Verdier

Søvnrytmer

4 indlæg i dette emne

Hvordan ser jeres børns søvnrytme ud i løbet af en dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ingen :balloon

Ej, lige den sidste uge måske tror jeg har det været sådan at han er stået op mellem 7-8 været vågen 1-1½ time og så sovet 1 times formiddagslur, været vågen igen 1½-2 timer og derefter 2-3 timers eftermiddagslur. Fra kl 17 ca er det bare små lure i arm, vi er heldige hvis vi kan få ham til at tage en ordentlig lur, det er bedst i armene..

Nattetid er jeg begyndt at "tvinge" ham i seng 21.30-22 - han er helt vildt tryghedsnarkoman om aftenen, og har fundet ud af at jeg kan liggeamme ham i søvn, før gik vi rundt med ham grædende fra 21-23/24 stykker før han overgav sig til søvnen. det fungerer rigtig fint at gå i seng sammen hvr han falder i søvn ved brystet og så trækker jeg mig lidt væk fra ham, men stadig så han kan mærke at jeg er der. han bliver så ammet igen ved 01/02 tiden hvor jeg prøver at lægge ham i sin seng bagefter, og nogle dage lykkedes det, ellers er det tilbage og putte med mor. så sover han videre til 05/06 ca og får mad igen, og så sover han igen til 07/08 stykker..

alle de tidspunker er jo meget cirka, da der absolut ikke rigtig er nogen rytme endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ingen søvnrytme endnu men det begynder så småt. Hun falder i søvn om morgenen omkring kl. 7.00-7.15 og vågner omkring kl. 9.00 så er hun lige vågen i en times tid til 1½ og sover så igen en 1½ times tid.

Så er hun vågen et par timer og tager en lur på ca. 3 timer. Og så er det lidt løst resten af eftermiddagen og aftenen. Hun falder i søvn om aftenen ca. kl. 21.00 og sover til kl. ca. 01.00 og så vågner hun igen ved en 04.00 tiden og skal have mad. Efter maden falder hun i søvn og vågner ved en 06.00-06.30 tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nicklas står op ca kl. 6, så bliver han puttet i barnevogn mens vi aflevere storesøster, så sover han gerne til kl. 11. er så vågen 2 timer, og så det lidt forskelligt hvordan han sover om eftermidagen. nogle dage sover han lige en time og så en sen eftermiddags lur også, mens andre gange sover han så fra kl. 13-16 og så er vågen med små lure i armen indtil en 21-22 om aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER