Malene ling

Planlagt KS med fuld narkose?

28 indlæg i dette emne

hej struttende kvinderHar I nogle erfaringer med kejsersnit under fuld narkose?Jeg overvejer det lidt pga en slem oplevelse med en spinal bedøvelse ved barn nr 1.... Jeg er så tæt på termin og urolig så ikke for slemme skrækhistorier takrolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ikke prøvet med narkose, men havde en rigtig god oplevelse ved mit AKS..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet fuld narkose under to kejsersnit - Har intet dårligt at sige om det, man sover jo bare ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også prøvet det med min store dreng,

Altså ulempen for mig var af jeg var længe om af vågne op,og blev faktisk overrasket da jeg vågnede og jeg fik min søn i armene

Jeg har bestemt mig for af jeg bestemt ikke vil infuld narkose,,og mit var også planlagt Ks men endte med akut ks

Men hvis du har det bedst med af komme i fuld narkose så er det så synes jeg du skal gøre det for det skal jo ikke skræmme

Dig når du tænker tilbage,,

Men mit råd er gør hvad hvad du føler er bedst for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de beroligende svar.. pia, oplevede du at baby havde gener/ komplikationer ved at du fik fuld narkose? Eller overdriver fødselslægerne rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de beroligende svar.. pia, oplevede du at baby havde gener/ komplikationer ved at du fik fuld narkose? Eller overdriver fødselslægerne rolleyes.gif

Begge mine børn har klaret narkosen uden problemer - Ikke noget de har været påvirket af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo bare så godt- så kan jeg med ro bede om fuld narkose hvis det bliver aktuelt. Takrolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo bare så godt- så kan jeg med ro bede om fuld narkose hvis det bliver aktuelt. Takrolleyes.gif

Ikke at jeg ved en disse om kejsersnit ;) Men er det ikke generalt at lægerne stiller det værste op for en, så der ikke er overraskelser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke at jeg ved en disse om kejsersnit ;) Men er det ikke generalt at lægerne stiller det værste op for en, så der ikke er overraskelser?

Det kan man godt sige - De er jo forpligtet til at fortælle om risikoerne ved indgrebet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik af vide af en narkoselæge at 50% af børnene ved narkose skulle have hjlæp til vejrtrækningen i et par minutter... Det lyder jo lidt skræmmende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen sagde også at hvis jeg endte med at skulle have KS og spinal ikke gik godt(gjorde den ikke sidst) så skulle jeg lægges i narkose... Hvorfor jeg helst ikke skulle spise noget op til fødslen..... Æhhhh nu tør jeg så ikke spise fordi planen er indtil videre , at jeg skal gå terminen ud og se om fødsel går igang normalt og uden problemer... Men hvis så der opstår problemer skifter vi til AKS...og måske narkose.... Men jeg kan jo ikke vide hvornår jeg går igang.... Arghhhh!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke tænke på spisningen, medmindre du får tid til et planlagt kejsersnit. Akutte kejsersnit sker jo hele tiden og nogle ender i fuld narkose, og man lader jo ikke være med at give folk narkosen, bare fordi de har spist ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Pia, det har du jo ret i. Syntes bare der er så mange ting hele tiden jeg skal forholde mig til. Hvor hurtigt mon man kan vågne op efter narkose og få sin baby hos sig? Hvordan var det m dine bebs og hvorfor fik du fuld narkose? Jeg spørger meget og ja sikkert for meget rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Pia, det har du jo ret i. Syntes bare der er så mange ting hele tiden jeg skal forholde mig til. Hvor hurtigt mon man kan vågne op efter narkose og få sin baby hos sig? Hvordan var det m dine bebs og hvorfor fik du fuld narkose? Jeg spørger meget og ja sikkert for meget rolleyes.gif

De vækker en af narkosen umiddelbart efter kejsersnittet. For mit vedkommende vågnede jeg første gang på vej til opvågningsstuen, og her anden gang vågnede jeg først på stuen. Baby får man med det samme, hvis både mor og baby har det godt :)

Jeg fik fuld narkose første gang, fordi jeg havde taget blodfortyndende medicin for tæt på indgrebet (tog jeg pga. blodprop i graviditeten), og så kan det være farligt med en rygmarvsbedøvelse. Her anden gang var det fordi, de ikke kunne lokalbedøve mig hurtigt nok (var akut kejsersnit), og så besluttede de sig for den fulde narkose i stedet. Haha, lidt svært at forklare så kort egentlig, så håber du forstod meningen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja i virkeligheden kan man vel mere og hurtigere end hvis man får spinal... Der kan man jo ikke stå op i nogle timer efter... Ved narkose er man jo vågen i hele kroppen når man vågner... Mon man har lidt flere smerter når man vågner netop fordi spinal jo ikke har bedøvet underkrioppen? Jeg tror bare at jeg vil have at de sætter drop i mig så de kan give mig fuld narkose hvis det går i den retning, altså af KS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, at det er ens smertegrænse der afgør, hvor ondt man har efter kejsersnittet og ikke bedøvelsesmetoden. Og selvom man har fuld kontrol over sin krop efter en fuld narkose, så bliver man groggy af den efterfølgende. Det gjorde jeg i hvert fald begge gange, og så havde jeg altså ikke lyst til at stå ud af sengen de første par timer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var bare heeeelt lammet efter min spinal og kunne ikke røre mig... Og denne gang vil jeg bare så gerne kunne sidde og bevæge mig lidt rundt m baby og kunne sidde og amme- jeg står nok heller ikke ud af sengen med det samme, medmindre de jager mig ud rolleyes.gif -har du forresten haft problemer med dit Nr 2 KS? - jeg har hørt at lægen nohlegange har svært ved at lappe det ordenligt sammen når der er et snit i forvejen, ???? Jeg vil bede om at blive syet denne her gang også- min svigerinde fik sat såret sammen med "clips" og det sprang op dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet syet begge gange, og har kun fået at vide af læger og sygeplejersker på hospitalet hvor pænt det så ud :) Så der har ingen problemer været her! Min mand fik i øvrigt at vide af lægen, som foretog mit kejsersnit, at de havde fjernet mit gamle ar - Skummelt at tænke på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da perfekt at de kan det rolleyes.gif Hvilke sygehus havde sådan en god læge OG anestæsilæge? Måske jeg skule rykke sygehus rolleyes.gifrolleyes.gifrolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da perfekt at de kan det rolleyes.gif Hvilke sygehus havde sådan en god læge OG anestæsilæge? Måske jeg skule rykke sygehus rolleyes.gifrolleyes.gifrolleyes.gif

Haha, det var på Næstved sygehus ;) Tænker dog om det kan være standard procedure, da et nyt ar i et gammelt vel ikke heler særlig godt? Det kan i hvert fald ikke blive pænt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke lægerne overdriver med bivirkninger. De skal jo blot fortælle risikoen ved forskellige indgreb. Jeg var i fuld narko ved mit akutte kejsersnit. Min krop var smadret både efter narkosen og selve operationen. Narkosen gør blandt andet at der kommer luft i kroppen, hvilket gør ondt. Føltes som om jeg havde fået slag i ryggen og brystet. Tror generelt ikke man er speciel frisk efter narkose, havde ihvertfald svært ved at komme ud af sengen, eller bare ved at vende mig. Men jeg har jo heller ikke prøvet andre bedøvelser , så det er svært at sammenligne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk hørt om at de kan skære det gamle ar/arvæv væk og så sy det sammen igen- netop for at undgå nyt arvæv i gammelt arvæv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder ikke rart solbergdry.gif ... Jeg har prøvet narkose før da jeg var helt ung og der havde jeg ikke gener bagefter... Andet end alm træthed. Jeg er nu heller ikke bekymret for mig selv m narkose, det er mere om baby bliver påvirket - men tror de har så godt styr på det nu at man kun lige får så baby går mest muligt frirolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det ikke for at skræmme fuldstændig, men da jeg var i fuld narkose (pga operation i knæet), blev jeg gjort opmærksom på, at fuld narkose generelt ikke er godt, da nogle (meget MEGET få) aldrig vågner igen og man kender ikke årsagen! Synes virkelig det er værd at tænke på, da narkose og fuld bedøvelse generelt bare er farligt, selvom fagpersonerne er super dygtige er der ting ind imellem, de ikke kan styre.

Derudover besvimede jeg dagen efter min narkose og skulle genindlægges - man skal være under opsyn minimum et døgn efter, men går heller ikke udfra, man er alene så hurtigt efter et kejsersnit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte ved akut kejsersnit klokken 22:12

Og det var bestemt ikke sådan at jeg kunne bevæge mig nogle timer efter. Jeg kunne ikke spise uden at kaste op, og havde ikke energi til at gå på benene.

Jeg sov, vågnede og drak og drak vand, sov, vågnede, drak mere vand, en hel nat igennem. Og jeg havde det ret skidt dagen efter. Kom ikke ud af sengen, men blev rullet i sengen ind på den stue hvor min datter lå, næsten 24 timer senere og så hende der første gang. Altså, jo, da jeg vågnede af narkosen i operationsstuen, lagde de hende hos mig i 5 minutter. Men min datter blev overført til et andet hospital lige efter fødslen, og de turde ikke overføre mig før næsten 24 timer efter. Døsede faktisk dagen væk, som hvis jeg var ramt af høj feber.

Men mit tilfælde er anderledes. Jeg fødte en del før tid og havde svangerskabsforgiftning, så jeg er ikke helt sammenlignelig. Jeg var jo netop ikke superfrisk i forvejen.

Jeg ved bare, at hvis jeg fik chancen for det, ville jeg gerne have været frisk i hovedet til at registrere mit barn bedre i de 5 minutter der. Jeg husker kun at jeg så ned på noget lyserød hud med mørkt hår og at jeg fik at vide hun var en pige, og at hun skulle overflyttes. Kunne ikke løfte armen og røre ved hende. Jeg fik på ingen måde en fornemmelse af at være blevet mor. Fik kun lettelsen af at hun havde overlevet. Men jeg var helt ude af stand til at knytte et bånd til hende de første timer efter. Og gik glip af hendes første døgn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER