Mettemor

Bil med plads til 3 autostole

19 indlæg i dette emne

Jeg ved godt, at det har været oppe før, men kan ikke lige overskue alle de forskellige tråde. :unsure

Vi har en Citroen c5 stationcar, som vi er rigtig glade for, men lige meget hvordan vi vender og drejer det, kan vi ikke have 3 autostole i. :( Jeg kan ikke sidde på bagsædet mellem 2 stole, som vi ellers troede kunne gå.

Vi har så fået lov til at låne til en "ny" bil. Men vores problem er, at min mand er 2 meter høj, og skal ave kørt sædet helt tilbage, og så er spørgsmålet, hvad der er plads i. De helt store modeller har ikke råd til.

Vi overvejer cirtoen Berlingo, selvom vi går ned i hestekræfter, eller en xsara picasso. Men er der nogen med nogle gode erfaringer??

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige skiftet den store bil ud til en VW Touran så der er plads til lillebror og barnevogn.

Vi prøvede også en Ford S-Max .... Eller var det måske en C-max. Det kan jeg ikke huske, men den var i hvert fald også rigtig fin :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige skiftet den store bil ud til en VW Touran så der er plads til lillebror og barnevogn.

Vi prøvede også en Ford S-Max .... Eller var det måske en S-max. Det kan jeg ikke huske, men den var i hvert fald også rigtig fin :-)

De er også super fine, men det har vi slet, slet ikke råd til. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen der har erfaringer?? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen råd, andet end om man ikke kunne finde en af de ovennævnte modeller billigt, brugte? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et hold venner som også har 3 autostole i bilen, med en mand på 2 meter.

De har købt en WW Caddi, massere plads og skydedøre( som bare er side godt)

Der er ikke så meget famsy pansy over den mere praktikker og børnefmilie med en helvedes masse plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg ved ikke, hvad der betegner de helt store modeller. Men min søster har en volvo et eller andet stationcar (ikke helt ny model), og den har de 3 unger i, og de har hver en autostol. Måske sådan en er en mulighed???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et hold venner som også har 3 autostole i bilen, med en mand på 2 meter.

De har købt en WW Caddi, massere plads og skydedøre( som bare er side godt)

Der er ikke så meget famsy pansy over den mere praktikker og børnefmilie med en helvedes masse plads.

Vi har jo kun et barn, men manden fabler også løs om sådan en Caddy hvis vi skal have en "børnecontainer" på et tidspunkt. Den er væsentlig billigere end en Touran. Tror de koster fra lige under 200.000 kr. Stiger selvfølgelig hurtigt hvis man vil have motorkraft og udstyr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar. :kram2

Vores "problem" er, at vi kun kan låne 140.000 til en bil der er 2 år gammel. Det er umuligt at finde en bil hvor vi kan ha 3 stole i til den pris.

Vi kan låne 100.000 til en bil der er 5 år gammel. Det går bedre, men så er vi ude i en Berlingo. Ville rigftig gerne ha en wv, men det er der simpelthen ikke råd til.

Men har lige spurgt en der har 3 børn, og som har en Berlingo. De kunne godt have 3 stole i. Så vi vil se om vi kan komme ud og kigge på lidt på søndag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt, at det har været oppe før, men kan ikke lige overskue alle de forskellige tråde. :unsure

Vi har en Citroen c5 stationcar, som vi er rigtig glade for, men lige meget hvordan vi vender og drejer det, kan vi ikke have 3 autostole i. :( Jeg kan ikke sidde på bagsædet mellem 2 stole, som vi ellers troede kunne gå.

Vi har så fået lov til at låne til en "ny" bil. Men vores problem er, at min mand er 2 meter høj, og skal ave kørt sædet helt tilbage, og så er spørgsmålet, hvad der er plads i. De helt store modeller har ikke råd til.

Vi overvejer cirtoen Berlingo, selvom vi går ned i hestekræfter, eller en xsara picasso. Men er der nogen med nogle gode erfaringer??

:help

Der er vanvittig lidt benplads i en Berlingo. Vi kørte på skiferien i sådanne en bil og der var ingen benplads til os på normal str.! Så jeg vil ikke anbefale den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en berlingo og min mand der næsten er 2 meter høj har ingen problemer med at være i den, heller ikke når han siddet på bagsædet. Vi er rigtig glade for den, da vi bl.a ikke behøvet at slå barnevognen sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en Berlingo og elsker at der er tre reelle sidder bagi. Desuden er der så meget plads i den, så den er fantastisk til den større familie. Selvfølgelig kunne jeg godt drømme om en mere lækker model, men når det er sagt, så elsker jeg min bil og i den prisklasse ville jeg ikke bytte til nogen anden. Desuden er det skønt at have skydedøre så man ikke behøver tænke på om børnene åbner døren ud i en anden bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan overveje en Skoda roomster. Den har vi, og medmindre det er de store autostol tror jeg godt vi kan have 3! bagsædet er rimelig fladt så stolene ikke vælter og vi har ihvertfald købt den fordi det vil kunne lade sig gøre med 3 børn hvor ihvertfald 2 vil sidde i autostol ad gangen... Maja er jo 3 og der er en på vej, med planer om nummer 3 og ca 3 år fra nu.

Vi gav 200.000 fra ny i en eco-model. Det koster omkring 160.000 fra ny i den skrabede, så det burde kunne rummes i jeres budget?

Vi har haft en Roomster - som jeg elskede bl.a fordi der var god plads på bagsædet. Har dog lidt svært ved at se at der kan være 3 autostole på bagsædet, da den er bygget på samme undervognen som en Fabia og altså ikke super bred. Men man må evt prøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar piger. :kram

Vi vil idag tage ud og kigge os lidt rundt, og tager alle 3 auto stole med. Ungerne har vi fået afsat til mormor. Så det er rigtig skønt, at kunne gøre det uden dem. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forskellen ift 3 autostole er at bagsædet er mere plant, så de kan stå helt ude ved døren og dermed mindre spildplads :-)

Det er da super hvis det kan lade sig gøre.

Som sagt elskede jeg den, men den motor vores havde var bare for uøkonomisk derfor skiftede vi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar piger. :kram

Vi vil idag tage ud og kigge os lidt rundt, og tager alle 3 auto stole med. Ungerne har vi fået afsat til mormor. Så det er rigtig skønt, at kunne gøre det uden dem. :)

Håber i finder en god en!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi brugt hele søndagen på at kigge på bil. Føj et cirkus!! <_< Vi fandt ud af, at vi godt kan være i en ny Berlingo, med 1 babystol og 2 store stole. Vi fik ik prøvet hvordan det ville være med 3 store. For på et tidspunkt, skal hun jo over i sådan en. De ældre Berlingoer, kneb det lidt med pladsen! Der kan der nok ik være 3 store stole i.

I Xsara picassoen, virker det til at vi kan være. Men det kan blive lidt svært at finde en, inden for den pris vi kan klare. Vi er også blevet forelskede i skydedøre. Så alt i alt, blev vi faktisk ikke ret meget klogere.

Har så også fundet ud af, at skal vi bruge isofix eller selebase, må hun kun sidde i midten. Hvilket jeg måske ikke synes er så nemt.

Altså hvad dælen gør andre, der har 3 børn i autostole?? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vanvittig lidt benplads i en Berlingo. Vi kørte på skiferien i sådanne en bil og der var ingen benplads til os på normal str.! Så jeg vil ikke anbefale den.

Vi har en, og jeg er næsten 1.80 og min mand er 1.92 og vi har altså ingen problemer med benplads

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Chrysler Voyager - en 7 pers.. fantastisk med masser af plads :)

Så er der også plads til hvis man skal have en ekstra eller 2 med i bilen :)

1hpcmb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER