Myliona

D-dråber uden kokos olie..

32 indlæg i dette emne

Altså hos os virkede det ved at vi langsomt vendede C til dråberne (efter en fejl start, hvor vi bare gav alle dråber på en gang, vi endte med at holde 14 dages pause for lige at give hende tid til at komme sig).

Vi startede med bare at give en dråbe hver dag i en uge, så 2 dråber den næste uge, så 3 dråber men fordelt over morgen og aften - og på den måde byggede vi op til at hun fik de 5 dråber og til sidst blev de samlet så de nu gives på en gang.

Der har ikke været nogen problemer med den metode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er en meget alternativ mor der efter en reaktion på D-dråber simpelthen stoppede med at give dem, men så tog jeg dem selv mens jeg ammede - senere fik hun jo også D-vitamin i MME. når de får 1000 ml så får de mere D-vitamin gennem MMEen end der er anbefalet via dråberne (og så tænker jeg på om et barn på 4 kg VIRKELIG har brug for lige så meget som en på 8 kg?). Jeg giver stadig ikke D-vitamin, jeg har truffet den beslutning fordi jeg ikke tror på at det er det værd! Jeg undesøgte det på nettet og det jeg læste mig frem til var at grunden til at man giver D-dråber er for at undgå en knoglesygdom hvor knoglerne vrider sig pga kalk mangel. Den sygdom er der risiko for hvis moderen lider af underernæring eller ikke selv får vitaminer nok. I min logik vil det så sige at så længe at de faktisk FÅR vitaminer fx gennem MME som indeholder ALT det de skal have + lidt til, og gennem modermælken fordi de fleste ammende kvinder tænker over hvad de selv putter i munden og eftersom vi bor i et land hvor man spiser godt og varieret (nogle tager endda amme vitaminer), så burde vi ikke være så bange for at de ikke får nok. Men det er jo sundhedsstyrelsens anbefalinger (som jeg godt tør stille spørgsmålstegn ved) så man må jo gøre hvad man har det bedst med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert havde også problemer med dråberne til at starte med (ondt i maven). vi holdt en pause på 14 dage, og startede lige så stille op igen. Da vi startede op 2.gang gav vi 1 dråbe de første 3 dage, 2 dråber de næste 2 dage, 3 dråber i 2 dage og så kørte vi op på fuld styrke, det hjalp ham, og han fik ikke længere ondt i maven af dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gav ikke ondt i maven?

Nej, det gav ikke ondt i maven under den langsomme introduktion. Det handler om at de langsomt skal vende sig til dråberne.

Jeg er nok som de fleste herinde villig til at afprøve hvad som helst for at hjælpe min baby. Jeg hader at se ham være så smerteplaget - så rager det mig en høstblomst at de fleste børn med maveproblemer er "raske" efter 3 mdr... Det er næsten en hel måned hvor han vil have ondt i maven bare fordi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal det lige siges at de fleste danskere = lys i huden, faktisk ikke kan optage nok D-vitamin igennem huden.... så vi burde faktisk allesammen tage en portion D-vitamin... ;) (især om vinteren)

Jeg giver D-pearls til Luna og æder selv kapslen i bagefter :P

Har en veninde der fik D-vitamin på "recept" fra lægen da hun var i underskud og fik ovenstående af vide.... det har mange gavnlige virkninger ;)

Jeg fik af vide af min SP at det der er i MME ikke er nok til barnet.... jeg spurgte nemlig, da Luna var helt lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. jeg kan sagten købe d-dråber på apoteket lavet på jordnøddeolie. Og har købt dem flere forskellige steder her i Kbh. For den der med at holde 14 dages pause og så trappe op hjalp ikke her, så snart vi ramte 4 dråber fik hun hård mave og ondt.

Og hold da op hvor er det vildt at de på apoteket mener det er døsens farligt! Ved godt der er nogen der lider voldsomt af nødeallaergi, meeen.. Jeg tror også vi har brug for d-vitaminer. Men tilgengæld tror jeg bestemt heller ikke at de 'dør' af ikke at få det kontra at det volder mave smerter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordnøddeallergi er en af de få som ofte har meget voldsomme reaktioner som fx åndedrætsbesvær og i værste fald kvælning. Mon ikke det er derfor apoteket fraråder det i d dråber. Man skulle mene man kunne vælge mange andre ufarlige olier at basere d dråberne på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER