tsecret

Lille navneleg

22 indlæg i dette emne

Som Susanne bl.a. har skrevet, er de nye navnelister kommet her.

Hvis du SKULLE vælge navn kun ud fra top 50 listen, hvilke 3 pige og 3 drengenavne ville du så overveje?

Mine egne valg:

1.Selma

2.Olivia

3.Alma

og

1.Liam

2.Valdemar

3.Alfred

Det var faktisk ret svært for mig! Vi har et princip om vi helst ikke skal kende nogen som helst (medmindre vi beslutter os for at opkalde efter nogen) med babys navn, og der var faktisk ikke ret mange tilbage at vælge fra efter det!

Jeres tur! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha.. De navne er slet slet slet ikke mig, men hvis jeg skal vælge tror jeg at det må blive disse:

1. Ellen

2. Ella

3. Esther

1. Storm

2. Laurits

3. Alfred

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjov leg :) jeg synes ikke det var så svært, måske fordi jeg er mere til de populære navne :)

Mine valg er:

1) Alberte (som lillepigen skal hedde)

2) Mathilde

3) Alma

Og

1) Nicolaj

2) Jonathan

3) Marcus

Jeg er dog overrasket over at Kristoffer ikke er på top 50.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drenge:

(nr. 07) Frederik :loveshower

(nr. 01) William (måske lillebrors navn)

(nr. 16) Christian

Piger:

(nr. 11) Caroline

(nr. 14) Josefine

(nr. 05) Isabella

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.. De navne er slet slet slet ikke mig, men hvis jeg skal vælge tror jeg at det må blive disse:

1. Ellen

2. Ella

3. Esther

1. Storm

2. Laurits

3. Alfred

Det er sjovt så forskelligt man har det med navne, ikke? Jeg synes de navne du har valgt er rigtigt fine!

Sjov leg :) jeg synes ikke det var så svært, måske fordi jeg er mere til de populære navne :)

Mine valg er:

1) Alberte (som lillepigen skal hedde)

2) Mathilde

3) Alma

Og

1) Nicolaj

2) Jonathan

3) Marcus

Jeg er dog overrasket over at Kristoffer ikke er på top 50.

Alberte er sådan et fint navn! :loveshower

Hvis Kristoffer havde været på listen havde jeg helt klart valgt det, for det hed min morfar, og jeg ville elske at opkalde :)

Drenge:

(nr. 07) Frederik :loveshower

(nr. 01) William (måske lillebrors navn)

(nr. 16) Christian

Piger:

(nr. 11) Caroline

(nr. 14) Josefine

(nr. 05) Isabella

Frederik og William passer da utroligt godt sammen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt så forskelligt man har det med navne, ikke? Jeg synes de navne du har valgt er rigtigt fine!

Jeg er jo personligt hel vild med disse navne:

1. Falke

2. Magne

3. Storm

1. Sol

2. Sne

3. Lotus

Alternative navne, men hvad jeg godt kan lide! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo personligt hel vild med disse navne:

1. Falke

2. Magne

3. Storm

1. Sol

2. Sne

3. Lotus

Alternative navne, men hvad jeg godt kan lide! ;)

Sjovt, jeg synes slet ikke dine drengenavne er så alternative, men kan godt se pigenavnene er det! Sol og Sne - det minder mig om sådan nogle søde små indianerpiger :) Men desto mere sjovt, at du så bliver udfordret og bedt om at vælge tre navne der er pæne, men også helt normale ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh jeg vil også være med.. Jeg har det lidt svært ved navne, jeg er lidt kræsen mener min kæreste :whistling Jeg vil ikke ha K/C navne eller f/ph navne eller i/j navne eller h/ikke h navne :whistling

Drengenavne:

1: Liam :loveshower

2: Magnus

3: Simon

Pigenavne:

1: Olivia :loveshower

2: Isabella

3: Emilie

Hmm, jeg havde faktisk nemmest ved drengenavnene :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh jeg vil også være med.. Jeg har det lidt svært ved navne, jeg er lidt kræsen mener min kæreste :whistling Jeg vil ikke ha K/C navne eller f/ph navne eller i/j navne eller h/ikke h navne :whistling

Drengenavne:

1: Liam :loveshower

2: Magnus

3: Simon

Pigenavne:

1: Olivia :loveshower

2: Isabella

3: Emilie

Hmm, jeg havde faktisk nemmest ved drengenavnene :rolleyes

Med andre ord, vil du bare undgå navne, som måske skal staves hele tiden? Det synes jeg er helt fair :) Det er også det jeg har det sværest ved, ved f.eks. Kristoffer - skal det være på den måde eller Christopher eller en blanding eller?

Liam og Olivia - love it! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med andre ord, vil du bare undgå navne, som måske skal staves hele tiden? Det synes jeg er helt fair :) Det er også det jeg har det sværest ved, ved f.eks. Kristoffer - skal det være på den måde eller Christopher eller en blanding eller?

Liam og Olivia - love it! :loveshower

Hehe ja sådan kan man også sige :) jeg hed Christensen til efternavn tidligere og jeg var så træt af at skulle stave set hele tiden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja sådan kan man også sige :) jeg hed Christensen til efternavn tidligere og jeg var så træt af at skulle stave set hele tiden :(

Det med at skulle stave efternavnet kender jeg godt. Hed Christensen inden jeg blev gift, nu hedder jeg så noget som skal staves HVER gang, og det er lidt træls.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cecilie, Marie og Katrine (vores piger hedder Cecilie, Amalie og Katrine - men Cecilie hedder faktisk Marie til mellemnavn :P - sjovt nok at Amalie er forsvundet ud af top 50 - navnet var vist med i flere år - jeg kan se at Amalie er faldet fra nr. 31 til 58 :)).

Der er nu mange af pigenavnene vi sagtens kunne have valgt - vi havde i hvert fald på et tidspunkt både Ida, Laura, Josefine, Olivia, Victoria, Alma, Emilie, Asta, Astrid og Ellen i spil :) - derudover er jeg ret vild med navnet Julie, men det hedder min søster.

Mht. drengenavnene ville jeg nok vælge Victor, Oscar eller Elias - men også Gustav, Carl, Jonas, Aksel, Bertram og Kasper var inde i overvejelserne hvis vi havde fået en søn.

Vi er nok bare ret så gennemsnitlige og har ikke rigtig fantasi til at finde på specielle navne :P

Siden vi har fået vores børn har jeg i øvrigt kun mødt 2 piger som hedder Cecilie (min svigerindes fætters datter og en pige som går en klasse over vores datter), én som hedder Amalie (min tidligere kollegas datter) og én som hedder Katrine (en som vores ældste datter engang gik i børnehave med) - så det er ikke fordi navnene er sådan "forslidte" her i området eller i vores omgangskreds :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også være med :)

Piger

Anna har jeg jo allerede brugt, så vælger 3 potentielle til en lillesøster ;)

1: Naja (40)

2: Karla (17)

3: Sofie (7)

Hvis ikke min lillesøster hed Nicoline, så kunne jeg også overveje det - synes det er så sødt, ligesom min anden lillesøster, der hedder Josephine :7himmel

Drenge

1: Jonathan (35)

2: Jonas (31)

3: Mathias/Malthe/Rasmus/Jacob (kan ikke bestemme mig ;))

Hvis ikke det var fordi min ex (og Sørens ven :whistling) hedder Christian, så kunne det sagtens være en mulighed... Men det er nok ikke så fedt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh synes der er mange lækre navne i top 50! Synes det er svært at vælge.

Kan godt lide rimelig almindelige ikke for lange navne.

Pigenavne:

Agnes (30) skal vores lille prinsesse hedde :kuller

Anna (8)

Frida (23)

Har venner der hedder Ida og Sofie, ellers ville det klart have været på listen. Elsker også Clara men synes det minder lidt for meget om Sarah som jeg selv hedder. Laura er fantastisk (men med en Matadorfanatiker i huset vil en Agnes og en Laura være lidt for mærkeligt :lolhit ).

Drengenavne:

Carl (22)

Christian (16)

Alfred (36)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

egentlig er der mange navne på listen jeg godt kan lide, men jeg ville ikke kalde mine børn det fordi nogen tæt på hedder det. Kan ikke li tanken om at nogen tror jeg stjæler deres barns navn :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt :)

Piger:

1. Naja

2. Emma

3. Mathilde

Drenge:

1. Bertram

2. William

3. Noah

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1: Ellen

2: Agnes

3: Alma

1: Laurids

2: Villads

3: Gustav

Men tror ikke det bliver med nogen af dem, ville eeelske at have en søn der hed Laurids, men min mand er ikke vild med det desværre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine pige navne ville nok være:

Victoria

Laura

Sarah

Drenge navne:

Niklas

Benjamin

Oliver

Men må indrømme at flere af de navne jeg havde overvejet var med på listen og vil gerne give mine børn specielle navne så skal nok i tænkeboksen igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk slet ikke navne for mig, andet end drengenavnet Noah. Men hvis jeg SKULLE vælge så ville det blive:

1. Ella

2. Alma

3. Lea

1. Noah (hvis vi en dag får en dreng skal han hedde det :loveshower )

2. Elias

3. Benjamin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter hedder Caroline (nr. 11), synes det er nem at finde navne på listen jeg kan lide, og som vil kunne bruges til kommende søskende

Piger

1: Clara (3)

2: Alberte (16)

3: Freja (10)

Drenge

1: Emil (4)

2: Rasmus (40)

3: Sebastian (13)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved drenge vil det være

Felix (selvfølgelig)

Noah

Oliver

Ved piger:

Maja (vil dog stave det Maya)

Freja

Lærke

Vi er mest til de populære navne og en evt lillebrøster vil sikkert få en af de sidste 5 navne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Agnes ( som min datter hedder :yay )

Ellen

Esther

Frederik

Villads

Marius

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER