Barbamama

Hvem tisser mest?

23 indlæg i dette emne

Valdemar tisser MEGET. :balloon Og det er DEJLIGT at se, at der kommer så meget ud :loveshower (for så stoler jeg på, at der også kommer meget ind ;)). Men han bruger ret mange bleer på det. Og der er ofte lækage selvom vi skifter ret så ofte <_< Så jeg tænker på, at hvis han nu kommer til at tisse mere og mere med alderen, så ender det da helt skidt? :o

Så derfor: Hvornår tissede jeres babyer mest? Da de var (nogenlunde) nyfødte eller da de blev større? Hvad siger jeres erfaringer jer? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bestemt efterhånden som hun er blevet større.. Det svinger meget, men klart mere nu.

Vi har skiftet ble-mærke en del gange.. Det ved jeg så ikke lige hvor aktuelt det er for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige mest nu :)

Du kan prøve at skifte mærke eller str. på bleen det kan være det hjælper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon tisser enormt meget efterhånden, og vi har været nødt til at sætte antallet af (tisse-)bleskift op efter han er blevet ældre......

Så klart mere tis som 1 årig :P

.... Desværre for dig.... <_< Men jeg håber i finder en løsning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise tissede også utroligt meget som nyfødt, så dalede det en lille smule og så er det ellers gået støt opad derefter. Så min erfaring er generelt at hun tisser mere og mere. Men du skal huske på at som barnet bliver større bliver bleerne også større og kan indeholde mere tis :balloon smart nok ik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede også flere våde bleer og utætheder i starten da jeg brugte libero.. Nu bruger jeg Rema's og har ikke rigtig haft nogen uheld, medmindre jeg sæter den forkert.. Skiftede forresten også str. Ret hurtig, da han var en stor dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke om det er papir eller stofble han tisser igennem.. Men tænkte at hvis det er af stofbleen, om hvilke indlæg du bruger i bleen eller om bleen kan have den forkerte pasform til ham? :)

EDIT: Syntes at jeg har læst et sted at du havde købt nogle brugte bleer, kan det være, at de trænger til at blive strippet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje tisser helt sikkert mere des større hun er blevet, det var sådan vi så at vi skulle skifte størrelse, da der kom flere læksger...

Ved ikke hvordan man gør med stofbleer desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige anbefale dig at prøve et andet ble mærke Mette, det er ikke meningen der skal være lækager.

En gang imellem kan det ske men ikke ofte.

Vi har altid brugt Libero til Leo, og jeg har ikke oplevet mere end max 5 lækager i al den tid, han brugte ble.

Så det er måske fordi bleen ikke sidder optimalt på Valdemar?

Og for at svare på dit spørgsmål, så synes jeg han tissede mest som helt lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger du stofbleerne?

Jamen så skal jeg ikke gøre mig klog på, om der findes et hav af sortiment, så du bare kan prøve noget andet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taenker ogsaa paa faktorer som:

- pasform er forkert

- at de skal vaskes en 3 gange mere for at opnaa sugeevnen

- at I skal skifte oftere?

- at I skal blive bedre til at "fitte"?

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede fleste bleer på Erica da hun var baby. Men jeg tror faktisk det var fordi hun sked oftere i starten... Og engangsbleerne er så gode til at absorbere tis, at det ikke er nødvendigt at skifte hver gang hun tisser.

Nu bruger vi ca en 5-6 bleer i døgnet - det kunne vi ikke nøjes med det første halve år.

Men mon ikke jeres problem bliver mindre jo større Mar bliver - så har bedre kan fylde dem ud? Jeg tænker at hvis de fleste er one size og kun kan justeres med nogle knapper, så må de være ret store til ham nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, nu kommer jeg jo så i tanke om at du jo er på stofble-vognen og ikke engangsbleer - så er mit tidligere indlæg jo pludselig lidt dumt :blush for der bruger man samme str i lang tid ik? Hvis det altså er af typen one-size du bruger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger! (Og jer, der snakker om papirsbleer har da givet værdifuld info alligevel, selvom vi bruger stof - der er sikkert andre, der kan bruge den viden ;))

Jeg tror, at dem der siger at bleerne ikke passer helt godt på ham, har ret... Det er jo onesize-bleer og det er ikke alle, der sidder helt tæt i benene. Tror lige jeg vil prøve at lægge mærke til om lækagerne sker ved nogle bestemte bletyper, det kan faktisk godt være... Og så må vi lige eksperimentere med knapper og velkro og se om vi kan lukke ham bedre sammen. Men jeg synes GODT nok alligevel at der ER meget tis :unsure :balloon

Overvejer at købe nogle bambusindlæg, er der ikke noget med at de suger ekstra godt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger! (Og jer, der snakker om papirsbleer har da givet værdifuld info alligevel, selvom vi bruger stof - der er sikkert andre, der kan bruge den viden ;))

Jeg tror, at dem der siger at bleerne ikke passer helt godt på ham, har ret... Det er jo onesize-bleer og det er ikke alle, der sidder helt tæt i benene. Tror lige jeg vil prøve at lægge mærke til om lækagerne sker ved nogle bestemte bletyper, det kan faktisk godt være... Og så må vi lige eksperimentere med knapper og velkro og se om vi kan lukke ham bedre sammen. Men jeg synes GODT nok alligevel at der ER meget tis :unsure :balloon

Overvejer at købe nogle bambusindlæg, er der ikke noget med at de suger ekstra godt? :)

Herhjemme kan vi ikke undvære bambusindlæg. :) Ellers kan du prøve med at ligge et bambus indlæg nederst, så et microfiber indlæg og til sidst fleece indlæg(for den tørre følelse) Jeg bruger følgende i en lommeble, bambus og microfiber i lommen og fleece øverst i bleen, hvis der ikke er fleece/stay-dry inderst i bleen :)

Microfiber indlægget suger hurtigt, men holder ikke så godt på væden, til gængæld suger bambus rigtig godt, men suger langsomt.. Husk endeligt at microfiber ikke må ligge op ad bebs mås, der er små modhager/fangearme på, og det er ikke godt for bebs hud, så hvis du bruger det i en AIO ble skal du ligge et andet indlæg over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme kan vi ikke undvære bambusindlæg. :) Ellers kan du prøve med at ligge et bambus indlæg nederst, så et microfiber indlæg og til sidst fleece indlæg(for den tørre følelse) Jeg bruger følgende i en lommeble, bambus og microfiber i lommen og fleece øverst i bleen, hvis der ikke er fleece/stay-dry inderst i bleen :)

Microfiber indlægget suger hurtigt, men holder ikke så godt på væden, til gængæld suger bambus rigtig godt, men suger langsomt.. Husk endeligt at microfiber ikke må ligge op ad bebs mås, der er små modhager/fangearme på, og det er ikke godt for bebs hud, så hvis du bruger det i en AIO ble skal du ligge et andet indlæg over :)

Shit, jeg har meget at lære, jeg er faktisk ikke engang sikker på, hvad det indlæg, der ligger øverst nu er lavet af :blush Men tror da, at jeg vil lægge et fleeceindlæg ovenpå fremover. Dem har vi en del af, men jeg har ikke brugt dem, for synes ikke at de lignede noget, der ville hjælpe alligevel :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Shit, jeg har meget at lære, jeg er faktisk ikke engang sikker på, hvad det indlæg, der ligger øverst nu er lavet af :blush Men tror da, at jeg vil lægge et fleeceindlæg ovenpå fremover. Dem har vi en del af, men jeg har ikke brugt dem, for synes ikke at de lignede noget, der ville hjælpe alligevel :rolleyes

Elsker at nørde bleer :whistling :blush Det eneste fleece gør er, at give en tør fornemmelse. Johan bliver lidt rødlig hvis der ikke er tørt i bleen.. Fx BG 4.0 lommeble og BG freetime ble har begge stay-dry øverst i bleen, så de behøver ikke et fleece indlæg. Væden kan blive "fanget" i mellem de 2 lag fleece og give lakage :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker at nørde bleer :whistling :blush Det eneste fleece gør er, at give en tør fornemmelse. Johan bliver lidt rødlig hvis der ikke er tørt i bleen.. Fx BG 4.0 lommeble og BG freetime ble har begge stay-dry øverst i bleen, så de behøver ikke et fleece indlæg. Væden kan blive "fanget" i mellem de 2 lag fleece og give lakage :whistling

Det her forstår jeg vist ikke? Siger du at der lettere opstår lækage i BG bleerne hvis man lægger et fleeceindlæg i eller? :help

Jeg elsker også at nørde bleer, men kan godt mærke at jeg stadig er grøn i faget :blush

Jeg skal lige have det skåret ud i pap, det med rækkefølgen af forskellige indlæg:

Yderstof på lommeble - bambusindlæg - microfiberindlæg - fleeceindlæg - babynumse. Right? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i øvrigt bestilt fleeceindlæg og bambusindlæg idag. Håber det hjælper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her forstår jeg vist ikke? Siger du at der lettere opstår lækage i BG bleerne hvis man lægger et fleeceindlæg i eller? :help

Jeg elsker også at nørde bleer, men kan godt mærke at jeg stadig er grøn i faget :blush

Jeg skal lige have det skåret ud i pap, det med rækkefølgen af forskellige indlæg:

Yderstof på lommeble - bambusindlæg - microfiberindlæg - fleeceindlæg - babynumse. Right? :)

Jeps til det med rødt :)

Brugte bare lige BG lommeble som eksempel, da de har fleece inderst :) mener bare at hvis det inderste lag mod numsen er af fleece, skal der ikke ligges et ekstra indlæg af fleece i.. Giver det mere mening?? (Jeg er en spade til at forklare nogen gange :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps til det med rødt :)

Brugte bare lige BG lommeble som eksempel, da de har fleece inderst :) mener bare at hvis det inderste lag mod numsen er af fleece, skal der ikke ligges et ekstra indlæg af fleece i.. Giver det mere mening?? (Jeg er en spade til at forklare nogen gange :whistling )

Jamen jeg kan også være en spade til at forstå nogle gange :lolhit Men ja, jeg tror, jeg er med nu, og tak :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ogsaa koebt bambusindlaeg, som lige nu bruges til at ligge over tissedrengen, naar han lige ligger uden ble laugh.gif

Det handler meget om at "fitte" bleen godt, som jeg har laest mig frem til indtil videre. Lil Joeys laekkede ogsaa paa Noah, indtil jeg fandt ud af at saette den godt i folderne(da han endelig fik lidt folder, ha ha). Jeg tror ogsaa, at Noah er det man vist i stofblekredse kalder en "heavy wetter", saa jeg skal helt sikkert have lidt bambus i hver stofble!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER