Abelka

Julegaven man ikke elsker

13 indlæg i dette emne

Min mor og hendes mand har i år givet alle det samme i julegave, og med alle menes min mormor, min bror og mine 2 papsøskende - alle med familie.

Gaven er et weekendophold .. sammen.

Tanken er rigtig sød, men hold op hvor jeg bare ikke gider!

Jeg (vi) er på ingen måde fan af hinanden på tværs og jeg er så træt af at min mor + mand gerne vil lave en stor lykkelig familie.

Det er ikke første gang vi skal på hyggetur sammen!

Spørgsmålet er så om jeg bare skal bide i æblet og få det bedste ud af weekenden, eller om jeg kan tillade mig at sige mange tak, men ellers tak?

Jeg ønsker ikke at være utaknemmelig, men jeg har vitterlig ikke lyst overhovedet.

Og det er ikke fordi gaven skal byttes, jeg vil bare gerne være fri for at deltage.

Hvad ville I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville hvis jeg var dig.. og havde det sådan der - sige NEJ tak...

For som du selv giver udtryk for.. så kan man på ingen måde "tvinge" en lykkelig familie frem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har det sådan syntes jeg du skal takke nej til sådan en tur, det sgu ikek sjovt at være afsted og spille happy en hel weekend

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sige nej tak.. søde, hvis du ikke siger fra, hvad mon du så får til næste år???

Sender dig lige en kæmpe krammer... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg bide i det sure æble og alligevel håbe på den noglelunde god tur, trods alt..

Men nu er det jo ikke mig der skal afsted :) Så hvis du har det sådan skal du naturligvis takke pænt nej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj, hvor kan jeg bare sætte mig ind i situationen ;)

Jeg ville sige det som det var (hvilket jeg også har gjort til min mor) Nu bliver vi ikke inviteret, og det er ganske ganske fint med mig :)

Der er ikke noget mere ærgeligt, end at bruge tid og penge på noget, man VED ikke bliver sjovt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak meget pænt nej tak, vi har været på ferie med min svigerfamilie en gang i en uge og det endte bare i totalt kaos.

Så derfor siger vi pænt nej tak da vi ikke vil risikere at få et dårlig forhold i hverdagen pga af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input :kram2

Jeg hælder jo - som I kan læse - også mest til at takke nej.

Årsagen til at jeg ikke allerede har gjort det er 'frygten' for den ballade der (kan) komme ud af det.

Min mor og jeg har de seneste år hurtigt kommet på kant med hinanden, og det orker jeg næsten heller ikke.

Men jeg bliver nødt til at finde en måde at servere den for dem på, for ja - ellers kommer lignende gave med garanti igen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

eller også skal I bare tage med og så lege at I ikke kender dem og nyde jeres elt eget weekend ophold sammen. Gå nogle lange ture alene hånd i hånd og spise middag på restauranten med alle de fremmede mennesker og nyde den gode gratis mad...

Håber du finder en løsning der gør DIG glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber i kan finde en måde at sige tak for den søde tanke men i desværre må melde ud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis både min mand og jeg var enige om at det bestemt ikke var noget vi ville, så ville jeg finde en måde og takke nej :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hælder til at sige ja tak. Jeg forstår godt du har det som du har det. Men jeg tror alle er gladere hvis man har en glad familie. Og tænk nu hvis der er nogen som du ikke kender så godt, som du kan lære at kende. Tænk nu hvis der er nogen du kunne lære at kende på en anden måde. Jeg ville give det en chance og håbe det bedste. Og så ville jeg holde mig væk fra alkohol, så jeg ikke kom ud i diskussioner. (og for mormors skyld)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER