tsecret

Hvordan har i det?

25 indlæg i dette emne

Ja, kort og godt, hvordan har i det lige nu? Hvilke symptomer er i ramt af, og er der andet der fylder?

Jeg synes jeg er rimelig hårdt ramt på symptomfronten lige for tiden. Jeg har de ømmeste bryster, og er meget træt. Desuden er jeg de sidste par dage begyndt på at have eftermiddags og aftenkvalme. Ingen morgenkvalme, der har jeg det fint, men det begynder sådan lidt efter frokost, og så har jeg det on and off resten af dagen.

Udover symptomerne er jeg så også ramt af en slem forkølelse, så det kan jo også være det forstærker nogle symptomer eller noget.

Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har nærmest ingen symptomer det meste af tiden. I mandags 4+3 var jeg sulten HELE dagen og maven føltes som et stort sort hul. Spiste meget men sundt, heldgivis ingen synderlig cravings for usundt. I går var jeg mindre sulten og i dag også. Men altså mere end normalt ;)

Alle dage fra ca. 3+5 har jeg haft niv og jag i maven rundt omkring, det er en smule mindre nu.

Brysterne var kun lige ømme da jeg lå på gulvet på maven.

Ellers har jeg intet, men er jo heller ikke så langt fremme som jer andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ja, ligamentsmerter! Dem har jeg også haft mange af, men det er blevet mindre her de sidste par dage, hvor kvalmen så har sat ind i stedet...

Haha, Tinkerbell - hvorfor i al verden lå du på gulvet på maven?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ja, ligamentsmerter! Dem har jeg også haft mange af, men det er blevet mindre her de sidste par dage, hvor kvalmen så har sat ind i stedet...

Haha, Tinkerbell - hvorfor i al verden lå du på gulvet på maven?!

Ha ha, ja det lyder måske lidt underligt ;) Ej, det er bare fordi jeg er fast besluttet at beholde min gode form og træne så længe som muligt. Og jeg tænkte at til en tung mave må en stærk ryg være sagen. Så ned på gulvet med mig og lave de traditionelle rygøvelser men det gik ikke så godt. Så nu laver jeg dem siddende på maskiner i centeret i stedet.

Øv at du allerede skal have både ømme bryster, træthed og kvalme! Det er da lige tidligt nok er det ikke?

Glæder mig godt nok ikke til kvalmedelen! Skal om 2 uger hvor jeg er 6+5 på lille ferie hvor jeg er sammen med mine forældre i 5 dage. Er så bange for at have det skidt og kvalme for det kan jeg jo ikke skjule i så mange dage :( Men nu ser jeg når vi nærmer os om det bliver et problem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har MEGET ømme brystvorter, kan ikke ligge armene over kors, fordi det er for ubehageligt. Ellers er jeg ikke så slemt ramt, lidt kvalme når jeg går i seng om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også de ømme bryster,

eller er det ikke det vilde,

og lidt kvalme,

også skal jeg tisse hele tiden :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har voldsom kvalme og er sulten konstant men bare tanken om mad gør mig dårlig

Har lidt ømme bryster men ikke det vilde også render jeg og tisser konstant :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja tisning - jeg har normalt en hammer god blære, men den er altså gået sin vej!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh det med tisningen kender jeg - jeg synes jeg render hele tiden!! :rolleyes

Og så har jeg sådan en slags kvalme, som ikke helt er kvalme, men næsten :lol Og det er der mest indtil middagstid, men det er der lidt hele dagen lang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ømme bryster er kommet her også! Og så tisser jeg hele tiden, men det plejede jeg også så det er der heldigvis ikke nogen der lægger mærke til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu 7+1 og har stadig ømme bryster, kvalmen er begyndt at indfinde sig på diverse punkter på dagen (dog heldigvis er den ikke ret slem, det er mere sådan en "baggrundskvalme" som jeg sagtens kan leve med) og så plages jeg med dårlig mave?! Ikke lige det mest typiske symptom...

Men værst lige nu, er nervøsiteten! Jeg skal jo scannes på onsdag, og er såååååå nervøs! Ved slet ikke hvad jeg skal stille op hvis den viser at noget er galt. Jeg har egentlig ingenting at have det i, for har slet ikke blødt eller noget, men en IVF graviditet er jo en risikograviditet og det gør mig så bange! Kan da slet ikke få arbejdet ordentlig her i dag og i morgen, når tankerne hele tiden kredser omkring onsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ømme bryster, og så er jeg begyndt at få kvalme, og så ligament smerterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde kvalme fra 3+0 og nogle dage frem, men det er forsvundet igen? Så har jeg også nogle stik og jag engang imellem, det spænder lidt, er det ligamentsmerter?

Derudover har jeg nedsat appetit, MEN aktiv mave.. Den larmer, rumler osv.. Også døjer jeg med hård mave, kan det skyldes vitaminpiller?

Er lige kommet ind på siden, har læst og kigget en del inden jeg blev gravid :-) virker til at være et godt forum!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også døjet med hård mave nogle dage, og så den anden grøft, har i hvert fald ikke normal mave. Ikke sådan virkelig slemt men irriterende nok. Mon ikke det bliver bedre?

Mine bryster er nu (5+5) meget bedre, kun lidt ømme. Mit eneste rigtige symptom er at jeg er træt, så træt! snork!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke rigtig jeg har noget jeg vil kategorisere som symptomer for tiden.. Kan slet ikke mærke jeg er gravid. Burde måske være glad for at slippe, men ville egentlig gerne mærke det... bare lidt... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hopper lige ind i denne termins gruppe :)

Havde en positiv test i søndags.... men ved ikke hvor langt jeg er.... det er ikke lige planlagt så jeg har ikke holdt øje :oops

Jeg fik mistanken pga meget ømme bryster, det har jeg stadig og i dag ramte trætheden mig bare. Jeg kan næsten ikke slæbe mig afsted :(

Kvalme har jeg intet af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke rigtig jeg har noget jeg vil kategorisere som symptomer for tiden.. Kan slet ikke mærke jeg er gravid. Burde måske være glad for at slippe, men ville egentlig gerne mærke det... bare lidt... :)

Hvor er jeg glad for at du skriver det. For jeg er netop også symptomfri nu og det går mig faktisk meget på :( Jeg har hverken ømme bryster mere og jeg synes min mave er blevet mindre igen! Åh, føler mig lige nu overhoved ikke gravid. Bortset fra at jeg ingen mens fik kunne det lige så godt være en helt almindelig dag uden mens og uden graviditet.

Synes det er vildt hvor meget det allerede kan bekymre mig, altså jeg har jo ikke engang blødt. Jeg håber meget jeg får nogle symptomer i løbet af weekenden og hvis ikke deler jeg min bekymring med lægen tirsdag hvor jeg skal til første graviditetsundersøgelse.

Please fortæl mig at det er helt normalt lige pludselig at have ingen symtomer ved næsten 6 uger henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg glad for at du skriver det. For jeg er netop også symptomfri nu og det går mig faktisk meget på :( Jeg har hverken ømme bryster mere og jeg synes min mave er blevet mindre igen! Åh, føler mig lige nu overhoved ikke gravid. Bortset fra at jeg ingen mens fik kunne det lige så godt være en helt almindelig dag uden mens og uden graviditet.

Synes det er vildt hvor meget det allerede kan bekymre mig, altså jeg har jo ikke engang blødt. Jeg håber meget jeg får nogle symptomer i løbet af weekenden og hvis ikke deler jeg min bekymring med lægen tirsdag hvor jeg skal til første graviditetsundersøgelse.

Please fortæl mig at det er helt normalt lige pludselig at have ingen symtomer ved næsten 6 uger henne.

Som min veninde sagde: "Lige så snart man bliver gravid begynder bekymrimgerne.. Og det stopper aldrig igen". Hendes søn er 3 mdr. nu.

Jeg tror ikke man skal være bekymret over ikke at have nogen symptomer i en periode. Det er vist lige så normalt ikke at have symptomer, som det er at have dem, ifølge en masse internetlæsning :) Vi er jo stadig meget tidligt i vores graviditeter. Symptomerne skal nok komme :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som min veninde sagde: "Lige så snart man bliver gravid begynder bekymrimgerne.. Og det stopper aldrig igen". Hendes søn er 3 mdr. nu.

Jeg tror ikke man skal være bekymret over ikke at have nogen symptomer i en periode. Det er vist lige så normalt ikke at have symptomer, som det er at have dem, ifølge en masse internetlæsning :) Vi er jo stadig meget tidligt i vores graviditeter. Symptomerne skal nok komme :)

:kram

Nej jeg ved godt at det er noget pjat at bekymre sig, især når jeg ikke engang bløder. Men når man nu engang har fået tanken i hoved er den svær at slippe.

Det der faktisk bekymrer mig mest er at jeg synes maven er blevet mindre igen. Den eneste forklaring jeg kan komme op er at jeg var rimelig forstoppet sidste uge og at maven derfor måske var opppusten og at den nu er normal fordi afføringen er normal. Håber det er tilfældet. Synes nu også den var blevet overraskende stor hurtigt.

Tak for kram :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som min veninde sagde: "Lige så snart man bliver gravid begynder bekymrimgerne.. Og det stopper aldrig igen". Hendes søn er 3 mdr. nu.

Min mor siger præcis det samme. Hendes ældste bliver 50 næste gang! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg ved godt at det er noget pjat at bekymre sig, især når jeg ikke engang bløder. Men når man nu engang har fået tanken i hoved er den svær at slippe.

Det der faktisk bekymrer mig mest er at jeg synes maven er blevet mindre igen. Den eneste forklaring jeg kan komme op er at jeg var rimelig forstoppet sidste uge og at maven derfor måske var opppusten og at den nu er normal fordi afføringen er normal. Håber det er tilfældet. Synes nu også den var blevet overraskende stor hurtigt.

Tak for kram :kram2

Jeg har det også sådan som dig :-) Jeg har haft forfærdelig forstoppelse i en uge, og efter i nat er alt faldet på plads, og jeg mærker intet nu :-O det et dejligt, synes jeg. Vær ikke bekymret.. Så længe du ikke bløder eller har ondt, er jeg sikker på at den lille inden i maven har det fint! :-) sådan tænker jeg.. Er 4+3 i dag..

Det der undrer mig, er at min læge først vil se mig i uge 9(29 oktober), i andre snakker om i allerede snart skal til lægen efter i har testet positiv, hvorfor det? Første lægeundersøgelse ligger først mellem uge 8 og uge 10?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det også sådan som dig :-) Jeg har haft forfærdelig forstoppelse i en uge, og efter i nat er alt faldet på plads, og jeg mærker intet nu :-O det et dejligt, synes jeg. Vær ikke bekymret.. Så længe du ikke bløder eller har ondt, er jeg sikker på at den lille inden i maven har det fint! :-) sådan tænker jeg.. Er 4+3 i dag..

Det der undrer mig, er at min læge først vil se mig i uge 9(29 oktober), i andre snakker om i allerede snart skal til lægen efter i har testet positiv, hvorfor det? Første lægeundersøgelse ligger først mellem uge 8 og uge 10?

Jeg skal først til læge 8+6, d. 16/10.. så her er det ikke anderledes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det også sådan som dig :-) Jeg har haft forfærdelig forstoppelse i en uge, og efter i nat er alt faldet på plads, og jeg mærker intet nu :-O det et dejligt, synes jeg. Vær ikke bekymret.. Så længe du ikke bløder eller har ondt, er jeg sikker på at den lille inden i maven har det fint! :-) sådan tænker jeg.. Er 4+3 i dag..

Det der undrer mig, er at min læge først vil se mig i uge 9(29 oktober), i andre snakker om i allerede snart skal til lægen efter i har testet positiv, hvorfor det? Første lægeundersøgelse ligger først mellem uge 8 og uge 10?

Jeg skal til lægen d. 25/9, 6+4. Grunden til at man normalt er i uge 8-10 er at så kan lægen tage blodprøve til doubletest (som sammen med NF scanning giver risikovurdering). Hvis man tilhører hvidovre som jeg skal man have taget blodprøven der, og derfor gør det ikke noget at besøg hos lægen er før. Først når jeg har været hos lægen og fået graviditeten bekræftet oprettes jeg som gravid og kan så booke tid til doubletest og nf på hvidovre.

Håber det forklarede det :) har selv spurgt om samme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak for svaret :-)

Det er jo bare liiiidt "snyd", at dem der ikke kan fastsætte termin, får en scanning før første lægebesøg ;-) Men så længe det hele virker fint, er det jo også godt nok, men ventetiden er bare laaaaang.. Og når man aldrig før har været gravid, ved man ikke hvad er rigtig og forkert :-) Men glæder mig til første lægebesøg og NF :-) uuuuh..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må sige, at de eneste symptomer jeg har på nuværende (4+0) er, at jeg er og har i den seneste tid været lugt følsom og i det hele tage følsom og tudeagtig... Ellers er der kun en smule murren i underlivet... men ellers intet.. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER