GrønFrø

Mærker I liv?

25 indlæg i dette emne

Jeg kan næsten ikke vente til jeg kan mærke baby, men jeg er gravid for første gang, så der går nok nogle uger endnu.

Er der nogen af jer, der allerede har mærket liv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gør, men stadig meget meget lidt. Boblerne er der jævnligt og sommetider kommer der et tydeligt puf, men det er langt fra hver dag.

Glæder mig til den dag lillebror sparker hver dag, så jeg ikke længere er i tvivl om han virkelig er der inde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker også boblerne jævnligt.. Og tror også at der har været et enkelt puf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket baby to gange nu. Jeg mærker ikke de famøse bobler (heller ikke i de tidligere graviditeter), men i starten føles det nærmere sådan som en nerve der sidder i klemme gør (tror folk forklare det som en fisk der slår med halen). Sidste gang var i onsdags og jeg er sååååå utålmodig for at mærke den noget mere.

Tror det vil gøre det lidt mere virkeligt at jeg er gravid, føler mig slet ikke gravid for tiden. Godt vi skal se baby om to dage :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket baby to gange nu. Jeg mærker ikke de famøse bobler (heller ikke i de tidligere graviditeter), men i starten føles det nærmere sådan som en nerve der sidder i klemme gør (tror folk forklare det som en fisk der slår med halen). Sidste gang var i onsdags og jeg er sååååå utålmodig for at mærke den noget mere.

Tror det vil gøre det lidt mere virkeligt at jeg er gravid, føler mig slet ikke gravid for tiden. Godt vi skal se baby om to dage :loveshower

Jeg har det på samme måde, jeg føler mig heller ikke gravid overhovedet. Jeg synes ikke engang min mave er vokset ret meget, så jeg glæder mig også rigtig meget til at mærke noget liv derinde.

Hvilken scanning skal i til om to dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også mærket bobler et par gange, men glæder mig til det er hver dag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også både mærket bobler og små puf, men mit fjollede hoved kan stadig få mig helt i tvivl om jeg virkelig mærker rigtigt.... Glæder mig til rigtige spark

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde, jeg føler mig heller ikke gravid overhovedet. Jeg synes ikke engang min mave er vokset ret meget, så jeg glæder mig også rigtig meget til at mærke noget liv derinde.

Hvilken scanning skal i til om to dage?

Jeg synes nemlig heller ikke min mave er vokset i et godt stykke tid.

Det er en kønsscanning vi skal til i morgen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har (tror jeg) ikke mærket noget.. Jeg er jo gravid første gang, så er meget usikker på hvad jeg skal mærke efter. Har dog prøvet at koncentrere mig rigtig meget, og har også mærket noget. Men om det er min egen mave, min puls i fingeren eller baby der sparker - ja, det er et vidt begreb.. :)

Glæder mig som GrønFrø også skriver til at jeg kan føle mig gravid.

Vi var til familiefest i weekenden, og alle var bare henne og røre ved mig mave.. MEN, det er altså bare en delle de nusser! Det føles ret skørt ha ha.. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nemlig heller ikke min mave er vokset i et godt stykke tid.

Det er en kønsscanning vi skal til i morgen :loveshower

Håber scanningen gik godt. Du skrev at baby kunne føles som en nerve, der sidder i klemme, sådan en følelse havde jeg faktisk idag, men om det var baby eller indbildning, det skal jeg ikke kunne sige.

15+0 det er da vist lidt for tidligt til at man kan mærke liv, når det er første gang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker intet endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal lige høre - de der bobler. Hvor hurtigt føles det som at de bevæger sig? Når jeg normalt har luft i maven, så føles det som om de bevæger sig meget hurtigt. Men på det sidste har jeg følt nogen, der føltes større og som bevægede sig meget langsommere end normalt.

Kan det være baby? Det passer meget godt i forhold til placering af livmoderen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuuuuu jeg er begyndt at mærke små mikroskopiske spark hver dag <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuuuuu jeg er begyndt at mærke små mikroskopiske spark hver dag <3

Jeg glæder mig sådan til jeg også kan mærke små spark :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal lige høre - de der bobler. Hvor hurtigt føles det som at de bevæger sig? Når jeg normalt har luft i maven, så føles det som om de bevæger sig meget hurtigt. Men på det sidste har jeg følt nogen, der føltes større og som bevægede sig meget langsommere end normalt.

Kan det være baby? Det passer meget godt i forhold til placering af livmoderen.

Hmm det er svært at forklare. Jeg var stadig i tvivl selvom det er min 3. gang.

Det kunne i hvert fald sagtens lyde som baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiiii, i dag har jeg mærket baby to gange :loveshower

Det er simpelthen så livsbekræftende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal lige høre - de der bobler. Hvor hurtigt føles det som at de bevæger sig? Når jeg normalt har luft i maven, så føles det som om de bevæger sig meget hurtigt. Men på det sidste har jeg følt nogen, der føltes større og som bevægede sig meget langsommere end normalt.

Kan det være baby? Det passer meget godt i forhold til placering af livmoderen.

Man mærker det jo forskelligt fra gravid til gravid. Og jeg kan ikke lige nikke genkendende til din forklaring. Hos mig mærkes det de første par gange som en nerve der sidder i klemme, de sidste par gange har jeg mærket decideret puf (stadig begrænset med hvor meget kraft der ligger bag). Det mærkes ikke som noget der sådan bevæger sig fra et punkt til et andet, men det mærkes på samme sted (hos mig lige nu hvor det stadig er tidligt).

Men der er jo ligeså mange forklaringer på hvordan det føles som der er gravide. Har man været gravid før er man ikke i tvivl om hvordan det føles, det er bare så pokkers besværligt at beskrive det. Så det du har mærket kan meget vel være den lille derinde :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare fedt at mærke så meget liv nu. Bebsen hopper rundt derinde når jeg ligger på sofaen og min mand kan se det udenpå maven :)

FEDT FEDT FEDT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare fedt at mærke så meget liv nu. Bebsen hopper rundt derinde når jeg ligger på sofaen og min mand kan se det udenpå maven :)

FEDT FEDT FEDT!

Jeg glæder mig også bare så meget, men jeg kan stadig kun mærke noget ubestemmeligt muren engang i mellem.

Det bliver så fedt, når jeg ikke længere skal være i tvivl om det er baby, jeg mærker. Men mon ikke det kommer i løbet af de næste uger?

Jordemoderen sagde at man normalt har mærket "rigtigt" liv ved md scanning i uge 20, og det er der jo ikke så lang tid til :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan vi rigtig mærke Lukas sparke....det føles så dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej igen

Igår fik jeg et puf indefra! Men 100% sikkerhed fra baby.. Det var så fedt!! :) Jeg har også mærket noget før, som jeg også skrev, men denne her gang var der ingen tvivl - baby er derinde og den puffer! JAAAA :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har nu i en uges tid kunnet mærke noget. Frem til MD skanningen mærkede jeg intet, men jordemoderen sagde det var fordi moderkagen lå foran. Nu mærker jeg sådan cirka hver 5 minut en såkaldt boble. Men det er kun, når jeg sidder stille eller ligger. Hvis jeg går rundt, mærker jeg ingen ting. I dag kunne jeg endda mærke en boble udenpå maven. Min mand kom til for også at mærke, men så var der selvfølgelig ingen ting at mærke.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker masser af liv hver dag, og nyder det vildt meget.. Også selvom hun mener at hun skal bruge min blære som boksepude <_< Og det skal helst være når jeg skal slappe af eller sove

Der går nogle uger endnu inden vi kan mærke det uden på maven da moderkagen ligger fortil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan huske første gang jeg mærkede liv denne gang var jeg 17+3 var på arbejde og sad og spiste, og vupti et lille puf, det var fantastisk, og kom meget bag på mig da min moderkage ligger foran, hvilket den også gjorde første gang jeg var gravid, og der var jeg 22 uger henne før jeg var helt sikker.

Nu kan Laura ligge og mærke sin lillebror i maven også og den ene aften puffede hun stille igen da han sparkede og vupti spark igen sådan foregik de 3-4 gange og det var bare skægt at se den store pige, når mors mave sparkede igen.

Jeg er deltidssygmeldt for tiden og nu hvor jeg er begyndt at slappe af med det nyder jeg virkelig bare at gå herhjemme med min lille engel i maven. :balloon :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg også være med. :) Har den sidste uges tid mærket baby hver dag, flere gange om dagen. :) Og nu hvor jeg ved at det er det, så tror jeg da jeg begyndte at mærke lidt for 3-4 uger siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER