Myliona

D-dråber uden kokos olie..

32 indlæg i dette emne

Ja, jeg er landet midt i d-dråbe helvede <_<

1. Camille får ondt i maven og bliver pylret af d-dråberne.

Løsning: Prøve d-dråber uden kokosolie.

Dilemma:

Apotekerne kan ikke skaffe dem mere - Da man nu fraråder dem, da de er lavet på noget nødde noget, og hvis man giver det til små børn, ved man ikke om de har nøddeallergi og det kan derfor være LIVSFARLIGT i følge apoteket <_<

Men hvis jeg fandt et apotek der solgte dem, måtte jeg gerne sige til for de havde da flere der gerne ville købe.

Har spurgt på apoteker i Århus og i Odense, og ingen har dem..

Men hvad filan gør jeg så??? Lige nu giver jeg d-dråber 2 gange om ugen cirka.. Hjælper de så overhovedet, eller kan jeg lige så godt stoppe?? Hun har ondt den dag jeg giver dem, men ikke de andre dage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg brugte denne her til Leo, det er fra svensk apotek, så vidt jeg kan se er der solsikkeolie i.

KLIK

Hvis du vil prøve så vil jeg gerne købe en flaske af den og sende til dig så du kan teste om den er bedre til hende, hun skal jo have sine d-dråber.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte denne her til Leo, det er fra svensk apotek, så vidt jeg kan se er der solsikkeolie i.

KLIK

Hvis du vil prøve så vil jeg gerne købe en flaske af den og sende til dig så du kan teste om den er bedre til hende, hun skal jo have sine d-dråber.

:balloons

Ej, vil du virkelig?? Det ville være SÅ sødt af dig. Også er jeg også udenom nødde-allergi "dødsfælden".. (Hun fik mig nærmest til at føle jeg forsøgte at slå mit barn ihjel med nødder....)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om du vil undersøge dråberne nærmere ved at få en fagperson til at tjekke dem?

Men ellers så send mig en PM med dit navn + adresse så skal jeg købe nogen og sende til dig.

Og ja - det lyder måske lidt voldsomt med de nødde dødstrusler <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger d-pearls (anbefalet af Rebecca Persson) - de er lavet med olivenolie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger d-pearls (anbefalet af Rebecca Persson) - de er lavet med olivenolie

:ditto prikker hul i kapslen og presser indholdet ud, da Johan var ammebarn, men kan også gives til flaskebørn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er de acd-dråber du mener, så kan de i hvertfald fås på apoteket i Ikast. Jeg har nemlig også en lille datter, som har mange problemer med maven og er nu kommet på mylicon, som viser sig at have hjulpet lidt, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er de acd-dråber du mener, så kan de i hvertfald fås på apoteket i Ikast. Jeg har nemlig også en lille datter, som har mange problemer med maven og er nu kommet på mylicon, som viser sig at have hjulpet lidt, synes jeg.

Dem må man bare ikke give hvis man har flaskebanr :(

Jeg undersøger lige nærmere KI, også vender jeg tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må du ikke acd dråber til flaskebørn??? Det gjorde vores venner da

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barnet får for meget a vitamin mener jeg det er.. Fordi det er i både MME og acd dråber..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må du ikke acd dråber til flaskebørn??? Det gjorde vores venner da

Barnet får for meget a vitamin mener jeg det er.. Fordi det er i både MME og acd dråber..

Præcis. Man må kun give acd-dråber, hvis barnet bliver fuldammet - man må slet ikke givet noget MME overhovedet, hvis man giver acd-dråber, da der også er tilsat a-vitamin i MME og det kan man få for meget af, da kroppen ikke kan skille sig af med det den ikke skal bruge og så kan det vist være ret farligt.

Jeg kæmpede også for at finde d-dråber uden kokosolie dengang Anna var lille, for hun fik også bare SÅ ondt i maven af dem :( Men man kan bare ikke få det og derfor skiftede jeg til acd, da jeg fuldammede til Anna var 3½ måned. Derefter brugte jeg Livol Multi´s d-dråber, da det er dem der er mildest mod maven og det gik fint. Da hun var 5 mdr. skiftede jeg til de billigere mærker uden problemer.

Kan man ikke skrive et eller andet sted hen og få genindført salg af d-dråber uden kokosolie?! :unsure Hvis man googler lidt på det, så vrimler det med forumindlæg fra desperate mødre med små børn der får ondt i maven af d-dråber :( Det kan da ikke være rigtigt?! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto prikker hul i kapslen og presser indholdet ud, da Johan var ammebarn, men kan også gives til flaskebørn :)

ditto.gif og Noah trives fint med d-pearls :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ditto.gif og Noah trives fint med d-pearls :)

hvor køber man dem???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ditto.gif og Noah trives fint med d-pearls :)

Og det samme gør Charlie :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor køber man dem???

I Matas og helsekost, eller en af de mange helsekost paa nettet( med24.dk, jalahelsekost.dk etc...) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at det skulle hjælpe med d dråberne hvis man starter med en dråbe om dagen og så langsomt trapper op til fuld dosis i løbet af 14 dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem må man bare ikke give hvis man har flaskebanr :(

Jeg undersøger lige nærmere KI, også vender jeg tilbage :)

jeg må godt give acd-dråber selvom lucas er flaskebarn <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg må godt give acd-dråber selvom lucas er flaskebarn <_<

Siger hvem? Din læge? :unsure :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siger hvem? Din læge? :unsure :blink

Synes ogsaa det lyder besynderligt blink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg købt D-pearls - hvordan prikker i hul på dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg købt D-pearls - hvordan prikker i hul på dem?

Jeg har brugt en nål til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt en nål til det :)

Men skal den så ikke gøres ren hver gang???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men skal den så ikke gøres ren hver gang???

Jo.. :D Men nogen gange har jeg haft glemt det.. Nålen sad på pakken med D-pearls :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker ikke naalen hver gang... 0009.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker den altså heller ikke..... Jeg kan ikke helt se hvorfor man skulle? :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER