TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Marius har fået den fineste gorillabamse i dag :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Silke Elia vendte sig lige fra maven til ryggen :D

Dygtig pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lader også til at det hittede. Han faldt i søvn, og så lå han og grinede lidt i søvne (:blink :wub), og nu har jeg forsigtigt lagt ham ind i seng, hvor han sover videre :biglove

Det har også hittet her et par gange. Især hvis jeg har lagt hans dyne under ham så han ligger lidt varmere :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIE GRINEDE LIGE... :blink :wub :loveshower :glad :yay åh det er det kæreste jeg NOGENSINDE har hørt :7himmel - det var bare lige 2 kluk - men kæft jeg tuder nu :blush

Der er bare ikke noget bedre. Min mor hitter total hos Carl Emil og kan altid få ham til at grine ved at kilde ham :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov i nat ca fra 23-1, 1.30-3, 3.30-5 og igen fra 7-9... Hvor manden vækkede mig med Edith, der var sulten og sagde at han var i gang med at bage pandekager og lave æg og bacon... Yay! Føler mig næsten helt udhvilet :glad

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah TROEDE jeg i dag havde mælk nok, men Mie tømte allerede det ene bryst kl 11.30 så gav jeg hende noget mm fra fryseren - 120 ml, det blev slugt det hele og nu er hun igang på det andet bryst :blink - der er noget HELT galt!

Det lyder mærkeligt... <_< Er det blevet bedre her senere på dagen eller har du stadig ikke nok? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia vendte sig lige fra maven til ryggen :D

Dygtig pige :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SLAM! Som lyn fra en klar himmel kom der en grum tiger og satte sine klamme kløer i min stakkels lille dreng. Han har stort set ikke sovet idag og ligger nu og vil stadig ikke sove, men kan nogenlunde finde ro, så længe jeg ligger halvnøgen ved siden af, og han kan mærke mig. Men hvis han taber sutten går han i PANIK, og jeg har allerede 5-6 kradsemærker på brysterne :rolleyes

Gå væk dumme tiger, eller jeg laver pandekager af dig! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det uretfærdigt altså.... Hvis jeg kunne overtage "fodring" af din lille pige, kunne jeg aflaste dig, for jeg har sovet 8 timer i nat :rolleyes

Jeg håber sådan for dig at det snart vender!!! :kram2

Hvor er du sød Christina.... men jeg tror jeg efterhånden har vænnet mig til den manglende søvn - og så tanken (som du er så go til at huske mig på) det er en periode man skal igennem.... Men jeg håber også snart at det vender igen. Jeg ville elske at få de 5 timer i streg tilbage igen.... eller bare 4.... loveshower.gif

Det var et sødt tilbud at komme med - men du har haft nok at se til... så nyd det lige nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder mærkeligt... <_< Er det blevet bedre her senere på dagen eller har du stadig ikke nok? :kram2

Jeg ammede kl 14.30 hvor hun heldigvis faldt i søvn ved brystet, efter at have tømt det andet, så jeg forsøgte at amme efter baby-svømning kl 16.20 ca. Der var ikke nok, hun var frustreret allerede efter 2 min på begge bryster og igen kunne jeg intet klemme ud :( så tog hjem og lavede endnu en flaske til det sultne pigebarn, der var 110 ml, og hun gav slip da der var 3 dråber i suttehovedet og smilede sit tak-for-mad-smil :7himmel og nu sover hun

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg ved ikke helt det med at vække Mie om natten. Kunne du måske bare malke ud (ved godt, det stimulerer bedre at amme), men det er måske også lidt ærgerligt, hvis hun sover så godt om natten (men du må nok hellere lytte til sp end til mig :whistling) . Hvis hun er vågen alligevel, er det jo ligemeget, men ja, det er vigtigt ikke at give flasken om natten og bare amme.

Åh jeg har det præcis som dig - kan ikke li at vække, heldigvis har Mie før sovet sig igennem amninger, hun kan grøffe og grynte, vende og dreje sig i sengen af sult, så har før lagt hende til inden hun vågnede helt, og det er gået hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det hele er bare røv og nøgler kom til at vrisse ret groft af Anders der bare vil støtte og opmuntre - fik vist halvt råbt "det kan du sagtens sige, det er ikke dig der har brystvorter der føles som om de er revet på et rivejern, gnubbet i salt og bliver hevet og vreddet i hver anden time...! " øv hvor kan man blive flov over sig selv! Er vist ret meget under pres lige nu. Godt Anders bare tager det helt cool og giver et kram i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det hele er bare røv og nøgler kom til at vrisse ret groft af Anders der bare vil støtte og opmuntre - fik vist halvt råbt "det kan du sagtens sige, det er ikke dig der har brystvorter der føles som om de er revet på et rivejern, gnubbet i salt og bliver hevet og vreddet i hver anden time...! " øv hvor kan man blive flov over sig selv! Er vist ret meget under pres lige nu. Godt Anders bare tager det helt cool og giver et kram i stedet.

:kram :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var bestemt heller ikke altid rar over for min kæreste, når jeg ammede, og det gjorde ONDT på grund af svamp. Noget der er så dejligt som at blive mor og amme, skal altså bare ikke gøre så ondt. Det fylder alt for meget, og det er meget frustrerende. Der er ikke andet for virkelig at fortælle, hvor meget, det fylder.

Jeg kunne snakke normalt til min kæreste, men i det sekund mine børn hapsede brystet, blev jeg en rigtig sur møgkælling. Jeg tror bare stille og roligt han vænnede sig til det, og han løb i fast rutefart til apoteket for at hende Brentan, danskvand i Brugsen, Lansinoh og ... (Ja, ja, så fik han da også fred for mig så længe).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det hele er bare røv og nøgler kom til at vrisse ret groft af Anders der bare vil støtte og opmuntre - fik vist halvt råbt "det kan du sagtens sige, det er ikke dig der har brystvorter der føles som om de er revet på et rivejern, gnubbet i salt og bliver hevet og vreddet i hver anden time...! " øv hvor kan man blive flov over sig selv! Er vist ret meget under pres lige nu. Godt Anders bare tager det helt cool og giver et kram i stedet.

:oops den kender jeg også godt... :kram :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm nu har hakket i Valdemars øre rettet sig helt ud, så man ikke kan se det mere... Det er jo fint for ham at hans øre ser helt normalt ud, men jeg synes nu, at det hak havde sin charme... Suk :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ediths navlestump er lige faldet af :huh Synes det er lidt tidligt, hun er jo kun 4 dage, men hun er vel bare hurtig :wub

Er det egentligt normalt at hun skal spise fra begge bryster hver gang? Det tager så lang tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV, hvor er jeg træt af den dumme 19 ugers tiger! Synes den har boet længe nok hos stakkels Sophia nu :boo vil have min baby tilbage :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ediths navlestump er lige faldet af :huh Synes det er lidt tidligt, hun er jo kun 4 dage, men hun er vel bare hurtig :wub

Er det egentligt normalt at hun skal spise fra begge bryster hver gang? Det tager så lang tid..

Det er meget normalt. Silke Elias faldt først af efter 16 dage hvilket er unormalt lang tid, og vi måtte også hjælpe med at løsne den. Så vær bare glad for I slap for den allerede :)

Hmm jeg har altid kun ammer på er bryst ad gangen, så det ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV, hvor er jeg træt af den dumme 19 ugers tiger! Synes den har boet længe nok hos stakkels Sophia nu :boo vil have min baby tilbage :(

Krammer

Dumme tiger gå hjem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ediths navlestump er lige faldet af :huh Synes det er lidt tidligt, hun er jo kun 4 dage, men hun er vel bare hurtig :wub

Er det egentligt normalt at hun skal spise fra begge bryster hver gang? Det tager så lang tid..

Sophia var heller ikke meget mere end 4 dage da hendes røg af :) så skal i ikke bøvle med den :)

Hmm, jeg ammer altid kun på et bryst af gangen. Men så længe hun bliver mæt hver gang kan jeg ikke se det skulle være et problem :) bare du ved næste amning starter med det bryst hun sluttede ved sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krammer

Dumme tiger gå hjem!

Tak :kram2

Den er virkelig strid denne gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ediths navlestump er lige faldet af :huh Synes det er lidt tidligt, hun er jo kun 4 dage, men hun er vel bare hurtig :wubEr det egentligt normalt at hun skal spise fra begge bryster hver gang? Det tager så lang tid..

Jeg mener at have læst, at navlestumpen typisk falder af når de er mellem 3 og 10 dage, så hvis navlen ellers ser ok ud (den kan godt væske lidt, så skal I bare holde den ren og tørre den), så er jeg sikker på at alt er iorden. Mht. amning så ammede jeg også på begge bryster ved hvert måltid i starten for at få mælkeproduktionen op. Nogle gange gør jeg det også nu, hvis Valdemar har appetitspring. Men ellers tager vi et bryst ad gangen herhjemme, så mon ikke du også kommer til det :kram2

ØV, hvor er jeg træt af den dumme 19 ugers tiger! Synes den har boet længe nok hos stakkels Sophia nu :boo vil have min baby tilbage :(

Sådan en skodtiger! :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ediths navlestump er lige faldet af :huh Synes det er lidt tidligt, hun er jo kun 4 dage, men hun er vel bare hurtig :wub

Er det egentligt normalt at hun skal spise fra begge bryster hver gang? Det tager så lang tid..

Præcis det samme her, troede det var helt vildt unormalt og frygtede betændelse, men selvom det der væske der kom ud blev sort og der gik lang tid inden den helede så har hun den fineste navle nu :wub

Og det er helt normalt med amning fra begge bryster, gjorde jeg vist også den første uges tid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var bestemt heller ikke altid rar over for min kæreste, når jeg ammede, og det gjorde ONDT på grund af svamp. Noget der er så dejligt som at blive mor og amme, skal altså bare ikke gøre så ondt. Det fylder alt for meget, og det er meget frustrerende. Der er ikke andet for virkelig at fortælle, hvor meget, det fylder.

Jeg kunne snakke normalt til min kæreste, men i det sekund mine børn hapsede brystet, blev jeg en rigtig sur møgkælling. Jeg tror bare stille og roligt han vænnede sig til det, og han løb i fast rutefart til apoteket for at hende Brentan, danskvand i Brugsen, Lansinoh og ... (Ja, ja, så fik han da også fred for mig så længe).

Tak :kram2 det trøster mig virkelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER