Barbamama

Hvad slags rejse kan man tage på med en 1-årig?

18 indlæg i dette emne

Hmm... Det har længe (inden jeg blev gravid...) været planen at min søde far ville invitere sine børn, svigerbørn og børnebørn på ferie i sommeren 2013. Superdejligt :loveshower

Men nu er der jo kommet en lille ekstra rejsende til sidenhen ;) Og jeg spekulerer lidt i, hvad man kan med sådan en lille starut, når han er et år gammel :unsure

Planen var i et stykke tid, at vi skulle til Italien og det tænkte jeg, at vi sagtens kunne. Jeg har været i Italien før, så jeg "dør" ikke af, at jeg ikke får set så mange seværdigheder og "bare" nyder de smukke omgivelser og den gode mad og hygger med Mar.

Men så snakkede min far igår om Florida. Og så blev jeg sådan lidt... Aaaaaaaaaaarh?! Synes måske det er lidt en lang flyvetur for en 1-årig? :unsure Hvad siger I, er jeg bare pylret? Det er selvfølgelig forskelligt fra barn til barn og Florida er vist droppet af andre årsager, men jeg tænker alligevel en del over, hvad han mon kan "holde til" til den tid? :unsure

Det kommer nok også til at ligge oveni hans første fødselsdag. Ved ikke helt, hvordan jeg har det med det :unsure Vi er jo sammen med en stor del af hans familie, og han ved jo ikke selv, hvornår han har fødselsdag, men så alligevel? Hmm..

Hvordan ville I have det med at være ude at rejse på babyens første fødselsdag? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes nok, det er ok at vaere afsted paa babys foerste foedselsdag - han vil jo blive fejret og hvorfor ikke paa ferie med familien? smilie_flagge14.gif Men jeg ved selvofelgelig ikke, om du havde taenkt paa at holde stor 1 aars foedselsdag for Valdemar.... ?

Med hensyn til flyveturen, saa vil Florida nok vaere en stor udfordring. Men paa turen til Thailand moedte vi et par stykker af de smaa stoerrelser, som saa ud til at klare det flot. Det kommer nok ogsaa an paa hvilket barn, det er... Vil dog fremhaeve lille fyr, som sad paa fars arm og blev gaaet rundt med stort set hele natten paa flyet fra Rom til Bangkok... Han graed ikke, men var vaagen. En ting er saa den lille fyr, som jo havde det godt hos sin far, men det maa godt nok have vaeret haardt for den far, taenker jeg blink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde der lige har været i usa med sin søn på knap et år, for dem var det slet ikke et problem... Han havde lidt jetlag da de kom hjem men det var det...

Jeg ville ikke selv have et problem med at rejse på babys første fødselsdag, jeg tænker at hvis det alligevel var en hverdag ville man jo nok holde det en weekend, det ville jeg gøre...

Så jeg ville bestemt tage imod sådan et tilbud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke have noget imod at rejse med en på den størrelse.. Vi håber selv på at komme afsted næste år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flyveturen skal du såmænd ikke være bange for. De små sover jo meget af turen, og ellers kan man jo fint tage lidt underholdning med.

Vi rejste hjem sidste sommer fra Sydafrika med vores datter, og det gik over al forventning :adopt

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på Kreta lige da Isabella var fyldt et år. Turen tog ca 3-3,5 time. Vejen derned var hæslig. Isa var utryg og skreg det meste af turen. På vejen hjem fik vi et ekstra sæde, så hun fik sit eget. Det skulle vi have gjort fra starten! Det gik meget bedre hjemad. Der er imo meget lidt plads i et fly, og specielt hvis den 1-årige skal sidde på skødet af en af forældrene (som de skal hvis man ikke tilkøber ekstra sædeplads).

Og så ville jeg uanset ekstra plads eller ej, ikke vælge en rejse der varede meget længere tid. 3 timer var rigeligt. Men igen, så er det jo nok forskelligt fra barn til barn. Vi har bare aldrig haft de børn, der bare lægger sig til at sove ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min mødregruppe var i Florida da deres var henholdsvis 4 og 1 1/2. Det gik fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer virkelig an på barnet, jeg har sat 3 timer i et fly med et barn der skreg hele vejen derned og hele vejen hjem - årh det var stressende både for barn, for forældre, for personalet og for ALLE medrejsende... vi sad lige bagved og så hvordan de kæmpede med den lille og vi var lige ved at gå ud af vores gode skind og blev ufrivilligt sure på forældrene der selvfølgelig gjorde hvad de kunne, men DEN dag besluttede vi at vi IKKE tager på rejse med den lille - det er simpelthen dyreplageri. Med tiden har jeg jo så mødt andre hvor rejser går super nemt så nu har jeg besluttet at se tiden an med vores lille pode. Men vælge kortere flyveture.

Mht til første fødselsdag så bliver han jo fejret, og hvis du vil holde en lille fest kan man sagtens udskyde det, det gør vi andre jo også ofte - får et par gaver på selve dagen og så fejrer det med gæster og gaver en anden dag.

Jeg tror ikke destinationen som sådan gør den store forskel for et barn på 1 år, men en mere rolig badeferie er nok at foretrække over en storby ferie. For en et årig er et badebassin, en sandstrand og en lille legeplads meget sjovere end at være bundet til en klapvogn i en storby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm okay, jeg hører både positive og negative erfaringer med længere flyveture... Og tænker lidt, at jeg ikke har lyst til at satse på at Mar kan overskue de lange ture. Han er sikkert også hamrende ligeglad med hvor han kommer hen, bare mor og far er med. :biglove Så jeg håber, at min far er med på, at vi ikke skal ALT for langt væk (hvilket han er - han spørger både mig og mine brødre for at prøve at opfylde alle ønsker :))

Men vi skal bestemt afsted. Så håber jeg bare på noget forholdsvist tæt på :) Og mht. storby/bade, så er det et krav fra min fars side at destinationen byder på begge dele, så der er noget for enhver smag, så det er ikke noget problem. Ih, jeg glæder mig til at plaske i pool med Mar :7himmel

Og rådet om eget flysæde er hermed noteret!! :super

Mht. fødselsdag så tænker jeg også, at han jo er sammen med en stor del af sin familie på den måde. Og vi ville alligevel ikke have plads (eller overskud) til at invitere HELE hans familie på samme dag. Og mon ikke, der er flere i hans familie, der er på ferie på hans fødselsdag (sådan har det i hvert fald været for mig, og jeg har jo fødselsdag to dage før ham...). Ja, det bliver vist ok sådan.

Tak fordi I hjalp mig med at "ryste det på plads i mit hoved" for mig :tak :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer virkelig an på barnet, jeg har sat 3 timer i et fly med et barn der skreg hele vejen derned og hele vejen hjem - årh det var stressende både for barn, for forældre, for personalet og for ALLE medrejsende... vi sad lige bagved og så hvordan de kæmpede med den lille og vi var lige ved at gå ud af vores gode skind og blev ufrivilligt sure på forældrene der selvfølgelig gjorde hvad de kunne, men DEN dag besluttede vi at vi IKKE tager på rejse med den lille - det er simpelthen dyreplageri. Med tiden har jeg jo så mødt andre hvor rejser går super nemt så nu har jeg besluttet at se tiden an med vores lille pode. Men vælge kortere flyveture.

Mht til første fødselsdag så bliver han jo fejret, og hvis du vil holde en lille fest kan man sagtens udskyde det, det gør vi andre jo også ofte - får et par gaver på selve dagen og så fejrer det med gæster og gaver en anden dag.

Jeg tror ikke destinationen som sådan gør den store forskel for et barn på 1 år, men en mere rolig badeferie er nok at foretrække over en storby ferie. For en et årig er et badebassin, en sandstrand og en lille legeplads meget sjovere end at være bundet til en klapvogn i en storby.

Har intet at bidrage med.. Udover et: :lolhit :lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige til Info - normale (udendørs) pools er alt for kolde til en et-årig, så med mindre der er et opvarmet bassin, eller oppusteligt som i selv kan fylde varmt vand i, så skal du nok ikke have for mange drømme om lille Mar der bader dagen lang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men tænk også på at mange overseas rejser, jo ofte er om natten. Og der, er der jo også mulighed for at få et sæde med en craddle. Altså en lift hængt på væggen, hvor barnet kan sove.

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu flyver jeg jo med mine meget ofte og har ikke haft de store problemer.

Mine råd ville være:

Få et gang/aisle plads så du kan komme op let

Læs bog om flyvere op til

Lille dvd m hørebøffer så de ikke hører sus

Mit bedste råd. Ha noget drikkelse de godt kan lide klar i en sutteflaske/sugeflaske. Når de suger udligner de nemlig trykket i ørerne. Men vent endelig med at give dem den til I er på startbanen, nogle gange er transitten ud til startbanen nemlig så lang at de når at drikke det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså den med fødselsdag på ferien, det tror jeg kun mar ville synes var hyggelig ( når han bliver ældre) min kusine havde altid fødselsdag, når vi var på ferie sammen. Og det blev fejret og var altid hyggeligt, vi har lige snakket om det her forleden.

Og første fødselsdag, ja han er jo ikke så bevidst om, at han fylder år, så mon ikke det ville være okay for ham at holde den på en ferie med familien??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her syntes jeg at det er dig og din mand som skak vide med jer selv hvad i magter.

Kan i og vil i underholde i 12 timer i en flyver eller er i indstille på 3 timer.

Jeres Valdemar er jo glad sålænge i er afslappet og overskudsagtig :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her syntes jeg at det er dig og din mand som skak vide med jer selv hvad i magter.

Kan i og vil i underholde i 12 timer i en flyver eller er i indstille på 3 timer.

Jeres Valdemar er jo glad sålænge i er afslappet og overskudsagtig :balloons

Og gudskelov også nogle gange, når vi ikke er overskudsagtige :lolhit

Tror ikke, at jeg ville magte at underholde 12 timer i en flyver. Sidste sommer fløj jeg selv 11 timer og der blev jeg helt ærligt selv ret pylret til sidst :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu flyver jeg jo med mine meget ofte og har ikke haft de store problemer.

Mine råd ville være:

Få et gang/aisle plads så du kan komme op let

Læs bog om flyvere op til

Lille dvd m hørebøffer så de ikke hører sus

Mit bedste råd. Ha noget drikkelse de godt kan lide klar i en sutteflaske/sugeflaske. Når de suger udligner de nemlig trykket i ørerne. Men vent endelig med at give dem den til I er på startbanen, nogle gange er transitten ud til startbanen nemlig så lang at de når at drikke det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi lige været i Berlin i 4 dage med Ronja og det har været en god tur men hårdt!

Det kræver at man er indstillet på at den lille får en masse indtryk, der er ikke altid mulighed for at finde et roligt sted og det er ikke altid muligt for den lille at bevæge sig rundt så det kan være de bliver bundet meget til klapvognen.

Umiddelbart vil jeg ikke selv tage afsted med en 1-årig på storbyferie igen, men vente til de er noget ældre :)

Edit: har lige lavet en længere opdatering i min tråd her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER