Myliona

Flaskebarn; Dårlige spisemønster

20 indlæg i dette emne

Camille har altså et DUMT spisemønster, og vi har nok forstærket det... <_<

Hun får 120 ml. ad gangen.. MEN, hun spiser måske 60-70 ml, også holder hun 10 mins pause, også bruger så måske 30-40 min på at spise det sidste. Derfor kan det tage en time at give hende en enkelt flaske (Folk synes også hun spiser HELE tiden..

Hvordan gør I andre? Hvordan kan vi bryde hendes mønster??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu kender jeg ikke voldsomt meget til det med flasker, men umiddelbart tror jeg altså bare at hun hyggespiser ved de 30-40 ml.

Har i prøvet at stoppe måltidet helt når hun har spist det hun skal og så se, hvornår hun melder sig igen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kender jeg ikke voldsomt meget til det med flasker, men umiddelbart tror jeg altså bare at hun hyggespiser ved de 30-40 ml.

Har i prøvet at stoppe måltidet helt når hun har spist det hun skal og så se, hvornår hun melder sig igen? :)

Hun får de sidste når hun melder sig.. Hun bliver gal hvis ikke hun får det sidste - I starten laver hun bare de almindelige ting som hun gør når hun er sulten.. Sutter på sine hænder og laver smaskelyde.. Også blive hun gal.. Men når hun er færdig med de cirka 120, så går der et par timer før hun melder sig igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun kun spiser 70ml og så umiddelbart ikke vil have mere, så er hun nok ikke rigtig sulten. Hvor lang tid går der mellem flaskerne? Siger hun selv til eller tilbyder I hende pr. automatik efter et bestemt tidsrum?

Jeg ville i hvert fald prøve at lade der gå noget længere tid inden jeg tilbød den. Og evt. vente på hun selv siger til, hvis hun ikke allerede gør det. Jeg har et barn der ikke selv siger til når hun er sulten og det er PÆNT irriterende! <_< Så hvis I kan sørge for hun lærer at føle sult og reagere på det, vil det komme Jer alle 3 til gode senere :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen vi er nok slemme til at give hende mad, når vi TROR hun viser tegn på sult.. Altså, fx når hun vågner efter en lur, så laver jeg automatisk en flaske :rolleyes Men hun får mad så snart hun begynder at sutte på sine fingre og smaske og "øffe".. men skal vi trække den længere? Skal hun græde først? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen vi er nok slemme til at give hende mad, når vi TROR hun viser tegn på sult.. Altså, fx når hun vågner efter en lur, så laver jeg automatisk en flaske :rolleyes Men hun får mad så snart hun begynder at sutte på sine fingre og smaske og "øffe".. men skal vi trække den længere? Skal hun græde først? :unsure

Hun behøver ikke decideret græde, men hun må godt blive utilfreds og brokke sig lidt :)

Det er også bedst for hendes mave, hvis hun ikke slatspiser hele tiden og det kan måske også gøre noget for hendes søvnmønster, hvis hun oplever at være rigtig sulten og ikke mindst, rigtig mæt. Det har betydet SÅ meget for os, at jeg læste i min bog om børn og mad, at det er almindeligt at tilbyde en flaske inden middagsluren, når de er 7-8 mdr. gamle - BUM, så sov Anna pludselig 1½-2½ time til eftermiddag i stedet for 2x40min fordi flasken gjorde hende mæt nok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste tidspunkt hun faktisk får sådan et måltid, inden hun skal sove er til natten.. Ellers er det faktisk altid EFTER hun har sovet at hun får mad... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sutte på sine finger er ikk altid ensbetydende med at de er sultne,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

De første par mdr. kunne Cassandra være evigheder om en flaske, vi taler 2-3 timer og jeg var ved at blive sindsyg.

Nu hvor hun er 5½ mdr. så ryger den lynhurtig ned. Vi gjorde ikke rigtig noget, det kom pludselig, men hjalp da vi skiftede sutter og der kom mere af gangen, men det var vi meget forsigtige med da hun er storgylper. Så her kom det bare af sig selv.

Hos Cassandra var det også når hun var rigtig sulten hun ikke spiste mere, det havde ingen betydning her. Jeg prøvede at trække hende, men det var det samme, hun skulle bare blive lidt større så ænderede det sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Søn spiser med ca 3 - 4 timers mellemrum..

07.30 ca og igen ved 10.30 -11.30 ca , så igen omkring kl 14.00 og kl. 17.00. kl. 20 og kl 23. og kl 03.30.

Hvis han sover så vågner han og er sulten, med de der 3-4 timers mellemrum og ellers så bliver han utålmodig og små hysterisk.. så ved vi han er sulten.. wink.gif han tager mellem 90 og 130 ml. pr måltid uden pause..

Jeg ved ikke hvordan man ændrer på det, men det kan være man skal strække den indtil hun begynder at brokke sigsmile.gif

Jeg synes min søns spisetider er sådan rimelig ok..... det er i hvertfald dejligt at han kun vågner en gang om natten indtil viderecheerleader3.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide af, min SP at det var et sundhedstegn når de lige gemte lidt hvert måltid... Holdt en pause på 10 - 15 min og så spiste noget mere som en "snack" (eller hun kaldte det vist dessert). Hvorfor kan jeg godt nok ikke huske... Men Sif gør det også og har altid gjort det... (skal siges at hun aldrig er blevet ammet)... Men ligesom meget andet tror jeg at svaret vil være individuelt fra SP til SP...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved intet om flaskeboern, men taenker at min Noah-ammebarn altid er lynhurtig ved det foerste bryst og saa hyggesnacker mere paa det andet... Det kan jo ogsaa vaere hendes behov for at hygge lidt?

I den alder, Camille har, begynder hun at opdage sine haender, bla ved at sutte paa dem. Det har ikke noget med sult at goere. Noah sutter efterhaanden meget paa sine haender og er begyndt at lighge lidt paa sin knyttede naeve rolleyes.gif Bare saa I ikke tager det alene som et tegn paa sult ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi gerne ville have vores børn til at spise et samlet måltid af flasken forsøgte vi at rykke tiden mellem flasker ved at starte med at give lidt afkogt vand i en flaske for at strække det lidt og det hjalp efter et par dage... Jeg siger ikke at det hjælper ved alle, her hjalp det også nogle af mavekneb med den ekstra væske ved den afkogte vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får the mellem hvert måltid, for at strække den lidt..

Det er ikke direkte når hun sutter på hænderne - Men når hun sutter på hænderne og smasker imens :rolleyes

Hvis hun er sulten og jeg fx tager hende op til min skulder, hvor huden er bar, sutter hun også på den - og smasker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger i sut til hende?? For vi havde samme problem med at ville sutte hele tiden, og det hjalp sutten på :-) hvis han så er sulten gider han ikke tage sutten :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi forsøger med sut, men hun er bare ikke fan af den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi forsøger med sut, men hun er bare ikke fan af den..

Har I prøvet alle de forskellige sutte-former? Jeg har nemlig forstået det sådan at det er forskelligt om et barn vil have den anatomiske, den helt runde eller den symmetriske. Kunne være det var det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I prøvet alle de forskellige sutte-former? Jeg har nemlig forstået det sådan at det er forskelligt om et barn vil have den anatomiske, den helt runde eller den symmetriske. Kunne være det var det :)

Jeps, vi har faktisk købtmere end 20 sutter <_< Heldigvis over de sidste uger, men uff en post.

Hun vil helst have de anatomiske.

Overvejer at sælge de andre sutter, som en "hvilken sut kan mit barn mon bedst lide" pakke ;) Så andre ikke skal ud og bruge så mange penge.. Og flere af dem har hun jo kun haft i munden samlet set max en time <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kender jeg ikke noget til flasker da jeg kun har ammet, men min datter begyndte først at bruge sut da hun var 3 måneder. Jeg blev bare ved med at forsøge med jævne mellemrum, og pludselig så var sutten et hit. Og det hjalp rigtig meget på hendes små spiseri, inden hun begyndte med sutten kunne hun hænge i brystet hele aftenen, og ofte gylpede hun tykke stråler op fordi hun overspiste - det er ikke sket en eneste gang siden hun begyndte med sutten :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER