.. Du skal ikke gå med det i så lang tid. Kom du herned i morgen kl.." Nu har jeg glemt hvad klok det var... <_< Flot.

Før jeg blev opereret har jeg ikke haft regelmæssigt menses. Faktisk kun haft det cirka en gang om året!!!!!

Men i oktober fik jeg det også fik jeg det igen i november (omkring d. 3). Havde så sagt til min kæreste, at hvis jeg fik det i december igen, så måtte vi begynde at beskytte os da der jo så måske var en risiko/chance... <_<

Men er glad for at jeg kan snakke med lægen i morgen!!

Jeg får ingen medicin overhovedet. Det der er mest skidt i forhold til operationen er at jeg jo ikke spiser særlig meget - spiser ofte men ikke meget. Plus noget med optagelse af vitaminer.. Må indrømme jeg ikke hørte så meget efter da de gennemgik det, da jeg det sidste år har forsøgt at acceptere jeg ikke skulle have børn før om laaang tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er meget overvældende.

Ringede til lægen som startede med at give mig en tid til januar... De havde ikke en tid før.

Kort efter ringede sekrætæren igen og sagde "Ved du hvad Gitte.. Du skal ikke gå med det i så lang tid. Kom du herned i morgen kl.." Nu har jeg glemt hvad klok det var... <_< Flot.

Før jeg blev opereret har jeg ikke haft regelmæssigt menses. Faktisk kun haft det cirka en gang om året!!!!!

Men i oktober fik jeg det også fik jeg det igen i november (omkring d. 3). Havde så sagt til min kæreste, at hvis jeg fik det i december igen, så måtte vi begynde at beskytte os da der jo så måske var en risiko/chance... <_<

Men er glad for at jeg kan snakke med lægen i morgen!!

Jeg får ingen medicin overhovedet. Det der er mest skidt i forhold til operationen er at jeg jo ikke spiser særlig meget - spiser ofte men ikke meget. Plus noget med optagelse af vitaminer.. Må indrømme jeg ikke hørte så meget efter da de gennemgik det, da jeg det sidste år har forsøgt at acceptere jeg ikke skulle have børn før om laaang tid...

:kram :kram :kram :goodluck :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er så underligt.

Sidder her og glor på to pinde, med tis på.. Hvor er det bare for mærkeligt at sådan to pinde kan vælte alle ens planer.

Jeg bliver arbejdsløs til sommer, og skal ud og finde nyt job. Kæresten bliver arbejdsløs til marts... <_<

Vi bor i et hus, hvor der kun er et soveværelse og et gennemgangsrum også en stue..

På alle tænkelig måder er det bare så dårlig timing.. Alligevel tror jeg at jeg ville blive skuffet og ked af det hvis det viser sig ikke at "Passe"... Det er jo noget jeg har ønsket mig... :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er så underligt.

Sidder her og glor på to pinde, med tis på.. Hvor er det bare for mærkeligt at sådan to pinde kan vælte alle ens planer.

Jeg bliver arbejdsløs til sommer, og skal ud og finde nyt job. Kæresten bliver arbejdsløs til marts... <_<

Vi bor i et hus, hvor der kun er et soveværelse og et gennemgangsrum også en stue..

På alle tænkelig måder er det bare så dårlig timing.. Alligevel tror jeg at jeg ville blive skuffet og ked af det hvis det viser sig ikke at "Passe"... Det er jo noget jeg har ønsket mig... :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er så underligt.

Sidder her og glor på to pinde, med tis på.. Hvor er det bare for mærkeligt at sådan to pinde kan vælte alle ens planer.

Jeg bliver arbejdsløs til sommer, og skal ud og finde nyt job. Kæresten bliver arbejdsløs til marts... <_<

Vi bor i et hus, hvor der kun er et soveværelse og et gennemgangsrum også en stue..

På alle tænkelig måder er det bare så dårlig timing.. Alligevel tror jeg at jeg ville blive skuffet og ked af det hvis det viser sig ikke at "Passe"... Det er jo noget jeg har ønsket mig... :gravid

:kram2 :kram2

Ting har en tendens til at ordne sig. Så mon ikke kæresten får nyt job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at lægen kan se dig imorgen.

Og så ro på, det skal nok gå. Nemmere sagt end gjort.

Glæder mig til at følge dig den næste tid.

Hvad siger manden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er da slet ikke nået så langt som til at FORTÆLLE HAM DET!

Min kæreste er en drengerøv.. Vi har været sammen i tre år, og han er lige lidt yngre end jeg er. Han er 24.

Ironisk.. Vi har gået og joket med at det kunne være sjovt at få et barn til september fordi der fylder han 25, hans far 50 og hans farmor 75... Tænk sig hvis vi får et barn til august (må det vel være, hvis det er?) :loveyou

Men er spændt på hvordan han reagere.. Tror ikke han på nogen måder har tænkt i de baner!!! Men lige nu er han på arbejde, og vil ikke smide bomben i en sms :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloon SMS-beskeden dur ikke.

Men tænk sig at vi ved det før ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Lidt underligt.. Men.. Havde bare så meget brug for at komme af med det!!! Men mon ikke han overlever :loveshower

Det er jo ligeså meget en afklaring for mig... I realiteten kan det jo også være.. "ingenting".. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har jeg det altså bare UNDERLIGT lige nu... Vil rigtig gerne tro på det, men kan bare IKKE... Alligevel så sidder jeg jo og tænker: fra omkring 14 december har jeg haft kvalme og kastet op især lige efter jeg har spist (Har sat det sammen med min operation.. men måske?)

Omkring d. 5-10. december havde jeg VIRKELIG menses smerter, og troede menses var på vej.. men det gik over og der kom intet.. Måske... :unsure

Ej, hvor er jeg bare glad for jeg kan komme til lægen i morgen.. Så vidt jeg kan regne ud, ville jeg være 6-7-8 uger henne..Kan lægen rimelig sikkert sige om jeg er gravid så???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke beskyttet dig? For så er der jo en chance/risiko for at blive gravid.. Har bare hørt om så mange der har fået en fedmeoperation og er blevet gravid kort tid efter.. Har selv fået operationen og jeg sørgede altså for at tage mine p-piller, for de fortalte på Mølholm at man skulle passe på..

Når det så er sagt, så skulle det ikke skade baby, for den får næring først og det er så dig der kommer til at mangle.. Også derfor de anbefaler at vente til 1 år efter op..

Held og lykke med det hele..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med de to streger

Men jeg forstår måske ikke helt at det kan komme bag på dig at når man har sex og ikke beskytter sig så er muligheden til stede.

Jeg håber du og manden får en god snak og tager den rigtige beslutning for jer.. Som der er skrevet er det barnet som først får næring og så dig.. Men har en bekendt som blev gravid lige efter og hun venter et ret lille barn fordi hun ikke får nok mad og hun har været indlagt en del undervejs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke brugt beskyttelse siden jeg var 17 år... Så da de sagde at mange blev gravide tænkte jeg - jaja.. Da jeg var 19, fik jeg at vide jeg skulle tabe mig for at blive gravid (For at muligheden var der). Stedet fik jeg depression og har siden taget næsten 40 kg på.. Har så tabt de 25 nu her jo. Men må indrømme at jeg, naiv som jeg er tænkte at når jeg vejede mindre dengang, og ikke kunne blive gravid pga overvægt/pco, så kunne jeg jo nok også først blive det når jeg havde tabt mig!!!

Til jeg var cirka 20 havde jeg almindelig menses, og der blev jeg jo heller ikke gravid... Så jeg gik jo nok med en forestilling om at det skulle jeg slet ikke tænke på.. Naivt jeg ved det godt... Men når man ikke har brugt beskyttelse i næsten 10 år, så ja... Men nu må vi se hvad lægen siger i morgen!!! Kan stadigvæk ikke helt tro på det!!! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan nu godt forstå du er overrasket :) Selvom man ved man kan blive gravid når man ikke beskytter sig, så er det jo alligevel en overraskelse efter så mange år hvor man ikke kunne blive gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow hold da op .. men det lyder som om der ikke er så meget at være i tvivl om :)

Spændende hvad lægen siger til det hele i morgen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at ringe til det sted hvor du er blevet opereret

De alm praktiserende læger ved ikke ret meget om den situation du står i.. Så er det bedre at snakke med de fagfolk som kender til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror nu den er god nok og du sagtens kan regne med de to streger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjj hvor er det fantastisk, hvis du er gravid :glad :glad

Jeg glæder mig meget til, at læse hvad lægen har sagt i morgen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

spændende. Husk nu at opdatere i morgen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det da en fantastisk ting

Stort tillykke

Glæder mig til at høre hvad lægen siger imorgen

Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig - det er godt nok spændende!

Og jeg er sikker på at I nok skal klare det, selvom I har en del udfordringer lige nu.. Efter regn kommer SOLSKIN :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER