TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Hvad gør i andre for at trække babys spisetider om natten? Liam har fået en vane for at sove max 2,5 time og mor her ønsker sig tilbage til hvor han sov 3.5-4 timer i én af omgangene om natten!

Jeg fik ham trukket til 3 timer og 15 min nu her, men det har så været med 45 min hvor han skulle have sutten hver 10 min og en masse brokkende lyde fra Liam! Han blev på intet tidspunkt ked af det.. Gode råd er meget velkomne ;)

Ikke noget... For mig er det meget nemmere bare at tage ham over i sengen og lægge ham til, end det er at prøve at udsætte det. Intervallerne har generelt svinget her - typisk tager han et godt stræk inden den første natamning, hvorefter det kan svinge, om han sover til morgen, eller vågner med kortere mellemrum til mere mad/nus/hygge:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha sikke en nat det er skude hårdt altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savner min lille mand... Jeg tog afsted imorges kl 8, og var hjemme ca kl 16. Skrev til manden at jeg var hjemme, og han skrev tilbage at han blev og spiste hos sine forældre, men ville køre ca kl 19.

Super fint at de hygger sig, men jeg saaaaaavner altså min baby... Og jeg får ham ikke rigtig at se før i nat / imorgen tidlig... :boo Det er første gang jeg er væk fra ham mere end et par timer! Sikkert rigtig godt for far og søn-relationen, men ikke godt for mit mor-hjerte :lol

Sov for hulen, SOV!!!;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader de dumme tænder. Pixie har ikke sovet siden kl 14.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er sq mærkeligt!! Liam har lige taget en lur på 3,5 time (kl. 20.00-23.30), så fik han noget at spise og en ren ble og har nu sovet 4 timer fra 24.00-04.00 :blink Blev sq da helt bekymret flere gange om han overhovedet trak vejret!! Når han de sidste mange nætter max har taget 2,5 timer ad gangen.. Nå men nu er han da heldigvis ved at vågne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det alt for godt Betty87.

D har haft Noah i nat, og han fik mad 20.30 og så først igen kl 6! Det er altså helt vildt, normalt spiser han hver 3-5 time om natten. Bliver helt bekymret for om han fejler noget jo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og bare for at afslutte natten sov han da lige fra 04.30-07.40 = 3 timer og 10 min

Det er 10 timer og 40 min i nat - det må gerne blive en vane :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det alt for godt Betty87.

D har haft Noah i nat, og han fik mad 20.30 og så først igen kl 6! Det er altså helt vildt, normalt spiser han hver 3-5 time om natten. Bliver helt bekymret for om han fejler noget jo ;)

Ja jeg har godt været vågen mange gange bare lige for at tjekke om han trak vejret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arghh! Jeg overlever ikke. ENDNU en skod nat - og virkelig skod altså. Ville ikke falde i søvn selv, sov uroligt og vågnede hele tiden - vågen og skrigende fra 22-01, ville ikke sove mere fra klokken 4 - gav heldigvis op efter kamp. Og hvis da bare det var en enkelt nat. Men nææææ nej. Jeg er SÅ træt, har SÅ ondt i hovedet OG skal være alene hjemme med William til onsdag aften.

 

Tigerspringshjælp søges. Han er 32 uger og 6 dage - er han måske i tigerspring? Er det 37 ugers tigeren, eller er det for tidligt? Hvornår kan jeg håbe på at det bliver bedre? Hvad kan jeg gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til Stephi-pigen:

Jeg har desværre ikke nogen gode råd, men får lige lyst til at skrive til dig, at du ikke er alene. Jeg har en datter på 9 mdr og de sidste 5-6 uger har været så hårde søvn mæssigt. Min datter vågner SÅ mange gange om natten, og der har været mange gange hvor vi er stået op kl.4 om morgen. Vi er egentlig gået i gang med PB2, og denne weekend er første gang siden jeg har fået min datter hvor jeg tænker kan jeg holde til og klare at få en mere. Så jah, det er bare megå hårdt. Det med at være alene med barnet gør det også bare hårdere. Min kæreste har lige været en uge på forretningsrejse, hjemme en uge m jetlag så ikke meget hjælp derfra, og han rejser igen i morgen og kommer hjem sent fredag aften:(

Det eneste der "hjælper" mig lidt er, at tænke, at det er en fase, og at det går over. Så desværre, ingen gode råd herfra, men stor medfølelse og så håber jeg at din dreng hurtigt kommer igennem denne fase.

Mange gode tanker herfra

P.s. Jeg har bestilt besøg af Ole Lukøje til din søn og min datter,- lad mig vide om han kommer forbi;)

(Er fra mobilen, derfor j ikke kan qoute eller sætte smileys ind).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det tid til mit første indlæg i baby-smalltalk :biglove

Har indtil nu ammet 3 timer i streg... Jesus jeg er træt! Og der er altså mælk i skidtet..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det tid til mit første indlæg i baby-smalltalk :biglove

Har indtil nu ammet 3 timer i streg... Jesus jeg er træt! Og der er altså mælk i skidtet..!

Velkommen ombord!:-D

... Og bare rolig... Det med døgnamningen holder op igen;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være tigerspringet... Det starter ved ca 33,5 uge, så hvis William er lidt forud for sin tid er det jo ikke helt skævt. Her har vi været i gang i et par uger nu... Aron er mellem 7-10 dage forud for sin tid hver gang - også udregnet ud fra termin. Jeg vil sige at det er gået MEGET op og ned denne tiger, men kæft den har været strenge. Lige i dag er han indtil nu en stjerne og er glad og leger og har haft en god nat, men bare natten til igår var LORT med lort på, og han har stort set grædt de sidste 2 uger ca 75 % af tiden. 

 

Den skulle vare ca 4 uger, med den værste periode efter ca 3 uger. Men børn er jo forskellige, og det kan jo vidst godt gå op og ned under en tiger, så selvom den er strid, kan der være nogle gode dage.

 

Så hæng i :kram :kram :kram

 

 

Til Stephi-pigen:

Jeg har desværre ikke nogen gode råd, men får lige lyst til at skrive til dig, at du ikke er alene. Jeg har en datter på 9 mdr og de sidste 5-6 uger har været så hårde søvn mæssigt. Min datter vågner SÅ mange gange om natten, og der har været mange gange hvor vi er stået op kl.4 om morgen. Vi er egentlig gået i gang med PB2, og denne weekend er første gang siden jeg har fået min datter hvor jeg tænker kan jeg holde til og klare at få en mere. Så jah, det er bare megå hårdt. Det med at være alene med barnet gør det også bare hårdere. Min kæreste har lige været en uge på forretningsrejse, hjemme en uge m jetlag så ikke meget hjælp derfra, og han rejser igen i morgen og kommer hjem sent fredag aften:(

Det eneste der "hjælper" mig lidt er, at tænke, at det er en fase, og at det går over. Så desværre, ingen gode råd herfra, men stor medfølelse og så håber jeg at din dreng hurtigt kommer igennem denne fase.

Mange gode tanker herfra

P.s. Jeg har bestilt besøg af Ole Lukøje til din søn og min datter,- lad mig vide om han kommer forbi;)

(Er fra mobilen, derfor j ikke kan qoute eller sætte smileys ind).

 

Tak i 2 :)

 

Og ja jeg messer også "det er en fase, det er en fase". Jeg var vist blevet lidt for magelig i lyset af meget nem baby der selv faldt i søvn, ikke vågnede andet end 2-3 gange pr. nat, sov gode lange lure om dagen osv. Tak for virkeligheds opkaldet, ha ha. I nat gik minimalt bedre faktisk, altså jeg ammede 2 gange kun og gav sut 7371 gange eller deromkring, men der var intet skrigshow kun noget små gråd der kunne stoppes med sut og nus - og det er da en forbedring.

 

Jeg tror helt sikkert også at det hjalp at han faktisk sov 30 minutter eftermiddagslur i går (for første gang den uge) - og ja jeg brugte 60 minutter på at få ham til at sove, men jeg er sikker på at de var givet godt ud. Så jeg vil helt sikkert også vinde den kamp i dag.

 

På den gode side, så skal jeg da lige love for at der er blevet skruet op for udviklingen - på den fede måde. William snakker nu (altså uforståeligt russisk selvfølgelig) frem for bare at skrige eller hviske som har tidligere har praktiseret meget. Og så står han på hænder og fødder (ikke knæ, underligt nok).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:boo :boo

Kæft jeg kunne tude og har virkelig lyst til det! Skulle mødes med Fru Nielsen og Vinnus og har bare set SÅ meget frem til det. Så er mandens bil - en lorte lånebil - gået i stykker så den ikke kan starte, og han er jo ligesom nødt til at komme på arbejde, og så er jeg fanget herhjemme :boo :boo :boo

Rådne bil :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Råber røv med røv på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Råber røv med røv på :(

???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg er bare total DÅRLIG mor! Har total lyst til at tude altså.

 

Mig og William sidder og spiser frokost sammen, han får noget grøntsagsmos, gnaver i lidt kød og et stort stykke peberfrugt. Jeg selv for æggemad. William gider bare SLET ikke det der grøntsagsmos og rækker ud efter min mad. På trods af at jeg har besluttet at vente med at give ham æg - på trods af at jeg VED at det kan være han ikke kan tåle det - så giver jeg ham et stykke af mit æg. :boo Og nu har han brændende eksem over det hele og er hel rød :boo

 

(Og da jeg ringede til lægen bare lige for at høre, så får jeg svaret "Tror du ikke bare han har svedt da han sov?" - så udover at føle mig som dårlig mor, så er jeg nu også en pylret dum mor i følge mit lægehus :boo )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

???

Vi bøvler herhjemme med amningen/luft i maven!! Nærmere Info kan du se J min tråd - def har jeg lavet et langt indlæg om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg er bare total DÅRLIG mor! Har total lyst til at tude altså.

 

Mig og William sidder og spiser frokost sammen, han får noget grøntsagsmos, gnaver i lidt kød og et stort stykke peberfrugt. Jeg selv for æggemad. William gider bare SLET ikke det der grøntsagsmos og rækker ud efter min mad. På trods af at jeg har besluttet at vente med at give ham æg - på trods af at jeg VED at det kan være han ikke kan tåle det - så giver jeg ham et stykke af mit æg. :boo Og nu har han brændende eksem over det hele og er hel rød :boo

 

(Og da jeg ringede til lægen bare lige for at høre, så får jeg svaret "Tror du ikke bare han har svedt da han sov?" - så udover at føle mig som dårlig mor, så er jeg nu også en pylret dum mor i følge mit lægehus :boo )

 

Du er IKKE en dårlig mor!!! :kiss I så fald er jeg det også!! Jeg har givet Theo rejer, hvilket jeg godt viste kun være risikabelt. Og han vågnede så en morgen vildt ked og med hævede øjenlåg fyldt på små røde pletter. :( Det var heldigvis væk inden jeg ringede til lægen, som i øvrigt heller ikke lagde noget særligt i det.

 

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har i laaang tid ikke været skide optimalt med dagssøvnen. Han sover fint om formiddagen - 1,5 time ca. Men alt der efter er bare hat og briller. Ofte bare en halv times lur og eftermiddagen, hvilket har gjort at han har måtte have endnu en halv time aller sidst på eftermiddagen.

 

I dag var han så vågen 3 timer og 45 minitter efter formiddagsluren, og det var helt uden problemer. Og så sov han fandme 1,5 time :o

 

 

Så nu prøver jeg altså om det bare en en længere vågen periode, der skal til. :) Har ellers holdt det på ca. 2,5 timer der midt på dagen.

 

Men nu må vi se. Måske i dag bare var et tilfælde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det tid til mit første indlæg i baby-smalltalk :biglove

Har indtil nu ammet 3 timer i streg... Jesus jeg er træt! Og der er altså mælk i skidtet..!

Velkommen til og fantastisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er IKKE en dårlig mor!!! :kiss I så fald er jeg det også!! Jeg har givet Theo rejer, hvilket jeg godt viste kun være risikabelt. Og han vågnede så en morgen vildt ked og med hævede øjenlåg fyldt på små røde pletter. :( Det var heldigvis væk inden jeg ringede til lægen, som i øvrigt heller ikke lagde noget særligt i det.

 

:kram2

 

Tak søde du :)

 

Åh rejer tør jeg slet ikke, haha. (Kan ikke selv tåle det, så han ender nok med at få det ude)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et hurtigt spørgsmål. Hvor stor portion grød serverer i om morgenen? Jeg laver ½ del boghvedegryn og 1 dl vand + 30-40 gram modermælk - og han spiser nok ca. 3/4 af portionen, og har så ikke lyst til mere - men han vil gerne ammes lige bagefter og det virker til at han tager godt fra. Jeg har absolut intet imod at amme, men burde han ikke blive mæt nok i maden efterhånden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her spiser han havregrød af 1/2 dl havre og 1 1/3 dl vand. Evt. lidt mindre grød og så frugtmos blandet i. Af dette spiser han et sted mellem halvdelen og det hele og drikker ca 1/2 dl vand. Bagefter er han mæt, men en time senere får han flaske hvor han drikker mellem 100-200 ml. 

 

Så tror det er meget normalt.

 

Jeg kan fx se på Aron lige nu at han bliver stangtræt når han spiser frokost hvor han øver pincet-greb for fulde gardiner, og der siger han indimellem fra fordi han simpelthen er for træt til at overskue at spise mere. Han er jo sær ift mad, men de dage hvor han ikke spiser ret meget fordi han er for træt, kan han kort efter godt tage en flaske på 250 ml. Så tror nogle gange de siger fra fordi de er "brugte" med alle de nye indtryk de får af mad :)

 

Okay så er det vist meget det samme. Jeg tror nemlig også William kører træt i oplevelsen hvorfor jeg også forsøger med samme morgenmad i en periode nu, så han ikke skal tænke så meget over det. Jeg blev bare lidt forvirret over noget jeg læste i går på nettet, hvor det virkede til at de absolut helst skulle spise så meget som muligt og ammes/flaskes så lidt som muligt. Og jeg troede nemlig stadig at maden var på indkøring og ikke skulle erstatte amning endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lader ham spise så meget han kan overskue, og vurderer så ud fra det og min erfaring, hvornår jeg tilbyder flaske igen. Men morgenmaden er klart det måltid som svinger mest, men også det hvor han altid får en flaske ca en time senere.

 

Som jeg forstår det på ex. Helen skal de stadig på dette tidspunkt have 4-6 flasker / amninger i døgnet som skal udgøre ca 800 ml. Vi er nok på 3-4 flasker i døgnet indimellem 5, som så udgøre mellem 800-1100 ml.

 

Hmm... jeg ammer kl. 8, 12, 15, 19 og i løbet af natten 1-2 gange (som regel). Så det lyder da meget fint. Mængden ved jeg jo ikke rigtigt - men jeg tror at det er temmelig meget. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER