Mette30

Børste tænder..

19 indlæg i dette emne

Hej søde piger! :balloons

Vil lige høre jer - Hvornår skal man igang med tandbørsten regelmæssigt?? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når den første tand bryder igennem skal du børste morgen og aften hver dag..... Men det er en god ide at starte lidt før, så den lille bliver vant til børsten inden det bliver "alvor" :) :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi startede med at give Silje en tandbørste da hun var ca 4 måneder, den kunne hun så ligge og pille ved og blive fortrolig med, nu knap 6 måneder gammel børster vi to gange om dagen, da der er brudt tænder frem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

børste i det så med tandpasta eller hva...og så uden at skylde eller...for så skal vi da også igang med tandbørstningen,nu hvor der er to tænder som er brudt igennem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

børste i det så med tandpasta eller hva...og så uden at skylde eller...for så skal vi da også igang med tandbørstningen,nu hvor der er to tænder som er brudt igennem...

Jep, bare en lille bitte smule (som barnets lillefingernegl)..... Vores tandlæge anbefalede alm. zendium i stedet for børnetandpasta, da der er for lidt flour i, men nogle børn vil bare ikke have den "stærke" tandpasta......

Vores dreng nægter simpelthen at åbne munden hvis der er alm tandpasta på.... Så vi bruger børneudgaven :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tak for svar! Ja vi skal da også igang med det nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers findes der en colgate i Matas som er børnevenlig:. Den anbefalede vores tandlæge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik også anbefalet Zendium... Men den er snart spist før vi når at børste, Silje er helt vild med smagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik også anbefalet Zendium... Men den er snart spist før vi når at børste, Silje er helt vild med smagen :)

Altså helt alm. voksen Zendium? :blink vildt at hun kan lide det! Jeg fik det også anbefalet af vores SP, men har ikke turde købe det og endte med at købe børnetandpasta alligevel :unsure Er så bange for at gøre noget forkert - og jeg tænker at når der nu ER noget tandpasta der er decideret beregnet til småbørn, så er det vel det der er bedst at bruge fremfor voksentandpasta..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså helt alm. voksen Zendium? :blink vildt at hun kan lide det! Jeg fik det også anbefalet af vores SP, men har ikke turde købe det og endte med at købe børnetandpasta alligevel :unsure Er så bange for at gøre noget forkert - og jeg tænker at når der nu ER noget tandpasta der er decideret beregnet til småbørn, så er det vel det der er bedst at bruge fremfor voksentandpasta..?

"problemet"med børnetandpasta er at det er sødt for at det er nemmere at få børn til at åbne munden og der ikke er nok flour i. Ronjas tandlæge anbefalede zendium :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"problemet"med børnetandpasta er at det er sødt for at det er nemmere at få børn til at åbne munden og der ikke er nok flour i. Ronjas tandlæge anbefalede zendium :)

Ja det er dårligere end almindelig tandpasta, har hørt at der er sukker i og for lidt flour, så det virker ikke ordentligt... Og Zendium skulle være det mindst kradse af tandpastaer der virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica bruger den samme som os, som enten er colgate eller den der stribede en (auqafresh?). Hun elsker dem begge og vil gerne børste tænder hver gang hun er på badeværelset!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- vi blev nemlig også frarådet børnetandpasta.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan vel ikke være sukker i børnetandpasta? :blink

Så ku man jo lige så godt lade være med at børste dem :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan vel ikke være sukker i børnetandpasta? :blink

Så ku man jo lige så godt lade være med at børste dem :rolleyes

Ved ikke om det er ren sukker, men det er i hvert fald helt vildt sødt, når man smager på det.

Synes også det er lidt skræmmende, når man ser på det der skrigende blåt, glimmerfyldte, søde stads. Ikke ligefrem noget, jeg får lyst til at komme i munden på mine børn :unsure Om det så er "skadeligt" i virkeligheden eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det er ren sukker, men det er i hvert fald helt vildt sødt, når man smager på det.

Synes også det er lidt skræmmende, når man ser på det der skrigende blåt, glimmerfyldte, søde stads. Ikke ligefrem noget, jeg får lyst til at komme i munden på mine børn :unsure Om det så er farligt i virkeligheden eller ej.

Ja det er meget sødt. Men sukker kan der vel ikke være i. Det ville da være helt åndssvagt. Det giver jo huller i tænderne :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børnetandpasta er nu hverken sødt, blåt eller med glimmer ;) Det er bare knapt så skrapt i smagen, og ellers alm. hvidt.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børnetandpasta er nu hverken sødt, blåt eller med glimmer ;) Det er bare knapt så skrapt i smagen, og ellers alm. hvidt.....

Hvad er det for én? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børnetandpasta er nu hverken sødt, blåt eller med glimmer ;) Det er bare knapt så skrapt i smagen, og ellers alm. hvidt.....

vores børnetandpasta er også bare hvidt... Den vi har er zendiums...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER