GrønFrø

Gynækologisk undersøgelse

19 indlæg i dette emne

Har I fået foretaget gynækologisk undersøgelse ved første lægebesøg?

Jeg har en tid i næste uge, og jeg ville egenlig gerne have kæresten ned, men hvis lægen skal lave den helt store undersøgelse, så tror jeg, jeg lader kæresten blive hjemme :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kommer lige på besøg fra december :) Jeg fik ikke foretaget gynækologisk undersøgelse da jeg var til første lægebesøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer lige på besøg fra december :) Jeg fik ikke foretaget gynækologisk undersøgelse da jeg var til første lægebesøg :)

Super! Jeg har været til selvbetalt tidlig scanning og har rimelig styr på min cyklus, så jeg kan egentlig heller ikke rigtig se, hvad de skal lave undersøgelsen for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra januar gruppen jeg fik lavet gynækologisk undersøgelse og har også fået det lavet i mine tidligere 3 graviditeter så jeg tror det komme an på den enkelte læge om de gør det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra januar gruppen jeg fik lavet gynækologisk undersøgelse og har også fået det lavet i mine tidligere 3 graviditeter så jeg tror det komme an på den enkelte læge om de gør det ;-)

Hmm... ja, der er åbenbart forskel fra læge til læge. Jeg tror, jeg skriver til lægen og spørger. Der er næsten ingen grund til at tage kæresten med, hvis han alligevel skal vente udenfor døren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge har gjort det ved alle mine graviditeter.

I øvrigt så er jeg ret sikker på at din kæreste vil kede sig enormt til det læge besøg. Der sker ikke en dyt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge har gjort det ved alle mine graviditeter.

I øvrigt så er jeg ret sikker på at din kæreste vil kede sig enormt til det læge besøg. Der sker ikke en dyt :D

Hvis der ikke sker en dyt, så lader jeg kæresten blive hjemme :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blander mig lige fra september :) jeg fik lavet en GU ved første lægebesøg, hvorfor aner jeg ikke.. jeg havde min mand med, og vi havde aftalt at hvis jeg skulle have en GU, så gik han lige udenfor døren imens, og det gjorde han.. intet problem for mig, ham eller lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev en mail til lægen og spurgte, og jeg har lige fået svar.

Hun mente ikke, det er nødvendigt at lave en GU, når jeg har fået bekræftet graviditeten ved en tidlig (selvbetalt) scanning.

Det er super, nu kan kæresten selv få lov at bestemme, om han vil med. Og jeg er også ret glad, for jeg hader simpelthen GU! Men mon ikke, de fleste har det sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen grund til at du ikke vil have manden med til gyn ( undskyld jeg spørger )

I min første graviditet stod min mand også troligt udenfor hvis je skulle have gynækologisk undersøgelse men et par ugerfor fødslen skulle jeg have en gyn på Skejby og lægen spurgte små grinende om manden også skulle stå udenfor døren når jeg skulle føde :)

Og ja siden har manden altså været der hvis jeg skal have gyn men han ved også at hans plads er i hovedenden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen grund til at du ikke vil have manden med til gyn ( undskyld jeg spørger )

I min første graviditet stod min mand også troligt udenfor hvis je skulle have gynækologisk undersøgelse men et par ugerfor fødslen skulle jeg have en gyn på Skejby og lægen spurgte små grinende om manden også skulle stå udenfor døren når jeg skulle føde :)

Og ja siden har manden altså været der hvis jeg skal have gyn men han ved også at hans plads er i hovedenden ;)

Ja, det kan der være noget om. :whistling Nu er det første gang, jeg er gravid, men jeg kunne sagtens forestille mig, at man får et helt andet forhold til det, når man har været forløbet igennem. Og jeg vil da også nok tro, at jeg bliver minder sippet undervejs. Men lige nu er bare tanken om en GU slem nok, og det bliver kun værre, hvis jeg forestiller mig at kæresten også skal være tilstede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan der være noget om. :whistling Nu er det første gang, jeg er gravid, men jeg kunne sagtens forestille mig, at man får et helt andet forhold til det, når man har været forløbet igennem. Og jeg vil da også nok tro, at jeg bliver minder sippet undervejs. Men lige nu er bare tanken om en GU slem nok, og det bliver kun værre, hvis jeg forestiller mig at kæresten også skal være tilstede.

Jeg kan SAGTENS følge dig dette er min 3 graviditet og da jeg for nogle uger siden skulle have lavet en indvendig scanning måtte jeg også virkelig tage mig sammen for at ikke bede manden fise udenfor døren

Men ha det bliver nemmere med tiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen grund til at du ikke vil have manden med til gyn ( undskyld jeg spørger )

I min første graviditet stod min mand også troligt udenfor hvis je skulle have gynækologisk undersøgelse men et par ugerfor fødslen skulle jeg have en gyn på Skejby og lægen spurgte små grinende om manden også skulle stå udenfor døren når jeg skulle føde :)

Og ja siden har manden altså været der hvis jeg skal have gyn men han ved også at hans plads er i hovedenden ;)

Præcis :) tror slet ikke min mand tør vove sig ned i den anden ende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik GU i mine to tidligere graviditeter. Men der var jeg også til lægen tidligt (6+ et eller andet)

Denne gang ender jeg med at være 10+0 og regner bestemt ikkke med (læs håber) at jeg skal have lavet en GU.

Udover det tænker jeg ikke at kæresten skal med til dette besøg. Hvad jeg husker er det kun vandrejournalen der skal udfyldes og det får han vist ikke så meget ud af at være med til.

Eller sker der noget spændende som kæresten har godt af at være med til (hans første barn, så han vil gerne være med til så meget som muligt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev en mail til lægen og spurgte, og jeg har lige fået svar.

Hun mente ikke, det er nødvendigt at lave en GU, når jeg har fået bekræftet graviditeten ved en tidlig (selvbetalt) scanning.

Det er super, nu kan kæresten selv få lov at bestemme, om han vil med. Og jeg er også ret glad, for jeg hader simpelthen GU! Men mon ikke, de fleste har det sådan.

Lige præcis det skulle jeg lige til at skrive. Når du er blevet scannet er der ingen grund til GU. Lægen laver det for at mærke at livmoderen er forstørret i forhold til hvor langt du er henne, men hvis du er scannet er der jo ingen grund til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til 1. lægebesøg og jeg fik ikke lavet en GU, netop fordi jeg havde været til tidlig scanning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået lavet GU

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker lidt at det med GU er noget man vænne sig til at få når man er gravid, jeg fik en del under graviditeten både af læge og jordmoder og under fødslen bliver du jo tjekket også en del gange, og lige efter fødslen og til 8 ugers undersøgelsen, det var i hvert fald min erfaring.

Har i dag været til første tjek og der fik jeg også en GU.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker lidt at det med GU er noget man vænne sig til at få når man er gravid, jeg fik en del under graviditeten både af læge og jordmoder og under fødslen bliver du jo tjekket også en del gange, og lige efter fødslen og til 8 ugers undersøgelsen, det var i hvert fald min erfaring.

Har i dag været til første tjek og der fik jeg også en GU.

Jeg fik aldrig vænnet mig til det.

Tror det er fordi jeg har en bagud vendt livmoder så det er lidt mere tricky at lave en gu og de fumler mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER