Barbamama

Bad, hvor tit?

22 indlæg i dette emne

Hvor tit skal små babyer bades? Hvor tit bader I jeres? Og hvornår brugte I andet end vand og hvad brugte I så? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hernede siger de, at de skal bades hver dag i sommervarmen, men det goer vi altsaa ikke. Maaske 2-3 gange om ugen og ellers vasker jeg ham jo hver dag med lunken vand og en vaskeklud, for man skal vaske dem i deres hudfolder hver dag, har jeg laest en SP udtale sig om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så er jeg vist ikke helt galt på den, for jeg tænker også 2-3 gange om ugen og ellers vaskeklud hver dag :) Men jeg synes det er svært at bedømme, for jeg synes faktisk ikke at Valdemar virker beskidt eller nusset og jeg vil jo også gerne passe på hans hud :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline bliver badet hver 2.dag, det skifter mellem brusebad og badekar. De første mange måneder blev hun badet hver 3.dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver 2.-3. dag i bruse- eller karbad og de andre dage med vaskeklud :) Hun har dog været i bad tre dage i trk i denne her uge pga. varmen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor vasker i dem med vaskeklud, når de er så hyppigt i bad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vasker vi cirka hver 3 dag, også fjerner vi smuds med klud når hun trænger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor vasker i dem med vaskeklud, når de er så hyppigt i bad?

Tager bare lige i hudfolderne med vaskeklud, og saa haender og ansigt, de dage han ikke er i bad. Resten har fred for mor wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor vasker i dem med vaskeklud, når de er så hyppigt i bad?

Det tænker jeg også... :unsure

Da Anna var helt spæd (de første 2 mdr.) var hun kun i bad en gang om ugen og det var slet ikke hver dag jeg vaskede med vaskeklud. Det var selvfølgelig også om vinteren, så hun svedte ikke rigtig, men stadig :huh

Nu er hun 7½ måned og kommer i bad 2-3 gange om ugen.

Jeg brugte ikke andet en vand de første 5 mdr. Siden, har jeg brugt lidt Neutral baby-shampoo i folderne ved halsen og på fødderne, da hun får så sure tæer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tænker jeg også... :unsure

Da Anna var helt spæd (de første 2 mdr.) var hun kun i bad en gang om ugen og det var slet ikke hver dag jeg vaskede med vaskeklud. Det var selvfølgelig også om vinteren, så hun svedte ikke rigtig, men stadig :huh

Nu er hun 7½ måned og kommer i bad 2-3 gange om ugen.

Jeg brugte ikke andet en vand de første 5 mdr. Siden, har jeg brugt lidt Neutral baby-shampoo i folderne ved halsen og på fødderne, da hun får så sure tæer ;)

Camille får også voldsomt sure tæer - Det er faktisk oftest årsagen til hun kommer i bad! Hvorfor får babyer så sure tæer?????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille får også voldsomt sure tæer - Det er faktisk oftest årsagen til hun kommer i bad! Hvorfor får babyer så sure tæer?????

Og hvordan er det MULIGT, at få så meget lakrids mellem tæerne, når man er så lille?! :o :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hedder det bad 1 gang i ugen, indtil de begynder at blive beskidte ved leg :) Så 2 gange om ugen, medmindre man har lavet noget særlig svinet, eller er blevet griset under aftensmaden.....

Og så vask af folder ved behov, og vask af hænder/ansigt efter hvert måltid :)

Jeg vasker håret med en lille smule mild babysæbe helt fra starten, men ellers bruger jeg ikke sæbe eller olie i vandet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 gange ugentligt nu. Bruger ikke andet i badet end vand. Og vasker kun folderne, når det er ekstra varmt og jeg kan se der er behov(F.eks. fnuller)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Max bliver badet 2-3 gange om ugen.. Putter kogen gange badeolie i vandet, da han er lidt tør og vasker også hans hår pga gylp ol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse kommer i bad hver 2-3. Dag. Bruger ikk andet end vand. Olie kommer jeg i, hvis jeg kan se, at huden er tør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Det jeg læser af tråden er at mange vasker med vaskeklud dagligt og bader 2-3 gange om ugen, men at bad 1 gang om ugen og vaskeklud når baby lugter eller virker beskidt (ikke nødvendigvis hver dag) også er ok?

Og at mange ikke bruger sæbe, men at det er ok at gøre fra starten hvis man synes der er behov?

Og at olie kun bruges, hvis huden virker tør?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan er født med meget hår så det er altid blevet vasket med babyshampoo ellers ser det fedtet ud. Han er altid kommet i bad hver 2-3 dag, enten kun i vand eller med lidt olie tilsat. Derudover er jeg så ukorrekt at han altid er blevet smurt ind i baby creme efter hvert bad siden han blev født :whistling da jeg ikke selv kunne tænke mig at gå i bad og ikke smøre med creme bagefter og fordi det er en sanseoplevelse for ham, hvor han mærker berøring af han krop og bliver bevidst om den og så er det bare super hyggeligt! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tit skal små babyer bades? Hvor tit bader I jeres? Og hvornår brugte I andet end vand og hvad brugte I så? :)

Frederik blev badet første gang på 4. dagen. Derefter 1-2 gange om ugen, uden sæbe men gerne med olie i vandet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Det jeg læser af tråden er at mange vasker med vaskeklud dagligt og bader 2-3 gange om ugen, men at bad 1 gang om ugen og vaskeklud når baby lugter eller virker beskidt (ikke nødvendigvis hver dag) også er ok?

De første måneder kom Filippa kun i bad 1 gang om ugen, mens vi vaskede hoved og hænder med vaskeklud hver dag (pga gylp og savl)

Og at mange ikke bruger sæbe, men at det er ok at gøre fra starten hvis man synes der er behov?

Vi har aldrig brugt sæbe. Selvfølgelig er det ok, hvis du synes, at der er behov for det.

Og at olie kun bruges, hvis huden virker tør?

Vi har heller aldrig brugt olie i badet, en kort overgang i vinters brugte vi en babyvenlig creme fra apoteket til hendes kinder og hænder, der var tørre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vinters havde min dreng astmaeksem og skulle kun vaskes når han var beskidt maks 1-2 gange i ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hedder bade dagene onsdag og lørdag... Vi har altid brugt et par dråber olie i vandet... De andre dage bliver hun vasket hver morgen med en klud i ansigtet, nakke, hals, under armene, hænder, fødder, i skridtet og bagen... Hun virker til at hun synes det er rigtig dejligt lige at få vasket alt sovesveden af om morgenen og blive frisket lidt op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise bliver kun badet 1 gang om ugen og så med en vaskeklud i hudfolderne efter behov (hvis der er fnuller, gylp osv.).

Hun sveder og lugter ikke, så jeg har ikke planer om at øge frekvensen af bad før end hun kan rende rundt og lege og blive mere beskidt.

Jeg bruger intet i hendes badevand og hun har sjælendt tør hud. Hvis der skulle komme noget tør hud smører jeg det ind i baby body lotion eller olie efter badet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER