TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Øv øv øv - Anders har lige fortalt at hans gode kollegas kone er gået i fødsel 23+0 :boo de er nu indlagt i Skejby - NEJ hvor jeg håber den lille mus bliver derinde! IKKE en god nyhed OVERHOVEDET!!! Så alle jer der tror på hjælp fra oven, vil i ikke ligge et godt ord ind??? Det er rigtig gode og troende mennesker så de bør om nogen fortjene hjælp fra ham der oppe!

Ingen fortjener sådan noget. Håber de kan stoppe det så den lille kan vokse lidt mere inden sin fødselsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for bønner og gode historier, sidste nyt er at det er stabiliseret og at de nu venter! Nej hvor jeg håber der går lang tid endnu inden den lille kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at søvn avler søvn og der i bund og grund altid er en god grund til, at de små sover :)

Avler manglende søvn også behov for mindre søvn? Jeg har en dreng som sover absolut minimalt.. og jeg synes det er blevet værre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avler manglende søvn også behov for mindre søvn? Jeg har en dreng som sover absolut minimalt.. og jeg synes det er blevet værre...

Altså har Ida en dag hvor hun ikke rigtigt har sovet om dagen, så sover hun heller ikke om natten.. Så vil mene at det også hænger sammen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avler manglende søvn også behov for mindre søvn? Jeg har en dreng som sover absolut minimalt.. og jeg synes det er blevet værre...

Ja, altså, dårlig dagssøvn ka ik nødvendigvis repareres med nattesøvnen. Men dårlig nattesøvn ka som udgangspunkt indhentes med god dagssøvn :)

Der er også nogle babyer der er kronisk overtrætte og derfor aldrig ka finde ro. Så på den måde ka ingen søvn godt avle ingen søvn, men det er ikke ensbetydende med, at BEHOVET for søvn er mindre ;) Det kommer an på mange ting!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig at give Marius et kram. Han har stadig ondt/sviger når han tisser, men det skulle vist ikke være så slemt som igår. Men han har også 10 pipetter med salve tilbage endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo ligner seriøst en, der har leget med et rivejern :( Hans ansigt er fuld af kradsemærker. I går fik han endda kradset sig så voldsomt under øjet, at blodet løb ned af ham :o :(

Det virker dog heldigvis ikke til at være fordi eksemet klør, men bare fordi han har været lidt uheldig. Jeg hader skarpe babynegle!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith kan bare ikke finde ro og sove ordentligt :(

Ved ikke om det er flytning, tænder, ondt i maven eller hvad dælen, men det dræner mig simpelthen for energi :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig at give Marius et kram. Han har stadig ondt/sviger når han tisser, men det skulle vist ikke være så slemt som igår. Men han har også 10 pipetter med salve tilbage endnu...

Har han fået blærebetændelse det lille pus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig overgav Ida sig til søvnen. Vi er idsg startet på projekt fald i søvn uden babs. Det tog "kun" 4 timer. Håber det bliver bedre imorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har han fået blærebetændelse det lille pus?

Nej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig overgav Ida sig til søvnen. Vi er idsg startet på projekt fald i søvn uden babs. Det tog "kun" 4 timer. Håber det bliver bedre imorgen.

Hvorfor allerede? Er det ik noget med, at babyer har brug for enten mm eller mme indtil 1 år? Hvor jeg hvert fald synes, at amning inden nat er den mest oplagte at fortsætte med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Temmelig urolig nat, William har egentligt "kun" vågnet 4-5 gange, men tror han har vækket mig med mareridts skrig mindst 4-5 gange oveni.

Den stakkels dreng for altid onde drømme når der er sket for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig overgav Ida sig til søvnen. Vi er idsg startet på projekt fald i søvn uden babs. Det tog "kun" 4 timer. Håber det bliver bedre imorgen.

Silas får stadig sin gonat flaske, Det får han lov til til han er rundet et år, det er en lille hyggestund for os, og han har brug for mælken, indtil 1 år. Så jeg tænker at måske er det ikke så mega nødvendigt at tage den kamp endnu for dig :) med mindre der er er god grund til det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor allerede? Er det ik noget med, at babyer har brug for enten mm eller mme indtil 1 år? Hvor jeg hvert fald synes, at amning inden nat er den mest oplagte at fortsætte med..

Hun bliver også ammet inden sengetid. Men vi havde for den dårlige vane at hun skulle falde i søvn ved mig med babsen i munden. Det er det vi prøver at vænne hende af med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas får stadig sin gonat flaske, Det får han lov til til han er rundet et år, det er en lille hyggestund for os, og han har brug for mælken, indtil 1 år. Så jeg tænker at måske er det ikke så mega nødvendigt at tage den kamp endnu for dig :) med mindre der er er god grund til det ;)

Det er bare kampen om at hun ikke skal falde i søvn i mine arme, mens hun bliver godnat-ammet ved er ved at tage op. Så amningen inden sengetid vil jeg også fortsætte med, bare uden hun falder i søvn i mine arme og med babs i munden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun bliver også ammet inden sengetid. Men vi havde for den dårlige vane at hun skulle falde i søvn ved mig med babsen i munden. Det er det vi prøver at vænne hende af med.

Så giver det bedre mening for mig :) Så ska I bare klø på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så giver det bedre mening for mig :) Så ska I bare klø på ;)

Kan godt se at efter lidt søvn, så var min formulering i nat ikke den bedste :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt se at efter lidt søvn, så var min formulering i nat ikke den bedste :P

haha, nej!

Hvad gjorde I, for at få hende til at sove? 4 timer lyder godt nok af meget :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha, nej!

Hvad gjorde I, for at få hende til at sove? 4 timer lyder godt nok af meget :huh

Jamen først så sad jeg ved siden af hende og nussede hende. Det var så ikke godt nok ifølge Ida. Da jeg havde gjort det lidt, så tog jeg hende over i vores seng for at se om det hjalp - det gjorde det ikke. Så gik jeg tilbage til at nusse hendes kind og ryg. Men det endte med at jeg lagde mig op i tremmesengen og så faldt hun i søvn og manden fik et billigt grin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen først så sad jeg ved siden af hende og nussede hende. Det var så ikke godt nok ifølge Ida. Da jeg havde gjort det lidt, så tog jeg hende over i vores seng for at se om det hjalp - det gjorde det ikke. Så gik jeg tilbage til at nusse hendes kind og ryg. Men det endte med at jeg lagde mig op i tremmesengen og så faldt hun i søvn og manden fik et billigt grin

Ha ha - det gjorde jeg også :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må simpelthen sige, at en baby neglesaks er absolut uundværlig!!! Hold nu op!

Vi havde i forvejen en 3-i-1 i baby-størrelse, og første gang jeg bruger den klipper jeg ham i fingeren og nægtede derefter at klippe hans negle i 3 mdr. Hans negle kan ikke nuldres af, og nu har jeg ENDELIG for et par uger siden fået købt en baby neglesaks med runde ender. NØJ jeg fortryder jeg ikke gjorde det inden han blev født som jeg egentlig havde planlagt, men manden mente var unødvendig...

Det er jo bare 10000000 gange nemmere, og jeg tror virkelig at det er så meget lettere at undgå at klippe fingeren af barnet!

Enig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha helt glemt at fortælle at Mie nu er begyndt at stå selv i fri luft :blink Anders har åbenbart set det flere gange og hun har før stået op af noget med maven på men hænderne fri. I går så jeg det så for første gang - blev helt forskrækket.

Jeg lå på guvet på ryggen med bøjede ben og Mie rejste sig halvt op af dem. så slap hun og rettede sig op og bukkede sig ned og tog fat i mine ben igen!

Jøsses mand det pigebarn bliver stor!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, altså, dårlig dagssøvn ka ik nødvendigvis repareres med nattesøvnen. Men dårlig nattesøvn ka som udgangspunkt indhentes med god dagssøvn :)

Der er også nogle babyer der er kronisk overtrætte og derfor aldrig ka finde ro. Så på den måde ka ingen søvn godt avle ingen søvn, men det er ikke ensbetydende med, at BEHOVET for søvn er mindre ;) Det kommer an på mange ting!

Hmmm han sover så dårligt om natten, og jeg kan rende ind til ham alt i mellem 5-20 gange pr. Nat. Om dagen sover han max 2-2,5 time i alt.

Og hans humør er ikke just det bedste.. Så jeg ville ønske han ville sove mere.. For vores alles ve og vel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg føler med dig! Sådan var de første ca 2,5 måneder her....

Tak... Det har stået på i 11,5 måned :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER