Frøen

Dansk gravid i Luxembourg melder sin ankomst

9 indlæg i dette emne

Hej

...... Er lige startet op på "babyklar" - pyha der går hurtigt nogle timer med at surfe rundt og kigge på tråde....

Jeg har allerede skrevet lidt der lige lå på hjertet, men kunne så se at der er flere der er nystartede som mig som lige har lagt en "her er jeg hilsen" så det tænkte jeg, jeg også hellere måtte gøre :)

- så hej :) det lader til at være et super sted til meningsdeling og sparing, lige det jeg har brug for som udenlandsdansker i Luxembourg.

Jeg er 30 år, min mand 36, vi er lige blevet gift (04.08.12) efter at have kærestet i 10 år, vi venter vores første barn der helt klart er et ønskebarn omend vi ikke havde troet det ville gå SÅ hurtigt med at blive gravide! 1 gang og BINGO

den 17 juni fars dag i amerika kunne jeg vække min mand og vise ham 4 streger (tog to tests bare for at være sikker - og så en 3 lidt senere på dagen)

Vi bor i Luxembourg, jeg er dansk, min mand er Fransk/siciliensk men opvokset i Luxembourg så vi bliver en familie der er godt og blandet :)

Jeg er leder i en fransktalende børnehave (uddannet pædagog i dk)og min mand er arbejdsløs/freelance oversætter.

Jeg syntes det er hyggeligt og sjovt at følge med i hvordan det er at være gravid i Dk, det har jeg jo ikke prøvet, og føler mig ærlig talt lidt dum når jeg bliver nødt til at google NF m.m. - hernede kom jeg til scanning allerede 14 dage efter min test var positiv hvor vi så blommesækken med en prik, og igen ca i 2 måned hvor vi så en babylignende frø (heraf vores "arbejdstitel" til babyen - frøen/grenouille og vi hørte hjertelyd for første gang, og så nuher i 14 uge har jeg igen været til scanning (lidt senere end normal (hver måned) fordi vi var på ferie i dk for at blive gift) hvor vi fik lov at se det der med MEGET stor sandsynlighed er vores lille dreng. Så tja med scanninger og jm/gynekolog tjeks føler jeg mig heldig i at bo hernede, selvom de noglegange føles lidt langt væk.

Hver måned skal jeg til min gyno som scanner mig og hører om hvordan jeg har det, og baby osv og så er der en sygeplejeske/jm der tager blodprøve fordi min toxoplasmose var negativ dvs de tjekker hver måned med blodprøve for at være sikker på jeg ikke er/bliver smittet. :)

Det var lidt om mig :)

tak fordi jeg må kigge med i jeres liv og graviditets historier

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa, lige kort: velkommen og tillykke :loveshower

Jeg bor i Brasilien og kender godt det med at Google nf scan hehe;)

Glæder mig til at følge dig!! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak - og selv tillykke med Cecilia, kan se hun kommer lidt før vores - måske Eigil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til og :goodluck :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for velkomsten allesammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER