tessfish

Ammestop?!

8 indlæg i dette emne

Åhh har virkelig brug for noget hjælp piger. Jeg har haft så mange problemer mht amning. Det stsrtede med revnede brystvorter, jeg sad og ammede med tårerne trillende ned af kinderne. Så fik jeg svamp på brystvorterne, det gjorde så nas! Svie og stikken i brysterne. Så fik jeg brystbetændelse med antibiotikabehandling. I denne periode gik amningen ok. Midt i antibiotikabehandlingen gjorde det mere og mere ondt at amme og det sveg mere og mere, også mellem amningerne:( Så var jeg hos lægen som kunne konstatere at svampen var gået ind i brysterne, så jeg begyndte på en svampekur og begyndte at malke ud med en lejet pumpe. For et par dage siden lagde jeg prinsessen til og begyndte at amme da det ikke gjorde sveg mere og revnerne var lægt. Her halvandet døgn senere sidder jeg nu med en kæmpe revne på den brystvorte på det bryst hvor der er meget mælk i....(på det andet bryst er der meget mindre) Jeg kan ikke holde ud at have tøj på, holde min elskede datter og kæreste ind til mig og jeg er nu begyndt at malke ud igen:( Hvad skal jeg gøre? Er der nogen med gode råd mod de forbandede revner eller skal jeg overgive mig til mme? Hun bliver i forvejen ikke mæt af min mælk alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger E-vitamin salven og den er super god.. Den har hjulpet mig ved begge børn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sørger du for at klemme lidt mælk ud efter amningen og smøre brystvorterne ind i det for efterfølgende at lade dem lufttørre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suttebrik - bare mens du heler. Virker for mig på mit ene bryst lige nu efter det var totalt revnet og tårerne også trillede, Puha det var hårdt. Ellers snak med din sp om ammestop hvis det ik bliver bedre - husk det er en god mor der kan sige fra og gøre det der er rigtigt for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lufttørring

Lansinoh creme fra apoteket mod sprækker

Uldne ammeindlæg med silke på indersiden (de hænger ikke så let fast)

Det har i hvert fald hjulpet mig ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avs, det lyder ikke rart. Jeg har ikke erfaring med revner eller svamp i forbindelse med amning, men jeg kan i hvertfald tale godt for at stoppe og gå over til mme. Det har jeg gjort, og da beslutningen var taget, kunne jeg mærke en byrde forlade mine skuldre. Jeg var ikke et sekund i tvivl om at det er den rigtige beslutning vi har taget, og for hver dag der går, bliver jeg mindet om dette via min glade dreng. Jeg producerede ikke nok mælk og har samtidigt en dreng med kort tungebånd, så han kan ikke rigtig sutte på mit bryst. Dette betød at amning på sygehuset blev til med ammebrikker, lactaid ( sondeslanger og mme direkte i ammebrikken) så lillemanden ikke nåede at blive alt for frustreret over ikke at få noget at spise. Dette betød at amning hurtigt kunne tage 1 time eller derover, og da jeg ikke producerede mælk nok selv, skulle vi alligevel have gang i mme. Da vi tog beslutningen om udelukkende at benytte mme, har vi kun mødt positiv respons, også fra barselsgangen og sundhedsplejersken. Jeg vil hellere have en mæt, glad dreng, og jeg er sikker på han også hellere vil have en glad mor fremfor en frustreret mor.

Jeg ved ikke om det hjælper dig, men at droppe amning helt, og overgivet mig til mme har ihvertfald hjulpet mig i stor stil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på ammeteknikken ? Svøber hun rigtig om brystet?

Det kan hvertfald være den store synder.

Udover det så kender jeg rigtig godt det du sidder i. Og det er altså mega hårdt. Den første ammede jeg kun i tre uger og så gav jeg op, det var også med tåre hver gang og ikke rart for nogen <_<

Brugte også masser af tid på at malke ud den efterfølgende tid, for kunne jeg ikke amme, skulle han da hvertfald have gavn af modermælken. Det var simpelthen den største stressfaktor jeg kunne udsætte mig selv for.

Da jeg så endelig valgte at gå over til mme var jeg bare den lykkeligste mor i hele verden. Det var en befrielse at komme væk fra den maskine og så bare være der for mit barn i stedet.

Anden gang startede det også helt af H..... til <_<

Næsten samme forløb, men jeg havde alligevel et andet overskud og vidste hele tiden at det mme var lige om hjørnet og at jeg ikke var en dårlig mor hvis jeg valgte amningen fra. Den tanke gjorde at jeg holdt ud og efter nogle uger ammede jeg hundrede procent uden smerter (bortset lige fra når mælken løb til).

Jeg ved ikke om du kan bruge min historie til noget. Men jeg kan huske at det jeg kæmpede allermest med var at jeg troede at moderkærligheden sad i brysterne. Men man er en lige så god mor om man ammer eller flasker sit barn.

Og der er altså fordele ved flasken, som ikke er ved amningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det tessfish?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER