GrønFrø

Hvornår kan maven ses?

20 indlæg i dette emne

Jeg ved godt, at baby er så lille endnu, at det er ikke den der gør, at maven buler ud :-) Men om aftenen er min mave så oppustet, at jeg faktisk ser gravid ud.

Vi ville gerne vente med at fortælle nyheden til familien til efter nf, men vi vil heller ikke vente så længe, at de selv når at opdage det - det skulle gerne være en overraskelse.

Hvad siger i? Hvor længe kan det holdes hemmeligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det kommer meget an på din figur, jeg er høj, og ja lidt benet, så bulen kom hurtigt, men kunne altså godt gemme den bag lidt stort tøj indtil jeg var 13 uger +. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ja altså første gang kunne vi sagtens vente til efter NF. Anden gang sagde jeg det i uge 8. Og denne gang har man længe kunne se det på mavsen :)

Vi har meldt ud i fredags og da havde de fleste regnet det ud. Der er bare heller ingen som tror på at jeg kun er i 10. Uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

problemet var nu heller ikke for mig at skjule maven, men havde en del andre symptomer som kvalme, fik mange bumser og mine øjne skinnede da jeg var meget træt. dette gjorde at de alle havde regnet det ud da vi kom til at skulle fortælle det. øv øv. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rimelig slank og plejer at gå i tætsiddende tøj - men det kan da godt være, jeg snart skal overveje at finde mine tunikaer frem :-)

Heldigvis så har jeg ikke så slemme symptomer, jeg har lidt kvalme nu og da, men ikke værre end at jeg sagtens kan gøre de ting, jeg plejer. Så går jeg meget tidligt i seng, men det er der jo ikke andre end kæresten, der lægger mærke til :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et kig fra juli terminen ;)

Jeg kunne "skjule" min mave i laaang tid... Omkring MD kunne jeg tage tøj på som fremhævede maven, men den kunne stadigvæk sagtens skjules hvis jeg ville..

Det kommer også an på hvordan maven "sætter sig" på dig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det også ret hurtigt, da jeg simpelthen kastede op hele tiden.. Men man kunne ikke se det ordentligt på mig, før jeg var hvert fald 22 uger henne og så var det, hvis jeg tog noget tøj på, der fremhævede maven rigtigt - ellers så jeg bare ud som om jeg havde taget lidt på eller var lidt oppustet.. Er 28 uger henne nu og kan stadig godt skjule det med en løs trøje..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kigger også forbi fra juliterminen. Der var (mindst) en, der havde kigget på min mave allerede da jeg var 8 uger henne og tænkt "Hun er gravid!" men hun havde så ikke villet sige noget - det synes hun selv at jeg skulle have lov til (dejlige pige!). I julen, da jeg var 10/11+ var vi begyndt at fortælle det, og der fik jeg en del kommentarer fra familien "om det godt kunne passe, at man allerede kunne se det" men det kan vist også godt have noget at gøre med at jeg spiste lidt ekstra både fordi det var jul og fordi jeg havde kvalme ;) Jeg tror, folk holdt op med at være i tvivl, da jeg var 14-15 uger henne. :) Jeg er relativt høj (175 cm) og ret almindeligt bygget, hvis jeg selv skal sige det. :)

Men jeg har også hørt om nogen, der kunne skjule det helt op i uge 20 (og endda i 30-ugerne, hvis hun havde en tyk vinterfrakke på!). :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vist også meget an på, hvordan du er bygget og om du har meget plads i dig.. Jeg er 173, men man kunne som sagt ikke se det længe! Er også helt normal bygget og normal vægt, så jeg har åbenbart bare god plads..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer i HØJ grad også an på din form. Er du i god form og har du gode mavemuskler kan der gå længere tid før det kan ses, da de først skal give sig.

Ved den første kunne jeg også skjule det længe, men som andre siger også fremhæve det hvis jeg ville.

Tror godt du kan vente til efter NF, men det kommer jo også an på om du går i stramt eller løstsiddende tøj.

Jeg glæder mig til at det er baby der kan ses og ikke kun oppustet mave. Kan godt mærke at det hele har givet sig de sidste par dage (av for ligamentsmerter) og det kan også ses lidt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer i HØJ grad også an på din form. Er du i god form og har du gode mavemuskler kan der gå længere tid før det kan ses, da de først skal give sig.

Ved den første kunne jeg også skjule det længe, men som andre siger også fremhæve det hvis jeg ville.

Tror godt du kan vente til efter NF, men det kommer jo også an på om du går i stramt eller løstsiddende tøj.

Jeg glæder mig til at det er baby der kan ses og ikke kun oppustet mave. Kan godt mærke at det hele har givet sig de sidste par dage (av for ligamentsmerter) og det kan også ses lidt :loveshower

Jeg kan ogå mærke, at der sker noget. Jeg synes bare at ligamentsmerterne minder så meget om mensturationssmerter, at jeg føler, at jeg kan begynde at bløde, hver øjeblik det skulle være. Det er lidt træls, for jeg bliver nervøs hver gang smerterne kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ogå mærke, at der sker noget. Jeg synes bare at ligamentsmerterne minder så meget om mensturationssmerter, at jeg føler, at jeg kan begynde at bløde, hver øjeblik det skulle være. Det er lidt træls, for jeg bliver nervøs hver gang smerterne kommer.

Ja, det kan jeg godt forstå. Mit sidder dog i sidderne og kommer som jag og niv. Min menssmerter plejer at være centreret lige i livmoderen.

Men har godt hørt fra mange at det minder dem om menssmerter.

Men synes også bare at de berømte "bekymringer" kom med det samme. Synes jeg bekymrer mig tit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har allerede problemer... Jeg er MEGET spændt på om vi måske venter 2, men vi ved det ikke endu... Min mave har pga. min PCO haft tendens til at se oppustet og til tider gravid ud, men det er totalt eskaleret de seneste par dage / uger...

Jeg er oppustet og min mave ER vokset... Vi ville gerne have skjult det lidt længere, men vi kan simpelthen ikke holde det hemmeligt... For kan hverken passe mine cowboybukser eller andre trøjer, som før har siddet rigtig pænt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har allerede problemer... Jeg er MEGET spændt på om vi måske venter 2, men vi ved det ikke endu... Min mave har pga. min PCO haft tendens til at se oppustet og til tider gravid ud, men det er totalt eskaleret de seneste par dage / uger...

Jeg er oppustet og min mave ER vokset... Vi ville gerne have skjult det lidt længere, men vi kan simpelthen ikke holde det hemmeligt... For kan hverken passe mine cowboybukser eller andre trøjer, som før har siddet rigtig pænt...

Uhhh... Hvor spændende! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det niver og murrer vældigt her, men aner ikke om det kan ses endnu :)

Er normalvægtig men har en del løs hud fra mit vægttab <_<

Bliver ret så oppustet hen på eftermiddagen og om aftenen.

Har endnu ikke noget jeg ikke kan passe, selvom bukserne strammer lidt om aftenen.

Sidste gang kunne man se det fra uge 8 men der var jeg også overvægtig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med maverne? Jeg kan snart ikke skjule min mere - og varmen gør det hvertfald ikke lettere, det er begrænset, hvor meget tøj, man kan holde ud at have på :-)

Vi er på ferie nu, så jeg har ikke set, om der er kommet et brev om nf scanning. Men jeg håber, jeg får en dato hurtigt, jeg ville gerne vente med at fortælle nyheden til efter scanningen, men det bliver svært, hvis der går ret lang tid :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave er begyndt at bule nu :loveshower

Er også spændt på om vi kan skjule det indtil efter nf om to uger. Men synes det er ok nemt stadig at skjule den endnu. Gerne med de løse sommerkjoler som er på mode nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fortsat ikke nogen mave - ud over den jeg altid har haft ;)

Jeg har altid døjet med en mave der fylder. Jeg er ikke monster overvægtig eller noget - mit bmi ligger på ca. 26. Men som sagt - min mave fylder. Siden jeg var helt ung teenager har jeg kunnet lave en mave som var jeg gravid - og der har jeg altså været superslank.

Jeg tror også umiddelbart der går noget tid, før jeg får rigtig gravid mave. Men jeg gider altså heller ikke falde i svimer over en mave, som nok egentlig bare fylder fordi den er oppustet. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går mest op i det, fordi jeg synes det er træls, hvis hele familien har gættet, at jeg er gravid. Altså inden vi selv fortæller det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi nu har jeg lige været på arbejde idag efter 5 uger (sygemelding + ferie) og jeg er idag 12+5 og det er så vores 3.barn. Men der var ikke nogle af mine kollegaer der var i tvivl. Fnis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER