mille1981

Mit liv, mit ansvar

16 indlæg i dette emne

For et par måneder siden sad jeg og kiggede vores fotoarkiv igennem, for at finde billeder til at hænge op på væggen. Jeg fandt der nogle billder af mig fra da jeg vejede 20 kg. mindre og nogle billeder fra "nutiden". Det var lidt af et wake-up call, for jo, jeg ved da godt at jeg har taget meget på igen efter jeg havde tabt 20 kg. for et par år siden, men billederne af en slankere mig, fik motivationen til at stige. Jeg fik booket en tid hos en diætist, og var fast besluttet på at jeg skulle igang igen.

Inden mit første møde med diætisten tabte jeg et par kilo, og siden jeg startede har jeg tabt yderligere 3,8, selvom jeg har hodlt "mad-ferie" den sidste måned. I søndags startede jeg så op igen. Jeg fik lagt madplan for uge, købt de ting jeg manglede hos Frk. Skrump. Motivationen er i top, og nu skal kiloene altså ned med nakken!

Jeg er dog ikke helt klar til at ligge tallene fra vægten ud til offenligt skue, så I må nøjes med vægttabet ;) Jeg har ført min egen lille "log-bog", så I kan følge lidt med i de første 13 kg.:

Start 16. oktober 2011 (Vægten er angivet i samlet vægttab fra oktober 2011 til datoen).

19-11-11: -3,0 kg

17-12-11: -4,7 kg.

17-1-12: -5,4 kg

18-2-12: -7,4 kg.

17-3-12: -8,1 kg.

18-5-12 haft 2 måneder "af sporet": -6,2 kg. Startet diætist 30-5-12

17-6-12: -9,5 kg.

16-7-12: -10,9 kg.

12-8-12: -14,1 kg.

Jeg har derudover siden vi kom hjem fra ferie tabt mig yderligere, så har nu tabt 13,4 kg. i alt siden oktober :yiepie

Jeg spiser efer KISS-kosten og tager derudover metformin (500-1000 mg. om dagen. Kan ikke tage 1000 mg. hver dag, så får jeg total kvalme :( Men det hjælper virkelig til at holde min appetit i ro og til at bekæmpe sukkertrangen, så tager lidt kvalme med hist og pist). Jeg er ikke i gang med motionen, men håber at jeg får overskud til det på et tidspunkt.

Mit mål er at tabe omkring 40 kg. Der er langt derhen, men jeg ved at jeg kan! Jeg vil prøve at holde det øverste opdateret med vægttab en gang om måneden ca. og så mine daglige frustrationer og sejre i indlæg nedenfor. Håber I vil heppe på mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med dit flotte vægttab! Det er da mega sejt gået :respekt

Du skal da være med i vores taberdyst?!?! Kontakt Brineh for mere info..

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvad er KISS-kosten??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt jeg synes at du er nået langt :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super sejt :respekt

Jeg vil gerne heppe på dig :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du bare sej! :respekt

Glæder mig til at følge dig på vej ned!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for jeres hep tøser :)

I morges (eller nok nærmere formiddags) hoppede jeg med på shredde-bøglen som visse andre herinde også er på. Det er 25 min. træning hver dag i 30 dage, hvor man kører det samme program i 10 dage af gangen. Jeg har ferie 1½ uge endnu, så der burde ikke være nogle problemer med at nå det. Det bliver straks værre når jeg starter på job igen...

Vi havde lovet ungerne en tur på kroen i ferien, så efter min træning gik vi derop og spiste. Jeg holdt mig til PCO-venlig mad, men sprængte nok kalorieskalaen lidt, ved at vælge en rug-paneret rødspætte på rugbrød :badgirl Men mums den var god! Så må aftensmåltiden bare være lidt mindre.

KISS-kost er det der bliver anbefalet til PCO-piger. Det går ud på at holde blodsukkeret stabilt, så man ikke producerer så meget insulin (som jeg har forstået det, der er nogle herinde der ved meget mere om det end mig ;) Jeg følger det bare, for det virker...).

Jeg vejer mig hver dag, for sådan holder jeg mig selv bedst i ørerne. Vægten siden i går var gået 100 g. ned, så er på 13,5 kg. nu :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har total kvalme og ingen appetit, har ellers kun taget halv dosis metformin de sidste par dage... Men var til en alternativ behandling i manags, så det kan også være rester derfra (havde det sååå dårligt dagen efter...). Det betød til gengæld at jeg bestemt ikke fik overskredet mine kalorier til aftensmaden.

Men hvor jeg dog hader at sidde og stikke til maden uden at have lyst til den! Det er jo heller ikke super pædagogisk, at jeg næsten ikke spiser noget, mens vi siger til Cecilie, at det altså ikke nytter ikke at spise noget til måltiderne. Suk. Forskellen er jo så bare, at hun gerne guffer slik eller is mellem måltiderne, og det gør jeg ikke, men det forstår en teenage-hjerne ikke altid ;)

Jeg ved ikke om det er KISS-kosten der generelt bare gør min mindre sulten. Hver gang jeg er virkelig godt igang, får jeg de her perioder, hvor jeg bare ikke har lyst til noget som helst mad. Ikke engang slik eller chokolade har jeg lyst til. Det er jo både godt og skidt, men en meget mærkelig følelse, når man det meste af sit liv har brugt meget tid på at tænke på, hvad man mon skal have at spise næste gang, og hvornår det bliver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skulle lige rydde op i køkkenet, og faldt så over en pakke åbne chokoladekiks... Vupti, så kom appetitten igen! Der stod heldigvis en pose mandler og nellie dellies ved siden af, hvilket reddede mig fra at falde i. Sender en venlig tanke til min diætist, der siger jeg må spise 10 nellie dellies hver dag :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-400 g. her til morgen og en smule appetit :yiepie Er stolt over jeg ikke faldt i med chokoladekiks eller andet i går. Må hellere bede manden og ungerne om at udrydde dem :sandie Har lige taget 25 min. shred - Feels good :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest - jeg synes bare, du er super sej! :respekt Du har lagt en plan og holder fast, og det er bare så godt.

Dernæst, jeg tager også Metformin, og puha hvor appetitten ryger sig en tur engang imellem - og andre gange er den nærmest normal. Jeg er ikke overvægtig, så skal ikke tabe mig, men Metforminen virker (og der har virkelig været begyndervanskeligheder med kvalme og især dårlig mave) - jeg tager så 3x850 mg om dagen og det kan kroppen godt holde til. Og jeg taber mig - godt nok er det kun ca. 4 kg, men det kan ses.

Jeg er også god til det med PCO-kosten, men er ikke på den 100%, og Metforminen har så nok også gjort det største stykke arbejde.

Så jeg tror altså godt, det kan være Metforminen, der tager din appetit - jeg har i hvert fald selv oplevet, at der er en helt anderledes "bund" i min mave, når jeg spiser, så dels er jeg mindre sulten, og dels bliver jeg hurtigere mæt.

Rigtig meget held og lykke med vægttabet og det hele - jeg hepper helt klart på dig :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest - jeg synes bare, du er super sej! :respekt Du har lagt en plan og holder fast, og det er bare så godt.

Dernæst, jeg tager også Metformin, og puha hvor appetitten ryger sig en tur engang imellem - og andre gange er den nærmest normal. Jeg er ikke overvægtig, så skal ikke tabe mig, men Metforminen virker (og der har virkelig været begyndervanskeligheder med kvalme og især dårlig mave) - jeg tager så 3x850 mg om dagen og det kan kroppen godt holde til. Og jeg taber mig - godt nok er det kun ca. 4 kg, men det kan ses.

Jeg er også god til det med PCO-kosten, men er ikke på den 100%, og Metforminen har så nok også gjort det største stykke arbejde.

Så jeg tror altså godt, det kan være Metforminen, der tager din appetit - jeg har i hvert fald selv oplevet, at der er en helt anderledes "bund" i min mave, når jeg spiser, så dels er jeg mindre sulten, og dels bliver jeg hurtigere mæt.

Rigtig meget held og lykke med vægttabet og det hele - jeg hepper helt klart på dig :glad :glad :glad

Hvor er der rart at høre at det på trods af begyndervanskeligheder med Metformin kan lade sig gøre at komme ind i en nogenlunde rytme :) 1000 tak for input :)

Jeg har trappet ned til 500 mg de seneste par dage, og har fastisk slet ikke haft kvalme i dag. Det har også medført, at jeg har spist alt det jeg måtte, bortset fra mine mellemmåltider. Sidder med et par tern fra en Cavalier caramelbar til at slutte dagen af på, mens ungerne spiser chokoladekiksne... Der er plads i kalorieregnskabet for i dag, så de spises med god samvittighed (altså min chokolade, har slet ikke styr på ungernes kalorier :sandie ).

I morgen står den på grillfest. Har lagt en plan, og håber så bare på jeg kan holde den. Der plejer at være masser af slik og chips på bordene, så det er med en pose nellie dellies i tasken og godt med mandler og gulerødder... Kryds fingre for mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grillfest gik super godt :) Holdt fingrene fra hvidløgsflute, kartoffelsalat, is og chips, selvom jeg i farten havde glemt mine nellie dellies og andet guf. Heldigvis har jeg altid en lille nød-æske i tasken med lidt Läkeroler, nøddder, lakridspastiller og tyggegummi, så den fik jeg næsten tømt i går :whistling Fik også flere positive kommentarer fra folk om, at de kunne se jeg havde tabt mig :tak

Vægten var gået lidt ned igen i dag, så nu står den på -14,1 kg :yay Fik ikke shredded i går, men skal på den igen i dag. :box

Humøret er højt, sliktrangen ligeså, men jeg kæmper alt hvad jeg kan - de kilo skal altså væk nu! :13:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen i dag kan vist opsummeres med et ord: Skoddag <_<

Morgenmaden var ok, men frokosten blev til fiskefilet med pomme frites, og har så lige spist 80 g. mørk chokolade (ja, det kan man godt når man er mig, jeg bliver ikke træt efter 2 firkanter :whistling ). Aftensmad har jeg ikke spist endnu, og er faktisk ikke sulten ovenpå alt den chokolade.

Nå, chokoladen var god og lige om lidt skal jeg altså ned og shredde. Men har mega-ondt i armen, efter at have malet skur hele dagen. Tror jeg må droppe håndvægten i højre hånd <_<

Til gengæld havde jeg total optur over Take That i afslutningskoncerten i går. Måden Mark og Jason kiggede på Gary lige i starten af Rule the World :biglove For pokker hvor må det have været svært for ham at stå der, ovenpå det der skete i sidste uge. :boo

:btopic Må ligge resten af chokoladen i skabet, og tage en lakridspastil hvis det bliver slemt igen i aften. Håber mit lille flip betyder at jeg kan klare en masse gode dage nu igen :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle dage er bare svære at komme igennem, men godt at høre at du er rette spor igen.

Dejligt at vægten stadig falder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle dage er bare svære at komme igennem, men godt at høre at du er rette spor igen.

Dejligt at vægten stadig falder.

Tak for din hilsen :balloons Og ja, dagen i går var vist bare en skod-dag mht mad... I dag er gået væsentlig bedre, har ikke haft sukker-trang og har spist fornuftigt til måltiderne.

Vi fik malet skuret færdigt, og jeg har netop taget dag 5 på level 1 til min shredde-video. Synes jeg kan mærke at musklerne er godt ømme efterhånden, men det tager jo selvfølgelig også lidt på kroppen at male skur 2 dage i træk.

Vægten i morgens var 100 g. lavere end søndag, så det er ganske ok, min dag i går taget i betragtning (samt at jeg tabte så sindsyg meget sidste uge...). :13:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER