Myliona

Spørgsmål til flaske-mødrene

31 indlæg i dette emne

Jeg overvejer kraftigt at opgive amningen, og har derfor nogle spørgsmål.

Min baby hænger i mine bryster HELE tiden.. Hvad gør man hvis man går over til flaske?? Hun finder ikke rigtig trøst ved sutten endnu..

Hvor ofte får jeres flaske?

Hvor lang tid sover de imellem?

hvilke type erstatning får de?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan kan det være du vil opgive amningen ? For vil sige at hvis det er for at få mere søvn er det nok desværre ikke løsningen :-(

Jeg er så småt gået over på flaske nu. Zoey bliver ammet om morgene og aftenen, efterfulgt at flaske og måltiderne imellem er ren flaske. Dette skyldes hun ikke voksede nok og efterfulgt af en slem bækken/nyre betændelse ved hende, besluttede sp sammen med os at nu kunne vi ikke vente på hun fik sat min mælkeproduktion op. For hendes immunforsvar var nød til at komme hurtigt på toppen.

Herhjemme ser det typisk således ud

Morgen (mellem 6 og 8) ammet.

Vågentid

Formiddag kl 10 ca 150ML

Lur

Middag (mellem 12 & 14) 210ML

Vågentid

Lur

Så hen på aftenen har vi ikke rigtig en rytme endnu, men hun får ca 210ML ved 19 tiden. Bliver ammet ved 20-21 tiden og hvis kl bliver 22 og hun stadigvæk ikke kan finde ro får hun en flaske igen og spiser nogengange 130ML der.

Nu kan det jo ikke samlignes med mængde da Zoey er 3 måneder nu. Men hun spiser heller slet ikke alt det hun skal. Hun har desværre vænnet sig til at hun ikke skal være mæt (fordi jeg ikke havde nok mælk) så vi er ved at opbygge hendes mæthedsfornemmelse igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov hun får Nutramigen fra apoteket. Som er den receptpligtige MME. Dette er fordi min mand har astma og jeg selv har allergi ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er flere grunde til jeg overvejer at opgive.. Blandt andet at min mælk endnu ikke er løbet til.. Dvs vi efter hver amning, tilbyder MME af kop - Så lige nu kører vi "dobbelt" op - plus det tager faktisk et pænt stykke tid at give 100 ml af kop - plus det sviner helt vildt <_<

Også er jeg bare psykisk slet ikke "ovenpå" til de frustrationer det giver mig, hele tiden at blive mindet om at jeg ikke "slår til", og føler mig magtesløs over at mælken stadigvæk ikke er løbet til her på dag 11!! :boo

Kan mærke det påvirker Camille, at jeg er frustreret - Og jeg kan mærke jeg ikke er lige så ja, kærlig fordi jeg bare er frustreret og fokuserer så meget på den amning!

Søvnen er jeg som sådan ligeglad med - det kan umuligt blive værre end nu hvor jeg ammer konstant og hun i løbet af dagen ikke tager en lur der er længere end max 45 min (En gang i dag), resten af tiden hænger hun i mine bryster <_<

Hvis hendes far tager hende, er sutten god nok - Men ved mig er det kun brysterne der duer, og det er HELE tiden <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke har lyst,eller finder det rigtig for dig med ammeningen så syntes jeg personligt at du skal give hende flaske.

Det ville jeg gøre med god samvittighed.

Mine har fået 5-6 flasker om dagen dvs et interval på 4-5 timer.

Ingen af dem har sovet særligt godt om dagen, men August begyndte at sove ok omkring de 4 mdr.

August fik Allominog Astrid fik det i starten men vi gik over til NAN fordi det var hvad de havde på sygehuset og det var nemmere for os.

Håber du vælger det rigtige for dig og din prinsesse :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er flere grunde til jeg overvejer at opgive.. Blandt andet at min mælk endnu ikke er løbet til.. Dvs vi efter hver amning, tilbyder MME af kop - Så lige nu kører vi "dobbelt" op - plus det tager faktisk et pænt stykke tid at give 100 ml af kop - plus det sviner helt vildt <_<

Også er jeg bare psykisk slet ikke "ovenpå" til de frustrationer det giver mig, hele tiden at blive mindet om at jeg ikke "slår til", og føler mig magtesløs over at mælken stadigvæk ikke er løbet til her på dag 11!! :boo

Kan mærke det påvirker Camille, at jeg er frustreret - Og jeg kan mærke jeg ikke er lige så ja, kærlig fordi jeg bare er frustreret og fokuserer så meget på den amning!

Søvnen er jeg som sådan ligeglad med - det kan umuligt blive værre end nu hvor jeg ammer konstant og hun i løbet af dagen ikke tager en lur der er længere end max 45 min (En gang i dag), resten af tiden hænger hun i mine bryster <_<

Hvis hendes far tager hende, er sutten god nok - Men ved mig er det kun brysterne der duer, og det er HELE tiden <_<

Hov hov hov frøken, der er lige en ting der skal slåes fast her. Og det er at du SLÅR TIL, du er mor til dit barn, fuck da det mælk der er andre alternativer. Lad være med at blive presset til at føle du skal amme.

Astrid havde det bedste sug, men jeg valgte ikke at amme hende fordi jeg ville ikke have mælken i mine bryster hvis hun døde. ( du kender historien) selvom jeg fik piller imod det er det først her for ca to mdr siden at jeg ikke havde mere mælk.

Det jeg vil sige med det her er, ligegyldigt hvad du vælger gør du det af kærlighed til dit bare.

En god mor sidder sgu ikke i patterne :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha kan godt forstå du ikke orker mere. Som MLM siger så skal du gøre det du føler dig bedst tilpas med. For vigtigst af alt er at du er glad og har det godt. For ellers kan Camille mærke det.

Er helt sikker på din sp kan hjælpe med overgangen til flasken :-) her har det givet mig mere ro i sindet at Henrik kan give hende mad og jeg rent faktisk kan få lidt frihed :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde.. Har bare været så fokuseret på det amning.. Og jeg synes det er så dybt uretfærdigt at min mælk ikke løber til - For kunne jeg nu bare mætte hende, så tror jeg ikke der havde været alle de problemer :(

Jeg savner virkelig friheden - bare det at jeg ikke skal styrte i bad, fordi jeg ved der indenfor kort tid er en skrigende baby, der vil til babserne... Og det er SÅ synd for min kæreste - han er SÅ god til hende, men kan intet gøre - hun vil gerne være ved ham (især når jeg er mest oprørt, fordi han altid er så rolig) - men det er kun i meget kort tid af gangen...

Tænker, hvis man giver flaske, vil hun vel med tiden også kunne "bruge ham" og ikke bare mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil give de andre ret, hvis du føler det er bedst ikke at amme, så skal du heller ikke gøre det.

Min store pige der snart bliver 5 år har fået MME fra hun var 3 dage lige som dig fordi vi bare ikke kunne få det til at fungere, jeg var så ked af det og anspædt og havde slet ikke lyst til at lægge hende til brystet.

Da jeg så efter 3 dage fik ´´lov´´ (når det kommer til stykket er mange IKKE i 2012 eller 2007 som det var den gang hvaf angår flske og amning) til at give hende Flaske, og sikke en lettelse, jeg tør sige at det var først der jeg nød at være mor.

Nu har jeg så fået en datter mere som er nu 2 måneder, og hun får altså også flaske og har fået det fra dag et, fuldkommen mit eget valg og JEG er glad for valget.

Vi har ikke haft problemer med at de ikke ville tage flasken, der er jo mange forskellige typer til flasker og det kan være at baby fortrækker den ene frem for den anden, så på det punkt er der ikke andet end at prøve sig frem.

Josephine spiser ca hver 3 time om natten er hun begyndt at springe den ene over (vejen til at sove igennem :7himmel )

Det er meget forskeligt hvor meget hun sover imellem, og det vil det være for alle børn der er jo ingen der er ens.

Begge vores har fået NAN1 Og den grønne Alomin. NAN1 kan være lidt hårs ved maven, derfor får Josephine ca 3 flasker Grøn Alomin, Også er den klaret.

Du skal ikke amme for en hver pris, og din lille pige tager ikke skade ved ikke at blive ammet, og du er en lige så god mor som en hver anden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en anden ting. desværre ser små babyer os ikke som mor, men madmaskinen . det er mor der giver mad og lugter af mad det gør Far ikke, derfor kan Far trøste med sutten og ikke dig, når hun kommer over til dig kender hun din duft, og vil i de første mange måneder forbinde den med mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holder med de andre, ikke amme for enhver pris! Det er nu du skal nyde at være mor, den her tid kommer ikke tilbage igen - og den går aaaaalt for hurtig! :loveshower

Mine babser :hophop kunne ikke følge med og min mælk løb til efter en uge - kender det alt for godt med at skulle stå under bruser med dårlig samvittighed, fordi man kan høre baby i det andet rum savne sin mor! Og jo når/hvis du slår over på flaske kan farmand sagtens deltage, hvis han har lyst.

Da Viktor startede med flaske spiste han ca hver 3. time og tror jeg lavede 60 eller 90 ml, men det finder du hurtigt ud af. Vi købte NAN1 til at bruge til hver dag, men som Natascha Arnvig Nielsen skriver, så er det lidt hård ved maven - så ha' en grøn allomin stående hun kan få et par flasker af det hvis det bliver nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja blev ammet i knap 14 dage, hvor der ikke var nok næring i mælken. Liva i 6 dage, hvor jeg til sidst havde store sår og valgte flasken.

For mig var det ikke at opgive noget, det var simpelthen bare et andet valg jeg tog.

Mine piger sov begge mere end 6 timer om natten fra de var ca 1,5 mdr.

Pas på dig selv, for det nytter ikke at du får en depression over alt det her.

Du er den allerbedste mor din datter kan have. Husk på det. En god mor sidder ikke i brysternr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvor meget mælk og hvor ofte et lille barn skal have bryst eller flaske, men jeg ved, at det er bedre med et tilfreds flaskebarn end et sultent ammebarn.

Jeg kan godt forstå at drømmen er at amme, men jeg ser absolut intet galt i at give flaske. Det er IKKE fordi du ikke er god nok og det er IKKE fordi du har fejlet.

I dag får man ørene tudet fulde af amme, amme, amme, bryst, bryst, bryst under hele graviditeten, og der ligger et stort pres fra fagfolk for at få en til at amme. Jeg har selv følt mig en smule overrumplet af ammeplaner og udsagt som "Vi sender jer jo ikke hjem før amningen er oppe at køre". Da jeg nævnte for min jordemoder, at jeg gerne ville have at C tog ammetjansen engang imellem og gav flaske blev hun ret modstridende og snakkede om hvordan det var en dårlig ide ikke at amme fuldt ud, så kunne man altid introducere flasken senere. Så jeg kan godt forstå, hvis du føler et stort pres for at amme.

Men det bedste valg du kan tage er det valg, der giver en glad datter. Ikke det valg der giver en glad jordemoder eller sygeplejerske - lidt sat på spidsen I know. Hvis du føler at det rigtige er, at opgive amningen, så synes jeg helt sikkert at det er det du skal!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at malke ud efter hvert måltid og så evt give hende det af kop i stedet for mme? Det gjorde jeg for at få min produktion igang og hjalp til at de løb til.. Måske det kan hjælpe dig også..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis du føler at du ikke kan klare det, jeg kalder usynlige pres, over at amningen ikke fungere, så stop og giv flaske.

Det var det bedste jeg nogen sinde havde gjort, dengang med Tobias, han var slet ikke til at have med at gøre i de første 4-5 dage inden jeg endelig besluttede at give flaske. Han blev det gladeste lille barn og bare vidunderlig, og han begyndte at sove igennem da han var 1½ måned.

Vi brugte Nan1, gik så over til NanHa 1 da han fik problemer med maven, og det virkede.

jeg ved hvordan det er at stå i den situation at man ikke føler at man er god nok og alting fejler. Men husk DU er mor og DU ved hvad der er det bedste for dig og dit barn! Det er en sætning jeg stadig bruger, fordi den er bare korrekt..

held og lykke med at gå over på flaske, for som de andre siger, man skal ikke amme for en hver pris, og det er altså lidt rart at farmand også kan give mad og man selv kan få et frirum. Ikke at det skal være en begrundelse for at gå på flasken, men det gav mig et bedre liv som mor at jeg kunne give ham fra mig en gang i mellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde du! :kram2

Jeg kan se mig selv for et år siden i din beskrivelse. Jeg tror ikke, at jeg kan sige så meget, som de andre skønne mødre ikke har sagt, men måske lidt perspektivering :unsure

For mig var det umådelig vigtigt at nå dertil, hvor jeg følte, at jeg havde gjort hvad jeg kunne, og at ingen kunne gøre mig i tvivl om det. Ingen skulle kunne sætte tvivl i mit sind om, at jeg havde truffet det rigtige valg for min datter, mig og hele vores familie. Jeg har aldrig fortrudt! Jeg er efterhånden begyndt at tro, at vi er nogle mødre, der ikke er "ment to be" med amningen, uanset det er naturens indretning at amme. Hvis du og din kæreste er afklarede, så er det den rigtige beslutning for jer! Mad er nu en gang det vigtigste, om det kommer fra bryster eller flaske.

Filippa fik Nan HA til hun var over 4 måneder. Mælkeproteinet er spaltet i HA og det gør det nemmere at optage og kan være en hjælp, hvis den lille har maveproblemer. Vi har aldrig haft problemer med hendes mave. Efterhånden gik vi over på den almindelige Nan, som er lidt billigere.

Filippa fik 5-6 flasker i døgnet fra vi gik fuldt over, da hun var 7-8 uger. Den ene var om natten, ellers sov hun fra 19.30 til over 8 :yay men det er vist også usædvanligt. Søvn skal ikke være grunden til at gå over på flaske(det lyder heller ikke som om det er det), for en fra min mødregruppen dreng fik også flaske og vågnede stadig 5-6 gange om natten :wacko

Om dagen sov hun 30-45 min om formiddagen og en længere lur om eftermiddagen.

Når de er helt spæde, tror jeg, at de skal have 7-8 flasker i døgnet, da de ikke kan rumme så meget. Beslutter du at gå helt over, så tal med din SP og få nogle råd og tips.

De bedste ønsker om at træffe det rette valg for JER! Spørg endelig hvis du har flere spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sundhedsplejerske er HELDIGVIS utrolig forstående.

Hun var her i torsdags, og kommer igen i morgen netop fordi hun synes vi skulle lave en ny "plan" hvis ikke min mælk løb til, da hun ikke synes det var holdbart at blive ved at give kop. Hun sagde også at det var vigtigere med en glad mor, end med amningen..

Lige nu overvejer jeg virkelig tingene. Vi giver det MME, og overvejer om jeg måske skulle malke ud og så begynde på flaske - altså, så man giver flaske og ammer også se hvor længe det holder? Bare så at min kæreste kan "aflaste" - også sørge for at holde produktionen oppe, ved at malke ud.. Men ved heller ikke hvor holdbart det er i længden..

Synes bare det er så "unfair".. At det eneste der mangler er fyldte bryster <_< Hun sutter så flot, og tror grunden til hun sutter så længe, er at der jo ikke kommer så meget og hun bare ikke bliver mæt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke kan få produktionen op, så er der jo ikke noget at gøre ved det. Hvis du først tager beslutningen om at gå over til flaske, så synes jeg ikke du skal se bagud og ærge dig.

Du tager den bedste beslutning for jer :kram2 Og det skulle jo nødig ende med en fødselsdepression. Jeg kan høre på dig at det påvirker dig meget og det er altså ikke det værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også du skal gøre, hvad du føler for ;) Der er IMO ingen grund til at skulle gå rundt og være så frustreret over det :kram2

Og så tænkte jeg lidt, om I evt har en vikle? For dét med, at hun gerne vil hænge i brysterne kunne ligeså godt være fordi hun gerne vil have nærheden og tætheden med dig. Den kunne hun evt få i en vikle, og så ville du have dine arme fri til også at kunne foretage dig noget. Og så kan den jo også bruges af din søde kæreste :biglove

Isabella blev ammet til hun var 4 mrd, med nedtrapning på 3½ måned. Havde ikke nok mælk til hende- ædedolk 1 :rolleyes Derefter (og efter lang tids kamp om at ville tage flasken) fik hun blå Allomin.

Karoline lærte aldrig at die- hun havde ikke kræfterne til det dengang. Jeg malkede ud i 3 måneder, og så fik hun min mælk. Men det var DÆLME hårdt, og hvis ikke hun havde været præmatur, havde jeg simpelthen ikke orket det- det er jo dobbelt arbejde, og utrolig opslidende når det er til alle måltider. Da jeg ikke havde mere mælk, fik hun NAN HA og herefter NAN1 (fordi det var dét der var på sygehuset). På et tidspunkt da vi skiftede sygehus, var de løbet tør for NAN, og så fik hun blå Allomin i stedet- det har hun så fået siden. Da hun kun fik mælk, var det nok 6 gange i døgnet, ca hver 4. time.

Håber du finder ro med din beslutning :kram2 Husk, du er den bedste mor til Camille uanset hvilken mælk du giver hende :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde.. Tror jeg tager snakken med kæresten i dag - Hvad han synes vi skal gøre.. Også kan sundhedsplejersken inddrages i morgen, og evt komme med forslag og ideer..

Mit største sådan, "problem" ved at gå over til flaske er jo at hun vel kommer til at mangle trygheden ved brystet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den tryghed kan hun sagtens få alligevel. Bare hold hende ind til dig når du giver flaske. Giv tid til lidt efter mad hygge. Det virkede her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må man finde andre måder at give tryghed. Fx i en vikle som ML foreslår? Det synes jeg lyder som en god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en slynge, men synes hun bliver så.. klemt? i den?..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter var omkring 14 dage gammel da hun vi gik over på fuldt flaske... Jeg kunne heller ikke mætte hende og det var selv om jeg havde siddet i to dage,hvor hun bare fik lov at sutte når hun havde lyst, kun for at få produktionen op...

Da vi gik over på flasken fik vi en glad datter, og vi blev meget mere afslappende vi forældre...Den dag i dag fortryder jeg ikek vi gik over på flasken, for det var det bedste for os... Som de andre også skriver, så skal man ikke amme for enhver pris...

Hvis du føler det er det rigtige at gå over på flasken, så synes jeg helt sikkert du skal gøre det... Det skal ikke være noget man går psykisk ned på og din datter kan mærke hvordan du har det...

Pøj Pøj med det uanset hvilken beslutning du tager...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som spæd fik Marlon ca. hver 4. time om dagen, og så én gang i løbet af natten da han var helt lille, og så havde han somme tider vågenperioder efter måltidet på ca 1/2 time.... Ellers sov han hele tiden mellem.

Charlie spiser lidt oftere, og lidt mindre ad gangen, og lidt længere vågenperioder. Men sover ellers også hele tiden mellem måltiderne.

De fik/får begge NAN1 :)

Og mærk efter indeni hvad der er det rigtige for jer...... Og ikke noget med dårlig samvittighed, for flaskebørn bliver også dejlige, glade og trygge.... Jeg har selv et bevis på det :biglove

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER